• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Стосовно дотримання процедур державних закупівель

Тендерна палата України | Висновок від 27.08.2007 № в-564/08
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 27.08.2007
  • Номер: в-564/08
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 27.08.2007
  • Номер: в-564/08
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
27.08.2007 N в-564/08
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Підстава: в порядку здійснення громадського контролю у відповідності до вимог ст. 17-1, ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника:
Назва: Відділ освіти Бучанської міськради Київської області.
Адреса: 08292, Київська обл., м. Буча, вул. Островського, 36.
2. Відповідальний за проведення торгів: Федорук Лариса Петрівна, тел. (04497) 49-2-95, 29-6-90; факс 29-6-90.
3. Предмет закупівлі: продукти харчування.
4. Процедура закупівлі: відкриті торги.
5. Джерело фінансування закупівель: місцевий бюджет.
6. Очікувана вартість: 1378574,00 грн.
7. Період здійснення процедури закупівлі: початок 12.03.2007 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Форма оголошення про заплановану закупівлю на 1-му арк.;
2. Оголошення про заплановану закупівлю за N 11065607, опубліковане в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 12.03.2007 N 11(82) на 1-му арк.;
3. Оголошення про закупівлю N 3133948, опубліковане у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 12.03.2007 N 11(48) на 1-му арк.;
4. Тендерна документація із закупівлі продуктів харчування від 27.06.2007 на 24-х арк.;
5. Наказ про створення тендерного комітету від 02.01.2007 N 2-О на 1-му арк.;
6. Протокол засідання тендерного комітету щодо організації проведення процедури закупівлі від 12.01.2007 N 1 на 2-х арк.;
7. Оголошення про результати N 18175807Р опубліковане в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 30.04.2007 N 18(89) на 1-му арк.;
8. Протокол засідання тендерного комітету щодо продовження терміну подання тендерних пропозицій від 02.04.2007 N 3 на 1-му арк.;
9. Повідомлення про продовження терміну подання тендерних пропозицій трьом учасникам від 02.04.2007 N 118/1 на 3-х арк.;
10. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 06.04.2007 N 3 на 2-х арк.;
11. Протокол оцінки тендерних пропозицій від 10.04.2007 N 4 на 4-х арк.;
12. Реєстр отриманих тендерних пропозицій на 1-му арк.;
13. Повідомлення про присвоєння кодів від 03.05.2007 N ДКО/Q-3851/KOBвт на 1-му арк.;
14. Повідомлення про результати учасникам від 10.04.2007 N 124 на 2-х арк.;
15. Акцепт тендерної пропозиції від 10.04.2007 N 123 на 1-му арк.;
16. Звіт про результати від 03.05.2007 N 3 на 2-х арк.;
17. Платіжні доручення на 3-х аркушах.
Завдання сформульоване таким чином:
"Надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури закупівлі Відділом освіти Бучанської міськради Київської області з придбання продуктів харчування".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Згідно з наказом від 02.01.2006 N 2-О про створення тендерного комітету Відділом освіти Бучанської міськради Київської області створено тендерний комітет, до складу якого входить 5 осіб. Головою тендерного комітету призначено заступника начальника Відділу освіти Бучанської міськради Київської області Федорук Л.П.
Інформація про членів тендерного комітету:
NП.І.Б.Дата та номер
розпорядчого
акта включення
до складу
тендерного
комітету
Посада в ТКN, дата
свідоцтва чи
сертифіката
1.Федорук Л.П.наказ від
02.01.2007
N 2-О
Голова
тендерного
комітету
2.Тарасова А.Б.наказ від
02.01.2007
N 2-О
Заступник голови
тендерного
комітету
3.Зінюк І.С.наказ від
02.01.2007
N 2-О
Член тендерного
комітету
4.Ісакова Н.В.наказ від
02.01.2007
N 2-О
Член тендерного
комітету
5.Боровик Н.А.наказ від
02.01.2007
N 2-О
Секретар
тендерного
комітету
В порушення вимог ч. 7 ст. 12 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (надалі - Закон) члени тендерного комітету не мають відповідних свідоцтв встановленого зразка про проходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель.
2. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі. Відділом освіти Бучанської міськради Київської області оголошення про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни опубліковано:
- в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 12.03.2007 N 11(82), оголошення N 11065607;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 12.03.2007 N 11(82), оголошення N 3133948.
Також оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на сайті www.zakupivli.com за кодом ABD/S 349.
Відповідно до вимог ч. 3 ст. 19 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (далі - Закон) строк для подання тендерних пропозицій має становити 30 календарних днів від дати опублікування оголошення про проведення торгів в інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України. В окремих випадках цей строк може бути скорочено до 15 календарних днів. Так, в оголошенні кінцевий термін для подання тендерних пропозицій встановлено 06.04.2007, або скорочено до 25 календарних днів.
Причини скорочення строку для подання тендерних пропозицій у звіті не викладені.
В порушення вимог ч. 3 ст. 19 Закону Замовником безпідставно скорочено термін подання тендерних пропозицій до 25 календарних днів, чим послаблено конкуренцію між учасниками, оскільки в звіті про результати здійснення процедури відкритих торгів, причини скорочення строку не викладено.
3. Тендерна документація.
Тендерна документація із закупівлі продуктів харчування, що надана на дослідження, не відповідає вимогам статей 21, 23, 26, 26-1, 29, 34 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону в тендерній документації не зазначено прізвища, посади та адреси однієї чи кількох посадових осіб або інших працівників Замовника, уповноважених здійснювати зв'язок із учасниками;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 21 Закону технічна специфікація тендерної документації не містить об'єктивних технічних та якісних характеристик, посилань на стандартні характеристики предмета закупівлі з використанням існуючих міжнародних або національних стандартів, норм та правил;
- в порушення вимог ч. 6 ст. 21 Закону тендерна документація не затверджена тендерним комітетом Замовника;
- в порушення вимог ч. 6 ст. 23 Закону у п. 12.5 тендерної документації визначено, що тендерне забезпечення буде повернено учаснику торгів протягом 10 календарних днів після настання підстави для повернення, що суперечить Закону, відповідно до якого строк обчислюється з дня настання підстави для повернення тендерного забезпечення;
- в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону у п. 18.5 тендерної документації строк надання учаснику торгів копії протоколу розкриття тендерних пропозицій обчислюється з моменту отримання від нього відповідного запиту, що суперечить Закону, яким встановлено, що копія протоколу розкриття тендерних пропозицій надається всім учасникам на їх запит протягом одного робочого дня після отримання від учасника відповідного запиту;
- в порушення вимог ст. 26-1 Закону у п. 23 тендерної документації не вказано Антимонопольний комітет України, орган державної влади, що здійснює державний нагляд та контроль у сфері закупівель;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 29 Закону у п. 28.2 тендерної документації визначено, що договір про закупівлю укладається не раніше, ніж через п'ять робочих днів після надсилання акцепту та повідомлення про результати торгів, що суперечить Закону, відповідно до якого строк обчислюється з дня відправлення письмового повідомлення всім учасникам;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону в основних умовах договору тендерної документації передбачено можливість здійснення попередньої оплати.
4. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
На дослідження надано протокол розкриття тендерних (кваліфікаційних, цінових) пропозицій від 06.04.2007 N 3. Відповідно до вищезазначеного протоколу розкриття на участь у торгах надійшли тендерні пропозиції від трьох учасників, а саме:
- КПГХ "Продсервіс" з ціновою пропозицією 627,71 грн.;
- ТОВ "Трініті" з ціновою пропозицією 827,87 грн.;
- ТОВ "Бон Шанс" з ціновою пропозицією 675,85 грн.
Розкриття тендерних пропозицій відбулось з порушенням вимог статей 18, 26 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 1 ст. 18 Закону до участі у торгах допущено учасників, інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України;
- в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону під час здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни не застосовано норму щодо зменшення ціни тендерної пропозиції;
- в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону під час здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни не зафіксовано трикратного оголошення чергової ціни присутнім представникам учасників зменшувати запропоновану ціну тендерної пропозиції на відповідні, визначені шкалою, розміри кроку торгів.
5. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця.
На дослідження надано протокол оцінки тендерних пропозицій від 10.04.2007 N 4.
Оцінка тендерних пропозицій відбулася з порушенням вимог статей 18, 26, 27, 28 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 1 ст. 18 Закону переможцем торгів визначено учасника, інформація про якого відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України;
- в порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону допущено до оцінки учасників, тендерні пропозиції яких повинно бути відхилено;
- в порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону визначено переможця торгів не на основі критеріїв та методики оцінки, передбачених тендерною (кваліфікаційною) документацією та визначеними цим Законом;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію у разі, якщо інформація про учасника, який подав тендерну пропозицію, відсутня в каталозі;
Згідно з вимогами ст. 28 Закону Замовник мав відмінити торги, оскільки було необхідно відхилити всі тендерні пропозиції відповідно до вимог ст. 27 цього Закону.
6. Інформування про результати торгів.
Оголошення про результати закупівлі продуктів харчування було опубліковано Замовником:
- в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 30.04.2007 N 18(89), оголошення N 18175807Р;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 30.04.2007 N 18(55), оголошення N 5529599.
Також оголошення про результати проведеної процедури оприлюднено на сайті www.zakupivli.com за кодом STK/YA 2266.
Відповідно до звіту від 03.05.2007 N 3 дата акцепту тендерної пропозиції 10.04.2007.
Повідомлення про акцепт тендерних пропозицій та про результати торгів надіслано Замовником усім учасникам 10.04.2007.
7. Укладання договору.
В результаті проведення процедури відкритих торгів Замовником з переможцем - КПГХ "Продсервіс" укладено договір від 18.04.2007 щодо закупівлі продуктів харчування на загальну суму 942 065,83 гривень.
В порушення вимог ч. 6 ст. 34 Закону Замовником не надано інформації щодо укладеного договору та про виконання договору протягом п'яти робочих днів з моменту його укладення та виконання відповідно.
8. Складання звітності.
За результатами здійснення процедури закупівлі складено звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 03.05.2007 N 3.
В порушення вимог ч. 1 ст. 17 Закону форма звіту про результати здійснення процедур відкритих і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 20.06.2006 р. N 219-р не відповідає формі звіту, затвердженої розпорядженням Антимонопольного комітету України "Про затвердження форм Звітів про результати здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та Інструкції щодо їх заповнення". Так до форми звіту про результати здійснення процедури закупівлі відкритих торгів із зменшенням ціни щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 03.05.2007 N 3 Замовником в п. 11 не включено графи: "інформація про відсутність учасника - переможця процедури закупівлі в реєстрі недобросовісних учасників", "інформація про наявність учасника - переможця процедури закупівлі в тематичному каталозі учасників процедур закупівель".
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів Відділом освіти Бучанської міськради Київської області стосовно проведення процедури закупівлі продуктів харчування встановлено, що закупівля була здійснена з порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
- ч. 7 ст. 12 Закону члени тендерного комітету не мають відповідних свідоцтв встановленого зразка про проходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель;
- ч. 3 ст. 19 Закону Замовником безпідставно скорочено термін подання тендерних пропозицій до 25 календарних днів;
- ч. 1 ст. 21 Закону щодо зазначення обов'язкової інформації;
- ч. 2 ст. 21 Закону технічна специфікація тендерної документації не містить об'єктивних технічних та якісних характеристик, посилань на стандартні характеристики предмета закупівлі з використанням існуючих міжнародних або національних стандартів, норм та правил;
- ч. 6 ст. 21 Закону щодо затвердження тендерної документації тендерним комітетом замовника;
- ч. 6 ст. 23 Закону щодо строку повернення тендерного забезпечення учаснику торгів;
- ч. 3 ст. 26 Закону щодо визначення строку надання учаснику торгів копії протоколу розкриття тендерних пропозицій;
- ст. 26-1 Закону щодо зазначення Антимонопольного комітету України, як органа державної влади, що здійснює державний нагляд та контроль у сфері закупівель;
- ч. 2 ст. 29 Закону щодо визначення строків укладання договору про закупівлю;
- ч. 2 ст. 34 Закону щодо зазначення в умовах договору здійснення попередньої оплати;
- ч. 1 ст. 18 Закону до участі у торгах допущено учасників, інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України;
- ч. 3 ст. 26 Закону під час здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни не застосовано норму щодо зменшення ціни тендерної пропозиції;
- ч. 3 ст. 26 Закону під час здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни не зафіксовано трикратного оголошення чергової ціни присутнім представникам учасників зменшувати запропоновану ціну тендерної пропозиції на відповідні, визначені шкалою, розміри кроку торгів;
- ч. 7 ст. 26 Закону допущено до оцінки учасників, тендерні пропозиції яких повинно бути відхилено;
- ч. 7 ст. 26 Закону визначено переможця торгів не на основі критеріїв та методики оцінки, передбачених тендерною (кваліфікаційною) документацією та визначеними цим Законом;
- ч. 1 ст. 27 Закону Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію у разі, якщо інформація про учасника, який подав тендерну пропозицію, відсутня в каталозі;
- ч. 1 ст. 28 Закону торги повинні бути відмінені, оскільки Замовник мав відхилити усі тендерні пропозиції;
- ч. 6 ст. 34 Закону Замовником не надано інформації щодо укладеного договору та про виконання договору протягом п'яти робочих днів з моменту його укладення та виконання відповідно;
- ч. 1 ст. 17 Закону форма звіту про результати здійснення процедур відкритих і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 20.06.2006 р. N 219-р не відповідає формі звіту, затвердженої розпорядженням Антимонопольного комітету України "Про затвердження форм Звітів про результати здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та Інструкції щодо їх заповнення".
Дії тендерного комітету Відділу освіти Бучанської міськради Київської області можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених статтею 364 Кримінального кодексу.
Голова правління В.С.Лаба