• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Стосовно дотримання процедур державних закупівель

Тендерна палата України | Висновок від 27.08.2007 № в-562/08
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 27.08.2007
  • Номер: в-562/08
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 27.08.2007
  • Номер: в-562/08
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
27.08.2007 N в-562/08
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Підстава: в порядку здійснення громадського контролю відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти"
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника:
Назва: Комунальне підприємство по утриманню зелених насаджень Шевченківського району м. Києва.
Адреса: 01113, м. Київ, проспект Перемоги, 82-а.
Відповідальний за проведення торгів: Грищенко Олександра Михайлівна. Телефон: (044) 455-66-11.
2. Предмет закупівлі: саджанці туї колоновидної (брабант) із закритою кореневою системою.
3. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
4. Джерело фінансування закупівель: інші державні кошти підприємств.
5. Очікувана вартість закупівлі: 140000 гривень.
6. Період здійснення процедури закупівлі: початок 28.05.2007, закінчення 23.07.2007.
Для розгляду та дослідження надано та використано копії наступних матеріалів:
1. Форма оголошення про заплановану закупівлю - 1 арк.;
2. Оголошення про заплановану закупівлю за N 22089107, опубліковане в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 28.05.2007 N 22(93) - 1 арк.;
3. Оголошення про заплановану закупівлю за N 4419259, опубліковане у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 28.05.2007 N 22(59) - 1 арк.;
4. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі за N 30196707Р, опубліковане в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 23.07.2007 N 30 (101) - 1 арк.;
5. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі за N 6745739, опубліковане у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 23.07.2007 N 30(67) - 1 арк.;
6. Наказ про створення тендерного комітету від 19.02.2004 N 19 - 1 арк.;
7. Наказ про внесення змін до складу тендерного комітету від 15.06.2004 N 74 - 1 арк.;
8. Наказ про внесення змін до складу тендерного комітету від 18.04.2007 N 37 - 1 арк.;
9. Інформація про наявність ТОВ СП "Украфлора" в Тематичному каталозі учасників процедур закупівель - 1 арк.;
10. Свідоцтво про підвищення кваліфікації, видане Цимбалюку В.О. від 27.04.2007 N 682 - 1 арк.;
11. Свідоцтво про підвищення кваліфікації, видане Буряку А.О. від 27.04.2007 N 686 - 1 арк.;
12. Свідоцтво про підвищення кваліфікації, видане М'ялківському О.П. від 11.05.2007 N 965 - 1 арк.;
13. Свідоцтво про підвищення кваліфікації, видане Дяченко І.М. від 10.02.2006 СПК N 279963 - 1 арк.;
14. Свідоцтво про підвищення кваліфікації, видане Цимбалюку О.Л. від 10.02.2006 СПК N 279962 - 1 арк.;
15. Свідоцтво про підвищення кваліфікації, видане Кушнір Н.А. від 01.04.2005 СПК N 054910 - 1 арк.;
16. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 12.06.2007 N 36 - 2 арк.;
17. Протокол оцінки тендерних пропозицій та вибору переможця від 12.06.2007 N 37 - 1 арк.;
18. Договір поставки товару від 21.06.2007 N 21/06/1, укладений з ТОВ "Ванея" - 2 арк.;
19. Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни від 23.07.2007 N 22 - 2 арк.;
20. Тендерна документація на 25 аркушах.
Завдання сформульоване таким чином:
"Надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури закупівлі Комунальним підприємством по утриманню зелених насаджень Шевченківського району м. Києва з придбання саджанців туї колоновидної (брабант) із закритою кореневою системою".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Згідно з наказом від 18.04.2007 N 37 про створення тендерного комітету Комунальним підприємством по утриманню зелених насаджень Шевченківського району м. Києва створено тендерний комітет, до складу якого входить 6 осіб. Головою тендерного комітету призначено заступника директора Комунального підприємства по утриманню зелених насаджень Шевченківського району м. Києва Цимбалюк О.Л.
Інформація про членів тендерного комітету:
NП.І.Б.Дата та номер
розпорядчого
акта включення
до складу
тендерного
комітету
Посада в ТКN, дата
свідоцтва чи
сертифіката
1.Цимбалюк О.Л.наказ від
19.02.2004 N 19
Голова
тендерного
комітету
N 03426 від
10.02.2006
серія СПК
N 279962
2.Дяченко І.М.наказ від
19.02.2004 N 19
Секретар
тендерного
комітету
N 03427 від
10.02.2006
серія СПК
N 279963
3.Ковальський
О.Л.
наказ від
19.02.2004 N 19
Член тендерного
комітету
N 00981 від
01.04.2007
серія СПК
N 054910
4.Дімов О.Ф.наказ від
18.04.2007 N 37
Член тендерного
комітету
N 001362 від
27.04.2007
реєстраційний
N 682
5.Куріс Л.Є.наказ від
18.04.2007 N 37
Член тендерного
комітету
N 001359 від
27.04.2007
реєстраційний
N 686
6.Олефіренко
Л.В.
наказ від
18.04.2007 N 37
Член тендерного
комітету
N 000651 від
11.05.2007
реєстраційний
N 665
- в порушення вимог ч. 2 ст. 12 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (надалі - Закон) Замовником не розроблено та не затверджено Положення про тендерний комітет;
- в порушення вимог ч. 4 ст. 12 Закону головою тендерного комітету не призначено заступника (заступників) голови тендерного комітету.
2. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Комунальним підприємством по утриманню зелених насаджень Шевченківського району м. Києва (далі - Замовник) оголошення про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни опубліковано:
- в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 28.05.2007 N 22(93), оголошення N 22089107;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 28.05.2007 N 22(59), оголошення N 4419259.
Також оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на сайті www.zakupivli.com (код TLO/FO 0599).
Відповідно до вимог ч. 6 ст. 2 Закону строк для подання державним підприємствам тендерних пропозицій може становити не менше ніж 10 календарних днів з дати опублікування у порядку, передбаченому статтею 8 Закону, оголошення про заплановану закупівлю чи про проведення попередньої кваліфікації та не менше ніж сім календарних днів з дати відправлення запрошення до участі в них. Так, в оголошенні кінцевий термін для подання тендерних пропозицій встановлено 12.06.2007, або становить 23 календарних днів.
3. Тендерна документація.
Тендерна документація із закупівлі саджанців туї колоновидної (брабант) із закритою кореневою системою, що надана на дослідження, не відповідає вимогам ст. ст. 21, 23, 26, 26-1, 27, 29, 34 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону п. 7 тендерної документації не містить методики розрахунку ціни тендерної пропозиції;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону не зазначено прізвища, посади та адреси однієї чи кількох посадових осіб або інших працівників замовника, уповноважених здійснювати зв'язок із учасниками;
- в порушення вимог ч. 6 ст. 21 Закону тендерна документація не затверджена тендерним комітетом Замовника;
- у п. 12.4 тендерної документації визначено, що тендерне забезпечення буде повернено учаснику торгів протягом 10 календарних днів після настання підстави для повернення всупереч вимог ч. 6 ст. 23 Закону, відповідно до якої строк обчислюється з дня настання підстави для повернення тендерного забезпечення;
- у п. 18.5 тендерної документації строк надання учаснику торгів копії протоколу розкриття тендерних пропозицій обчислюється з моменту отримання від нього відповідного запиту всупереч вимог ч. 3 ст. 26 Закону, якою встановлено, що копія протоколу розкриття тендерних пропозицій надається всім учасникам на їх запит протягом одного робочого дня після дня отримання від учасника відповідного запиту;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 26-1 Закону у п. 23 тендерної документації "Конфіденційність" не передбачена можливість надання інформації щодо розгляду, оцінки тендерних пропозицій до укладення договору Антимонопольному комітету України;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону у п. 24 тендерної документації не передбачено всіх умов, на підставі яких будуть відхилені тендерні пропозиції учасників, а саме якщо інформація про учасника, який подав тендерну пропозицію, відсутня в каталозі;
- у п. 28.2 тендерної документації визначено, що договір про закупівлю укладається не раніше, ніж через п'ять робочих днів після надсилання акцепту та повідомлення про результати торгів всупереч вимог ч. 2 ст. 29 Закону, відповідно яких строк обчислюється з дня відправлення письмового повідомлення всім учасникам;
- в порушення вимог ст. 34 Закону до зазначених основних умов, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю, не включено істотних умов договору, а саме умови договору про закупівлю після його підписання не повинні змінюватися;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 34 Законув основних умовах договору тендерної документації передбачено можливість здійснення попередньої оплати.
4. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
На дослідження надано протокол розкриття тендерних пропозицій від 12.06.2007 N 36. Відповідно до вищезазначеного протоколу розкриття на участь у торгах надійшли тендерні пропозиції від трьох учасників, а саме:
- ФОП Ковальський О.М. з ціновою пропозицією 152 000 грн.;
- ТОВ "Ванея" з ціновою пропозицією 140 000 грн.;
- ТОВ "Адонія" з ціновою пропозицією 158 000 гривень.
Розкриття тендерних пропозицій відбулось з порушенням вимог ст. ст. 18, 26 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 1 ст. 18 Закону до участі у торгах допущено учасників, інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України;
- в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону під час здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни не зафіксовано трикратного оголошення чергової ціни присутнім представникам учасників зменшувати запропоновану ціну тендерної пропозиції на відповідні, визначені шкалою, розміри кроку торгів, в чому вбачається можливе перевитрачання державних коштів на загальну суму 15 000 гривень;
- в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону форма протоколу розкриття від 12.06.2007 N 36 не відповідає формі протоколу розкриття, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України "Про затвердження форми протоколу про розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та Інструкцій щодо їх заповнення" від 20.06.2006 N 216-р. Так, до форми протоколу розкриття тендерних пропозицій від 12.06.2007 N 36 Замовником виключено графи: "Торги відмінено", "Визнати торги такими, що не відбулися", "Під час проведення процедур торгів тендерним комітетом було отримано принаймні одну скаргу".
5. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця.
На дослідження надано протокол оцінки тендерних пропозицій від 12.06.2007 N 37.
Оцінка тендерних пропозицій відбулася з порушенням вимог ст. ст. 26, 27, 28 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону допущено до оцінки учасників, тендерні пропозиції яких повинно бути відхилено;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію у разі, якщо інформація про учасника, який подав тендерну пропозицію, відсутня в каталозі;
Таким чином, Замовником порушено вимоги ст. 26, ст. 27 Закону в частині визначення переможців торгів та допущення до оцінки учасників, що не відповідають вимогам тендерної документації.
Згідно з вимогами ст. 28 Закону Замовник мав відмінити торги, оскільки було необхідно відхилити всі тендерні пропозиції відповідно до вимог ст. 27 цього Закону.
6. Інформування про результати торгів.
Оголошення про результати закупівлі саджанців туї колоновидної (брабант) із закритою кореневою системою було опубліковано Замовником:
- в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 23.07.2007 N 30(101), оголошення N 30196707Р;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 23.07.2007 N 30(67), оголошення N 6745739.
Також оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на сайті www.zakupivli.com (код НАР/ТС 1996).
Відповідно до звіту від 23.07.2007 N 22 дата акцепту тендерної пропозиції 12.06.2007.
Повідомлення про акцепт тендерних пропозицій та про результати торгів надіслано Замовником усім учасникам 12.06.2007.
При цьому договір за результатами проведених торгів укладено 21.06.2007.
Отже, в порушення вимог ч. 1 ст. 29-1 Закону оголошення про результати закупівлі опубліковано в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України 23.07.2007, тобто через 32 календарних дні після укладання договору про закупівлю, а не протягом 10 календарних днів після укладення договору про закупівлю, як встановлено вимогами Закону.
7. Укладання договору.
В результаті проведення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни, Замовником з переможцем - ТОВ СП "Ванея" укладено договір від 21.06.2007 щодо закупівлі саджанців туї колоновидної (брабант) із закритою кореневою системою на загальну суму 140 000 гривень.
- в порушення вимог ч. 2 ст. 29 Закону договір було укладено всупереч вимогам тендерної документації та визначеним у ній основним умовам, які повинні були бути обов'язково включені до договору про закупівлю;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону у договорі не визначено, зокрема, істотну умову договору про закупівлю - можливість зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків.
8. Складання звітності.
За результатами здійснення процедури закупівлі складено звіт про результати здійснення процедури закупівлі відкритих торгів із зменшенням ціни щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 23.07.2007 N 22.
В порушення вимог форма звіту про результати здійснення процедур відкритих і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти не відповідає формі звіту, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України "Про затвердження форм Звітів про результати здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та Інструкції щодо їх заповнення" від 20.06.2006 р. N 219-р. Так до форми звіту про результати здійснення процедури закупівлі відкритих торгів із зменшенням ціни щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 23.07.2007 N 22 Замовником включено графи: "інформація про відсутність учасника - переможця процедури закупівлі в реєстрі недобросовісних учасників", "інформація про наявність учасника - переможця процедури закупівлі в тематичному каталозі учасників процедур закупівель".
В порушення вимог ст. 17 Закону у звіті про результати здійснення процедури закупівлі не зазначено обов'язкової інформації щодо:
- стислого опису інших основних умов кожної тендерної пропозиції та договору про закупівлю, а також додаткових умов, запропонованих учасником;
- стислого викладення критеріїв порівняння та оцінки тендерних пропозицій і визначення переможця процедури закупівлі.
Відповідно до вимог розпорядження Антимонопольного комітету України "Про затвердження форм Звітів про результати здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та Інструкції щодо їх заповнення" від 20.06.2006 р. N 219-р звіт складається протягом 10 календарних днів після укладання договору про закупівлю.
Отже, в порушення вимог звіт про результати здійснення процедури закупівлі відкритих торгів із зменшенням ціни щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти складено 23.07.2007, тобто через 32 календарних днів після укладання договору про закупівлю, а не протягом 10 календарних днів після укладення договору про закупівлю.
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів Комунальним підприємством по утриманню зелених насаджень Шевченківського району м. Києва стосовно проведення процедури закупівлі саджанців туї колоновидної (брабант) із закритою кореневою системою, що закупівля була здійснена з порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
- ч. 2 ст. 12 Закону Замовником не розроблено та не затверджено Положення про тендерний комітет;
- ч. 4 ст. 12 Закону головою тендерного комітету не призначено заступника (заступників) голови тендерного комітету;
- ч. 1 ст. 21 Закону тендерна документація не містить методики розрахунку ціни тендерної пропозиції;
- ч. 1 ст. 21 Закону не зазначено прізвища, посади та адреси однієї чи кількох посадових осіб або інших працівників замовника, уповноважених здійснювати зв'язок із учасниками;
- ч. 6 ст. 21 Закону тендерна документація не затверджена тендерним комітетом Замовника;
- ч. 6 ст. 23 Закону у п. 12.7 тендерної документації визначено, що тендерне забезпечення буде повернено учаснику торгів протягом 10 календарних днів після настання підстави для повернення всупереч визначеним умовам Закону, відповідно до яких строк обчислюється з дня настання підстави для повернення тендерного забезпечення;
- ч. 3 ст. 26 Закону у п. 18.5 тендерної документації строк надання учаснику торгів копії протоколу розкриття тендерних пропозицій обчислюється з моменту отримання від нього відповідного запиту всупереч визначеним умовам Закону, відповідно до яких встановлено, що копія протоколу розкриття тендерних пропозицій надається всім учасникам на їх запит протягом одного робочого дня після дня отримання від учасника відповідного запиту;
- ч. 1 ст. 26-1 Закону у тендерній документації не передбачена можливість надання інформації щодо розгляду, оцінки тендерних пропозицій до укладення договору Антимонопольному комітету України;
- ч. 1 ст. 27 Закону у тендерній документації не передбачено всіх умов, на підставі яких будуть відхилені тендерні пропозиції учасників;
- ч. 2 ст. 29 Закону у п. 28.2 тендерної документації визначено, що договір про закупівлю укладається не раніше, ніж через п'ять робочих днів після надсилання акцепту та повідомлення про результати торгів всупереч визначеним умовам Закону, відповідно до яких строк обчислюється з дня відправлення письмового повідомлення всім учасникам;
- ст. 34 Закону до зазначених основних умов, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю, не включено істотних умов договору, а саме умови договору про закупівлю після його підписання не повинні змінюватися;
- ч. 2 ст. 34 Закону в основних умовах договору тендерної документації передбачено можливість здійснення попередньої оплати;
- ч. 1 ст. 18 Закону щодо допущення до участі у торгах двох учасників, інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України;
- ч. 3 ст. 26 Закону форма протоколу розкриття від 17.04.2007 N 21 не відповідає формі протоколу розкриття, затвердженої розпорядженням Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 N 216-р "Про затвердження форми протоколу про розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та Інструкцій щодо їх заповнення";
- ч. 3 ст. 26 Закону під час здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни не зафіксовано трикратного оголошення чергової ціни присутнім представникам учасників зменшувати запропоновану ціну тендерної пропозиції на відповідні, визначені шкалою, розміри кроку торгів;
- ч. 7 ст. 26 Закону допущено до оцінки учасників, тендерні пропозиції яких повинно бути відхилено;
- ч. 1 ст. 27 Закону Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію у разі, якщо інформація про учасника, який подав тендерну пропозицію, відсутня в каталозі;
- ч. 1 ст. 28 Закону торги повинні бути відмінені, оскільки Замовник мав відхилити усі тендерні пропозиції;
- ч. 1 ст. 29-1 Закону оголошення про результати закупівлі опубліковано в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України 23.07.2007, тобто через 32 календарних дні після укладання договору про закупівлю, а не протягом 10 календарних днів після укладення договору про закупівлю, як встановлено вимогами Закону;
- ч. 2 ст. 29 Закону договір було укладено всупереч вимогам тендерної документації та визначеним у ній основним умовам, які повинні були бути обов'язково включені до договору про закупівлю;
- ч. 2 ст. 34 Закону у договорі не визначено, зокрема, істотну умову договору про закупівлю - можливість зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків;
- порушено вимоги щодо складання форми звіту про результати здійснення процедур відкритих торгів із зменшенням ціни щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженої розпорядженням Антимонопольного комітету України "Про затвердження форм Звітів про результати здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та Інструкції щодо їх заповнення" від 20.06.2006 р. N 219-р;
- ст. 17 Закону щодо зазначення обов'язкової інформації у звіті про результати здійснення процедури закупівлі.
Дії тендерного комітету Комунального підприємства по утриманню зелених насаджень Шевченківського району м. Києва можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених статтею 364 Кримінального кодексу України.
Голова правління В.С.Лаба