• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Стосовно дотримання процедур державних закупівель

Тендерна палата України | Висновок від 27.08.2007 № в-549/08
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 27.08.2007
  • Номер: в-549/08
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 27.08.2007
  • Номер: в-549/08
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
27.08.2007 N в-549/08
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Підстава: в порядку здійснення громадського контролю відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника:
Назва: Комунальне підприємство "Автотранспортник" Деснянської районної у м. Києві ради.
Адреса: 02097, м. Київ, вул. Радунська, 18.
2. Відповідальний за проведення торгів: Бовсуновський Сергій Васильович, тел. (044) 533-89-99.
3. Предмет закупівлі: транспортні засоби.
4. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
5. Джерело фінансування закупівель: державний бюджет.
6. Очікувана вартість: 785 720,00 грн.
7. Період здійснення процедури закупівлі:
початок - 21.05.2007, закінчення 20.06.2007.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Форма оголошення про заплановану закупівлю - 1 арк.;
2. Оголошення про закупівлю N 21091707, опубліковане в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 21.05.2007 N 21(92) - 1 арк.;
3. Оголошення про закупівлю N 4253958, опубліковане у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 21.05.2007 N 21(58) - 1 арк.;
4. Тендерна документація на закупівлю транспортних засобів - 23 арк.;
5. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі за N 28200407Р, 28200507Р, опубліковані в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 09.07.2007 N 28(99) - 1 арк.;
6. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі за N 6543364, N 6543363, опубліковані у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 09.07.2007 N 28(65) - 1 арк.;
7. Протокол засідання тендерного комітету щодо організації проведення процедури закупівлі транспортних засобів: N 1/2 від 08.05.2007 - 2 арк.;
8. Протокол засідання тендерного комітету щодо внесення змін до тендерної документації процедури закупівлі транспортних засобів: N 2 від 23.05.2007 - 3 арк.;
9. Положення про тендерний комітет від 07.05.2007 N 27 - 4 арк.;
10. Наказ про затвердження складу тендерного комітету від 07.05.2007 N 27 - 2 арк.;
11. Тендерна пропозиція ПП "Машспецавто" б/д б/н - 2 арк.;
12. Тендерна пропозиція ТОВ "Авто Бастіон" б/д б/н - 2 арк.;
13. Тендерна пропозиція ТОВ "Ковад Автосервіс" б/д б/н - 2 арк.;
14. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 01.06.2007 N 3 - 2 арк.;
15. Протокол оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця від 10.06.2007 N 1 - 2 арк.;
16. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції від 14.06.2007 N 1 - 1 арк.;
17. Повідомлення про результати торгів від 14.06.2007 N 2 - 1 арк.;
18. Повідомлення про результати торгів від 14.06.2007 N 3 - 1 арк.;
19. Договір поставки товару від 20.06.2007 N 28, укладений з ПП "Машспецавто" - 2 арк.;
20. Інформація про наявність ПП "Машспецавто" в Тематичному каталозі учасників процедур закупівель - 1 арк.;
21. Повідомлення про присвоєння кодів від 09.07.2007 N НАР/ТС-4340/ЄЛОвт - 1 арк.;
22. Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни від 29.05.2007 N 1 - 3 арк.;
23. Платіжні доручення: від 13.06.2007 N 66 на суму 11 000,00 грн.; від 13.06.2007 N 65 на суму 500,00 грн.; від 11.07.2007 N 1 на суму 370 355,00 грн.; від 11.07.2007 N 2 на суму 370 355,00 грн.
Завдання сформульоване таким чином:
"Надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури закупівлі Комунальним підприємством "Автотранспортник" Деснянської районної у м. Києві ради з придбання транспортних засобів".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету
Згідно з рішенням виконавчого комітету від 07.05.2007 N 27 про створення тендерного комітету Комунальним підприємством "Автотранспортник" Деснянської районної у м. Києві ради (далі - Замовник) створено тендерний комітет, до складу якого входить 5 осіб.
Інформація про членів тендерного комітету:
NП.І.Б.Дата та номер
розпорядчого
акта включення
до складу
тендерного
комітету
Посада в ТКN, дата
свідоцтва чи
сертифіката
1.Бовсуновський С.В.наказ від
07.05.2007 N 27
Голова
тендерного
комітету
СПК N 2983
від
06.09.2005
2.Біднячук М.Г.наказ від
07.05.2007 N 27
Заступник
голови
тендерного
комітету
СПК N 2984
від
06.09.2005
3.Кущенко В.П.наказ від
07.05.2007 N 27
Секретар
тендерного
комітету
4.Даниленко С.М.наказ від
07.05.2007 N 27
Член
тендерного
комітету
5.Дергаус В.П.наказ від
07.05.2007 N 27
Член
тендерного
комітету
Відповідно до ч. 4 ст. 12 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (далі - Закон) всі члени тендерного комітету до листопада 2007 року повинні пройти навчання у сфері державних закупівель.
2. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі
Комунальним підприємством "Автотранспортник" Деснянської районної у м. Києві ради оголошення про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни опубліковано:
- в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 21.05.2007 N 21(92), оголошення N 21091707;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 21.05.2007 N 21(58), оголошення N 4253958;
Також оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на сайті www.zakupivli.com - BR/GA 0434.
Відповідно до вимог ч. 3 ст. 19 Закону строк для подання тендерних пропозицій має становити 30 календарних днів від дати опублікування оголошення про проведення торгів в інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України. В окремих випадках цей строк може бути скорочено до 15 календарних днів. Так, в оголошенні кінцевий термін для подання тендерних пропозицій встановлено 01.06.2007, або скорочено до 12 календарних днів. Причини скорочення строку для подання тендерних пропозицій у звіті не викладені.
В порушення вимог ч. 3 ст. 19 Закону Замовником скорочено термін подання тендерних пропозицій до 12 календарних днів, без обгрунтування причини скорочення строку у звіті про результати здійснення процедури закупівлі.
3. Тендерна документація
Тендерна документація із закупівлі транспортних засобів, що надана на дослідження, не відповідає вимогам ст. 21, 23; 26, 26-1, 29, 34 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 6 ст. 21 Закону тендерна документація не затверджена тендерним комітетом Замовника;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону тендерна документація не містить: обов'язкової інформації щодо зазначення посадових осіб, уповноважених здійснювати зв'язок із учасниками;
- в порушення вимог ч. 6 ст. 23 Закону у п. 12.4 тендерній документації визначено, що тендерне забезпечення буде повернено учаснику торгів протягом 10 календарних днів після настання підстави для повернення всупереч визначеним вимогам Закону, відповідно до яких строк обчислюється з дня настання підстави для повернення тендерного забезпечення;
- в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону у п. 18.5 тендерної документації строк надання учаснику торгів копії протоколу розкриття тендерних пропозицій обчислюється з моменту отримання від нього відповідного запиту всупереч визначеним вимогам цього Закону, якими встановлено, що копія протоколу розкриття тендерних пропозицій надається всім учасникам на їх запит протягом одного робочого дня після дня отримання від учасника відповідного запиту;
- в порушення вимог ст. 26-1 Закону у п. 23 тендерної документації не вказано Антимонопольний комітет України як орган державної влади, що здійснює державний нагляд та контроль у сфері закупівель;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 29 Закону у п. 28.2 тендерної документації визначено, що договір про закупівлю укладається не раніше, ніж через п'ять робочих днів після надсилання повідомлення про результати торгів всупереч визначеним вимогам Закону, відповідно до яких строк обчислюється з дня відправлення письмового повідомлення всім учасникам;
- в порушення вимог ст. 34 Закону до основних умов, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю, не включено істотних умов договору, а саме: умови договору про закупівлю після його підписання не повинні змінюватися.
4. Подання та розкриття тендерних пропозицій
На дослідження надано протокол розкриття тендерних (кваліфікаційних, цінових) пропозицій від 01.06.2007 N 3. Відповідно до вищезазначеного протоколу розкриття на участь у торгах надійшли тендерні пропозиції від трьох учасників, а саме:
- Приватного підприємства "Машспецавто" з ціновою пропозицією 740 710,00 грн.;
- Товариства з обмеженою відповідальністю "Авто Бастіон" з ціновою пропозицією 742 650,00 грн.;
- Товариства з обмеженою відповідальністю "Ковад Автосервіс" з ціновою пропозицією 746 400,00 грн.
Розкриття тендерних пропозицій відбулось з порушенням вимог статей 18, 26 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 1 ст. 18 Закону до участі у торгах допущено учасників ТОВ "Авто-Бастіон", ТОВ "Ковад Автосервіс", інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України;
- в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону форма протоколу розкриття від 10.06.2007 N 1 не відповідає формі протоколу розкриття, затвердженої розпорядженням Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 N 216-р "Про затвердження форми протоколу про розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та Інструкцій щодо їх заповнення". Так, до форми протоколу розкриття тендерних пропозицій від 10.06.2007 N 1 Замовником не включено графи: "Торги відмінено", "Визнати торги такими, що не відбулися", "Під час проведення процедур торгів тендерним комітетом було отримано принаймні одну скаргу".
Протокол розкриття тендерних пропозицій оприлюднюється замовником в інформаційних системах в мережі Інтернет протягом п'яти робочих днів з дати розкриття тендерних пропозицій.
Протокол розкриття тендерних пропозицій від 01.06.2007 N 3 оприлюднено в мережі Інтернет www.zakupivli.com, код NGJ/C-4348/ЄЛО від 09.07.2007.
В порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону оприлюднено протокол розкриття тендерних пропозицій від 01.06.2007 N 3 в інформаційних системах в мережі Інтернет не у встановлений цим Законом термін, а через місяць.
5. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця
На дослідження надано протокол оцінки тендерних пропозицій від 10.06.2007 N 1.
Оцінка тендерних пропозицій відбулася з порушенням вимог статей 26, 27 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону визначено переможця торгів не на основі критеріїв та методики оцінки, передбачених тендерною документацією та визначеними цим Законом, а на основі одного критерію ціни;
- в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону Замовником не складено додатка "Протокол відхилення тендерних пропозицій" до протоколу оцінки пропозицій учасників, у якому обов'язково зазначається інформація щодо правильності оформлення тендерних пропозицій учасників, ступінь відповідності кваліфікаційним вимогам та умовам тендерної документації.
- в порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону допущено до оцінки учасників ТОВ "Авто-Бастіон" та ТОВ "Ковад Автосервіс", тендерні пропозиції яких повинно бути відхилено;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію у разі, якщо інформація про учасника, який подав тендерну пропозицію, відсутня в каталозі;
Таким чином, Замовником порушено вимоги ст. 26, ст. 27 Закону в частині допущення до оцінки учасників, що не відповідають вимогам тендерної документації.
Згідно з вимогами ст. 28 Закону Замовник мав відмінити торги, оскільки було необхідно відхилити дві тендерні пропозиції відповідно до вимог ст. 27 цього Закону.
6. Інформування про результати торгів
Оголошення про результати закупівлі транспортних засобів було опубліковано Замовником:
- в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 09.07.2007 N 28(99), оголошення N 28200407Р; N 28200507Р;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 09.07.2007 N 28(65), оголошення N 6543363; N 6543364.
Також, оголошення про результати закупівлі оприлюднено на сайті www.zakupivli.com - TSL/OP 1627; TSL/OP1140.
Відповідно до звіту від 20.06.2007 N 1 дата акцепту тендерної пропозиції 14.06.2007.
Повідомлення про акцепт тендерних пропозицій та про результати торгів надіслано Замовником усім учасникам 14.06.2007.
Протягом 10 календарних днів після укладення договору про закупівлю або після прийняття рішення про відміну процедур відкритих торгів із зменшенням ціни, оголошення про результати оприлюднюється і публікується в інформаційних системах в мережі Інтернет, у спеціалізованих друкованих засобах масової інформації та в інформаційному бюлетені, який видає Тендерна палата України.
В порушення вимог ч. 1 ст. 29-1 Закону оголошення про результати торгів опубліковано на 9 днів пізніше, передбаченого Законом терміну.
7. Укладання договору
В результаті проведення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни, Замовником з переможцем - Приватним підприємством "Машспецавто" укладено договір від 20.06.2007 N 28 щодо закупівлі транспортних засобів на загальну суму 740 710,00 гривень.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 29 Закону замовник, у строк не раніше ніж через п'ять робочих днів з дня відправлення письмового повідомлення всім учасникам процедур відкритих торгів із зменшенням ціни, але не пізніше ніж через 21 робочий день з дня акцепту, укладає договір про закупівлю з тим учасником, тендерну пропозицію якого було акцептовано.
Таким чином, в порушення вимог ч. 2 ст. 29 Закону договір з переможцем торгів укладено на п'ятий робочий день з дня відправлення письмового повідомлення всім учасникам процедур відкритих торгів:
- в порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону у п. 4.2 договору передбачено здійснення попередньої оплати без одержання відповідного позитивного висновку Комісії;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону у договорі не визначено, зокрема, істотну умову договору про закупівлю - можливість зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків;
Відповідно до вимог ч. 6 ст. 34 Закону з метою забезпечення здійснення громадського контролю у сфері державних закупівель замовник надсилає Тендерній палаті України в паперовому або електронному вигляді інформацію щодо укладеного договору та про виконання договору протягом п'яти робочих днів з моменту його укладення та виконання відповідно.
В порушення вимог ч. 6 ст. 34 Закону договір надісланий Замовником через місяць всупереч визначеним вимогам цього Закону щодо встановленого терміну при надсиланні інформації щодо укладеного договору та про виконання договору до Тендерної палати України.
8. Складання звітності
За результатами здійснення процедури закупівлі складено звіт про результати здійснення процедури закупівлі відкритих торгів із зменшенням ціни щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 20.06.2007 N 1.
Звіт про результати здійснення процедури закупівлі відкритих торгів із зменшенням ціни від 20.06.2007 N 1 оприлюднено в мережі Інтернет www.zakupivli.com, 09.07.2007 код НАРТ/ТС- зв4340/ЄЛО від 09.07.2007.
В порушення вимог ч. 1 ст. 17 Закону форма звіту про результати здійснення процедур відкритих торгів із зменшенням ціни щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 20.06.2007 р. N 1 не відповідає формі звіту, затвердженій розпорядженням Антимонопольного комітету України "Про затвердження форм Звітів про результати здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та Інструкції щодо їх заповнення". Так, до форми звіту про результати здійснення процедури закупівлі відкритих торгів із зменшенням ціни щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 20.06.2007 N 1 Замовником включено графи: "інформація про відсутність учасника - переможця процедури закупівлі в реєстрі недобросовісних учасників", "інформація про наявність учасника - переможця процедури закупівлі в тематичному каталозі учасників процедур закупівель" та не зазначено обов'язкової інформації щодо найнижчої та найвищої ціни тендерної пропозиції.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 17 Закону звіт про результати процедури закупівлі протягом 10 календарних днів з дати його затвердження оприлюднюється Замовником в інформаційній системі у мережі Інтернет.
В порушення вимог ч. 2 ст. 17 Закону звіт про результати процедури закупівлі оприлюднено з порушенням строку оприлюднення, а саме на 9 днів пізніше, передбаченого Законом терміну.
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів Комунальним підприємством "Автотранспортник" Деснянської районної у м. Києві ради стосовно проведення процедури закупівлі транспортних засобів встановлено, що закупівля була здійснена з порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
- ч. 3 ст. 19 Закону не обгрунтовано термін подання тендерних пропозицій;
- ч. 1 ст. 21 Закону тендерна документація не містить: обов'язкової інформації щодо зазначення посадових осіб, уповноважених здійснювати зв'язок із учасниками;
- ч. 6 ст. 21 Закону тендерна документація не затверджена тендерним комітетом замовника;
- ст. 23 Закону у тендерній документації визначено, що тендерне забезпечення буде повернено учаснику торгів протягом 10 календарних днів після настання підстави для повернення всупереч визначеним вимогам Закону;
- ч. 3 ст. 26 Закону у тендерній документації строк надання учаснику торгів копії протоколу розкриття тендерних пропозицій обчислюється з моменту отримання від нього відповідного запиту всупереч визначеним вимогам Закону;
- ст. 26-1 Закону у тендерній документації не вказано орган державної влади, що здійснює державний нагляд та контроль у сфері закупівель;
- ч. 2 ст. 29 Закону визначено, що договір про закупівлю укладається не раніше, ніж через п'ять робочих днів після надсилання повідомлення про результати торгів всупереч визначеним умовам Закону;
- ст. 34 Закону до основних умов, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю, не включено істотних умов договору;
- ч. 1 ст. 18 Закону до участі у торгах допущено учасників, інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України;
- ч. 3 ст. 26 Закону форма протоколу розкриття не відповідає формі протоколу розкриття, затвердженої розпорядженням Антимонопольного комітету України;
- ч. 7 ст. 26 Закону визначено переможця торгів не на основі критеріїв та методики оцінки, передбачених тендерною документацією та визначеними цим Законом;
- ч. 3 ст. 26 Закону оприлюднено протокол розкриття тендерних пропозицій в інформаційних системах в мережі Інтернет не у встановлений цим Законом термін;
- ч. 3 ст. 26 Закону Замовником не складено додатка "Протокол відхилення тендерних пропозицій" до протоколу оцінки пропозицій учасників;
- ч. 7 ст. 26 Закону допущено до оцінки учасників, тендерні пропозиції яких повинно бути відхилено;
- ч. 1 ст. 27 Закону Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію у разі, якщо інформація про учасника, який подав тендерну пропозицію, відсутня в каталозі;
- ч. 2 ст. 29 Закону договір з переможцем торгів укладено на п'ятий робочий день з дня відправлення письмового повідомлення всім учасникам процедур відкритих торгів із зменшенням ціни;
- ч. 1 ст. 29-1 Закону оголошення про результати торгів опубліковано;
- ч. 2 ст. 34 Закону у п. 4.2 договору передбачено здійснення попередньої оплати без одержання відповідного позитивного висновку Комісії;
- ч. 2 ст. 34 Закону у договорі не визначено істотної умови договору про закупівлю, а саме: можливості зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків;
- ч. 6 ст. 34 Закону не дотримано Замовником вимог Закону щодо встановленого терміну при надсиланні інформації щодо укладеного договору та про виконання договору до Тендерної палати України;
- ч. 1 ст. 17 Закону у формі звіту про результати здійснення процедур відкритих торгів із зменшенням ціни щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти не зазначено обов'язкової інформації;
- ч. 2 ст. 17 Закону звіт про результати процедури закупівлі оприлюднено з порушенням строку його оприлюднення.
Дії тендерного комітету КП "Автотранспортник" Деснянської районної у м. Києві ради можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених статтею 364 Кримінального кодексу України.
Голова правління В.С.Лаба