• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Стосовно дотримання процедур державних закупівель

Тендерна палата України | Висновок від 19.11.2007 № в-441/11
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 19.11.2007
  • Номер: в-441/11
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 19.11.2007
  • Номер: в-441/11
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
19.11.2007 N в-441/11
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Підстава: в порядку здійснення громадського контролю відповідно до вимог ст. 17-1, 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти"
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника:
Назва: Асоціація професійних видів єдиноборств;
Адреса: 01001, м. Київ, вул. Городецького, 10.
2. Відповідальний за проведення торгів: Бабенко-Кіхно Алла Павлівна, тел. (044) 279-20-45.
3. Предмет закупівлі: послуги з харчування.
4. Процедура закупівлі: відкриті торги зі зменшенням ціни.
5. Джерело фінансування закупівель: кошти державного та місцевого бюджету.
6. Очікувана вартість: 148 100,00 грн.
7. Період здійснення процедури закупівлі: початок 21.05.2007 р., закінчення 25.06.2007
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Форма оголошення про заплановану закупівлю на 2-х арк.;
2. Оголошення про заплановану закупівлю за N 21048307, опубліковане в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 21.05.2007 N 21 (92) на 1-му арк.;
3. Оголошення про закупівлю N 4257658, опубліковане у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 21.05.2007 N 21 (58) на 1-му арк.;
4. Тендерна документація із закупівлі послуг з харчування від 03.05.2007 на 28-ми арк.;
5. Протокол про розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель від 06.06.2007 N 6т на 3-х арк.;
6. Додаток N 1 до форми протоколу розкриття тендерних пропозицій на 1-му арк.;
7. Протокол оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця від 05.06.2007 N 5/т на 5-ти арк.;
8. Звіт про результати здійснення процедур відкритих торгів із зменшенням ціни від 25.06.2007 N 7 на 3-х арк.;
9. Додаток 4 до форм Звітів про результати на 1-му аркуші.
Завдання сформульоване таким чином:
"надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури закупівлі Асоціацією професійних видів єдиноборств з придбання послуг з харчування".
ДОСЛІДЖЕННЯ
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Асоціацією професійних видів єдиноборств (далі - Замовник) оголошення про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни опубліковано:
- в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 21.05.2007 N 21 (92), оголошення N 21048307;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 21.05.2007 N 21 (58), оголошення N 4257658.
Також оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на сайті www.zakupivli.com за кодом BR/GA 0909.
Відповідно до вимог ч. 3 ст. 19 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (далі - Закон) строк для подання тендерних пропозицій має становити 30 календарних днів від дати опублікування оголошення про проведення торгів в інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України. В окремих випадках цей строк може бути скорочено до 15 календарних днів. Так, в оголошенні кінцевий термін для подання тендерних пропозицій встановлено 06.06.2007, або скорочено до 16 календарних днів.
Причини скорочення строку для подання тендерних пропозицій у звіті не викладені.
В порушення вимог ч. 3 ст. 19 Закону Замовником безпідставно скорочено термін подання тендерних пропозицій до 17 календарних днів, чим послаблено конкуренцію між учасниками, оскільки в звіті про результати здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни, причини скорочення строку не викладено.
2. Тендерна документація.
Тендерна документація із закупівлі послуг з харчування, що надана на дослідження, не відповідає вимогам статей 18, 21, 34 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 1 ст. 18 Закону у тендерній документації не передбачено обов'язкового надання учасниками інформації щодо включення їх в тематичний каталог учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 21 Закону технічна специфікація тендерної Документації не містить детального опису товарів, послуг, що закуповуються, з викладенням якісних характеристик, посилань на стандартні характеристики предметів закупівлі з використанням існуючих міжнародних або національних стандартів, норм та правил;
- в порушення вимог ч. 6 ст. 21 Закону тендерна документація не затверджена тендерним комітетом Замовника;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону у додатку до тендерної документації до основних умов договору не включено істотних умов договору, а саме: умови договору про закупівлю після його підписання не повинні змінюватись.
Крім того, дослідженням встановлено:
- невідповідність змісту поданого оголошення про заплановану закупівлю змісту форми оголошення тендерної документації стосовно дати розкриття тендерних пропозицій. В оголошенні дата розкриття 06.06.2007, в п. 8.2 форми оголошення зазначена дата 12.06.2007.
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
На дослідження надано протокол розкриття тендерних (кваліфікаційних, цінових) пропозицій від 06.06.2007 N 6т. Відповідно до вищезазначеного протоколу розкриття на участь у торгах надійшли тендерні пропозиції від трьох учасників, а саме:
- ДП "Готель "Спорт" з ціновою пропозицією: лот N 1 - 49 950,00 грн., лот N 2 - 14 860,00 грн., лот N 3 - 18 590,00 грн., лот N 4 - 3700,00 грн., лот N 5 - 70 580,00 грн.;
- ТОВ "Пілот" з ціновою пропозицією: лот N 1 - 118 800,00 грн., лот N 2 - 25 050,00 грн., лот N 3 - 26 400,00 грн., лот N 4 - 10 560,00 грн., лот N 5 - 20 000,00 грн.;
- ГК "Ялта-Інтурист" з ціновою пропозицією: лот N 1 - 65 000,00 грн., лот N 2 - 20 100,00 грн., лот N 3 - 26 700,00 грн., лот N 4 - 7000,00 грн., лот N 5 - 66 000,00 грн.;
Розкриття тендерних пропозицій відбулось з порушенням вимог статей 18, 26, 27, 28 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 1 ст. 18 Закону до участі у торгах допущено учасників, інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України;
- в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону під час здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни не застосовано норму щодо зменшення ціни тендерної пропозиції;
- в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону під час здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни не зафіксовано трикратного оголошення чергової ціни присутнім представникам учасників зменшувати запропоновану ціну тендерної пропозиції на відповідні, визначені шкалою, розміри кроку торгів, а саме: крок зменшення ціни становить 10 000,00 грн.;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію у разі, якщо інформація про учасника, який подав тендерну пропозицію, відсутня в каталозі;
Згідно з вимогами ст. 28 Закону Замовник мав відмінити торги, оскільки було необхідно відхилити всі тендерні пропозиції відповідно до вимог ст. 27 цього Закону.
4. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця.
На дослідження надано протокол оцінки тендерних пропозицій від 05.06.2007 N 5/т.
Оцінка тендерних пропозицій відбулася з порушенням вимог статей 18, 26 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 1 ст. 18 Закону переможцем торгів визначено учасника, інформація про якого відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України;
- в порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону допущено до оцінки учасників, тендерні пропозиції яких повинно бути відхилено.
Відповідно до вимог ч. 7 ст. 26 Закону загальний строк здійснення оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця торгів не повинен перевищувати 15 робочих днів після дня розкриття тендерних пропозицій, так як оцінка тендерних пропозицій відбулася 05.06.2007 відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій, в якому дата розкриття 06.06.2007
5. Інформування про результати торгів.
Оголошення про результати закупівлі послуг з харчування було опубліковано Замовником:
- в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 25.06.2007 N 26 (97), оголошення N 26225307Р;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 25.06.2007 N 26 (63), оголошення N 6340206.
Також оголошення про результати проведеної процедури оприлюднено на сайті www.zakupivli.com (код РВ/ЕI 2214).
Дата акцепту тендерної пропозиції, що визначена найкращою - 06.06.2007.
При цьому договір за результатами проведених торгів укладено 14.06.2007.
Отже, в порушення вимог ч. 1 ст. 29-1 Закону оголошення про результати закупівлі опубліковано в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України 20.08.2007, тобто через 12 календарних днів після укладання договору про закупівлю, а не протягом 10 календарних днів після укладення договору про закупівлю, як встановлено вимогами Закону.
6. Укладання договору.
В результаті проведення процедури відкритих торгів зі зменшенням ціни, Замовником з переможцем - ДП "Готель "Спорт" за лотами N 1-4 - укладено договір від 14.06.2007 щодо закупівлі послуг з харчування на загальну суму 87 100,00 грн. та ГК " Готель "Спорт" по лоту N 5 - укладено договір на загальну суму 66 000,00 грн.
В порушення вимог ч. 6 ст. 34 Закону Замовником не надіслано до Тендерної палати України інформації щодо укладеного договору та про виконання договору протягом п'яти робочих днів з моменту його укладення та виконання відповідно.
Відповідно до вимог ст. 34 Закону вказаний вище договір вважається недійсним, оскільки процедуру проведено з порушеннями вимог статей 26, 29-1.
7. Складання звітності.
За результатами здійснення процедури закупівлі складено звіт про результати здійснення процедури закупівлі відкритих торгів із зменшенням ціни щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 25.06.2007 N 7.
В порушення вимог ст. 17 Закону у звіті про результати здійснення процедури закупівлі за встановленою формою, не зазначено обов'язкової інформації щодо:
- стислого опису інших основних умов кожної тендерної пропозиції та договору про закупівлю, а також додаткових умов, запропонованих учасником;
- стислого викладення критеріїв порівняння та оцінки тендерних пропозицій і визначення переможця процедури закупівлі.
ВИСНОВОК
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів Асоціацією професійних видів єдиноборств стосовно проведення процедури закупівлі послуг з харчування встановлено, що закупівля була здійснена з порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
- ч. 3 ст. 19 Закону Замовником безпідставно скорочено термін подання тендерних пропозицій до 17 календарних днів, чим послаблено конкуренцію між учасниками, оскільки в звіті про результати здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни, причини скорочення строку не викладено;
- ч. 1 ст. 18 Закону в тендерній документації не передбачено обов'язкового надання учасниками інформації щодо включення їх в тематичний каталог учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України;
- ч. 2 ст. 21 Закону технічна специфікація тендерної документації не містить детальний опис товарів, послуг, що закуповуються, з викладенням якісних характеристик, посилань на стандартні характеристики предметів закупівлі з використанням існуючих міжнародних або національних стандартів, норм та правил;
- ч. 6 ст. 21 Закону тендерна документація не затверджена тендерним комітетом Замовника;
- ч. 2 ст. 34 Закону в тендерній документації до основних умов договору не включено істотних умов договору;
- ч. 1 ст. 18 Закону до участі у торгах допущено учасників, інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України;
- ч. 3 ст. 26 Закону під час здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни не застосовано норму щодо зменшення ціни тендерної пропозиції;
- ч. 3 ст. 26 Закону під час здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни не зафіксовано трикратного оголошення чергової ціни присутнім представникам учасників зменшувати запропоновану ціну тендерної пропозиції на відповідні, визначені шкалою, розміри кроку торгів;
- ч. 1 ст. 27 Закону Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію у разі, якщо інформація про учасника, який подав тендерну пропозицію, відсутня в каталозі;
- ч. 1 ст. 28 Закону щодо не відміни торгів, оскільки повинні бути відхилені всі тендерні пропозиції відповідно до вимог статті 27 цього Закону;
- ч. 1 ст. 18 Закону переможцем торгів визначено учасника, інформація про якого відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України;
- ч. 7 ст. 26 Закону допущено до оцінки учасників, тендерні пропозиції яких повинно бути відхилено;
- ч. 7 ст. 26 Закону щодо загального строку здійснення оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця торгів, що не повинен перевищувати 15 робочих днів після дня розкриття тендерних пропозицій;
- ч. 1 ст. 29-1 Закону оголошення про результати закупівлі опубліковано в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України 20.08.2007, тобто через 12 календарних днів після укладання договору про закупівлю, а не протягом 10 календарних днів після укладення договору про закупівлю, як встановлено вимогами Закону;
- ч. 6 ст. 34 Закону Замовником не надіслано до Тендерної палати України інформації щодо укладеного договору та про виконання договору протягом п'яти робочих днів з моменту його укладення та виконання відповідно;
- ст. 17 Закону щодо зазначення обов'язкової інформації у звіті про результати здійснення процедури закупівлі за встановленою формою.
Дії тендерного комітету Асоціації професійних видів єдиноборств можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених статтею 364 Кримінального кодексу.
Голова правління В.С.Лаба