• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Стосовно дотримання процедур державних закупівель

Тендерна палата України | Висновок від 19.11.2007 № в-439/11
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 19.11.2007
  • Номер: в-439/11
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 19.11.2007
  • Номер: в-439/11
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
19.11.2007 N в-439/11
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Підстава: в порядку здійснення громадського контролю у відповідності до вимог ст. 17-1, 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника:
Назва: Західна регіональна митниця;
Адреса: 79000, м. Львів, вул. Костюшка, 1.
2. Відповідальний за проведення торгів: Самойлюк Володимир Олександрович, тел. (0322) 58-99-02, 58-99-17; факс 58-99-91.
3. Предмет закупівлі: послуги з технічного обслуговування і ремонту пасажирських автомобілів.
4. Процедура закупівлі: відкриті торги зі зменшенням ціни.
5. Джерело фінансування закупівель: державний бюджет.
6. Очікувана вартість: 308 700,00 грн.
7. Період здійснення процедури закупівлі: початок 28.05.2007 р., закінчення 27.07.2007.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Форма оголошення про заплановану закупівлю на 1-му арк.;
2. Оголошення про заплановану закупівлю за N 22114907, опубліковане в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 28.05.2007 N 22 (93), на 1-му арк.;
3. Оголошення про закупівлю N 4429259, опубліковане у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 28.05.2007 N 22 (59), на 1-му арк.;
4. Тендерна документація із закупівлі послуг з технічного обслуговування і ремонту пасажирських автомобілів для прийомів офіційних делегацій від 25.04.2007 на 20-ти арк.;
5. Протокол розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель від 12.06.2007 N 3 на 2-х арк.;
6. Протокол оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця від 12.06.2007 N 3 на 2-х арк.;
7. Акцепт тендерної пропозиції на 1-му арк.;
8. Повідомлення про результат торгів на 2-х арк.;
9. Звіт про результати здійснення процедур відкритих торгів зі зменшенням ціни від 27.07.2007 N 3 на 3-х аркушах.
Завдання сформульоване таким чином:
"надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури закупівлі Західною регіональною митницею з придбання послуг з технічного обслуговування і ремонту пасажирських автомобілів".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Західною регіональною митницею (далі - Замовник) оголошення про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни опубліковано:
- в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 28.05.2007 N 22 (93), оголошення N 22114907;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 28.05.2007 N 22 (59), оголошення N 4429259.
Також, оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на сайті www.zakupivli.com за кодом TLO/FO 0469.
Відповідно до вимог ч. 3 ст. 19 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (далі - Закон) строк для подання тендерних пропозицій має становити 30 календарних днів від дати опублікування оголошення про проведення торгів в інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України. В окремих випадках цей строк може бути скорочено до 15 календарних днів. Так, в оголошенні кінцевий термін для подання тендерних пропозицій встановлено 12.06.2007, або скорочено до 16 календарних днів.
Причини скорочення строку для подання тендерних пропозицій у звіті не викладені.
В порушення вимог ч. 3 ст. 19 Закону Замовником безпідставно скорочено термін подання тендерних пропозицій до 16 календарних днів, чим послаблено конкуренцію між учасниками, оскільки в звіті про результати здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни причини скорочення строку не викладено.
2. Тендерна документація.
Тендерна документація із закупівлі послуг з технічного обслуговування і ремонту пасажирських автомобілів, що надана на дослідження, не відповідає вимогам статей 21, 23, 26, 26-1, 29, 34 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону в тендерній документації не зазначено прізвища, посади та адреси однієї чи кількох посадових осіб або інших працівників Замовника, уповноважених здійснювати зв'язок із учасниками;
- в порушення вимог ч. 6 ст. 21 Закону тендерна документація не затверджена тендерним комітетом Замовника;
- в порушення вимог ч. 6 ст. 23 Закону у п. 12.5 тендерної документації визначено, що тендерне забезпечення буде повернено учаснику торгів протягом 10 календарних днів після настання підстави для повернення, що суперечить Закону, відповідно до якого строк обчислюється з дня настання підстави для повернення тендерного забезпечення;
- в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону у п. 18.5 тендерної документації строк надання учаснику торгів копії протоколу розкриття тендерних пропозицій обчислюється з моменту отримання від нього відповідного запиту, що суперечить Закону, яким встановлено, що копія протоколу розкриття тендерних пропозицій надається всім учасникам на їх запит протягом одного робочого дня після отримання від учасника відповідного запиту;
- в порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону додаток 4 тендерної документації не містить обов'язкової інформації щодо визначення критеріїв та методик оцінки тендерних пропозицій, а саме: умови розрахунків; строки поставки;
- в порушення вимог ст. 26-1 Закону у п. 23 тендерної документації не вказано Антимонопольний комітет України, орган державної влади, що здійснює державний нагляд та контроль у сфері закупівель;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 29 Закону у п. 28.2 тендерної документації визначено, що договір про закупівлю укладається не раніше ніж через п'ять робочих днів після надсилання акцепту та повідомлення про результати торгів, що суперечить Закону, відповідно до яких строк обчислюється з дня відправлення письмового повідомлення всім учасникам;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону у додатку тендерної документації до основних умов договору не включено істотних умов договору, а саме: можливість зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків; умови договору про закупівлю після його підписання не повинні змінюватися.
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
На дослідження надано протокол розкриття тендерних (кваліфікаційних, цінових) пропозицій від 12.06.2007 N 3. Відповідно до вищезазначеного протоколу розкриття на участь у торгах надійшли тендерні пропозиції від трьох учасників, а саме:
- ПП "Торгово-сервісний центр "РОЛАНД" з ціновою пропозицією 306 936,00 грн.;
- Суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи Ліпшого Владислава Васильовича з ціновою пропозицією 308 270,00 грн.;
- Фізичної особи-підприємця Петльованої Надії Андріївни з ціновою пропозицією 307 922,00 грн.
Розкриття тендерних пропозицій відбулось з порушенням вимог статей 18, 26, 27, 28 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 1 ст. 18 Закону до участі у торгах допущено учасників, інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України;
- в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону під час здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни не застосовано норму щодо зменшення ціни тендерної пропозиції;
- в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону під час здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни не зафіксовано трикратного оголошення чергової ціни присутнім представникам учасників зменшувати запропоновану ціну тендерної пропозиції на відповідні, визначені шкалою, розміри кроку торгів;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію у разі, якщо інформація про учасника, який подав тендерну пропозицію, відсутня в каталозі;
Згідно з вимогами ст. 28 Закону Замовник мав відмінити торги, оскільки було необхідно відхилити всі тендерні пропозиції відповідно до вимог ст. 27 цього Закону.
4. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця.
На дослідження надано протокол оцінки тендерних пропозицій від 12.06.2007 N 3.
Оцінка тендерних пропозицій відбулася з порушенням вимог статей 18, 26 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 1 ст. 18 Закону переможцем торгів визначено учасника, інформація про якого відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України;
- в порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону допущено до оцінки учасників, тендерні пропозиції яких повинно бути відхилено.
5. Інформування про результати торгів.
Оголошення про результати закупівлі послуг з технічного обслуговування і ремонту пасажирських автомобілів було опубліковано Замовником:
- в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 16.07.2007 N 29 (100), оголошення N 29170507P;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 16.07.2007 N 29 (66), оголошення N 6644684.
Також, оголошення про результати проведеної процедури оприлюднено на сайті www.zakupivli.com (код MDO/Z 1373).
Відповідно до звіту від 27.07.2007 N 3 дата акцепту тендерної пропозиції 12.06.2007.
Повідомлення про акцепт тендерних пропозицій та про результати торгів надіслано Замовником усім учасникам 12.06.2007.
При цьому, договір за результатами проведених торгів укладено 19.06.2007.
Отже, в порушення вимог ч. 1 ст. 29-1 Закону оголошення про результати закупівлі опубліковано в інформаційному бюлетені Тендерної палати України 16.07.2007, тобто через 27 календарних днів після укладання договору про закупівлю, а не протягом 10 календарних днів після укладення договору про закупівлю, як встановлено вимогами Закону.
6. Укладання договору.
В результаті проведення процедури відкритих торгів зі зменшенням ціни Замовником з переможцем - Приватним підприємством "Торгово-сервісний центр "РОЛАНД" укладено договір від 19.06.2007 щодо закупівлі послуг з технічного обслуговування і ремонту пасажирських автомобілів на загальну суму 306 936,00 грн.
В порушення вимог ч. 6 ст. 34 Закону Замовником не надіслано до Тендерної палати України інформації щодо укладеного договору та про виконання договору протягом п'яти робочих днів з моменту його укладення та виконання відповідно.
Відповідно до вимог ст. 34 Закону вказаний вище договір вважається недійсним, оскільки процедуру проведено з порушеннями вимог статей 26, 29-1.
7. Складання звітності.
За результатами здійснення процедури закупівлі складено звіт про результати здійснення процедури закупівлі відкритих торгів із зменшенням ціни щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 27.07.2007 N 3.
В порушення вимог ст. 17 Закону у звіті про результати здійснення процедури закупівлі за встановленою формою не зазначено обов'язкової інформації щодо:
- стислого опису інших основних умов кожної тендерної пропозиції та договору про закупівлю, а також додаткових умов, запропонованих учасником;
- стислого викладення критеріїв порівняння та оцінки тендерних пропозицій і визначення переможця процедури закупівлі;
- інформації про наявність учасника - переможця процедури закупівлі в тематичному каталозі учасників процедур закупівель.
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів Західною регіональною митницею стосовно проведення процедури закупівлі послуг з технічного обслуговування і ремонту пасажирських автомобілів встановлено, що закупівля була здійснена з порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
- ч. 3 ст. 19 Закону Замовником безпідставно скорочено термін подання тендерних пропозицій до 16 календарних днів, чим послаблено конкуренцію між учасниками, оскільки в звіті про результати здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни причини скорочення строку не викладено;
- ч. 1 ст. 21 Закону в тендерній документації не зазначено обов'язкової інформації;
- ч. 6 ст. 21 Закону тендерна документація не затверджена тендерним комітетом Замовника;
- ч. 6 ст. 23 Закону у тендерній документації визначено, що тендерне забезпечення буде повернено учаснику торгів протягом 10 календарних днів після настання підстави для повернення, що суперечить Закону, відповідно до якого строк обчислюється з дня настання підстави для повернення тендерного забезпечення;
- ч. 3 ст. 26 Закону у тендерній документації строк надання учаснику торгів копії протоколу розкриття тендерних пропозицій обчислюється з моменту отримання від нього відповідного запиту, що суперечить Закону, яким встановлено, що копія протоколу розкриття тендерних пропозицій надається всім учасникам на їх запит протягом одного робочого дня після отримання від учасника відповідного запиту;
- ч. 7 ст. 26 Закону тендерна документація не містить обов'язкової інформації щодо основних критеріїв оцінки тендерних пропозицій;
- ст. 26-1 Закону в тендерній документації не вказано орган державної влади, що здійснює державний нагляд та контроль у сфері закупівель;
- ч. 2 ст. 29 Закону у тендерній документації визначено, що договір про закупівлю укладається не раніше ніж через п'ять робочих днів після надсилання акцепту та повідомлення про результати торгів, що суперечить Закону, відповідно до яких строк обчислюється з дня відправлення письмового повідомлення всім учасникам;
- ч. 2 ст. 34 Закону в тендерній документації до основних умов договору не включено істотних умов договору;
- ч. 1 ст. 18 Закону до участі у торгах допущено учасників, інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України;
- ч. 3 ст. 26 Закону під час здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни не застосовано норму щодо зменшення ціни тендерної пропозиції;
- ч. 3 ст. 26 Закону під час здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни не зафіксовано трикратного оголошення чергової ціни присутнім представникам учасників зменшувати запропоновану ціну тендерної пропозиції на відповідні, визначені шкалою, розміри кроку торгів;
- ч. 1 ст. 27 Закону Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію у разі, якщо інформація про учасника, який подав тендерну пропозицію, відсутня в каталозі;
- ч. 1 ст. 28 Закону щодо не відміни торгів, оскільки повинні бути відхилені всі тендерні пропозиції відповідно до вимог статті 27 цього Закону;
- ч. 1 ст. 18 Закону переможцем торгів визначено учасника, інформація про якого відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України;
- ч. 7 ст. 26 Закону допущено до оцінки учасників, тендерні пропозиції яких повинно бути відхилено;
- ч. 1 ст. 29-1 Закону оголошення про результати закупівлі опубліковано в інформаційному бюлетені Тендерної палати України 16.07.2007, тобто через 27 календарних днів після укладання договору про закупівлю, а не протягом 10 календарних днів після укладення договору про закупівлю, як встановлено вимогами Закону;
- ч. 6 ст. 34 Закону Замовником не надіслано до Тендерної палати України інформації щодо укладеного договору та про виконання договору протягом п'яти робочих днів з моменту його укладення та виконання відповідно;
- ст. 17 Закону щодо зазначення обов'язкової інформації у звіті про результати здійснення процедури закупівлі за встановленою формою.
Дії тендерного комітету Західної регіональної митниці можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених статтею 364 Кримінального кодексу.
Голова правління В.С.Лаба