• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про застосування при вирішенні господарських спорів нормативних актів, які видаються міністерствами та іншими органами державної виконавчої влади

Вищий арбітражний суд України  | Лист від 28.08.1995 № 05-2/433
Реквізити
  • Видавник: Вищий арбітражний суд України
  • Тип: Лист
  • Дата: 28.08.1995
  • Номер: 05-2/433
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Вищий арбітражний суд України
  • Тип: Лист
  • Дата: 28.08.1995
  • Номер: 05-2/433
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ВИЩИЙ АРБІТРАЖНИЙ СУД УКРАЇНИ
Л И С Т
N 05-2/433 від 28.08.95
м.Київ
Арбітражним судам України
Про застосування при вирішенні господарських спорів нормативних актів, які видаються міністерствами та іншими органами державної виконавчої влади
Відповідно до Указу Президента України від 3 жовтня 1992 року "Про державну реєстрацію нормативних актів міністерств та інших органів державної виконавчої влади" нормативні акти, які видаються міністерствами, іншими органами державної виконавчої влади, органами господарського управління та контролю, що мають міжвідомчий характер, підлягають державній реєстрації Міністерством юстиції України.
Вивчення матеріалів окремих категорій господарських спорів, а також перевірки рішень арбітражних судів у порядку нагляду свідчать про те, що до цього часу не виключені випадки, коли господарюючі суб'єкти у своїх взаємовідносинах керуються нормативними актами міністерств та інших органів державної виконавчої влади, які у встановленому порядку не зареєстровані Міністерством юстиції України або управлінням юстиції обласної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.
Мають місце численні випадки прийняття міністерствами нормативних актів і спрямування їх до виконання без державної реєстрації, прийняття таких актів за межами компетенції або видачі їх у вигляді роз'яснень, листів, телеграм тобто з метою обійти державну реєстрацію.
Між тим, деякі судді арбітражних судів, приймаючи рішення зі справи, посилаються на нормативні акти міністерств чи іншого органу державної виконавчої влади без обговорення питання щодо додержання вимог законодавства про їх державну реєстрацію.
Вищий Арбітражний Суд України вважає за необхідне звернути увагу арбітражних судів на те, що незареєстрований нормативний акт, що підлягає державній реєстрації, є нечинним і на підставі статті 83 Арбітражного процесуального Кодексу України арбітражний суд повинен відмовити у задоволенні вимог сторін, якщо ці вимоги грунтуються на акті державного чи іншого органу, що не відповідає законодавству.