• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо надання розяснення з питань застосування статті 53-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення

Державний комітет України по земельних ресурсах , Державні інспекції України | Лист від 12.04.2006 № 6-8-549/328
Реквізити
  • Видавник: Державний комітет України по земельних ресурсах , Державні інспекції України
  • Тип: Лист
  • Дата: 12.04.2006
  • Номер: 6-8-549/328
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державний комітет України по земельних ресурсах , Державні інспекції України
  • Тип: Лист
  • Дата: 12.04.2006
  • Номер: 6-8-549/328
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ ПО ЗЕМЕЛЬНИХ РЕСУРСАХ
ДЕРЖАВНА ІНСПЕКЦІЯ З КОНТРОЛЮ ЗА ВИКОРИСТАННЯМ
І ОХОРОНОЮ ЗЕМЕЛЬ
Л И С Т
12.04.2006 N 6-8-549/328
Начальнику Управління
з контролю за використанням
та охороною земель
у Луганській області
Таранському О.С.
Шановний Олексію Сергійовичу!
У Держземінспекції розглянуто Ваш лист від 31.03.2006 N 08/08-88 щодо надання роз'яснення з питань застосування статті 53-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, якою передбачено відповідальність за самовільне зайняття земельної ділянки. За результатами розгляду повідомляємо наступне.
Частиною третьою статті 125 Земельного кодексу України визначено, що приступати до використання земельної ділянки до встановлення її меж в натурі (на місцевості), одержання документа, що посвідчує право па неї, та дер карної реєстрації забороняється.
Досить часто громадяни та юридичні особи приступають до використання земельної ділянки на підставі рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, свідоцтва про право на спадщину, договору купівлі-продажу, свідоцтва про право власності тощо, тобто - до моменту виникнення права власності чи права користування нею (до оформлення державного акта на право власності, на право постійного користування земельною ділянкою чи договору оренди). Однак їх дії не можна кваліфікувати як самовільне зайняття земельної ділянки, відповідальність за яке передбачена статтею 53-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - Кодекс). Проте адміністративної відповідальності за використання земельної ділянки без правовстановлюючих документів законодавством не передбачено.
Тому при виявленні вказаного порушення державний інспектор і контролю за використанням та охороною земель повинен скласти акт перевірки, в якому зазначити, що земелька ділянка використовується без правовстановлюючих документів. Одночасно із складанням акта перевірки особі, яка використовує земельну ділянку, видається припис з вимогою оформити документ, що посвідчує право власності чи право користування земельною ділянкою. У разі невиконання припису, державний інспектор складає протокол про адміністративне правопорушення за статтею 188-5 Кодексу. При цьому видається повторний припис із аналогічною вимогою. Відповідно до пункту 6.5 Порядку планування та проведення перевірок з питань здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, затвердженого наказом Держкомзему України від 12.12.2003 N 312 та зареєстрованого в Мін'юсті України 25 грудня 2003 року за N 1223/8544, при повторній відмові особи виконати припис та при вжитті до неї усіх можливих заходів адміністративного впливу інспекційний орган Держкомзему інформує про це відповідний орган прокуратури, орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування.
Порушення частини третьої статті 125 Земельного кодексу України вважається усуненим виключно у випадку оформлення документа, що посвідчує право власності чи право користування земельною ділянкою.
Начальник інспекції О.М.Нечипоренко