• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Стосовно дотримання процедур державних закупівель

Тендерна палата України | Висновок від 13.08.2007 № в-266/08
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 13.08.2007
  • Номер: в-266/08
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 13.08.2007
  • Номер: в-266/08
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
13.08.2007 N в-266/08
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Підстава: в порядку здійснення громадського контролю у відповідності до вимог статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".
Загальна інформація:
1. Інформація про замовника:
Назва: Українська дитяча спеціалізована лікарня "Охматдит".
Адреса: 01135, м. Київ, вул. Чорновола, 28/1. Тел: 236-39-71.
2. Відповідальний за проведення торгів: Корнійчук Неля Петрівна.
3. Предмет закупівлі: продукти харчування (продукція сільського господарства, продукція харчової промисловості та переробки сільськогосподарських продуктів).
4. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
5. Джерело фінансування закупівлі: державний бюджет.
6. Очікувана вартість закупівлі: 1 457 105,00 гривень.
7. Період здійснення процедури закупівлі: початок 19.03.2007, закінчення 07.05.2007.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Оголошення про заплановану закупівлю за N 12045007, опубліковане у інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 19.03.2007 N 12(83) на 1-му арк.;
2. Оголошення про заплановану закупівлю за N 3230949, опубліковане у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 19.03.2007 N 12 (49) на 1-му арк.;
3. Оголошення про заплановану закупівлю N М-12-048-07, опубліковане у міжнародному інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, "International Edition Ukrainian Public Procurements" від 19.03.2007 N 12 (35) на 1-му арк.;
4. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі, опубліковане у інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 07.05.2007N 19 (90), оголошення N 19181807Р на 1-му арк.;
5. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі, опубліковане у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 07.05.2007 N 19 (56), оголошення N 5630815 на 1-му арк.;
6. Тендерна документація на 24-х арк.;
7. Супроводжувальний лист від 23.05.2007 N 458 на 1-му арк.;
8. Протокол про розкриття тендерних пропозицій від 12.04.2007 N 1 на 4-х арк.;
9. Протокол оцінки тендерних пропозицій від 12.04.2007 N 1 на 7-ми арк.;
10. Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів зі зменшенням ціни від 07.05.2007 N 1 на 8-ми арк.;
11. Інформація щодо укладеного договору на 1-му аркуші.
Завдання сформульоване таким чином:
"Надати Висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури закупівлі Українською дитячою спеціалізованою лікарнею "Охматдит" з придбання продуктів харчування (продукція сільського господарства, продукція харчової промисловості та переробки сільськогосподарських продуктів)".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Розпорядчого акта про створення та затвердження тендерного комітету Української дитячої спеціалізованої лікарні "Охматдит" (далі - Замовник) та положення про нього, на виконання ст. 12 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти" (далі - Закон), на дослідження надано не було.
Свідоцтва про підвищення кваліфікації спеціалістів у сфері державних закупівель, на виконання вимог ч. 7 ст. 12 Закону, на дослідження надано не було.
2. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Українською дитячою спеціалізованою лікарнею "Охматдит" оголошення про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни щодо здійснення закупівлі продуктів харчування (продукція сільського господарства, продукція харчової промисловості та переробки сільськогосподарських продуктів)" опубліковано:
- в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 19.03.2007 N 12(83), оголошення N 12045007;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 19.03.2007 N 12 (49), оголошення N 3230949;
- у міжнародному інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, "International Edition Ukrainian Public Procurements" від 19.03.2007 N 12 (36), оголошення N М-12-048-07.
Також оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на сайті yvww-zakupivli.com за кодом - FPR/M 209.
Відповідно до вимог ч. 3 ст. 19 Закону строк для подання тендерних пропозицій має становити 30 календарних днів від дати опублікування оголошення про проведення торгів в інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України. В окремих випадках цей строк може бути скорочено до 15 календарних днів. Так, в оголошенні кінцевий термін для подання тендерних пропозицій встановлено 02.04.2007 або скорочено до 21 календарного дня.
В п. 11 звіту про результати здійснення процедур відкритих торгів зі зменшенням ціни викладена причина скорочення подання тендерних пропозицій до 21 календарного дня, а саме: "термін подання тендерних пропозицій скорочено до 21 дня а зв'язку з терміновістю та невідкладністю закупівлі".
3. Тендерна документація.
Тендерна документація із закупівлі продуктів харчування (продукція сільського господарства, продукція харчової промисловості та переробки сільськогосподарських продуктів), що надана на дослідження, не відповідає вимогам статей 21, 27, 26-1, 34 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 6 ст. 21 Закону тендерна документація не затверджена тендерним комітетом Замовника;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону тендерна документація не містить: методики розрахунку ціни тендерної пропозиції із зазначенням того, чи повинна вона включати інші елементи, крім вартості самих товарів, наприклад, витрати на транспортування, страхування, навантаження, розвантаження, сплату митних тарифів, податків тощо; прізвища та посади однієї чи кількох посадових осіб або інших працівників замовника, уповноважених здійснювати зв'язок із учасниками;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону у додатку 5 тендерної документації шкала розрахунку кроку торгів не містить грошового або іншого виразу;
- у п. 12.4 тендерної документації визначено, що тендерне забезпечення буде повернено учаснику торгів протягом 10 календарних днів після настання підстави для повернення всупереч вимог ч. 6 ст. 23 Закону, відповідно до якої строк обчислюється з дня настання підстави для повернення тендерного забезпечення;
- у п. 18.6 тендерної документації строк надання учаснику торгів копії протоколу розкриття тендерних пропозицій обчислюється з моменту отримання від нього відповідного запиту всупереч вимог ч. 3 ст. 26 Закону, якою встановлено, що копія протоколу розкриття тендерних пропозицій надається всім учасникам на їх запит протягом одного робочого дня після отримання від учасника відповідного запиту;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 21 Закону технічна специфікація не містить обов'язкової інформації, а саме:
- посилань на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію товарів, що закуповуються з використанням існуючих міжнародних або національних стандартів, норм та правил;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону до підстав щодо відхилення тендерних пропозицій учасників не включено, зокрема:
- учасник не надав тендерного забезпечення у випадках, передбачених цим Законом;
- дії учасника призвели до виникнення обставин, зазначених у частині дев'ятій ст. 26 цього Закону;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 26-1 Закону в розділі 23 тендерної документації "Конфіденційність" не передбачена можливість надання інформації щодо розгляду оцінки тендерних пропозицій до укладення договору Антимонопольному комітету України;
- у п. 28.2 тендерної документації визначено, що договір про закупівлю укладається не раніше, ніж через п'ять робочих днів після надсилання повідомлення про результати торгів учасникам всупереч вимог ч. 2 ст. 29 Закону, відповідно до яких строк обчислюється з дня відправлення письмового повідомлення всім учасникам;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону до основних умов договору не включено істотних умов, а саме: можливості зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків та вимог щодо договору про закупівлю, які не повинні відрізнятися від умов тендерної (цінової) пропозиції учасника-переможця процедури закупівлі, крім випадків зменшення ціни тендерної пропозиції у порядку, передбаченому цим Законом, та не повинні змінюватися після підписання договору про закупівлю, крім випадків, коригування ціни договору в разі отримання відповідного позитивного висновку Комісії.
4. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
На дослідження надано протокол розкриття тендерних пропозицій від 12.04.2007 N 1. Відповідно до вищезазначеного протоколу розкриття на участь у торгах надійшли тендерні пропозиції від 3 учасників, а саме:
- ПП "Торгпродсервіс" з ціновою пропозицією - 1 655 367,50 грн.;
- Підприємство "Роман" з ціновою пропозицією:
лот N 1 - 385 650,00 грн., лот N 2 - 1 302 505,40 грн.;
- ПП Сак Ганна Іванівна з ціновою пропозицією:
лот N 1 - 321 385,00 грн., лот N 2 - 1 373 434,00 гривень.
Розкриття тендерних пропозицій відбулося з порушенням вимог статей 26, 27, 28, 18, 17-3 Закону, а саме:
У пункті 4.6 додатка 2 тендерної документації зазначено, що необхідно надати "витяг із Тематичного каталогу учасників процедур закупівель, виданий учаснику на зазначені торги Тендерною палатою України". Проте, у додатку N 1 до протоколу розкриття тендерних пропозицій від 12.04.2007 N 1 у переліку документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозицій учасника кваліфікаційним та іншим вимогам Замовника, наданих учасниками на торги, не значиться надання, витягу з Тематичного каталогу учасників торгів, що видає Тендерна палата України.
Таким чином, в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону під час здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни тендерним комітетом Замовника допущено до розкриття тендерні пропозиції учасників без надання витягу з Тематичного каталогу учасників торгів, що видає Тендерна палата України;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону Замовником не відхилено тендерні пропозиції учасників, інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає тендерна палата України;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 28 Закону Замовником не відмінено торги у відповідності до вимог ст. 27 Закону.
Отже, в порушення вимог ч. 1 ст. 18 Закону до участі у торгах допущено учасників, інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна плата України.
Відповідно до вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону Замовником надсилається Тендерній палаті України протягом трьох робочих днів з дати затвердження протокол розкриття тендерних пропозицій в паперовому або електронному вигляді.
Як зазначено у супровідному листі від 23.05.2007 N 458, протокол розкриття тендерних пропозицій від 12.04.2007 N 1, Замовником було відправлено до Тендерної палати України 23.05.2007 або на 22 робочих дня пізніше, чим порушено вимоги ч. 5 ст. 17-3 Закону.
Сертифіката про розміщення протоколу розкриття тендерних (цінових) пропозицій, в інформаційній системі в мережі Інтернет, на виконання ч. 6 ст. 17-3 Закону, на дослідження надано не було.
5. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця.
В порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону Замовником допущено до оцінки тендерні пропозиції учасників, які необхідно було відхилити, відповідно до вимог ст. 27 Закону.
На дослідження надано протокол оцінки тендерних пропозицій від 12.04.2007 N 1. Як зазначено у протоколі оцінки тендерних пропозицій до оцінки було допущено 3-х учасників.
Оцінка тендерних пропозицій відбулася з порушенням вимог статей 26, 2, 17-3, 2-1 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону під час здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни не застосовано норму щодо зменшення ціни тендерної пропозиції.
Відповідно до тендерної документації Замовником передбачалося подання тендерних пропозицій на частини закупівлі (лоти). Однак у протоколі розкриття від 12.04.2007 N 1 зазначено, що оцінка була здійснена по кожному найменуванню товару окремо.
- в порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону оцінка тендерних пропозицій була здійснена не за критеріями оцінки, зазначеними в тендерній документації, а методом рангування, як зазначено у п. 6 протоколу оцінки тендерних пропозицій від 12.04.2007 N 1.
Отже, в порушення вимог ч. 1 ст. 2-1 Закону оцінка тендерних пропозицій проведена Замовником необ'єктивно та упереджено.
Вищезазначене свідчить про формальний підхід Замовника до процедури оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця торгів при закупівлі продуктів харчування.
У протоколі оцінки від 12.04.2007 N 1 зазначено, що оцінка була здійснена по 70 найменуванням товарів, а не як передбачено у технічних вимогах по 48 (по лоту N 1 "продукти сільського господарства" - 9 позицій та по лоту N 2 "продукти харчової промисловості та переробки сільськогосподарських продуктів" - 39 позицій). Відповідно до тендерної документації закупівля: капусти квашеної, смородини, сливи, вишні, полуниці, редиски, огірків свіжих, помідорів свіжих, баклажанів, кабачків, перця свіжого, гарбузів, кропу, петрушки, цибулі зеленої, лимонів, крохмалю, кавового напою, печива, соку 0,2 л, лаврового листа, вафель еквіваленту "Артек" не передбачалася. Таким чином, здійснення закупівлі вищезазначених товарів відбулося без проведення тендеру чим, порушено вимоги ст. 2 Закону.
Переможцями торгів визначені:
- ПП "Торгпродсервіс";
- Підприємство "Роман";
- ПП "Сак Ганна Іванівна".
Відповідно до вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону Замовником надсилається Тендерній палаті України протягом трьох робочих днів з дати затвердження протокол оцінки тендерних пропозицій в паперовому або електронному вигляді.
Як зазначено у супровідному листі від 23.05.2007 N 458, протокол оцінки тендерних пропозицій від 12.04.2007 N 1 Замовником було відправлено до Тендерної палати України 23.05.2007 або на 22 робочих дні пізніше, чим порушено вимоги ч. 5 ст. 17-3 Закону в частині терміну подання протоколу оцінки.
6. Інформування про результати торгів.
Оголошення про результати закупівлі продуктів харчування (продукція сільського господарства, продукція харчової промисловості та переробки сільськогосподарських продуктів) було опубліковано Замовником:
- в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 07.05.2007 N 19(90), оголошення N 19181807Р;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 07.05.2007 N 19(56), оголошення N 5630815.
Також оголошення про результати закупівлі оприлюднено на сайті www.zakupivli.com, код CHK/RU 1472.
Згідно з вимогами ч. 1 ст. 29 Закону оголошення про результати проведення процедур відкритих торгів із зменшенням ціни оприлюднюються і публікуються в інформаційних системах в мережі Інтернет та у спеціалізованих засобах масової інформації, в інформаційному бюлетені, який видає Тендерна палата України та у міжнародному інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України протягом 10 календарних днів після укладення договору про закупівлю.
Таким чином, в порушення вимог ч. 1 ст. 29 Закону Замовником оголошення про результати проведення процедур відкритих торгів із зменшенням ціни оприлюднено та опубліковано в інформаційних системах в мережі Інтернет та у спеціалізованих засобах масової інформації, в інформаційному бюлетені, який видає Тендерна палата України на 19-й календарний день після укладення договору.
Згідно з вимогами ч. 3 ст. 8 Закону оголошення про результати здійснення закупівлі додатково публікується у міжнародному інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, "International Edition Ukrainian Public Procurements".
В порушення вимог ч. 3 ст. 8 та ч. 1 ст. 28 Закону Замовником не опубліковано оголошення про результати здійснення закупівлі у міжнародному інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України.
7. Інформування про акцепт тендерної пропозиції та про результати торгів.
Повідомлення учасникам відкритих торгів із зменшенням ціни про акцепт тендерної пропозиції та про результати проведеної процедури щодо закупівлі продуктів харчування відправлені 12.04.2007.
Сертифіката про розміщення повідомлень в інформаційній системі в мережі Інтернет про акцепт тендерної пропозиції та про результати торгів на виконання ч. 6 ст. 17-3 Закону, на дослідження надано не було.
8. Укладання договору.
На дослідження надано інформацію щодо укладеного договору. Між Замовником та Учасниками - переможцями торгів укладені договори від 19.04.2007 б/н на загальну вартість 1621032,00 гривень, а саме:
- з підприємством "Роман" МЛУП "Софія", вартість договору - 1 257 223,00 грн.;
- з приватним підприємством "Торгпродсервіс", вартість договору - 42 424,00 грн.;
- з приватним підприємцем Сак Г.І., вартість договору - 321 385,00 гривень.
Замовником порушено вимоги ч. 4 ст. 2 Закону щодо укладання договорів, які передбачають витрачання державних коштів без проведення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни на 22 найменування товарів (капусти квашеної, смородини, сливи, вишні, полуниці, редиски, огірків свіжих, помідорів свіжих, баклажанів, кабачків, перця свіжого, гарбузів, кропу, петрушки, цибулі зеленої, лимонів, крохмалю, кавового напою, печива, соку 0,2 л, лаврового листа, вафель еквіваленту "Артек", закупівля яких відповідно до тендерної документації не передбачалася).
Укладені договори вважаються недійсними (нікчемними) в зв'язку з тим, що Замовником порушено вимоги статей 8, 17, 26, 29 Закону.
9. Складання звітності.
За результатами здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни Замовником складено звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 07.05.2007 N 1.
Звіт про результати здійснення процедури закупівлі складено з порушенням вимог статті 17 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 1 ст. 17 Закону звіт про результати здійснення процедури закупівлі не містить обов'язкової інформації, а саме:
- інформації про наявність учасника-переможця процедури закупівлі в тематичному каталозі учасників процедур закупівель.
Відповідно до вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону Замовником надсилається Тендерній палаті України протягом трьох робочих днів з дати затвердження протокол оцінки тендерних пропозицій в паперовому або електронному вигляді.
Як зазначено у супровідному листі від 23.05.2007 N 458, звіт про результати проведеної закупівлі від 07.07.2007 N 1, Замовником було відправлено до Тендерної палати України 23.05.2007 або на 8 робочих днів пізніше, чим порушено вимоги ч. 5 ст. 17-3 Закону.
Сертифіката про розміщення звіту про результати торгів в інформаційній системі в мережі Інтернет на виконання ч. 6 ст. 17-3 Закону, на дослідження надано не було.
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів Українською дитячою спеціалізованою лікарнею "Охматдит" стосовно проведення процедури закупівлі продуктів харчування (продукція сільського господарства, продукція харчової промисловості та переробки сільськогосподарських продуктів) встановлено, що закупівля була здійснена з грубими порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
- в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону тендерна документація не містить обов'язкової інформації;
- в порушення вимог ч. 6 ст. 21 Закону тендерна документація не затверджена тендерним комітетом замовника;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону шкала розрахунку кроку торгів не містить грошового або іншого виразу;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 21 Закону технічна специфікація не містить обов'язкової інформації;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону тендерна документація не містить всіх підстав щодо відхилення тендерних пропозицій;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 26-1 Закону не передбачена можливість надання інформації Антимонопольному комітету України;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону до основних умов договору не включено істотних умов;
- в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону під час здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни тендерним комітетом проведено розкриття тендерних пропозицій без надання витягу з Тематичного каталогу учасників торгів, що видає Тендерна палата України;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону Замовником не відхилено тендерні пропозиції учасників, інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає тендерна палата України;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 28 Закону Замовником не відмінено торги у відповідності до вимог ст. 27 Закону;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 18 Закону до участі у торгах допущено учасників, інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна плата України;
- в порушення вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону Замовником не було направлено протягом трьох робочих днів з дня затвердження протоколів розкриття і оцінки тендерних пропозицій та звіту Тендерній палаті України;
- в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону під час здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни не застосовано норму щодо зменшення ціни тендерної пропозиції;
- в порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону оцінка тендерних пропозицій була здійснена не за критеріями оцінки, зазначеними в тендерній документації;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 2-1 Закону оцінка тендерних пропозицій проведена Замовником необ'єктивно та упереджено;
- в порушення вимог ст. 2 Закону здійснення закупівлі 22-х найменувань товарів відбулося без проведення тендеру;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 29 Закону Замовником оголошення про результати проведення процедур відкритих торгів із зменшенням ціни оприлюднено та опубліковано не в встановлені Законом терміни;
- в порушення вимог ч. 3 ст. 8 та ч. 1 ст. 28 Закону Замовником не опубліковано оголошення про результати здійснення закупівлі у міжнародному інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України;
- в порушення вимог ч. 4 ст. 2 Закону Замовником укладено договори, які передбачають витрачання державних коштів без проведення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни на 22 найменування товарів;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 17 Закону звіт про результати здійснення процедури закупівлі не містить обов'язкової інформації.
Укладені договори вважаються недійсними (нікчемними) в зв'язку з тим, що Замовником порушено вимоги статей 8, 17, 26, 29 Закону.
Таким чином, за укладеними договорами від 19.04.2007 б/н Замовником, з грубим порушенням вимог Закону при здійсненні державних закупівель, взято бюджетних зобов'язань у розмірі 1 621 032,00 гривень, в чому вбачається можливе нанесення державі збитків на суму закупівлі.
Дії тендерного комітету Української дитячої спеціалізованої лікарні "Охматдит" можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених статтею 364 Кримінального кодексу.
Голова правління В.С.Лаба