• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Стосовно дотримання процедур державних закупівель

Тендерна палата України | Висновок від 17.09.2007 № в-184/09
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 17.09.2007
  • Номер: в-184/09
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 17.09.2007
  • Номер: в-184/09
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
17.09.2007 N в-184/09
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Підстава: в порядку громадського контролю у відповідності до вимог статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти".
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника:
Назва: Державне підприємство "Дарницький вагоноремонтний завод"
Адреса: 02092, м. Київ, вул. Алма-Атинська, 74.
2. Відповідальний за проведення торгів: Кравчук Р.В.
3. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни
4. Предмет закупівлі: запчастини автогальм вантажних вагонів
5. Джерело фінансування: інші державні кошти
6. Період здійснення процедури закупівлі: початок - 02.04.2007
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Оголошення про заплановану закупівлю, опубліковане в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 02.04.2007 N 14 (85) за N 14047907 - на 1 арк.
2. Оголошення про заплановану закупівлю, опубліковане в Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 02.04.2007 N 14 (51) за N 3327151 - на 1 арк.
3. Тендерна документація від 19.04.2007 р., б/н на 22-х арк.
Завдання сформульоване таким чином:
"Надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури закупівлі Державним підприємством "Дарницький вагоноремонтний завод" з придбання запчастин автогальм вантажних вагонів".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Державним підприємством "Дарницький вагоноремонтний завод" (далі - Замовник) оголошення про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни опубліковано:
- в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 02.04.2007 р. N 14(85) /оголошення N 14047907;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 02.04.2007 N 14(51), оголошення N 3327151.
В порушення вимог ч. 3 ст. 8 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (далі - Закон) оголошення про заплановану закупівлю не розміщено у міжнародних виданнях. Очікувана вартість закупівлі у розмірі 17605000,00 грн. перевищувала суму 200 000 євро (станом на 02.04.2007 - день початку проведення процедури закупівлі, курс гривні до євро встановлено НБУ 6,72559 грн. за євро (17 605 000,00 грн./6,72559грн./євро = 2 617 614,21 євро).
Оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на сайті www.zakupivli.com (код SHT/A 1578).
Відповідно до оголошення про заплановані відкриті торги із зменшенням ціни дата розкриття тендерних пропозицій визначена 17.04.2007 р.
2. Тендерна документація.
Тендерна документація на закупівлю запчастин автогальм вантажних вагонів, що надана на дослідження, не відповідає вимогам статей 21, 2-1, 23, 26-1, 28, 34, 36, 37 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 6 ст. 21 Закону тендерна документація не затверджена тендерним комітетом Замовника, проставлена дата для затвердження тендерної документації на 17 днів пізніше, ніж було подано оголошення про проведення торгів, відповідно 19.04.2007 та 02.04.2007;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону тендерна документація не містить обов'язкової інформації щодо зазначення посади посадової особи замовника, уповноваженого здійснювати зв'язок із учасниками;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 2-1 Закону (абз. 2) у тендерній документації при здійсненні оцінки тендерних пропозицій за критерієм оцінки "Умови розрахунків" порушено принцип державних закупівель щодо максимальної економії та ефективності, а саме: самій невигідній пропозиції (при стовідсотковій предоплаті) призначається максимальна кількість балів за критерієм (10 балів), а найвигіднішим умовам розрахунків (оплаті протягом деякого часу після поставки) призначається мінімальна кількість балів;
- в порушення вимог ч. 5 ст. 23 Закону у п. 12.5 тендерної документації не передбачено всіх умов, на підставі яких тендерне забезпечення не повертається, а саме: "невиконання інших вимог, передбачених тендерною документацією";
- в порушення вимог ст. 26-1 Закону у п. 23 тендерної документації не передбачена діюча норма положення Закону про конфіденційність інформації, зокрема щодо випадків надання Антимонопольному комітету інформації для розгляду та оцінки тендерних пропозицій до укладання Замовником договору на закупівлю;
- в порушення вимог ч. 1 та ч. 2 ст. 28 Закону у тендерній документації не передбачено всіх умов, на підставі яких торги будуть відмінені або визнаватимуться замовником такими, що не відбулися;
- в порушення вимог ст. 34 Закону в додатку б/н "Основні умови договору" до тендерної документації до основних умов, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю, не включено істотних умов договору, а саме: "умови договору про закупівлю після його підписання не повинні змінюватися";
- в порушення вимог ч. 2 ст. 36 Закону у п. 27 тендерної документації не зазначено об'єкти, що не можуть бути оскарженими;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 37 Закону у п. 27 тендерної документації не зазначено, що процедура торгів призупиняється на строк, що не може перевищувати 20 робочих днів з дати вимоги Комісії про призупинення процедури закупівлі, або прийняте Комісією інше рішення відповідно до цього Закону, у тому числі і щодо продовження строку зупинення процедури закупівлі на строк, що не може перевищувати 10 календарних днів.
Крім того, дослідженням встановлено:
- невідповідність змісту поданого оголошення про заплановану закупівлю змісту тендерної документації стосовно кінцевого строку подання та розкриття тендерних пропозицій, зокрема за оголошенням, наданим Замовником для опублікування в Інформаційному бюлетні Тендерної палати та Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації, кінцева дата подання тендерних пропозицій 17.04.2007 р. до 11 год. 00 хв., розкриття тендерних пропозицій 17.04.2007 р. о 16 год. 00 хв., а згідно з тендерною документацією (Оголошення торгів (тендеру) п. 6, 7 та Додатка 1 "Відомості щодо торгів" п. 7) замовником зазначений інший термін подання та розкриття тендерних пропозицій: 19.04.2007 р. до 11 год. 00 хв.та 19.04.2007 р. о 16.00 год. відповідно, тобто на 2 дні пізніше зазначеного терміну в опублікованих оголошеннях.
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 26 Закону розкриття тендерних пропозицій відбувається удень закінчення строку їх подання у час та у місці, зазначених у тендерній документації.
Відповідно до вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону з метою забезпечення здійснення громадського контролю у сфері державних закупівель замовник надсилає Тендерній палаті України в паперовому або електронному вигляді, зокрема, протокол розкриття тендерних (кваліфікаційних, цінових) пропозицій протягом трьох робочих днів з дати його затвердження.
Враховуючи вказані вище положення Закону, Замовник зобов'язаний надіслати до Тендерної палати України протокол розкриття тендерних пропозицій до 20.04.2007 р., оскільки дата розкриття тендерних пропозицій визначена ним 17.04.2007 р.
В порушення вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону Замовником не надіслано Тендерній палаті України протягом трьох робочих днів з дати затвердження протоколу розкриття тендерних (кваліфікаційних, цінових) пропозицій та протоколу оцінки в паперовому або електронному вигляді.
4. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця.
Відповідно до вимог ч. 7 ст. 26 Закону загальний строк здійснення оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця торгів не повинен перевищувати 15 робочих днів після дня розкриття тендерних пропозицій.
Відповідно до вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону з метою забезпечення здійснення громадського контролю у сфері державних закупівель замовник надсилає Тендерній палаті України в паперовому або електронному вигляді, зокрема, протокол оцінки тендерних (кваліфікаційних, цінових) пропозицій протягом трьох робочих днів з дати його затвердження.
В порушення вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону Замовником не надіслано Тендерній палаті України протягом трьох робочих днів з дати затвердження протоколу оцінки тендерних пропозицій в паперовому або електронному вигляді.
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів стосовно проведення Державним підприємством "Дарницький вагоноремонтний завод" процедури відкритих торгів із зменшенням ціни на закупівлю запчастин автогальм вантажних вагонів встановлено, що закупівля здійснюється з порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
- ч. 3 ст. 8 Закону щодо нерозміщення у відповідному міжнародному виданні оголошення про заплановану закупівлю;
- ч. 6 ст. 21 Закону щодо затвердження тендерної документації;
- ч. 1 ст. 21 Закону щодо незазначення посади посадової особи замовника, уповноваженого здійснювати зв'язок із учасниками;
- ч. 5 ст. 23 Закону в частині незазначення всіх умов, на підставі яких тендерне забезпечення не повертається;
- ч. 1 ст. 2-1 Закону (абз. 2) в частині порушення принципу державних закупівель щодо максимальної економії та ефективності;
- ст. 26-1 Закону щодо невідповідності положенням Закону про конфіденційність інформації;
- ч. 1 та ч. 2 ст. 28 Закону в частині незазначення у тендерній документації всіх умов, на підставі яких торги будуть відмінені або визнаватимуться замовником такими, що не відбулися;
- ст. 34 Закону в частині незазначення всіх істотних умов, що будуть включені до договору;
- ч. 2 ст. 36 Закону в частині незазначення об'єктів, що не можуть бути оскарженими;
- ч. 2 ст. 37 Закону в частині незазначення всіх можливих строків щодо призупинення процедури закупівлі при розгляді скарги;
- ч. 5 ст. 17-3 Закону щодо ненаправлення протоколу розкриття тендерних (кваліфікаційних, цінових) пропозицій та Протоколу оцінки до Тендерної палати України;
Дії тендерного комітету Державного підприємства "Дарницький вагоноремонтний завод" можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених статтею 364 Кримінального кодексу.
Голова правління В.С.Лаба