• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо проведення державної підсумкової атестації з фізичної культури та технологій

Міністерство освіти і науки України | Лист, Рекомендації від 13.03.2010 № 1/9-174
Реквізити
  • Видавник: Міністерство освіти і науки України
  • Тип: Лист, Рекомендації
  • Дата: 13.03.2010
  • Номер: 1/9-174
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство освіти і науки України
  • Тип: Лист, Рекомендації
  • Дата: 13.03.2010
  • Номер: 1/9-174
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
13.03.2010 N 1/9-174
Міністерству освіти і науки
Автономної Республіки Крим,
управлінню освіти і науки
обласних, Київської
та Севастопольської міських
державних адміністрацій,
інститутам післядипломної
педагогічної освіти
Щодо проведення державної підсумкової атестації з фізичної культури та технологій
Міністерство освіти і науки України надсилає методичні рекомендації щодо проведення державної підсумкової атестації з фізичної культури та технологій у 2009/2010 н.р.
Заступник Міністра П.Полянський
Додаток
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо проведення державної підсумкової атестації з фізичної культури для учнів 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів
Державна підсумкова атестація з фізичної культури має на меті виявити рівень фізичної підготовки випускників, перевірити знання випускників щодо фізкультурно-спортивної діяльності та вміння використовувати їх для збереження та вдосконалення свого здоров'я.
Підсумкові випробування з фізичної культури складають всі учні 11 класів, які навчалися за спортивним профілем. За вибором ці випробування можуть складати також учні 11 класів інших профілів.
До складання підсумкових випробувань з фізичної культури допускаються учні основної медичної групи, які не мають протипоказань щодо виконання фізичних вправ, передбачених завданнями атестації. Списки учнів, які планують складати атестацію з фізичної культури, має письмово погодити медичний працівник, який обслуговує заклад освіти.
Завдання для підсумкового випробування добираються вчителем з посібника "Збірник завдань для державної підсумкової атестації (у формі контрольних робіт) з фізичної культури" для учнів 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Автори-упорядники: Круцевич Т.Ю. та ін. - К-П.: Аксіома, 2010 р.
Посібник містить:
- методичні рекомендації щодо проведення державної підсумкової атестації з фізичної культури у старшій школі;
- перелік теоретичних завдань;
- залікові вправи та нормативи до них;
- теоретичні відомості.
Зміст завдань диференціюється відповідно до рівня освоєння учнями навчального матеріалу на заняттях фізичної культури.
Комплект завдань містить теоретичну та практичну складові. До теоретичної складової входять два завдання, які вчитель добирає для кожного учня окремо: перше - з переліку завдань 1 - 27; друге - з переліку завдань 28 - 54. Наприклад:
1 варіант - завдання 1, 34;
2 варіант - завдання 2, 42;
............;
30 варіант - завдання 2, 34.
На виконання теоретичної складової відводиться один урок. Відповіді учнів мають бути підкріплені прикладами, на основі яких вони демонструють уміння використовувати набуті знання на практиці.
Оцінювання кожного теоретичного завдання здійснюється відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів з фізичної культури (див. таблицю 1).
Табл. 1
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнівБали
Учень (учениця) має фрагментарні уявлення з
предмета; розрізняє та виконує відповідно до
вимог лише елементи фізичних вправ
1
Учень (учениця) виявляє розуміння основних
положень навчального матеріалу, наводить
приклади; техніка виконання фізичних вправ має
незначні відхилення від встановлених вимог, які
аналізуються та виправляються з допомогою
вчителя
2
Учень (учениця) володіє узагальненими, міцними
знаннями з предмета; має достатню тактичну
підготовку для виконання навчальних завдань;
має системні навички техніки виконання фізичних
вправ, що відповідають встановленим вимогам
3
Після перерви, необхідної для переодягання в спортивну форму, та розминки, яку проводить вчитель, учні виконують практичну складову підсумкового випробування.
Практична частина складається з двох залікових вправ, які вчитель добирає зі збірника для хлопців та дівчат окремо.
При розминці та виконанні фізичних вправ має бути присутній медичний працівник. Особливу увагу при цьому слід звернути на дотримання правил безпеки.
Оцінювання залікових вправ здійснюється за рівнями досягнень: середній рівень, достатній і високий. Бали за кожне завдання відповідають рівню досягнень (див. таблицю 2).
Табл. 2
Рівень досягненьБали
Середній1
Достатній2
Високий3
Таким чином виконання чотирьох завдань може бути оцінено максимум у 12 балів.
Включення до змісту підсумкових випробувань додаткових завдань не допускається.
Результати державної підсумкової атестації з фізичної культури заносять до протоколу, класного журналу та атестату.
Додаток
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо проведення державної підсумкової атестації (у формі контрольної роботи) з технологій для учнів 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів
Державна підсумкова атестація з технологій має на меті виявити рівень технологічної підготовки випускників, перевірити їх знання з обраного напряму та вміння використовувати їх у технологічній діяльності.
Державну підсумкову атестацію з технологій складають лише учні 11-х класів, які навчаються за технологічним профілем.
Атестація проходитиме у формі контрольних робіт за "Збірником завдань для державної підсумкової атестації з технологій. Частина I. II. III." Автори-упорядники: Ткачук І.О. та ін. - К-П.: Аксіома, 2010 р., що має гриф "Рекомендовано Міністерством освіти і науки України" (лист від 03.02.2010 р. N 1/11-453).
Збірник завдань призначений для учнів, які навчаються за професійним та допрофесійним спрямуванням.
У збірнику подано завдання за такими напрямами:
- частина I: водій категорії "В", водій категорії "С", тракторист, слюсар з ремонту автомобілів;
- частина II: оператор комп'ютерного набору, секретар керівника (організації, підприємства, установи);
- частина III: кухар, швачка, перукар, продавець продовольчих товарів.
Завдання розділено за трьома блоками. Перший блок охоплює загальні питання. Наприклад, з напряму водій - це "Будова автомобіля", з напряму секретар керівника (організації, підприємства, установи) - "Організаційне та інформаційне забезпечення діяльності керівника".
Другий блок охоплює матеріал практичного спрямування. Наприклад, з напряму тракторист - це "Несправності та технічне обслуговування трактора", з напряму кухар - "Технологія приготування їжі та основами товарознавства".
Третій блок містить завдання прикладного характеру. Наприклад, з напряму водій - це "Основа керування і охорона праці".
Для контрольної роботи вчитель самостійно добирає для кожного учня окремо по одному завданню з кожного блоку. Наприклад:
1 варіант: з I блоку - завдання 1; з II блоку - завдання 2; з третього блоку - завдання 5;
2 варіант: 2; 4; 6;
3 варіант: 3; 1; 9;
.......
30 варіант: 2; 9; 4.
За напрямами підготовки, які не увійшли до зазначеного вище збірника завдань (столярна справа, діловод тощо), вчитель самостійно, за аналогією, розробляє по три блоки завдань та затверджує їх у керівника навчального закладу.
Контрольну роботу учні виконують протягом двох уроків.
Включення додаткових завдань до змісту контрольної роботи не допускається.
Відповіді на кожне з трьох завдань оцінюється за 12-бальною шкалою відповідно до Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів з трудового навчання (технологій), затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 05.05.2008 р. N 371. Загальна оцінка за контрольну роботу визначається як середнє арифметичне заокруглене до цілого числа.
Учні складають державну підсумкову атестацію з технологій в навчальних закладах, на базі яких вони вивчали профільні предмети. Це можуть бути міжшкільні навчально-виробничі комбінати, професійно-технічні навчальні заклади, опорні загальноосвітні школи та ін. Дати проведення контрольних робіт, склад комісій та порядок оформлення документації заздалегідь визначаються спільно місцевими органами управління освітою, адміністраціями закладів освіти на базі яких здійснювалося навчання та адміністраціями загальноосвітніх навчальних закладів за основним місцем навчання учнів.
Державна підсумкова атестація проводиться окремо від кваліфікаційних іспитів з присвоєння робітничої професії.