• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Стосовно дотримання процедур державних закупівель

Тендерна палата України | Висновок від 30.10.2007 № в-166/10
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 30.10.2007
  • Номер: в-166/10
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 30.10.2007
  • Номер: в-166/10
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
30.10.2007 N в-166/10
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Підстава: в порядку громадського контролю у відповідності до вимог статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти".
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника:
Назва: Комунальне підприємство "Павлоградське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства"
Адреса: 51400, Дніпропетровська обл., м. Павлоград, вул. Дніпровська, 41-а
2. Відповідальний за проведення торгів: Черевичний Василь Анатолійович
3. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни
4. Предмет закупівлі: продукти нафтопереробки рідкі
5. Джерело фінансування: інші державні кошти
6. Очікувана вартість: 670 000 грн.
7. Період здійснення процедури закупівлі:
початок - 30.04.2007, закінчення - 03.07.2007 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Оголошення про заплановану закупівлю, опубліковане в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 30.04.2007 N 18(89) за N 18056507 - на 1 арк.
2. Оголошення про заплановану закупівлю, опубліковане в Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 30.04.2007 N 18(55) за N 3838255 - на 1 арк.
3. Тендерна документація від 06.03.2007 р., б/н на 23-х арк.
4. Свідоцтво про підвищення кваліфікації ТС N 0479 від 15.03.2007 р., ТС N 0858 від 26.04.2007 р., ТС N 0859 від 26.04.2007 р., ТС N 0474 від 15.03.2007 р. - на 2 арк.
5. Договір від 03.07.2007 р. про закупівлю бензину і дизельного палива згідно проведеного тендера від 14.06.2007 р. N 03-07/07 - на 3 арк.
6. Платіжні доручення від 11.06.2007 р. N 399, від 08.06.2007 р. N 4212, від 08.06.2007 р. N 1340 - на 2 арк.
7. Річний план діяльності тендерного комітету щодо організації та проведення процедур державних закупівель на 2007 рік - на 1 арк.
8. Наказ Комунального підприємства "Павлоградводоканал" від 16.01.2007 р. N 41/1 "Об изменении состава тендерной комиссии" - на 1 арк.
9. Протокол N 2 засідання тендерного комітету щодо внесення змін до тендерної документації, б/д - на 1 арк.
10. Протокол розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти від 14.06.2007 р. N 4 - на 2 арк.
11. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції б/н, б/д - на 1 арк.
12. Оголошення про результати проведення торгів на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти - на 1 арк.
13. Протокол засідання тендерного комітету від 30.05.2007 р. N 3 щодо переносу дати розкриття тендерних пропозицій - на 1 арк.
14. Тендерна пропозиція ТОВ ВТФ "Авіас" - на 23 арк.
15. Сертифікати відповідності на пальне N 127390 серії ДЗ, N 128181 серії ДЗ, N 563149 серії ДЖ, N 213113 серії ДЗ, надані ТОВ "Олімп" - на 4 арк.
16. Пасторти якості N 690, N 689, N 688, N 691, надані ТОВ "Олімп" - на 4 арк.
17. Тендерна пропозиція ТОВ "Олімп" - на 16 арк.
18. Сертифікати відповідності на пальне N 127390 серії ДЗ, N 128181 серії ДЗ, N 563149 серії ДЖ, N 213113 серії ДЗ, надані ТОВ ВТФ "Авіас" - на 4 арк.
19. Пасторти якості N 690, N 689, N 688, N 691, надані ТОВ ВТФ "Авіас" - на 4 арк.
20. Тендерна пропозиція ТОВ "Юкон Сервіс Плюс" - на 18 арк.
21. Сертифікати відповідності на пальне N 127390 серії ДЗ, N 128181 серії ДЗ, N 563149 серії ДЖ, N 213113 серії ДЗ, надані ТОВ "Юкон Сервіс Плюс" - на 4 арк.
22. Пасторти якості N 690, N 689, N 688, N 691, надані ТОВ "Юкон Сервіс Плюс" - на 4 арк.
Завдання сформульоване таким чином:
"... надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури щодо закупівлі Комунальним підприємством "Павлоградське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства" продуктів нафтопереробки рідких".
ДОСЛІДЖЕННЯ
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Відповідно до наказу Комунального підприємства "Павлоградводоканал" від 16.01.2007 N 41/1 "Об изменении состава тендерной комиссии" створено тендерний комітет у складі 6 осіб.
Інформація про членів тендерного комітету
NП.І.Б.Дата та номер
розпорядчого
акта включення
до складу
тендерного
комітету
Посада в ТКN, дата
свідоцтва чи
сертифіката
1.Черевичний В.А.від 16.01.2007
N 41/1
Голова
тендерного
комітету
ТС N 0474 від
15.03.2007
2.Зайцев В.Н.від 16.01.2007
N 41/1
Заступник голови
комітету
3.Соколова А.С.від 16.01.2007
N 41/1
Секретар
тендерного
комітету
4.Ярощук В.Г.від 16.01.2007
N 41/1
Член тендерного
комітету
ТС N 0479 від
15.03.2007
5.Горбачовсь-
кий А.М.
від 16.01.2007
N 41/1
Член тендерного
комітету
ТС N 0858 від
26.04.2007
6.Гордєєв С.Б.від 16.01.2007
N 41/1
Член тендерного
комітету
ТС N 0859 від
26.04.2007
Замовником порушено порядок організації та створення тендерного комітету, передбачений статтею 12 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (далі - Закон), а саме:
- в порушення вимог ч. 2 ст. 12 Закону Положення про тендерний комітет Комунального підприємства "Павлоградводоканал" не затверджено рішенням замовника;
- в порушення вимог ч. 4 ст. 12 Закону замовником не надано право голові тендерного комітету на підписання договорів про закупівлю, на призначення: заступника голови, відповідального секретаря тендерного комітету. Так, заступника і секретаря тендерного комітету призначено наказом Комунального підприємства "Павлоградводоканал" від 16.01.2007 N 41/1;
- в порушення вимог ч. 7 ст. 12 Закону заступник голови та секретар тендерного комітету Комунального підприємства "Павлоградводоканал" протягом шести місяців з моменту вступу до тендерного комітету не отримали відповідні свідоцтва встановленого зразка про проходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель.
2. Фінансування та вибір процедури закупівлі.
Згідно річного плану діяльності тендерного комітету щодо організації та проведення процедур державних закупівель комунального підприємства "Павлоградське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства" на 2007 рік, заплановано провести закупівлю продуктів нафтопереробки за рахунок коштів комунального підприємства очікуваною вартістю 670 тис.грн. (із них: палива дизельного на суму 300 тис.грн., бензину моторного на суму 370 тис.грн.) за процедурою відкритих торгів (протокол тендерного комітету від 05.02.2007 N 1).
Назва предмета закупівлі, що визначена Замовником, відповідає вимогам Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-97, затвердженого наказом Держкомстандарту України від 30.12.97 р. N 822.
Відповідно до оголошення про заплановану закупівлю, закупівля продуктів нафтопереробки встановлена на суму 670 000 грн. у разі закупівлі товару: палива дизельного - 80 000 л (за картками), бензин А-76 - 105 700 л (за картками).
3. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Комунальним підприємством "Павлоградське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства" оголошення про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни опубліковано:
- в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 30.04.2007 р. N 18(89), оголошення N 18056507;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 30.04.2007 N 18(55), оголошення N 3838255.
Також оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на сайті www.zakupivli.com за кодом STK/YA 0985.
Отже, Замовником у відповідності до вимог ч. 1 ст. 4-1 та ч. 1 ст. 8 Закону опубліковано та оприлюднено оголошення про заплановану закупівлю.
Відповідно до оголошення про заплановані відкриті торги із зменшенням ціни дата розкриття тендерних пропозицій визначена 15.05.2007 р., тендерне забезпечення - 33 500 грн.
4. Тендерна документація.
Тендерна документація на закупівлю продуктів нафтопереробки рідких, що надана на дослідження, не відповідає вимогам статей 21, 23, 26-1, 28, 34, 36, 37 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 6 ст. 21 Закону тендерна документація не затверджена тендерним комітетом Замовника (відсутні підписи всіх членів тендерного комітету, дата і номер протокольного рішення про затвердження тендерної документації);
- в порушення вимог ч. 5 ст. 23 Закону у п. 12.5 тендерної документації не передбачено всіх умов, на підставі яких тендерне забезпечення не повертається, а саме: "невиконання інших вимог, передбачених тендерною документацією";
- в порушення вимог ст. 26-1 Закону у п. 23 тендерної документації не передбачена діюча норма положення Закону про конфіденційність інформації, зокрема щодо випадків надання Антимонопольному комітету інформації для розгляду та оцінки тендерних пропозицій до укладання Замовником договору на закупівлю;
- в порушення вимог ч. 1 та ч. 2 ст. 28 Закону у тендерній документації не передбачено всіх умов, на підставі яких торги будуть відмінені або визнаватимуться замовником такими, що не відбулися;
- в порушення вимог ст. 34 Закону в додатку б/н "Основні умови договору" до тендерної документації до основних умов, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю, не включено істотних умов договору, а саме: "умови договору про закупівлю після його підписання не повинні змінюватися";
- в порушення вимог ч. 2 ст. 36 Закону у п. 27 тендерної документації не, зазначено об'єкти, що не можуть бути оскарженими;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 37 Закону у п. 27 тендерної документації не зазначено, що процедура торгів призупиняється на строк, що не може перевищувати 20 робочих днів з дати вимоги Комісії про призупинення процедури закупівлі, або прийняте Комісією інше рішення відповідно до цього Закону, в т.ч. і щодо продовження строку зупинення процедури закупівлі на строк, що не може перевищувати 10 календарних днів.
Крім того, дослідженням встановлено:
- невідповідність змісту поданого оголошення про заплановану закупівлю змісту технічного завдання тендерної документації стосовно: кількості предмета закупівлі, зокрема в оголошенні торгів зазначено бензин А-76 кількістю 105 700 л, дизельне паливо - 80 000 л, а в технічному завданні тендерної документації кількість предмета закупівлі зазначена навпаки - бензин А-76 80 000 л, дизельне паливо 105 700 л.
5. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 26 Закону розкриття тендерних пропозицій відбувається у день закінчення строку їх подання у час та у місці, зазначених у тендерній документації.
Відповідно до вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону з метою забезпечення здійснення громадського контролю у сфері державних закупівель замовник надсилає Тендерній палаті України в паперовому або електронному вигляді, зокрема, протокол розкриття тендерних (кваліфікаційних, цінових) пропозицій протягом трьох робочих днів з дати його затвердження.
Враховуючи вказані вище положення Закону, Замовник зобов'язаний надіслати до Тендерної палати України протокол розкриття тендерних пропозицій до 18.05.2007 р., оскільки дата розкриття тендерних пропозицій визначена ним 15.05.2007 р.
В порушення вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону Замовником не надіслано Тендерній палаті України протягом трьох робочих днів з дати затвердження протоколу розкриття тендерних (кваліфікаційних, цінових) пропозицій в паперовому або електронному вигляді.
Протокол розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти від 14.06.2007 р. N 4 був надісланий замовником на запит Тендерної палати України від 13.07.2007 р. N 112/07-мр.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 22 Закону замовник має право з власної ініціативи чи за результатами запитів учасників внести зміни до тендерної документації, при цьому продовживши строк подання та розкриття тендерних пропозицій не пізніше ніж за три робочих дні до закінчення строку подання тендерних пропозицій. За Протоколом засідання тендерного комітету КП "Павлоградводоканал" від б/д N 2 внесено зміни до тендерної документації. За протоколом засідання тендерного комітету КП "Павлоградводоканал" від 30.05.2007 р. N 3 "станом на 29 травня 2007 року підприємство не одержало жодної пропозиції щодо проведення тендера", у зв'язку із чим винесено рішення про перенесення дати розкриття тендерних пропозицій на 14 червня 2007 року. Отже, Замовником при перенесенні терміну торгів не дотримано вимогу ч. 2 ст. 22 Закону.
В порушення вимог ч. 1 ст. 28 Закону тендерним комітетом замовника не визнано торги такими, що не відбулися на підставі того, що на участь у торгах (15.05.2007 р.) було подано менше трьох тендерних пропозицій щодо предмета закупівлі, визначеного замовником у тендерній документації.
Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти від 14.06.2007 р. N 4 на участь у торгах надійшли тендерні пропозиції від трьох учасників, за протоколом розкриття всі учасники правильно оформили та надали всі необхідні документи, передбачені тендерною документацією. У протоколі розкриття замовником зазначено не ціни тендерних пропозицій, а ціни за 1 л асортименту двох видів нафтопродуктів:
п/пНафтопро-
дукти
ТОВ "Олімп",
грн. за 1 л з
ПДВ
ТОВ "Юкон за
Сервіс Плюс", грн.
1 л з ПДВ
ТОВ ВТФ
"Авіас", грн.
за л з ПДВ
1бензин А-763,873,863,8508
2дизпаливо3,623,613,60
Згідно тендерних пропозицій учасників, які оцінені виходячи із складових нафтопродуктів: бензину А-76 кількістю 80 000 л та дизпалива кількістю 105 700 л, зокрема:
- ТОВ "Олімп" м. Дніпропетровськ на суму 692 234 грн.;
- ТОВ "Юкон Сервіс Плюс" м. Дніпропетровськ на суму 690 377 грн.;
- ТОВ ВТФ "Авіас" м. Дніпропетровськ на суму 688 584 грн.
В порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону під час розкриття тендерних пропозицій замовником не перевірено наявність всіх необхідних документів, передбачених тендерною документацією та кваліфікаційною документацією, стосовно повноти надання необхідних документів учасниками торгів.
Так, дослідженням тендерних пропозиції учасників встановлено, що вони не містять обов'язкової інформації щодо строку дії пропозиції, умов розрахунків та строків оплати, що вимагалися тендерною документацією.
Тендерна пропозиція ТОВ ВТФ "Авіас" супроводжена тендерним забезпечення у вигляді поруки ТОВ ВТФ "Рубікс" б/д, б/н.
Згідно умов тендерної документації (п. 12.1 розділу "Тендерне забезпечення") у разі, якщо Учасник забажає, щоб тендерне забезпечення у формі поруки за нього вносилося іншим підприємством, установою чи організацією, то разом із порукою такому підприємству, установі чи організації необхідно подати довідку з ДПІ про відсутність заборгованостей перед бюджетом, подану на останній день кварталу, який передує публікації оголошення про торги, або більш пізню дату. Проте, ТОВ ВТФ "Рубікс" всупереч цій вимозі надано довідку з ДПІ про відсутність заборгованості станом на 24.04.2007 р. (оголошення про торги опубліковано 30.04.2007 р.)
Тендерна пропозиція ТОВ "Юкон Сервіс Плюс" б/д, б/н супроводжена тендерним забезпеченням у вигляді Поруки ТОВ "Фірма Пеленг Плюс".
Поруки, що була надана за ТОВ "Олімп", на дослідження замовником не надано.
Згідно умов тендерної документації (п. 12.2) термін дії поруки, наданої як тендерне забезпечення Учасника, має відповідати строку дії тендерної пропозиції. Проте, за текстами порук ТОВ ВТФ "Рубікс" та ТОВ "Юкон Сервіс Плюс", наданих як тендерне забезпечення Учасників, міститься запис, що не відповідає зазначеній вимозі, зокрема: "у випадку збільшення ринкових цін на товар більш ніж на 1 відсоток з дня розкриття тендерних пропозиції дія поруки автоматично припиняється".
Слід зазначити, що в складі тендерних пропозицій всіх учасників містяться ідентичні ксерокопії Сертифікатів відповідності нафтопродуктів та паспорта якості, зокрема:
1. Сертифікати відповідності на пальне:
- N 563149 серії ДЖ на бензин А-80,
- N 128181 серії ДЗ на бензин А-92,
- N 127390 серії ДЗ на бензин А-95,
- N 213113 серії ДЗ на паливо дизельне.
2. Пасторти якості:
- N 688 від 02.05.2007 р. на бензин А-80,
- N 689 від 02.05.2007 р. на бензин А-92,
- N 690 від 02.05.2007 р. на бензин А-95,
- N 691 від 02.05.2007 р. на дизпаливо літнє.
Серед наданих сертифікатів відповідності на пальне всупереч вимог тендерної документації (розділ 10 "Документи, що підтверджують відповідність товару вимогам тендерної документації") відсутній сертифікат відповідності на бензин А-76, що є предметом закупівлі. А в представлених сертифікатах відповідності на бензин марок А-80, А-92, А-95 не було необхідності, так як торги по них не проводилися.
В порушення вимог ч. 1 ст. 15, ч. 1 ст. 27 Закону та умов тендерної документації замовника (п. 12.1, п. 12.2 розділу "Тендерне забезпечення", 24.1 розділу "Відхилення тендерних пропозицій") до участі у торгах допущено учасників торгів, тендерне забезпечення яких (ТОВ "Юкон Сервіс Плюс", ТОВ ВТФ "Авіас") та довідка з податкової інспекції про відсутність заборгованості по обов'язкових платежах (ТОВ ВТФ "Рубікс") не відповідає вимогам тендерної документації.
В порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону під час здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни не застосовано норму щодо зменшення ціни тендерної пропозиції на крок торгів, передбачених тендерною документацією, а також не зафіксовано трикратного оголошення чергової ціни присутнім представникам учасників зменшувати запропоновану ціну тендерної пропозиції.
В порушення вимог ч. 1 ст. 18, ч. 1 ст. 27 Закону та умов тендерної документації замовника (додаток 2 "Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам замовника", п. 3.6) до участі у торгах допущено учасників, інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України.
В порушення вимог ч. 2 ст. 28 Закону тендерним комітетом замовника не визнано торги такими, що не відбулися на підставі того, що ціна найбільш вигідної тендерної пропозиції (688 584 грн.) перевищує суму, передбачену замовником на фінансування закупівель (670 000 грн.).
6. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця.
Відповідно до вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону з метою забезпечення здійснення громадського контролю у сфері державних закупівель замовник надсилає Тендерній палаті України в паперовому або електронному вигляді, зокрема, протокол оцінки тендерних (кваліфікаційних, цінових) пропозицій протягом трьох робочих днів з дати його затвердження.
В порушення вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону Замовником не надіслано Тендерній палаті України протокол оцінки тендерних пропозицій в паперовому або електронному вигляді. На запит Тендерної палати України від 13.07.2007 р. N 112/07-мр також не надано протокол оцінки тендерних пропозицій.
В порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону допущено до оцінки учасників, тендерні пропозиції яких повинно бути відхилено.
7. Інформування про акцепт тендерної пропозиції та про результати торгів.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 29 Закону, Замовник протягом п'яти календарних днів з дня акцепту надсилає переможцю торгів повідомлення про акцепт тендерної пропозиції, строк дії якої не закінчений, а також надсилає всім учасникам процедур відкритих торгів письмове повідомлення про результати торгів із зазначенням назви та місцезнаходження учасника-переможця, тендерна пропозиція якого визнана найкращою за результатами оцінки.
Акцепт тендерної пропозиції направлено переможцю торгів ТОВ ВТФ "Авіас" листом б/д, б/н, в якому зазначено, що "рішення прийнято тендерним комітетом 14.06.2007 р. N 1". Повідомлення про результати торгів учасникам на дослідження не надані.
8. Укладання договору.
Договір про закупівлю бензину і дизельного палива за N 03-07/07 від 03.07.2007 р. укладено Комунальним підприємством "Павлоградське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства" з ТОВ ВТФ "Авіас" на загальну суму 670 000 гривень.
За договором закупки загальна кількість бензину А-76 80 000 л за ціною 3,85 грн., дизельного палива - 100 537 л. за ціною 3,60 грн. Виходячи з цих даних загальна сума закупки в Договорі обрахована неправильно. Так, загальна ціна договору складає 669 933 грн. (80 000 * 3,85 + 100 537 * 3,60), що на 67 грн. менше за суму, зазначену в Договорі.
В порушення вимог ст. 34 Закону в договір не включено істотних умов, які є обов'язковими, зокрема: "можливість зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків; умови договору про закупівлю після його підписання не повинні змінюватися, крім випадків коригування ціни договору в разі отримання відповідного позитивного висновку Комісії".
В порушення вимог ч. 6 ст. 34 Закону замовником не дотримано вимог Закону щодо встановленого терміну при надсиланні інформації щодо укладеного договору та про виконання договору до Тендерної палати України.
В порушення вимог ч. 1 ст. 29-1 Закону оголошення про результати проведення відкритих торгів із зменшенням ціни не оприлюднено і не опубліковано в інформаційних системах в мережі Інтернет та у спеціалізованих друкованих засобах масової інформації та в інформаційному бюлетені, який видає Тендерна палата України.
Отже, відповідно до ч. 3 ст. 34 Закону договір, укладений за результатами процедури закупівлі, проведеної з порушенням вимог статей 26, 29-1, 34 Закону, вважається недійсним (нікчемним).
9. Складання звітності.
В порушення вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону Замовником не надіслано Тендерній палаті України звіт про результати здійснення процедур відкритих торгів із зменшенням ціни в паперовому або електронному вигляді.
В порушення вимог ч. 2 ст. 17 Закону Замовником не оприлюднено в інформаційній системі у мережі Інтернет звіт про результати здійснення процедур відкритих торгів із зменшенням ціни.
ВИСНОВОК
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів стосовно проведення Комунальним підприємством "Павлоградське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства" процедури відкритих торгів із зменшенням ціни на закупівлю продуктів нафтопереробки рідких встановлено, що закупівля здійснюється з порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
- ч. 2 ст. 12 Закону щодо незатвердження рішенням замовника Положення про тендерний комітет Комунального підприємства "Павлоградводоканал";
- ч. 4 ст. 12 Закону стосовно замовником ненадання права голові тендерного комітету на підписання договорів про закупівлю та на призначення заступника голови, відповідального секретаря тендерного комітету;
- ч. 7 ст. 12 Закону щодо незабезпечення замовником проходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель заступника голови та секретаря тендерного комітету;
- ч. 6 ст. 21 Закону щодо затвердження тендерної документації;
- ч. 5 ст. 23 Закону в частині незазначення всіх умов, на підставі яких тендерне забезпечення не повертається;
- ст. 26-1 Закону щодо невідповідності положенням Закону про конфіденційність інформації;
- ч. 1 та ч. 2 ст. 28 Закону в частині незазначення у тендерній документації всіх умов, на підставі яких торги будуть відмінені або визнаватимуться замовником такими, що не відбулися;
- ст. 34 Закону в частині не зазначення всіх істотних умов, що будуть включені до договору;
- ч. 2 ст. 36 Закону в частині незазначення об'єктів, що не можуть бути оскарженими;
- ч. 2 ст. 37 Закону в частині незазначення всіх можливих строків щодо призупинення процедури закупівлі при розгляді скарги;
- ч. 5 ст. 17-3 Закону щодо несвоєчасного надіслання Тендерній палаті України протоколу розкриття тендерних (кваліфікаційних, цінових) пропозицій в паперовому або електронному вигляді та ненадання Тендерній палаті України протоколу оцінки;
- ч. 2 ст. 22 Закону щодо несвоєчасного винесення рішення про внесення змін до тендерної документації та відповідно рішення про продовження строку подання та розкриття тендерних пропозицій;
- ч. 3 ст. 26 Закону стосовно не здійснення під час розкриття тендерних пропозицій замовником перевірок наявності всіх необхідних документів, передбачених тендерною документацією та кваліфікаційною документацією;
- ч. 1 ст. 15, ч. 1 ст. 27 Закону та умов тендерної документації замовника щодо допущення до участі у торгах учасників торгів, тендерне забезпечення яких та довідка з податкової інспекції про відсутність заборгованості по обов'язкових платежах не відповідає вимогам тендерної документації;
- ч. 3 ст. 26 Закону стосовно не застосування норми під час здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни щодо зменшення ціни тендерної пропозиції на крок торгів, передбачених тендерною документацією;
- ч. 1 ст. 18, ч. 1 ст. 27 Закону щодо допущення учасників до участі у торгах, інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України;
- ч. 2 ст. 28 Закону щодо не визнання торгів такими, що не відбулися на підставі того, що ціна найбільш вигідної тендерної пропозиції (688 584 грн.) перевищує суму, передбачену замовником на фінансування закупівель (670 000 грн.);
- ч. 7 ст. 26 Закону стосовно допущення до оцінки учасників, тендерні пропозиції яких повинно бути відхилено;
- ст. 34 Закону щодо не включення в договір істотних умов, які є обов'язковими;
- ч. 2 ст. 29 Закону стосовно укладання договору поставки без урахування вимог тендерної документації;
- ч. 6 ст. 34 Закону щодо не дотримання замовником вимог Закону щодо встановленого терміну при надсиланні інформації по укладеному договору та про виконання договору до Тендерної палати України;
- ч. 1 ст. 29-1 Закону щодо не оприлюднення і не опублікування оголошення про результати проведення відкритих торгів із зменшенням ціни в інформаційних системах в мережі Інтернет та у спеціалізованих друкованих засобах масової інформації та в інформаційному бюлетені, який видає Тендерна палата України;
- ч. 5 ст. 17-3 Закону стосовно не надання Замовником Тендерній палаті України звіт про результати здійснення процедур відкритих торгів із зменшенням ціни в паперовому або електронному вигляді;
- ч. 2 ст. 17 Закону щодо не оприлюднення Замовником в інформаційній системі у мережі Інтернет звіту про результати здійснення процедур відкритих торгів із зменшенням ціни.
Отже, відповідно до ч. 3 ст. 34 Закону договір, укладений за результатами процедури закупівлі, проведеної з порушенням вимог статей 26, 17, 29-1, 34 Закону, вважається недійсним (нікчемним).
Таким чином, процедура закупівлі продуктів нафтопереробки рідких проведена Комунальним підприємством "Павлоградське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства" на загальну суму 670 000 грн. з грубим порушенням вимог чинного законодавства, в чому вбачається можливе нанесення державі збитків.
Дії тендерного комітету Комунального підприємства "Павлоградське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства" можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених статтею 364 Кримінального кодексу.
Голова правління В.С.Лаба