• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Стосовно дотримання процедур державних закупівель

Тендерна палата України | Висновок від 10.01.2008 № в-52/01
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 10.01.2008
  • Номер: в-52/01
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 10.01.2008
  • Номер: в-52/01
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
10.01.2008 N в-52/01
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Підстава: в порядку громадського контролю відповідно до вимог ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти"
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника:
Назва: Комунальне підприємство "Вінницяоблтеплоенерго";
Адреса: 21021, м. Вінниця, вул. 600-річчя, 13, тел. (0432) 51-35-26; факс 43-17-05.
2. Відповідальний за проведення торгів: Розборський Олег Федорович.
3. Предмет закупівлі: автомобільний транспорт.
4. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
5. Джерело фінансування закупівель: інші державні кошти підприємства.
6. Очікувана вартість закупівлі: 175 000,00 грн.
7. Період здійснення процедури закупівлі: початок - 25.06.2007 р., закінчення - 13.08.2007 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Оголошення про заплановану закупівлю N 26131407, опубліковане у Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 25.06.2007 р. N 26(97) на 1 арк.;
2. Оголошення про заплановану закупівлю N 5206063, опубліковане у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 25.06.2007 р. N 26(63), на 1 арк.;
3. Тендерна документація на 19 арк.;
4. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі N 33195107Р, опубліковане у Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 13.08.2007 р. N 33 (104), на 1 арк.;
5. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі N 7051755, опубліковане у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель, від 13.08.2007 р. N 33(70) на 1 арк.;
6. Протокол про розкриття тендерних пропозицій від 16.07.2007 р. N 8 на 2 арк.;
7. Протокол оцінки тендерних пропозицій від 17.07.2007 р. N 9 на 5 арк.;
8. Звіт про результати здійснення процедури закупівлі від 13.08.2007 р. N 3 на 2 арк.;
9. Протокол від 02.07.2007 р. N 4/1 на 1 арк.;
10. Договір від 26.07.2007 р. N 0000708 на 3 аркушах.
Завдання сформульоване таким чином: надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури щодо закупівлі комунальним підприємством "Вінницяоблтеплоенерго" автомобільного транспорту.
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі
Комунальним підприємством "Вінницяоблтеплоенерго" (далі - Замовник) оголошення про відкриті торги із зменшенням ціни щодо здійснення закупівлі автомобільного транспорту опубліковано:
- в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 25.06.2007 р. N 26(97), оголошення N 26131407;
- у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель, від 25.06.2007 р. N 26(63), оголошення N 5206063.
Також, оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на сайті www.zakupivli.com код РВ/ЕІ1306.
Відповідно до вимог ч. 3 ст. 19 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (далі - Закон) строк для подання тендерних пропозицій має становити 30 календарних днів від дати опублікування оголошення про проведення торгів в інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України. В окремих випадках цей строк може бути скорочено до 15 календарних днів. Так, в оголошенні кінцевий термін для подання тендерних пропозицій встановлено 10.07.2007 р. або складає 15 календарних днів.
В п. 11 звіту про результати здійснення процедури закупівлі викладена причина скорочення подання тендерних пропозицій, а саме: "перш за все негайне забезпечення належних умов для проведення ремонту, реконструкцій та підготовки об'єктів теплопостачання до роботи в осінньо-зимовий період та виконання розпорядження голови обласної державної адміністрації Домбровського О.Г. N 45 від 07.02.2007 р. "Про заходи з підвищення ефективності роботи котелень, що працюють на газовому паливі, в житлово-комунальному господарстві та закладах бюджетної сфери".
2. Тендерна документація
Тендерна документація із закупівлі автомобільного транспорту, що надана на дослідження, не відповідає вимогам статей 21, 23, 26, 26-1, 29, 34 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 6 ст. 21 Закону тендерна документація не затверджена тендерним комітетом Замовника.
На дослідження надано тендерну документацію на закупівлю автомобільного транспорту затверджену головою тендерного комітету Розборським О.Ф. Відповідно до вимог ч. 6 ст. 21 Закону тендерна документація затверджується тендерним комітетом замовника до подання оголошення про заплановану закупівлю.
- у п. 12.4 тендерної документації визначено, що тендерне забезпечення буде повернено учаснику торгів протягом 10 календарних днів після настання підстави для повернення всупереч вимог ч. 6 ст. 23 Закону, відповідно до якої строк обчислюється з дня настання підстави для повернення тендерного забезпечення;
- у п. 18.5 тендерної документації строк надання учаснику торгів копії протоколу розкриття тендерних пропозицій обчислюється з моменту отримання від нього відповідного запиту всупереч вимог ч. 3 ст. 26 Закону, якою встановлено, що копія протоколу розкриття тендерних пропозицій надається всім учасникам на їх запит протягом одного робочого дня після отримання від учасника відповідного запиту;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 26-1 Закону в розділі 23 тендерної документації "Конфіденційність" не передбачена можливість надання інформації щодо розгляду оцінки тендерних пропозицій до укладення договору Антимонопольному комітету України;
- у п. 28.2 тендерної документації визначено, що договір про закупівлю укладається не раніше, ніж через 5 робочих днів після надсилання повідомлення про результати торгів учасникам торгів, всупереч вимог ч. 2 ст. 29 Закону, відповідно яких строк обчислюється з дня відправлення письмового повідомлення всім учасникам;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону до основних умов договору не включено істотних вимог, а саме: можливості зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків та вимог щодо договору про закупівлю, які не повинні відрізнятися від умов тендерної пропозиції учасника - переможця процедури закупівлі, крім випадків зменшення ціни тендерної пропозиції у порядку, передбаченому цим Законом, та не повинні змінюватися після підписання договору про закупівлю, крім випадків коригування ціни договору в разі отримання відповідного позитивного висновку Комісії.
На дослідження надано протокол засідання тендерного комітету від 02.06.2007 р. N 4/1, згідно з яким тендерним комітетом Замовника прийняте рішення про подовження строку подання тендерних пропозицій до 16.07.2007 р., в зв'язку з значною кількістю вихідних та святкових днів за період з 25.06.2007 р. по 10.07.2007 р.
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій
На дослідження надано протокол розкриття тендерних пропозицій від 16.07.2007 р. N 8. Відповідно до вищезазначеного протоколу розкриття на участь у торгах надійшли тендерні пропозиції від 3 учасників, а саме:
по лоту N 1:
- підприємства "Автоінвестстрой" з ціновою пропозицією - 72 405,00 грн.;
- ТОВ "Авто-Холдінг" з ціновою пропозицією - 73 700,00 грн.;
- ТОВ "Автосервіс-Т" з ціновою пропозицією - 74 750,00 грн.;
по лоту N 2:
- підприємства "Автоінвестстрой" з ціновою пропозицією - 66 825,00 грн.;
- ТОВ "Авто-Холдінг" з ціновою пропозицією - 68 100,00 грн.;
- ТОВ "Автосервіс-Т" з ціновою пропозицією - 67 600,00 грн.;
по лоту N 3:
- підприємства "Автоінвестстрой" з ціновою пропозицією - 50 760,00 грн.;
- ТОВ "Авто-Холдінг" з ціновою пропозицією - 51 400,00 грн.;
- ТОВ "Автосервіс-Т" з ціновою пропозицією - 51 900,00 грн.
4. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця
На дослідження надано протокол оцінки тендерних пропозицій від 17.07.2007 р. N 9.
Як зазначено у проколі оцінки тендерних пропозицій до оцінки було допущено 3 учасників. Оцінка була здійснена за методикою та відповідно до критеріїв, зазначених в тендерній документації. Переможцем торгів визначено підприємство "Автоінвестстрой - Вінниця" з загальною кінцевою ціною по лотах N 1 - 3 - 189 990,00 грн.
5. Інформування про результати торгів
Оголошення про результати закупівлі автомобільного транспорту опубліковано Замовником:,
- в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 13.08.2007 р. N 33(104), оголошення N 33195107Р;
- у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 13.08.2007 р. N 33(70), оголошення N 7051755.
Також оголошення про результати закупівлі оприлюднено на сайті www.zakupivli.com, код WUZ/ТН1738.
Згідно з вимогами ч. 1 ст. 29-1 Закону оголошення про результати проведення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни оприлюднюються і публікуються в інформаційних системах в мережі Інтернет та у спеціалізованих засобах масової інформації, в інформаційному бюлетені, який видає Тендерна палата України, та у міжнародному інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, протягом 10 календарних днів після укладення договору про закупівлю.
В порушення вимог ч. 1 ст. 29-1 Закону Замовником оголошення про результати проведення процедур відкритих торгів із зменшенням ціни оприлюднено та опубліковано в інформаційних системах в мережі Інтернет та у спеціалізованих засобах масової інформації, в інформаційному бюлетені, який видає Тендерна палата України, на 18 календарний день після укладення договору.
6. Інформування про акцепт тендерної пропозиції та про результати торгів
Як зазначено в звіті про результати здійснення процедури закупівлі від 13.08.2007 р. N 3, повідомлення учасникам відкритих торгів із зменшенням ціни про акцепт тендерної пропозиції та про результати проведеної процедури щодо закупівлі автомобільного транспорту відправлені 19.07.2007 р.
N
п/п
Предмет
закупівлі
Кіль-
кість
од.
Ціна закупівлі
згідно з договором
Середня ціна по
Україні
Відхилення
за од.,
грн.
всього,
грн.
за од.,
грн.
всього,
грн.
грн.грн.
123456789
1Автомобіль
ГАЗ 2705-
438
172 405,0072 405,0072 000,0072 000,00405,00-
2Автомобіль
ГАЗ 33023-
418
166 825,0066 825,0065 700,0065 700,001125,00
3Автомобіль
ВАЗ 21112
150 760,0050 760,0046 300,0046 300,004460,00
Всього3189 990,00 184 000,005990,00-
7. Укладання договору
Між Замовником та учасником - переможцем процедури закупівлі - підприємством "Автоінвестстрой - Вінниця" укладено договір від 26.07.2007 р. N 0000708 на загальну вартість - 189 990,00 грн.
Проведеним аналізом цін закупівлі встановлено, що тендерним комітетом Замовника, внаслідок неналежного дослідження середньоринкових цін на автомобілі ГАЗ 2705-438, ГАЗ 33023-418, ВАЗ 21112 (технічні вимоги згідно тендерної документації), укладено договір закупівлі із завищеними цінами на загальну суму 5990,00 грн. Так, згідно оперативних даних моніторингу, проведеного Тендерною палатою України, в Україні середня ціна на автомобілі ГАЗ 2705-438 становить 72 000,00 грн., ГАЗ 33023-418 - 65 700,00 грн., ВАЗ 21112 - 46 300,00 грн. Проте Замовником придбано вищезазначені автомобілі по ціні, відповідно 72 405,00 грн., 66825,00 грн. та 50760,00 грн. (таблиця).
Таким чином, внаслідок закупівлі автомобілів ГАЗ 2705-438, ГАЗ 33023-418, ВАЗ 21112 за завищеною ціною, сума зайво використаних державних коштів склала 5990,00 грн.
Замовником процедуру відкритих торгів із зменшенням ціни проведено з недотриманням принципів державних закупівель в частині максимальної економії та ефективності, чим порушено вимоги ч. 1 ст. 21 Закону.
Слід зазначити, що відповідно до вимог ч. 3 ст. 34 Закону, укладений договір вважається недійсним (нікчемним) в зв'язку з тим, що процедуру закупівлі проведено з порушенням вимог статті 29-1 Закону.
8. Складання звітності
За результатами здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни Замовником складено звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 13.08.2007 р. N 3.
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів стосовно проведення комунальним підприємством "Вінницяоблтеплоенерго" відкритих торгів із зменшенням ціни на закупівлю автомобільного транспорту встановлено, що закупівля була здійснена з грубим порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
- в порушення вимог ч. 6 ст. 21 Закону тендерна документація не затверджена тендерним комітетом Замовника;
- порушено вимоги ч. 6 ст. 23 Закону щодо визначення строку повернення тендерного забезпечення учаснику торгів;
- порушено вимоги ч. 3 ст. 26 Закону щодо визначення строку надання учаснику торгів копії протоколу розкриття тендерних пропозицій;
- порушено вимоги ч. 2 ст. 29 Закону щодо визначення строків укладання договору про закупівлю;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 26-1 Закону не передбачена можливість надання інформації Антимонопольному комітету України;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 29-1 Закону Замовником оголошення про результати проведення процедур відкритих торгів із зменшенням ціни оприлюднено та опубліковано в інформаційних системах в мережі Інтернет та у спеціалізованих засобах масової інформації, в інформаційному бюлетені, який видає Тендерна палата України, на 18 календарний день після укладення договору;
- в порушення вимоги ч. 1 ст. 21 Закону Замовником процедуру відкритих торгів із зменшенням ціни проведено з недотриманням принципів державних закупівель в частині максимальної економії та ефективності.
Укладений договір відповідно до вимог ч. 3 ст. 34 Закону вважається недійсним (нікчемним) в зв'язку з тим, що процедуру закупівлі проведено з порушенням вимог статті 29-1 Закону.
Таким чином, за укладеним договором від 26.07.2007 р. N 0000708 Замовником, з грубим порушенням вимог Закону при здійсненні державних закупівель, взято бюджетних зобов'язань у розмірі 189 990,00 грн., в чому вбачається можливе нанесення державі збитків на суму закупівлі.
Дії тендерного комітету комунального підприємства "Вінницяоблтеплоенерго" можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених статтею 364 Кримінального кодексу.
Голова правління В.С.Лаба