• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Стосовно дотримання процедур державних закупівель

Тендерна палата України | Висновок від 24.10.2007 № в-99/10
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 24.10.2007
  • Номер: в-99/10
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 24.10.2007
  • Номер: в-99/10
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
24.10.2007 N в-99/10
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Підстава: в порядку здійснення громадського контролю відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника:
Назва: Дочірнє підприємство "Херсонський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України".
Адреса: 73036, м. Херсон, вул. Поповича, 23.
2. Відповідальний за проведення торгів: Граньова Надія Володимирівна. Телефон: (0552) 51-33-96, 32-50-39, факс: (0552) 51-33-96, 32-50-39.
3. Предмет закупівлі: автомобіль А6 Limousine (4F20DL) або еквівалент.
4. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
5. Джерело фінансування закупівель: інші державні кошти підприємств.
6. Очікувана вартість закупівлі: 622 565 гривень.
7. Період здійснення процедури закупівлі: початок - 11.06.2007, закінчення - 28.08.2007
Для розгляду та дослідження надано та використано копії наступних матеріалів:
1. Форма оголошення про заплановану закупівлю - 1 арк.;
2. Оголошення про заплановану закупівлю за N 24082807, опубліковане в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 11.06.2007 N 24 (95), - 1 арк.;
3. Оголошення про заплановану закупівлю за N 4774561, опубліковане у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель, від 11.06.2007 N 24 (61) - 1 арк.;
4. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі за N 35134207Р, опубліковане в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 27.08.2007 N 35 (106), - 1 арк.;
5. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі за N 7254470, опубліковане у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель, від 27.08.2007 N 35 (72) - 1 арк.;
6. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 12.07.2007 N 4 - 1 арк.;
7. Протокол оцінки тендерних пропозицій та вибору переможця від 24.07.2007 N 5 - 1 арк.;
8. Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни від 28.08.2007 N 1 - 2 арк.;
9. Тендерна документація на 21 аркушах.
Завдання сформульоване таким чином:
"надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури закупівлі Дочірнім підприємством "Херсонський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" з придбання автомобіля А6 Limousine (4F20DL) або еквівалент.
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі
Дочірнім підприємством "Херсонський облавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія" Автомобільні дороги України" (далі - Замовник) оголошення про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни опубліковано:
- в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 11.06.2007 N 24 (95), оголошення N 24082807;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель, від 11.06.2007 N 24 (61), оголошення N 4774561.
Також оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на сайті www.zakupivli.com (код NGJ/C1435).
Відповідно до вимог ч. 6 ст. 2 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (далі - Закон) строк для подання державним підприємствам тендерних пропозицій може становити не менше ніж 10 календарних днів з дати опублікування у порядку, передбаченому статтею 8 Закону, оголошення про заплановану закупівлю чи про проведення попередньої кваліфікації та не менше ніж сім календарних днів з дати відправлення запрошення до участі в них. Так, в оголошенні кінцевий термін для подання тендерних пропозицій встановлено 26.06.2007, або становить 16 календарних днів.
2. Тендерна документація
Тендерна документація із закупівлі автомобіля А6 Limousine (4F20DL) "або еквівалент", що надана на дослідження, не відповідає вимогам ст. 18, 21, 23, 26, 26-1, 27, 29, 34 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 1 ст. 18 Закону у додатку 2 тендерної документації не передбачено обов'язкового надання учасниками інформації щодо включення їх в тематичний каталог учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону не зазначено прізвища, посади та адреси однієї чи кількох посадових осіб або інших працівників замовника, уповноважених здійснювати зв'язок із учасниками;
- в порушення вимог ч. 3 ст. 21 Закону у тендерній документації технічна специфікація містить посилання на тип предмета закупівлі без зазначення виразу "або еквівалент";
- у п. 12.4 тендерної документації визначено, що тендерне забезпечення буде повернено учаснику торгів протягом 10 календарних днів після настання підстави для повернення всупереч вимог ч. 6 ст. 23 Закону, відповідно до якої строк обчислюється з дня настання підстави для повернення тендерного забезпечення;
- в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону у п. 18.4 тендерної документації строк надання учаснику торгів копії протоколу розкриття тендерних пропозицій обчислюється з моменту отримання від нього відповідного запиту всупереч визначеним умовам Закону, відповідно до яких встановлено, що копія протоколу розкриття тендерних пропозицій надається всім учасникам на їх запит протягом одного робочого дня після дня отримання від учасника відповідного запиту;
- в порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону у дод. 4 тендерної документації до критеріїв оцінки не включено: строку поставки (виконання), умов розрахунків;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 26-1 Закону у п. 23 тендерної документації "Конфіденційність" не передбачена можливість надання інформації щодо розгляду, оцінки тендерних пропозицій до укладення договору Антимонопольному комітету України;
- у п. 28.2 тендерної документації визначено, що договір про закупівлю укладається не раніше, ніж через п'ять робочих днів після надсилання акцепту та повідомлення про результати торгів всупереч вимог ч. 2 ст. 29 Закону, відповідно яких строк обчислюється з дня відправлення письмового повідомлення всім учасникам;
- в порушення вимог ст. 34 Закону до зазначених основних умов, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю, не включено істотних умов договору, а саме: можливість зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків; умови договору про закупівлю після його підписання не повинні змінюватися.
Крім того, дослідженням встановлено невідповідність змісту поданого оголошення про заплановану закупівлю змісту тендерної документації стосовно часу розкриття тендерних пропозицій (п. 8.2 форми оголошення з п. 7.3 оголошення тендерної документації та п. 7 дод. 1 тендерної документації).
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій
На дослідження надано протокол розкриття тендерних пропозицій від 12.07.2007 N 4. Відповідно до вищезазначеного протоколу розкриття на участь у торгах надійшли тендерні пропозиції від трьох учасників, а саме:
- ТОВ "Торговий Дім "Укрлада" з ціновою пропозицією 640 000 грн.;
- ЗАТ "Автомобільна група "ВІПОС" з ціновою пропозицією 660 000 грн.;
- ПП "Аеліта моторс" з ціновою пропозицією 673 000 гривень.
Розкриття тендерних пропозицій відбулось з порушенням вимог ст. ст. 18, 26 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 1, ч. 3 ст. 26 Закону розкриття тендерних пропозицій відбулось не у встановлений замовником термін, а саме дата складання протоколу розкриття тендерних пропозицій 12.07.2007 о 14 год., проте тендерною документацією дата розкриття 26.06.2007 о 15 годині;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 18 Закону до участі у торгах допущено учасників, інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України.
4. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця
На дослідження надано протокол оцінки тендерних пропозицій від 24.07.2007 N 5.
Оцінка тендерних пропозицій відбулася з порушенням вимог ст. ст. 26, 27, 28 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону Замовником не складено додатка "Протокол відхилення тендерних пропозицій" до протоколу оцінки пропозицій учасників, у якому обов'язково зазначається інформація щодо правильності оформлення тендерних пропозицій учасників, ступеня відповідності кваліфікаційним вимогам та умовам тендерної документації;
- в порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону допущено до оцінки учасників, тендерні пропозиції яких повинні бути відхилені;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону Замовник повинен був відхилити тендерні пропозиції у разі, якщо інформація про учасників, які подали тендерні пропозиції, відсутня в каталозі;
Таким чином, Замовником порушено вимоги ст. 26, ст. 27 Закону в частині допущення до оцінки учасника, що не відповідає вимогам тендерної документації.
Згідно з вимогами ст. 28 Закону Замовник мав відмінити торги, оскільки Замовник мав відхилити усі тендерні пропозиції.
5. Інформування про результати торгів.
Оголошення про результати закупівлі автомобіля А6 Limousine (4F20DL) "або еквівалент" було опубліковано Замовником:
- в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 27.08.2007 N 35 (106), оголошення N 35134207Р;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель, від 27.08.2007 N 35 (72), оголошення N 7254470.
Також, оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на сайті www.zakupivli.com (код UMO/NK1604).
Відповідно до звіту від 28.08.2007 N 1 дата акцепту тендерної пропозиції - 24.07.2007.
Повідомлення про акцепт тендерних пропозицій та про результати торгів надіслано Замовником усім учасникам - 24.07.2007.
При цьому, договір за результатами проведених торгів укладено 02.08.2007.
Отже, в порушення вимог ч. 1 ст. 29-1 Закону оголошення про результати закупівлі опубліковано в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України 27.08.2007, тобто через 24 календарних дні після укладання договору про закупівлю, а не протягом 10 календарних днів після укладення договору про закупівлю, як встановлено вимогами Закону.
Також, Тендерною палатою України проведено порівняння цін на автомобіль А6 Limousine (4F20DL) "або еквівалент", що був запропонований переможцем ТОВ "Торговий Дім "Укрлада" з середньоринковими цінами на території України.
В результаті проведеного дослідження встановлено, що ціна, запропонована ТОВ "Торговий Дім "Укрлада", значно перевищувала середньоринкову ціну на 78 730,00 грн. (порівняння з середньоринковими цінами вказані у таблиці N 1).
Таким чином, Замовником при застосуванні процедури відкритих торгів із зменшенням ціни зайво використано державних коштів у розмірі 78 730,00 грн., чим завдано державі збитків.
Таблиця N 1
Порівняння з середньоринковими цінами
N
з/п
НайменуванняЦіни, запропоновані
ТОВ Торговий Дім "Укрлада"
Середньоринкова ціна склалася
на території України
Різниця
(5-8)
КількістьЦіна за
одиницю
Вартість
(сума)
КількістьЦіна за
одиницю
Вартість
(сума)
123456789
1Автомобіль А6
Limousine (4F20DL)
або еквівалент
1640 000,00640 000,001561 270,00561 270,0078 730,00
6. Укладання договору
Відповідно до оголошення про результати проведеної процедури закупівлі Замовником з переможцем торгів - ТОВ "Торговий Дім "Укрлада" укладено договір від 02.08.2007 на загальну суму 640 000 грн. щодо закупівлі автомобіля А6 Limousine (4F20DL) або еквівалент.
В порушення вимог ч. 6 ст. 34 Закону Замовником не надіслано до Тендерної палати України інформацію щодо укладеного договору та про виконання договору протягом п'яти робочих днів з моменту його укладення та виконання відповідно.
В порушення вимог ч. 3 ст. 34 Закону укладений договір вважається недійсним (нікчемним), оскільки процедуру проведено з порушенням вимог ст. ст. 17, 26, 29, 29-1 Закону.
7. Складання звітності
За результатами здійснення процедури закупівлі складено звіт про результати здійснення процедури закупівлі відкритих торгів із зменшенням ціни щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 28.08.2007 N 1.
В порушення вимог ст. 17 Закону у звіті про результати здійснення процедури закупівлі не зазначено обов'язкової інформації щодо:
- стислого опису інших основних умов кожної тендерної пропозиції та договору про закупівлю, а також додаткових умов, запропонованих учасником;
- стислого викладення критеріїв порівняння та оцінки тендерних пропозицій і визначення переможця процедури закупівлі.
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів Дочірнім підприємством "Херсонський облавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" стосовно проведення процедури закупівлі автомобіля А6 Limousine (4F20DL) "або еквівалент", що закупівля була здійснена з порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
- ч. 1 ст. 18 Закону у тендерній документації не передбачено обов'язкового надання учасниками інформації щодо включення їх в тематичний каталог учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України;
- ч. 1 ст. 21 Закону не зазначено прізвища, посади та адреси однієї чи кількох посадових осіб або інших працівників замовника, уповноважених здійснювати зв'язок із учасниками;
- ч. 3 ст. 21 Закону щодо посилань у технічній специфікації тендерної документації на тип предмета закупівлі без зазначення виразу "або еквівалент";
- ч. 6 ст. 23 Закону щодо строку повернення тендерного забезпечення учаснику торгів;
- ч. 3 ст. 26 Закону щодо визначення строку надання учаснику копії протоколу розкриття тендерних пропозицій;
- ч. 7 ст. 26 Закону у тендерній документації до критеріїв оцінки не включено строку поставки (виконання), умов розрахунків;
- ч. 1 ст. 26-1 Закону у тендерній документації не передбачена можливість надання інформації щодо розгляду, оцінки тендерних пропозицій до укладення договору Антимонопольному комітету України;
- ч. 2 ст. 29 Закону щодо визначення строків укладання договору про закупівлю;
- ст. 34 Закону до зазначених основних умов, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю, не включено істотних умов договору, а саме: можливість зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків; умови договору про закупівлю після його підписання не повинні змінюватися;
- ч. 1, ч. 3 ст. 26 Закону щодо розкриття тендерних пропозицій не у встановлений Замовником термін;
- ч. 1 ст. 18 Закону щодо допущення до участі у торгах учасників, інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України;
- ч. 3 ст. 26 Закону щодо нескладання Замовником додатка "Протокол відхилення тендерних пропозицій" до протоколу оцінки пропозицій учасників;
- ч. 7 ст. 26 Закону щодо допущення до оцінки учасників, тендерні пропозиції яких повинні бути відхилені;
- ч. 1 ст. 27 Закону щодо невідхилення Замовником тендерних пропозицій учасників, інформація про яких відсутня в каталозі;
- ст. 28 Закону щодо відміни торгів, оскільки Замовник мав відхилити усі тендерні пропозиції;
- ч. 1 ст. 29-1 Закону щодо опублікування оголошення про результати закупівлі в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України 27.08.2007, тобто через 24 календарних днів після укладання договору про закупівлю, а не протягом 10 календарних днів після укладення договору про закупівлю, як встановлено вимогами Закону;
- ч. 6 ст. 34 Закону щодо ненадсилання Замовником до Тендерної палати України інформації стосовно укладеного договору та про виконання договору протягом п'яти робочих днів з моменту його укладення та виконання відповідно;
- ст. 17 Закону щодо зазначення обов'язкової інформації у звіті про результати здійснення процедури закупівлі.
В порушення вимог ч. 3 ст. 34 Закону укладений договір вважається недійсним (нікчемним), оскільки процедуру проведено з порушенням вимог ст. 17, 26, 29, 29-1 Закону.
Замовником при застосуванні процедури відкритих торгів із зменшенням ціни зайво використано державних коштів у розмірі 78 730,00 гри., чим завдано державі збитків.
Дії тендерного комітету Дочірнього підприємства "Херсонський облавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених статтею 364 Кримінального кодексу України.
Голова правління В.С.Лаба