Щодо застосування Закону України від 24 березня 2022 року № 2145-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану"

Міністерство юстиції України Лист від 19.09.2022 №83304/89265-09-22/8.4.4
Реквізити

Видавник: Міністерство юстиції України

Тип Лист

Дата 19.09.2022

Номер 83304/89265-09-22/8.4.4

Статус Діє

Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
ЛИСТ
19.09.2022 № 83304/89265-09-22/8.4.4
Міністерством юстиції України розглянуто лист [...] від 01 серпня 2022 року № 390/02-20 стосовно надання роз'яснення щодо застосування Закону України від 24 березня 2022 року № 2145-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану" (далі - Закон 2145) та
повідомляється
.
Перш за все звертаємо увагу, що відповідно до Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 лютого 2021 року № 124, Мінагрополітики є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері земельних відносин. Тому з питань застосування законодавства у сфері земельних відносин рекомендуємо звернутися до Мінагрополітики.
Водночас у контексті порушених питань зазначаємо, що Законом 2145 доповнено розділ X "Перехідні положення" Земельного кодексу України новими пунктами 27 та 28 з метою врегулювання земельних відносин під час дії воєнного стану та в умовах обмежених функціональних можливостей як Державного земельного кадастру, так і Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Що стосується підпункту 2 пункту 27 розділу X "Перехідні положення" Земельного кодексу України, про який мова йде у листі, то вказаним підпунктом врегульовано особливості передачі в орендудля ведення товарного сільськогосподарського виробництва на строк до одного року земельних діляноксільськогосподарського призначення державної та комунальної власності(крім тих, що перебувають у постійному користуванні осіб, які не належать до державних, комунальних підприємств, установ, організацій), а також земельних ділянок, що залишилися у колективній власності колективного сільськогосподарського підприємства, сільськогосподарського кооперативу, сільськогосподарського акціонерного товариства, нерозподілених та невитребуваних земельних ділянок і земельних часток (паїв).
Вказаний підпункт чітко передбачає земельні ділянки, щодо яких застосовуються особливості передачі їх в оренду під час дії воєнного стану.
При цьому звертаємо увагу, що згідно з частинами першою та другою статті 13 Закону України "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)" нерозподіленою земельною ділянкою є земельна ділянка, яка відповідно до проекту землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) увійшла до площі земель, що підлягають розподілу, але відповідно до протоколу про розподіл земельних ділянок не була виділена власнику земельної частки (паю).
Невитребуваною є земельна частка (пай), на яку не отримано документа, що посвідчує право на неї, або земельна частка (пай), право на яку посвідчено відповідно до законодавства, але яка не була виділена в натурі (на місцевості).
Слід зазначити, що відповідні норми підпункту 2 пункту 27 розділу X "Перехідні положення" Земельного кодексу України кореспондуються із частиною третьою статті 13 Закону України "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)", відповідно до якої нерозподілені земельні ділянки, невитребувані частки (паї)після формування їх у земельні ділянки за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради можуть передаватися в орендудля використання за цільовим призначенням на строк до дня державної реєстрації права власності на таку земельну ділянку,про що зазначається у договорі оренди земельної ділянки, а власники земельних часток (паїв) чи їх спадкоємці, які не взяли участі у розподілі земельних ділянок, повідомляються про результати проведеного розподілу земельних ділянок у письмовій формі цінним листом з описом вкладення та повідомленням про вручення або шляхом вручення відповідного повідомлення особисто, якщо відоме їх місцезнаходження.
Таким чином, норми підпункту 2 пункту 27 розділу X "Перехідні положення" Земельного кодексу України та частини третьої статті 13 Закону України "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)" передбачають передачу в оренду за рішенням сільської, селищної чи міської ради не усіх земельних ділянок, що утворилися у результаті їх виділу власникам земельних часток (паїв), а тільки нерозподілених земельних ділянок, невитребуваних часток (паїв).
Важливі юридичні застереження!
1. Листи Міністерства юстиції України не є нормативно-правовими актами, не встановлюють правових норм та мають лише інформаційний характер. Їх реальне значення не перевищує авторитету аргументів та суджень, покладених в основу відповідної правової позиції.
2. Роз'яснення законодавства, яке міститься у цьому листі, не є юридичною консультацією щодо конкретної ситуації та не враховує особливостей відповідних фактичних обставин.
Перший заступник МіністраЄвгеній ГОРОВЕЦЬ
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
ЛИСТ
19.09.2022 № 83304/89265-09-22/8.4.4
Міністерством юстиції України розглянуто лист [...] від 01 серпня 2022 року № 390/02-20 стосовно надання роз'яснення щодо застосування Закону України від 24 березня 2022 року № 2145-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану" (далі - Закон 2145) та
повідомляється
.
Перш за все звертаємо увагу, що відповідно до Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 лютого 2021 року № 124, Мінагрополітики є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері земельних відносин. Тому з питань застосування законодавства у сфері земельних відносин рекомендуємо звернутися до Мінагрополітики.
Водночас у контексті порушених питань зазначаємо, що Законом 2145 доповнено розділ X "Перехідні положення" Земельного кодексу України новими пунктами 27 та 28 з метою врегулювання земельних відносин під час дії воєнного стану та в умовах обмежених функціональних можливостей як Державного земельного кадастру, так і Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Що стосується підпункту 2 пункту 27 розділу X "Перехідні положення" Земельного кодексу України, про який мова йде у листі, то вказаним підпунктом врегульовано особливості передачі в орендудля ведення товарного сільськогосподарського виробництва на строк до одного року земельних діляноксільськогосподарського призначення державної та комунальної власності(крім тих, що перебувають у постійному користуванні осіб, які не належать до державних, комунальних підприємств, установ, організацій), а також земельних ділянок, що залишилися у колективній власності колективного сільськогосподарського підприємства, сільськогосподарського кооперативу, сільськогосподарського акціонерного товариства, нерозподілених та невитребуваних земельних ділянок і земельних часток (паїв).
Вказаний підпункт чітко передбачає земельні ділянки, щодо яких застосовуються особливості передачі їх в оренду під час дії воєнного стану.

30 днiв передплати безкоштовно!