МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
ЛИСТ
19.09.2022 № 83304/89265-09-22/8.4.4 |
Міністерством юстиції України розглянуто лист [...] від 01 серпня 2022 року № 390/02-20 стосовно надання роз'яснення щодо застосування
Закону України від 24 березня 2022 року № 2145-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану" (далі -
Закон 2145) та
повідомляється
.
Перш за все звертаємо увагу, що відповідно до Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 17 лютого 2021 року № 124, Мінагрополітики є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері земельних відносин. Тому з питань застосування законодавства у сфері земельних відносин рекомендуємо звернутися до Мінагрополітики.
Водночас у контексті порушених питань зазначаємо, що
Законом 2145 доповнено розділ X "Перехідні положення"
Земельного кодексу України новими пунктами 27 та 28 з метою врегулювання земельних відносин під час дії воєнного стану та в умовах обмежених функціональних можливостей як Державного земельного кадастру, так і Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Що стосується підпункту 2 пункту 27 розділу X "Перехідні положення"
Земельного кодексу України, про який мова йде у листі, то вказаним підпунктом врегульовано особливості передачі в орендудля ведення товарного сільськогосподарського виробництва на строк до одного року земельних діляноксільськогосподарського призначення державної та комунальної власності(крім тих, що перебувають у постійному користуванні осіб, які не належать до державних, комунальних підприємств, установ, організацій), а також земельних ділянок, що залишилися у колективній власності колективного сільськогосподарського підприємства, сільськогосподарського кооперативу, сільськогосподарського акціонерного товариства, нерозподілених та невитребуваних земельних ділянок і земельних часток (паїв).
Вказаний підпункт чітко передбачає земельні ділянки, щодо яких застосовуються особливості передачі їх в оренду під час дії воєнного стану.
Невитребуваною є земельна частка (пай), на яку не отримано документа, що посвідчує право на неї, або земельна частка (пай), право на яку посвідчено відповідно до законодавства, але яка не була виділена в натурі (на місцевості).
Слід зазначити, що відповідні норми підпункту 2 пункту 27 розділу X "Перехідні положення"
Земельного кодексу України кореспондуються із частиною третьою статті
13 Закону України "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)", відповідно до якої нерозподілені земельні ділянки, невитребувані частки (паї)після формування їх у земельні ділянки за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради можуть передаватися в орендудля використання за цільовим призначенням на строк до дня державної реєстрації права власності на таку земельну ділянку,про що зазначається у договорі оренди земельної ділянки, а власники земельних часток (паїв) чи їх спадкоємці, які не взяли участі у розподілі земельних ділянок, повідомляються про результати проведеного розподілу земельних ділянок у письмовій формі цінним листом з описом вкладення та повідомленням про вручення або шляхом вручення відповідного повідомлення особисто, якщо відоме їх місцезнаходження.
Важливі юридичні застереження!
1. Листи Міністерства юстиції України не є нормативно-правовими актами, не встановлюють правових норм та мають лише інформаційний характер. Їх реальне значення не перевищує авторитету аргументів та суджень, покладених в основу відповідної правової позиції.
2. Роз'яснення законодавства, яке міститься у цьому листі, не є юридичною консультацією щодо конкретної ситуації та не враховує особливостей відповідних фактичних обставин.
Перший заступник Міністра | Євгеній ГОРОВЕЦЬ |