ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ГЕНЕРАЛЬНА ПРОКУРАТУРА УКРАЇНИ
Н А К А З
29.09.2009 N 909/56 |
( Наказ скасовано на підставі Наказу Державної митної служби N 907/71 від 25.10.2011 )
Про затвердження Порядку взаємодії органів прокуратури України та митних органів України з питань захисту в суді інтересів держави
Відповідно до статті 15 Закону України "Про прокуратуру", пункту 7 Положення про Державну митну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.07 N 940, та з метою підвищення ефективності спільної роботи
НАКАЗУЄМО:
1. Затвердити Порядок взаємодії органів прокуратури України та митних органів України з питань захисту в суді інтересів держави, що додається.
2. Наказ довести до відома регіональних митниць, митниць, прокурорів Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва і Севастополя, військових прокурорів регіонів та Військово-Морських Сил України, міських, районних, міжрайонних і прирівняних до них прокурорів.
3. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Голови Державної митної служби України Онопенка П.В., заступника Генерального прокурора України Кудрявцева В.В.
Голова Державної митної служби України Генеральний прокурор України | А.В.Макаренко О.І.Медведько |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної митної
служби України,
Генерального прокурора
України
29.09.2009 N 909/56
ПОРЯДОК
взаємодії органів прокуратури України та митних органів України з питань захисту в суді інтересів держави
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок розроблений для забезпечення ефективної взаємодії органів прокуратури України та митних органів України під час судового розгляду справ за участю митних органів, рішення у яких можуть впливати на дохідну або видаткову частини бюджету, оскарження відповідних рішень, постанов, ухвал (далі - судові рішення), прийнятих судами з порушенням норм матеріального і процесуального права, виконання рішень у цих справах.
1.2. Правовою основою взаємодії між органами прокуратури та митними органами є Конституція України, Митний кодекс України, Закон України "Про прокуратуру", Положення про Державну митну службу України, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.07 N 940, цей Порядок та інші нормативно-правові акти.
1.3. Метою взаємодії є запобігання незаконному звільненню суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності від сплати митних платежів, стягненню таких коштів з бюджету на підставі судових рішень та вжиття інших заходів щодо захисту інтересів держави відповідно до чинного законодавства.
2. Митні органи
2.1. Звертаються до органів прокуратури із умотивованою пропозицією представляти інтереси держави в суді у справах, рішення у яких можуть впливати на дохідну або видаткову частини бюджету. До звернення додають необхідні докази, наявні копії позовів (скарг) інших осіб, судових документів, інші матеріали, що мають суттєве значення для справи.
2.2. За вимогою прокурора надають копії матеріалів перевірок, що свідчать про порушення законодавства суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності і мають безпосереднє відношення до судової справи, вказаної у зверненні.
2.3. У межах компетенції вживають всіх передбачених законодавством заходів щодо забезпечення доказової бази в процесі судового розгляду справи.
2.4. Ініціюють перегляд судових рішень, прийнятих із порушенням закону, в апеляційному та касаційному порядку, за винятковими чи нововиявленими обставинами. Вживають заходів до зупинення виконання вказаних судових рішень. За наявності підстав, оскаржують дії державних виконавців чи інших посадових осіб державної виконавчої служби.
2.5. У разі виникнення під час примусового виконання судового рішення про стягнення коштів з бюджету будь-яких змін (скасування судового рішення; прийняття судового рішення про зупинення, відстрочення виконання рішення суду; визнання судом виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню тощо) у письмовій формі інформують про такі зміни відповідний органи Державної виконавчої служби та Державного казначейства України, додаючи відповідні підтверджуючі документи.
3. Органи прокуратури
3.1. За результатами розгляду звернень митних органів вирішують питання про наявність підстав для представництва інтересів держави в судах у справах, рішення у яких можуть впливати на дохідну або видаткову частини бюджету, шляхом пред'явлення позову, вступу у справу, оскарження рішення (постанови, ухвали) суду.
3.2. Оскаржують судові рішення, прийняті з порушенням норм матеріального та процесуального права, незалежно від участі органів прокуратури у розгляді вказаних справ, у разі необхідності ініціюють оскарження судового рішення прокурором вищого рівня в установленому порядку. При внесенні касаційної скарги (скарги про перегляд рішення за винятковими обставинами) вживають заходів щодо зупинення виконання судових рішень.
3.3. У межах своєї компетенції прокурори відповідного рівня, їх заступники, керівники самостійних підрозділів інформують протягом семи робочих днів митні органи про апеляційне, касаційне оскарження (ініціювання перегляду судових рішень за нововиявленими або винятковими обставинами).
3.4. Заходи реагування, спрямовані на виконання судових рішень, які можуть призвести до необґрунтованого зменшення надходжень чи стягнення з бюджету коштів, застосовують лише за відсутності підстав для оскарження цих судових рішень.
3.5. Перевіряють додержання законодавства в діяльності Державної виконавчої служби при виконанні ними судових рішень про стягнення коштів із бюджету, прийнятих у справах за участю митних органів, при виявленні порушень вживають заходів до їх усунення.
4. Органи прокуратури, митні органи при розгляді в судах справ зазначеної категорії, з метою запобігання постановленню судових рішень з порушенням норм матеріального і процесуального права, вживають інших заходів відповідно до законодавства України.
5. Генеральна прокуратура України та Державна митна служба України здійснюють загальний контроль за додержанням положень цього Порядку підпорядкованими територіальними органами та безпосередньо керуються ним у своїй діяльності.
WEB MD Office "НПО Поверхность",
www.master-d.com.ua