• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України | Лист, Висновок від 26.03.2014 № 3304-05/9063-12
Реквізити
  • Видавник: Міністерство економічного розвитку і торгівлі України
  • Тип: Лист, Висновок
  • Дата: 26.03.2014
  • Номер: 3304-05/9063-12
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство економічного розвитку і торгівлі України
  • Тип: Лист, Висновок
  • Дата: 26.03.2014
  • Номер: 3304-05/9063-12
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
ЛИСТ
26.03.2014 № 3304-05/9063-12
ДВНЗ "Українська академія банківської
справи Національного банку України"
вул. Петропавлівська, 57, м. Суми, 40030
Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601
Антимонопольному комітету України
вул. Урицького, 45, м. Київ, 03680
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку), керуючись пунктами 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон) та Порядком здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти послуг, пов'язаних з особистою безпекою (послуги фізичної охорони об'єктів академії) (оголошення № 016714 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 13.01.2014 № 4/1 (850/1)), яка проведена ДВНЗ "Українська академія банківської справи Національного банку України" (далі - Замовник) за процедурою "відкриті торги".
I. Дата початку здійснення моніторингу: 27.02.2014 (лист-повідомлення щодо здійснення уповноваженим органом моніторингу державних закупівель за власною ініціативою від 26.02.2014 № 3304-05/6319-12).
II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку.
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: згідно з абзацами четвертим та п'ятим пункту 1.5 Порядку.
IV. Результати здійснення моніторингу
На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Рішення про вибір процедури закупівлі "відкриті торги" та затвердження документації конкурсних торгів на закупівлю послуг, пов'язаних з особистою безпекою (послуги фізичної охорони об'єктів академії) (далі - документація конкурсних торгів), оформлено протоколом засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 10.01.2014 № 4.
Відповідно до реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів та протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів від 12.02.2014 № 3 (далі - протокол розкриття) для участі у процедурі закупівлі запропоновано наступні пропозиції конкурсних торгів:
№ п/пНазва учасникаЦіна пропозиції, грн. (з ПДВ)
1ТОВ "Агентство безпеки "Легіон"2189403,00
2ПП "КОНГРЕС-ОХОРОНА"2166004,80
3ПП "ШЕРИФ ГАРАНТ"1980490,50
4ТОВ "Охоронно-детективна агенція "Альфа-С"2555417,70
5ТОВ "СПЕЦІНФОРМ БЕЗПЕКА"1721995,20
6ПП "ТЕРИТОРІЯ ОХОРОНИ"2506950,00
7ТОВ Спеціалізоване підприємство "Защита-92"3237308,10
Згідно з протоколом засідання комітету конкурсних торгів від 12.03.2014 № 5 Замовником прийняті рішення щодо відхилення пропозицій конкурсних торгів ТОВ "Агентство безпеки "Легіон", ТОВ "Охоронно-детективна агенція "Альфа-С", ТОВ "СПЕЦІНФОРМ БЕЗПЕКА", ПП "ТЕРИТОРІЯ ОХОРОНИ" та ТОВ Спеціалізоване підприємство "Защита-92" відповідно до пункту 3 частини першої статті 29 Закону у зв'язку з тим, що пропозиції конкурсних торгів не відповідають умовам документації конкурсних торгів.
Пунктом 3 "Забезпечення пропозиції конкурсних торгів" розділу III "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" (далі - пункт 3 розділу III) документації конкурсних торгів встановлено, що пропозиція конкурсних торгів обов'язково супроводжується документом, що підтверджує надання учасником забезпечення пропозиції конкурсних торгів - оригінал банківської гарантії або платіжне доручення про перерахування завдатку на рахунок замовника.
Відповідно до частини першої статті 560 Цивільного кодексу України за гарантією банк, інша фінансова установа, страхова організація (гарант) гарантує перед кредитором (бенефіціаром) виконання боржником (принципалом) свого обов'язку.
Пунктом 4 статті 7 Закону України "Про Національний банк України" визначено, що Національний банк виконує такі функції, зокрема, встановлює для банків правила проведення банківських операцій, бухгалтерського обліку і звітності, захисту інформації, коштів та майна.
Положенням про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, яке затверджене постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 за № 639 та зареєстроване в Міністерстві юстиції України 13.01.2004 за № 41/10321, врегульовано порядок, умови надання та отримання банками гарантій та їх виконання ( лист Національного банку України від 17.12.2007 № 40-115/4362-13170).
Пунктом 3 Глави 2 "Порядок надання гарантій банком-гарантом" розділу II "Здійснення банком-резидентом операцій за наданими гарантіями/контргарантіями" Постанови встановлено, що гарантія має містити такі реквізити, зокрема, назву банку бенефіціара (його назву та адресу).
У складі пропозицій конкурсних торгів ПП "ШЕРИФ ГАРАНТ" та ПП "КОНГРЕС-ОХОРОНА" надано банківські гарантії, видані ПАТ "Аграрний комерційний банк" від 07.02.2014 № 214БТ/0213-4938-201 та від 06.02.2014 № 213БТ/0213-4936-201, відповідно у яких не зазначено назву банку бенефіціара (його назву та адресу).
Пунктом 6 "Кваліфікаційні критерії до учасників" розділу III "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" (далі - пункт 6 розділу III) документації конкурсних торгів встановлено, що для підтвердження кваліфікаційного критерію "наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів" учасник повинен надати:
- довідку довільної форми, завірену підписом уповноваженої особи та відбитком печатки учасника щодо досвіду виконання учасником аналогічних договорів (не менше 2-х). Довідка повинна містити: назву послуг, назву та адресу Замовників, прізвище, ініціали контактних осіб замовників та їх контактні телефони.
- оригінали або копії листів-відгуків від усіх Замовників, які зазначені у довідці про виконання аналогічних договорів.
На виконання вищезазначеної вимоги у складі пропозицій конкурсних ПП "ШЕРИФ ГАРАНТ" надано довідку про наявність досвіду виконання аналогічних договорів від 10.02.2014 № 16714/10, яка містить інформацію про надання послуг з проведення розслідувань і забезпечення безпеки для Центру Медичної реабілітації та санітарного лікування "Пуща водиця" та Будинку соціального піклування, а також послуг, пов'язаних з особистою безпекою для Інституту підготовки кадрів державної служби зайнятості України.
При цьому у листах-відгуках Центру Медичної реабілітації та санітарного лікування "Пуща водиця" від 10.12.2013 № 993, Будинку соціального піклування від 23.11.2011 № 383 та Інституту підготовки кадрів державної служби зайнятості України зазначено охоронне підприємство "Шериф", яке відповідно до інформації у вищевказаній довідці є холдингом.
Таким чином, у зв'язку з тим, що у складі пропозиції конкурсних торгів ПП "ШЕРИФ ГАРАНТ", яке є учасником процедури закупівлі містяться листи-відгуки юридичної особи (організації) Холдингу охоронних підприємств "Шериф", до якого входить вказаний учасник, можна вважати, що ПП "ШЕРИФ ГАРАНТ" не відповідає кваліфікаційному критерію, а саме "наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів", ураховуючи, що підтвердити відповідність кваліфікаційному критерію має саме юридична особа, яка бере участь у процедурі закупівлі.
Крім того, відповідно до "Уніфікованої системи організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів" ДСТУ 4163-2003 (далі - Вимоги ДСТУ 4163-2003) реєстраційний номер та дата є обов'язковими реквізитами будь-якого документа. Згідно з пунктом 1.1 Вимог ДСТУ 4163-2003 цей стандарт поширюється на організаційно-розпорядчі документи - постанови, розпорядження, накази, положення, рішення, протоколи, акти, листи тощо, створювані в результаті діяльності: органів державної влади України, органів місцевого самоврядування; підприємств, установ, організацій та їх об'єднань усіх форм власності.
При цьому слід зауважити, що документ - це матеріальний об'єкт, що містить у зафіксованому вигляді інформацію, оформлений у заведеному порядку і має відповідно до законодавства юридичну силу. Юридична сила документа - це властивість службового документа, надана чинним законодавством, яка є підставою для вирішення правових питань, здійснювати правове регулювання і управлінські функції (ДСТУ 2732-2004 Діловодство і архівна справа. Терміни та визначення понять).
У складі пропозиції конкурсних торгів ПП "ШЕРИФ ГАРАНТ" надано рекомендаційний лист від Інституту підготовки кадрів державної служби зайнятості України, який не має реєстраційного номера та дати.
За наведених вище обставин зазначений лист не може вважатися документом і, як наслідок, не має юридичної сили.
Згідно з абзацом другим пункту 1 та пунктом 3 частини першої статті 29 Закону у разі якщо учасник не відповідає кваліфікаційним критеріям, встановленим статтею 16 Закону, та пропозиція конкурсних торгів не відповідає умовам документації конкурсних торгів, замовник відхиляє таку пропозицію.
Частинами четвертою та п'ятою статті 28 Закону встановлено, що замовник проводить оцінку пропозицій конкурсних торгів, які не було відхилено згідно з Законом, та визначає переможця торгів з числа учасників, пропозиції конкурсних торгів яких не було відхилено.
Слід звернути увагу, що відхилення пропозиції конкурсних торгів у зв'язку із тим, що учасник не відповідає кваліфікаційним критеріям, встановленим статтею 16 Закону, та пропозиція конкурсних торгів не відповідає умовам документації конкурсних торгів, є обов'язком замовника.
Проте відповідно до протоколу оцінки пропозицій конкурсних торгів Замовника від 07.03.2014 № 33 до оцінки допущено пропозиції конкурсних торгів ПП "КОНГРЕС-ОХОРОНА" та ПП "ШЕРИФ ГАРАНТ", а переможцем конкурсних торгів на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених у документації конкурсних торгів, а саме у пункті 1 "Перелік критеріїв та методика оцінки пропозиції конкурсних торгів із зазначенням питомої ваги критерію" розділу V "Оцінка пропозицій конкурсних торгів та визначення переможця" визначено ПП "ШЕРИФ ГАРАНТ", пропозиція якого визнана найбільш економічно вигідною та акцептована.
V. Висновок за результатами здійснення моніторингу
За результатами розгляду матеріалів, наданих Замовником щодо процедури закупівлі за державні кошти послуг, пов'язаних з особистою безпекою (послуги фізичної охорони об'єктів академії), Мінекономрозвитку виявлено:
1. Щодо відповідності документів замовника вимогам законодавства у сфері державних закупівель:
- документи Замовника щодо проведення зазначеної процедури відповідають вимогам законодавства у сфері державних закупівель.
2. Щодо відповідності порядку проведення процедур закупівель вимогам законодавства у сфері державних закупівель:
- пропозиція конкурсних торгів ПП "КОНГРЕС-ОХОРОНА" не відповідає вимогам пункту 3 розділу III документації конкурсних торгів;
- пропозиція конкурсних торгів ПП "ШЕРИФ ГАРАНТ" не відповідає вимогам пунктів 3 та 6 розділу III документації конкурсних торгів.
VI. Рекомендації за результатами здійснення моніторингу
За результатами здійсненого моніторингу Мінекономрозвитку рекомендує усунути вказані порушення та не допускати їх у майбутньому.
У разі неможливості усунути вказані порушення провести нову процедуру закупівлі відповідно до вимог законодавства у сфері державних закупівель.
VII. Додаткова інформація
Частиною третьою статті 12 та статтею 43 Закону встановлено, що відповідальність за вибір та застосування процедур закупівлі несуть виключно службові (посадові) особи замовника - члени комітету з конкурсних торгів персонально та за порушення вимог, установлених Законом та нормативно-правовими актами, розробленими відповідно до цього Закону, зокрема члени комітету з конкурсних торгів замовника несуть відповідальність згідно із законами України відповідно.
Директор департаменту
державних закупівель
та державного замовлення
Мінекономрозвитку



А. Рубан
( Текст взято з сайту Мінекономрозвитку України http://www.me.gov.ua )