• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Стосовно дотримання процедур державних закупівель

Тендерна палата України | Висновок від 24.10.2007 № в-76/10
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 24.10.2007
  • Номер: в-76/10
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 24.10.2007
  • Номер: в-76/10
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
24.10.2007 N в-76/10
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Підстава: в порядку здійснення громадського контролю відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти"
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника:
Назва: Департамент економіки Дніпродзержинської міськради Дніпропетровської області.
Адреса: 51931, м. Дніпродзержинськ, пл. Дзержинського, 2.
2. Відповідальний за проведення торгів: Терещенко Сергій Олексійович.
3. Предмет закупівлі: автобуси (еквівалент ПАЗ 4234).
4. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
5. Джерело фінансування закупівель: інші державні кошти підприємства.
6. Очікувана вартість: 1 850 000,00 грн.
7. Період здійснення процедури закупівлі:
початок - 25.06.2007, закінчення - 21.08.2007.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Форма оголошення про заплановану закупівлю - 1 арк.;
2. Оголошення про закупівлю N 26126907, опубліковане в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 25.06.2007 N 26 (97) - 1 арк.;
3. Оголошення про закупівлю N 5201563, опубліковане у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 25.06.2007 N 26 (63) - 1 арк.;
4. Оголошення про закупівлю N М-26-116-07, опубліковане у міжнародному інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, "International Edition Ukrainian Public Procurements" від 26.06.2007 N 26 (49) - 1 арк.;
5. Тендерна документація на закупівлю автобусів (еквівалент ПАЗ 4234) - 24 арк.;
6. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі за N 34177607Р, опубліковане в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 20.08.2007 N 34 (105) - 1 арк.;
7. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі за N 7153250, опубліковане у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 20.08.2007 N 34 (71) - 1 арк.;
8. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі за N М-34-145-07Р, опубліковане у міжнародному інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, "International Edition Ukrainian Public Procurements" від 20.08.2007 N 34 (57) - 1 арк.;
9. Протокол розкриття тендерних (цінових) пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти від 26.07.2007 р. N 42 - 3 арк.;
10. Протокол оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця від 30.07.2007 р. N 46 - 2 арк.;
11. Звіт про результати здійснення процедур відкритих і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 21.08.2007 р. N 10 - 2 арк.
Завдання сформульоване таким чином:
"надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури закупівлі Департаментом економіки Дніпродзержинської міськради Дніпропетровської області з придбання автобусів (еквівалент ПАЗ 4234)".
ДОСЛІДЖЕННЯ
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Департаментом економіки Дніпродзержинської міськради Дніпропетровської області (далі - Замовник) оголошення про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни опубліковано:
- в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 25.06.2007 N 26 (97), оголошення N 26126907;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 25.06.2007 N 26 (63), оголошення N 5201563;
- у міжнародному інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, "International Edition Ukrainian Public Procurements" від 25.06.2007 N 26 (49), оголошення N M-26-116-07;
Також оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на сайті www.zakupivli.com - РВ/ЕI 0439.
Відповідно до вимог ч. 6 ст. 2 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (далі - Закон) строк для подання державним підприємствам тендерних пропозицій може становити не менше ніж 10 календарних днів з дати опублікування у порядку, передбаченому статтею 8 Закону, оголошення про заплановану закупівлю чи про проведення попередньої кваліфікації та не менше ніж сім календарних днів з дати відправлення запрошення до участі в них. Так, в оголошенні кінцевий термін для подання тендерних пропозицій встановлено 26.07.2007 або становить 32 календарних дні.
2. Тендерна документація.
Тендерна документація із закупівлі автобусів (еквівалент ПАЗ 4234), що надана на дослідження, не відповідає вимогам ст. 21, 23, 26, 26-1, 29, 34 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 2 ст. 21 Закону технічна специфікація тендерної документації не містить: детального опису товарів, що закуповуються, з викладенням об'єктивних технічних характеристик;
- в порушення вимог ч. 6 ст. 23 Закону у п. 12.4 тендерної документації визначено, що тендерне забезпечення буде повернено учаснику торгів протягом 10 календарних днів після настання підстави для повернення всупереч визначеним умовам Закону, відповідно до яких строк обчислюється з дня настання підстави для повернення тендерного забезпечення;
- в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону у п. 18.5 тендерної документації строк надання учаснику торгів копії протоколу розкриття тендерних пропозицій обчислюється з моменту отримання від нього відповідного запиту всупереч визначеним умовам Закону, відповідно до яких встановлено, що копія протоколу розкриття тендерних пропозицій надається всім учасникам на їх запит протягом одного робочого дня після дня отримання від учасника відповідного запиту;
- в порушення вимог ст. 26-1 Закону в п. 23.1 тендерної документації інформацію щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій до укладення договору не передбачено надавати Антимонопольному комітету України;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 29 Закону у п. 28.2 тендерної документації визначено, що договір про закупівлю укладається не раніше, ніж через п'ять робочих днів після надсилання повідомлення про результати торгів всупереч визначеним умовам Закону, відповідно до яких строк обчислюється з дня відправлення письмового повідомлення всім учасникам;
- в порушення вимог ст. 34 Закону до основних умов, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю, не включено істотних умов договору, а саме: умови договору про закупівлю після його підписання не повинні змінюватися.
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій. На дослідження надано протокол розкриття тендерних (кваліфікаційних, цінових) пропозицій від 26.07.2007 N 42. Відповідно до вищезазначеного протоколу розкриття на участь у торгах надійшли тендерні пропозиції від трьох учасників, а саме:
- Приватного підприємства "Дніпроавто" з ціновою пропозицією - 1 848 000,60 грн.;
- Товариства з обмеженою відповідальністю "Віко" з ціновою пропозицією - 1 850 000,00 грн.;
- Фізичної особи підприємця Євдокимової Віталіни Анатолівни з ціновою пропозицією - 1 849 000,00 гривень.
Розкриття тендерних пропозицій відбулось з порушенням вимог ст. 18, 27, 28 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 1 ст. 18 Закону до участі у торгах допущено учасника - Приватне підприємство "Дніпроавто", інформація про якого відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника через:
- невідповідність тендерної пропозиції учасника кваліфікаційним вимогам, зазначеним в тендерній документації, а саме: ненадання витягу із тематичного каталогу учасників процедур закупівель, оскільки одного учасника не включено до тематичного каталогу учасників;
- відсутності в каталозі інформації про учасника, який подав тендерну пропозицію.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 28 Закону тендерному комітету Замовника необхідно було відмінити відкриті торги із зменшенням ціни на закупівлю автобусів (еквівалент ПАЗ 4234) через допущення до оцінки тендерні пропозиції лише двох учасників.
4. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця.
Відповідно до наданого на дослідження протоколу засідання тендерного комітету Замовника від 30.07.2007 р. N 46, переможцем відкритих торгів із зменшенням ціни на закупівлю автобусів (еквівалент ПАЗ 4234) визнано Приватне підприємство "Дніпроавто".
При дослідженні вищезазначеного протоколу виявлено, що процедура оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця відбулась з порушенням статей 18, 26 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону до оцінки допущено учасника, тендерні пропозиції яких повинні бути відхилені;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 18 Закону переможцем торгів визначено учасника, інформація про якого відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України.
5. Інформування про результати торгів. Оголошення про результати закупівлі автобусів (еквівалент ПАЗ 4234) було опубліковано Замовником:
- в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 20.08.2007 N 34 (105), оголошення N 34177607Р;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 20.08.2007 N 34 (71), оголошення N 7153250.
- у міжнародному інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, "International Edition Ukrainian Public Procurements" від 20.08.2007 N 34 (57), оголошення N M-34-145-07P;
Також, оголошення про результати закупівлі оприлюднено на сайті www.zakupivli.com - ORG/F 1278;
Протягом 10 календарних днів після укладення договору про закупівлю або після прийняття рішення про відміну процедур відкритих торгів із зменшенням ціни, оголошення про результати оприлюднюється і публікується в інформаційних системах в мережі Інтернет, у спеціалізованих друкованих засобах масової інформації та в інформаційному бюлетені, який видає Тендерна палата України.
Датою укладання договору про закупівлю є 07.08.2007 р.
В порушення вимог ч. 1 ст. 29-1 Закону оголошення про результати торгів опубліковано на 3 дні пізніше, передбаченого Законом терміну.
6. Укладання договору.
Відповідно до оголошення про результати проведеної процедури закупівлі, Замовником з переможцем торгів - Приватним підприємством "Дніпроавто" укладено договір від 07.08.2007 на загальну суму 1 848 000,00 грн. щодо закупівлі автобусів (еквівалент ПАЗ 4234).
Отже, вищезазначений договір важаться недійсним, оскільки процедуру проведено з порушенням вимог статей 26, 29-1 цього Закону.
В порушення вимог ч. 6 ст. 34 Закону Замовником не надіслано до Тендерної палати України інформацію щодо укладеного договору та про виконання договору протягом п'яти робочих днів з моменту його укладення та виконання відповідно.
Також Тендерною палатою України проведено порівняння цін на автобуси (еквівалент ПАЗ 4234), що були запропоновані переможцем Приватним підприємством "Дніпроавто", з середньоринковими цінами на території України.
В результаті проведеного дослідження встановлено, що ціни запропоновані Приватним підприємством "Дніпроавто", перевищували середньоринкові ціни на 171 100,00 грн. (порівняння з середньоринковими цінами вказані у таблиці N 1).
Таким чином, Департаментом економіки Дніпродзержинської міськради Дніпропетровської області за договором, укладеним з Приватним підприємством "Дніпроавто" від 07.08.2007 р., взято бюджетних зобов'язань на суму 1 848 000,00 грн. з грубими порушеннями вимог чинного законодавства. При цьому сума зайво взятих бюджетних зобов'язань через закупівлю автобусів (еквівалент ПАЗ 4234) за завищеними цінами склала 171 100,00 гривень.
Порівняння з середньоринковими цінами
N
з/п
Найме-
нування
Ціни запропоновані
Приватним підприємством
"Дніпроавто"
Середньоринкова ціна,
яка склалася на
території України
Різниця
(5-8)
КількістьЦіна за
одиницю
Вартість
(сума)
КількістьЦіна за
одиницю
Вартіть
(сума)
123456789
1Автобуси
(еквіва-
лент ПАЗ
4234)
10184 800,001 848 000,0010167 690,0167 690,0171 100,00
7. Складання звітності.
За результатами здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни Замовником складено Звіт про результати здійснення процедури відкритих із зменшенням ціни і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за Державні кошти від 21.08.2007 N 10.
ВИСНОВОК
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів Департаментом економіки Дніпродзержинської міськради Дніпропетровської області стосовно проведення процедури автобусів (еквівалент ПАЗ 4234) встановлено, що закупівля була здійснена з порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
- ч. 2 ст. 21 Закону щодо не зазначення в технічній специфікації детального опису товарів, що закуповуються, з викладенням об'єктивних технічних характеристик;
- ч. 6 ст. 23 Закону щодо строку повернення тендерного забезпечення учаснику торгів;
- ч. 3 ст. 26 Закону щодо визначення строку надання учаснику торгів копії протоколу розкриття тендерних пропозицій;
- ст. 26-1 Закону щодо не передбачення в тендерній документації інформацію щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій до укладення договору надавати Антимонопольному комітету України;
- ч. 2 ст. 29 Закону щодо обчислення строку для укладання договору про закупівлю;
- ст. 34 Закону щодо до зазначених основних умов, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю;
- ч. 1 ст. 18 Закону щодо допущення Замовником до участі у торгах учасника, інформація про якого відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України;
- ч. 1 ст. 27 Закону щодо не відхилення Замовником тендерної пропозиції учасника;
- ч. 1 ст. 28 Закону щодо не відміни тендерним комітетом Замовника відкритих торгів із зменшенням ціни через допущення до оцінки лише двох тендерних пропозицій учасників;
- ч. 7 ст. 26 Закону щодо допущення до оцінки учасника, тендерна пропозиція якого повинна бути відхилена;
- ч. 1 ст. 18 Закону щодо визначення переможцем торгів учасника, інформація про якого відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України;
- ч. 1 ст. 29-1 Закону щодо опублікування оголошення про результати торгів на 3 дні пізніше, передбаченого Законом терміну;
- ч. 6 ст. 34 Закону щодо не надіслання до Тендерної палати України інформацію щодо укладеного договору та про виконання договору протягом п'яти робочих днів з моменту його укладення та виконання відповідно.
Згідно з вимогами ч. 3 ст. 34 Закону договір від 07.08.2007, укладений Департаментом економіки Дніпродзержинської міськради Дніпропетровської області з Приватним підприємством "Дніпроавто" вважається недійсними, оскільки договір було укладено за результатами процедури закупівлі, проведеної з порушенням вимог статей 26, 29-1 цього Закону.
Таким чином, Департаментом економіки Дніпродзержинської міськради Дніпропетровської області за договором від 07.08.2007 р., взято бюджетних зобов'язань на суму 1 848 000,00 грн. з грубими порушеннями вимог чинного законодавства. При цьому сума зайво взятих бюджетних зобов'язань через закупівлю автобусів (еквівалент ПАЗ 4234) за завищеними цінами склала 171 100,00 гривень.
Дії тендерного комітету Департаменту економіки Дніпродзержинської міськради Дніпропетровської області можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених статтею 364 Кримінального кодексу України.
Голова правління В.С.Лаба