• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про формування тарифів на житлово-комунальні послуги

Антимонопольний комітет України  | Лист від 06.12.2006 № 28-17/11-7649
Реквізити
  • Видавник: Антимонопольний комітет України
  • Тип: Лист
  • Дата: 06.12.2006
  • Номер: 28-17/11-7649
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Антимонопольний комітет України
  • Тип: Лист
  • Дата: 06.12.2006
  • Номер: 28-17/11-7649
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
Л И С Т
06.12.2006 N 28-17/11-7649
<...>
Про формування тарифів на житлово-комунальні послуги
Шановний <...>!
На Ваше звернення до народного депутата Катеринчука М.Д. від 23 жовтня 2006 року N 7/1 з питань формування тарифів на житлово-комунальні послуги повідомляємо наступне. Конституцією України встановлено, що органи державної влади зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Одним із основних завдань Антимонопольного комітету є здійснення державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції.
Антимонопольний комітет України, згідно зі статтею 3 Закону України "Про Антимонопольний комітет України", відповідно до своєї компетенції бере участь у формуванні та реалізації конкурентної політики в частині, зокрема, контролю за регулюванням цін (тарифів) на товари, що виробляються (реалізуються) суб'єктами природних монополій. Участь Комітету у формуванні та реалізації конкурентної політики щодо контролю за регулюванням цін (тарифів) на товари, що виробляються (реалізуються) суб'єктами природних монополій, полягає у контролі за встановленням порядку визначення цін і тарифів, тобто, аналізі та погодженні нормативних документів, відповідно до яких здійснюється формування та розрахунок цін і тарифів (положень, методик, методичних рекомендацій тощо).
Зазначені порядки (методичні документи) формування цін (тарифів) аналізуються Комітетом (його територіальними відділеннями) щодо наявності дискримінаційних або інших положень, які можуть створити умови для зловживання домінуючим становищем, а в разі їх виявлення Комітет вживає заходів відповідно до наданих повноважень.
Так, постановами Кабінету Міністрів України від 10 липня 2006 року N 955 та від 12 липня 2006 року N 959 були затверджені Порядок формування тарифів на виробництво, транспортування, постачання теплової енергії та послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води та Порядок формування тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, в яких згідно з пропозиціями Комітету встановлено, що витрати, які безпосередньо не відносяться до виробництва та надання відповідних послуг, не повинні включатися до складу інших витрат з операційної діяльності.
Отже, органи Антимонопольного комітету України відповідно до Положення про порядок погодження з органами Антимонопольного комітету України рішень органів державної влади, органів адміністративно-господарського управління та контролю, органів місцевого самоврядування щодо демонополізації економіки, розвитку конкуренції та антимонопольного регулювання, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 1 квітня 1994 року N 4-р, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 квітня 1994 року за N 78/287, зі змінами, погоджують проекти рішень щодо порядку формування та зміни цін (тарифів), тобто методологічні та методичні засади формування цін і тарифів, а не розмір тарифів.
Повноваження щодо встановлення цін (тарифів) на послуги централізованого водопостачання та водовідведення, централізованого постачання теплової енергії, послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій надані органам місцевого самоврядування відповідно до статті 7 Закону України "Про житлово-комунальні послуги".
Відповідно до статті 6 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" здійснення контролю цін/тарифів на житлово-комунальні послуги та моніторингу стану розрахунків за них належить до повноважень Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій.
Комітет не може тлумачити правильність застосування вимог постанови Кабінету Міністрів України від 12 липня 2005 року N 560 "Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій і типового договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій", оскільки таке тлумачення не відноситься до компетенції Комітету.
Відповідно до пунктів 31, 27 розділу 4 Положення про Міністерство будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, затвердженого Указом Президента України від 19 грудня 2005 року N 1801/2005, міністерство розробляє методичні рекомендації щодо формування цін/тарифів на житлово-комунальні послуги, розробляє та затверджує методики визначення вартості утримання та технічного обслуговування об'єктів житлово-комунального господарства тощо. Тому за роз'ясненнями щодо можливості встановлення у тарифі на житлово-комунальні послуги економічно обґрунтованої норми прибутку (рентабельності) слід звернутися до Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України.
Заступник Голови Комітету С.Стефановський