• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про визнання незаконною постанови правління Пенсійного фонду України від 30 жовтня 2010 року № 19-11

Спеціалізовані суди | Ухвала, Справа від 31.07.2013 № 2а-4753/09/2670
Реквізити
  • Видавник: Спеціалізовані суди
  • Тип: Ухвала, Справа
  • Дата: 31.07.2013
  • Номер: 2а-4753/09/2670
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Спеціалізовані суди
  • Тип: Ухвала, Справа
  • Дата: 31.07.2013
  • Номер: 2а-4753/09/2670
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
31.07.2013Справа № 2а-4753/09/2670
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого: Бєлової Л.В.
суддів: Гром Л.М.,
Міщука М.С.
при секретарі: Корінець Ю.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві справу за апеляційною скаргою відповідача - Пенсійного фонду України на ухвалу Окружного адміністративного суду м. Києва від 6 червня 2013 року про роз'яснення рішення у справі за адміністративним позовом ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20, ОСОБА_21 до Міністерства юстиції України, Пенсійного фонду України, Міністерства праці та соціальної політики України, Кабінету Міністрів України про визнання дій, бездіяльності протиправними, постанови правління Пенсійного фонду України "Про затвердження форм довідок про заробітну плату, що подаються для призначення (перерахунку) пенсії відповідно до Закону України "Про державну службу" від 30 жовтня 2008 року № 19-11 незаконною та такою, що не відповідає постанові Кабінету Міністрів України від 31 травня 2000 року № 865,
ВСТАНОВИВ:
У травні 2009 року позивачі звернулись до Окружного адміністративного суду м. Києва з адміністративним позовом в якому просили:
- визнати постанову правління Пенсійного фонду України "Про затвердження форм довідок про заробітну плату, що подаються для призначення (перерахунку) пенсії відповідно до Закону України "Про державну службу" такою, що не відповідає статтям 37 та 37-1 Закону України "Про державну службу" і постанові Кабінету Міністрів України "Про деякі питання вдосконалення визначення розмірів заробітку для обчислення пенсії" від 31 травня 2000 року № 865 (далі - Постанова № 865) в частині затвердження форм довідок про заробітну плату, що подаються для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про державну службу";
- скасувати оскаржувану постанову № 19-11;
- визнати протиправними дії: Пенсійного фонду - щодо затвердження, Мінпраці - щодо погодження, Міністерства юстиції України - щодо реєстрації спірної постанови № 19-11, - а також бездіяльність Кабінету Міністрів України стосовно неналежного здійснення контролю у забезпеченні відповідності спірного нормативно-правового акта законодавству України;
- зобов'язати Міністерство юстиції України скасувати реєстрацію постанови № 19-11;
- зобов'язати Мінпраці, Пенсійний фонд, Мінюст вчинити дії щодо приведення постанови № 19-11 у відповідність із положеннями статей 37 і 37-1 Закону України "Про державну службу" та Постанови № 865, зобов'язавши відповідача-4 забезпечити контроль за такими діями.
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 13 серпня 2010 року у справі № 2а-4753/09/2670:
- постанову правління Пенсійного фонду України "Про затвердження форм довідок про заробітну плату, що подаються для призначення (перерахунку) пенсії відповідно до Закону України "Про державну службу" від 30 жовтня 2008 року № 19-11 визнано такою, що не відповідає правовим актам вищої юридичної сили щодо невключення до складових заробітної плати складових, які передбачені чинним законодавством;
- зобов'язано Пенсійний фонд України привести у відповідність постанову правління Пенсійного фонду України "Про затвердження форм довідок про заробітну плату, що подаються для призначення (перерахунку) пенсії відповідно до Закону України "Про державну службу" від 30 жовтня 2008 року № 19-11 до вимог чинного законодавства шляхом передбачення чи встановлення інших складових заробітної плати, передбачених іншими нормативно-правовими актами.
26 квітня 2011 року відділом примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України подано до Окружного адміністративного суду м. Києва заяву про роз'яснення виконання рішення, в якій просив: роз'яснити чи можливо вважати рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 13.08.2010 року по справі № 2а-4753/09/2670 виконаним, на підставі постанови Пенсійного фонду України від 14.02.2011 року № 5-1 "Про виконання рішення Окружного адміністративного суду міста Києва".
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 6 червня 2013 року заяву відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України про роз'яснення виконання постанови Окружного адміністративного суду міста Києва від 13 серпня 2010 року у справі № 2а-4753/09/2670 - задоволено частково:
- роз'яснено, що постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 13 серпня 2010 року у справі № 2а-4753/09/2670 постанову правління Пенсійного фонду України "Про затвердження форм довідок про заробітну плату, що подаються для призначення (перерахунку) пенсії відповідно до Закону України "Про державну службу" від 30 жовтня 2008 року № 19-11 визнано такою, що не відповідає правовим актам вищої юридичної сили щодо не включення до складових заробітної плати складових, які передбачені чинним законодавством, в цілому;
- роз'яснено, що постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 13 серпня 2010 року у справі № 2а-4753/09/2670 Пенсійний фонд України зобов'язано привести у відповідність усі положення постанови правління Пенсійного фонду України "Про затвердження форм довідок про заробітну плату, що подаються для призначення (перерахунку) пенсії відповідно до Закону України "Про державну службу" від 30 жовтня 2008 року № 19-11 до вимог чинного законодавства шляхом передбачення чи встановлення інших складових заробітної плати, передбачених іншими нормативно-правовими актами;
- в частині решти заяви відмовлено.
Не погоджуючись із вказаною ухвалою суду першої інстанції, відповідачем - Пенсійним фондом України подано апеляційну скаргу, в якій апелянт просить скасувати оскаржувану ухвалу суду першої інстанції та відмовити у задоволені заяви відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України про роз'яснення виконання постанови Окружного адміністративного суду міста Києва від 13 серпня 2010 року у справі № 2а-4753/09/2670.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи та вірно встановлено судом першої інстанції, постановою від 3 лютого 2011 року ВП № 24152377 старшим державним виконавцем відділу примусового виконання рішень департаменту ДВС відкрито виконавче провадження з виконання виконавчого листа № 2а-4753/09/2670, виданого 17 січня 2011 року Окружним адміністративним судом міста Києва про:
- визнання постанови правління Пенсійного фонду України "Про затвердження форм довідок про заробітну плату, що подаються для призначення (перерахунку) пенсії відповідно до Закону України "Про державну службу" від 30 жовтня 2008 року № 19-11 такою, що не відповідає актам вищої юридичної сили щодо не включення до складових заробітної плати складових, які передбачені чинним законодавством;
- зобов'язання Пенсійного фонду України привести у відповідність постанову правління Пенсійного фонду України "Про затвердження форм довідок про заробітну плату, що подаються для призначення (перерахунку) пенсії відповідно до Закону України "Про державну службу" від 30 жовтня 2008 року № 19-11 до вимог чинного законодавства шляхом передбачення чи встановлення інших складових заробітної плати, передбачених іншими нормативно-правовими актами.
Також, з матеріалів справи вбачається, що постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 13 серпня 2010 року встановлено, що постановою правління Пенсійного фонду України "Про затвердження форм довідок про заробітну плату, що подаються для призначення (перерахунку) пенсії відповідно до Закону України "Про державну службу" від 30 жовтня 2008 року № 19-11, зареєстровану в Міністерстві юстиції України 4 грудня 2008 року за № 1161/15852 (Офіційний вісник України, 2008, № 95, ст. 3156) передбачались обов'язкові реквізити довідки про заробітну плату, у тому числі встановлювались складові заробітної плати, які враховувались під час призначення (перерахунку) пенсії.
Виходячи з вищезазначеного, колегія суддів апеляційного суду погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що на виконання постанови державного виконавця 14 лютого 2011 року правлінням Пенсійного фонду України прийнято постанову "Про виконання рішення Окружного адміністративного суду міста Києва по справі № 2а-4753/09/2670" № 5-1, якою визнано такими, що втратили чинність, підпункт 1.2 пункту 1 постанови правління Пенсійного фонду України від 30 жовтня 2008 року № 19-11 та форма довідки про складові заробітної плати (надбавки та премії за останні 24 календарні місяці роботи або за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією), що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України "Про державну службу", затверджену постановою, а також затверджено нову форму цієї довідки.
Крім того, судом першої інстанції вірно встановлено, що чинне законодавство як загальне, так і спеціальне відносить до складу заробітної плати також інші виплати. При цьому надбавки, запроваджені нормативно-правовими актами, матеріальна допомога належать до додаткових видів грошового забезпечення й приймаються в розрахунок при нарахуванні пенсії лише особам, які отримували такі надбавки під час перебування на державній службі та були звільнені зі служби після їх запровадження.
Неврахування оскаржуваною постановою складових заробітної плати, на підставі якої встановлюється пенсія, здійснюється перерахунок пенсії, запроваджених нормативно-правовими актами, які фактично виплачувались державним службовцям під час проходження ними державної служби, не відповідає правовим актам вищої юридичної сили - Закону України "Про державну службу" та постанові Кабінету Міністрів України "Про деякі питання вдосконалення визначення розмірів заробітку для обчислення пенсії" від 31 травня 2000 року № 865.
Також, колегія суддів звертає увагу на те, що постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 13 серпня 2010 року, ухваленим в даній справі, визнано такою, що не відповідає правовим актам вищої юридичної сили, постанову правління Пенсійного фонду України від 30 жовтня 2008 року № 19-11 та зобов'язано Пенсійний фонд України привести її у відповідність до вимог чинного законодавства шляхом передбачення чи встановлення інших складових заробітної плати, передбачених іншими нормативно-правовими актами.
Судом першої інстанції вірно зазначено, що зі змісту вищевказаного судового рішення від 13 серпня 2010 року, судом надано оцінку постанові від 30 жовтня 2008 року № 19-11 в цілому, а не окремим її положенням. Тобто, визнано такими, що не відповідають правовим актам вищої юридичної сили усі чотири види довідок, затверджених постановою від 30 жовтня 2008 року № 19-11, в частинах щодо не включення до складових заробітної плати складових, які передбачені чинним законодавством.
Відповідно до ч. 1 ст. 170 КАС України, якщо судове рішення є незрозумілим, суд, який його ухвалив, за заявою осіб, які беруть участь у справі, а також державного виконавця, ухвалою роз'яснює своє рішення, не змінюючи при цьому його змісту.
Підсумовуючи вищевказане, апеляційний суд вважає вірним висновок Окружного адміністративного суду м. Києва, викладений в оскаржуваній ухвалі від 6 червня 2013 року, відповідно до якого заява Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України підлягає частковому задоволенню, а тому ухвала суду першої інстанції постановлена з дотриманням норм процесуального та матеріального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції, у зв'язку з чим підстав для скасування ухвали суду першої інстанції не вбачається.
Статтею 200 КАС України передбачено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст. ст. 160, 199, 202, 205, 206, КАС України, суд
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу відповідача - Пенсійного фонду України на ухвалу Окружного адміністративного суду м. Києва від 6 червня 2013 року про роз'яснення рішення - залишити без задоволення.
Ухвалу Окружного адміністративного суду м. Києва від 6 червня 2013 року - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту постановлення та може бути оскаржена в порядку ч. 2 ст. 211 КАС України.
Повний текст ухвали виготовлено 01.08.2013 року.
Головуючий суддяЛ.В. Бєлова
Судді:Л.М. Гром
М.С. Міщук
( Текст взято з сайту Єдиного державного реєстру судових рішень http://www.reyestr.court.gov.ua/ )