• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Стосовно проведення відділом освіти Ріпкинської РДА процедури відкритих торгів на закупівлю твердого палива для бюджетних установ району

Тендерна палата України | Висновок від 31.01.2007 № в-72/01
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 31.01.2007
  • Номер: в-72/01
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 31.01.2007
  • Номер: в-72/01
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
31.01.2007 N в-72/01
Стосовно проведення відділом освіти Ріпкинської РДА процедури відкритих торгів на закупівлю твердого палива для бюджетних установ району
Підстава: Звернення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування причин незадовільного стану системи державних закупівель та перевірки фактів можливого зловживання службовим становищем посадових осіб, інших пов'язаних з цим питань, утвореної на виконання Постанови Верховної Ради України від 24.12.2004 р. N 2298-IV.
Замовник торгів: відділ освіти Ріпкинської районної державної адміністрації Чернігівської області.
Адреса: 15000, Чернігівська обл., смт Ріпки, вул. Святомиколаївська, 29.
Предмет закупівлі: вугілля марки ГР та ДГР.
Процедура закупівлі: відкриті торги.
Джерело фінансування: кошти районного бюджету
Період здійснення процедури закупівлі: початок 06.06.2005, закінчення 18.07.2005.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
Положення про тендерний комітет відділу освіти Ріпкинської РДА, затверджене головою районного тендерного комітету Алексієнко Н.Г. б/д, б/н, на 5 арк.
Наказ N 163 від 16.08.2005 р. про затвердження складу тендерного комітету на 1 арк.
Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 160266 від 06.02.2004 р. на 1 арк.
Річний розпис асигнувань з місцевих бюджетів за 2004 р. на 2 арк.
Звіт про проведення торгів (тендерів) на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затверджений керівником відділу освіти Ріпкинської РДА 05.01.2005 р., на 1 арк.
Звіт про проведення торгів (тендерів) на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затверджений керівником відділу освіти Ріпкинської РДА 13.01.2006 р., на 1 арк.
Протокол N 1 від 16.05.2005 р. засідання тендерного комітету відділу освіти Ріпкинської РДА щодо проведення процедури закупівлі паливного вугілля для шкіл району на опалювальний період 2005-2006 рр. на 2 арк.
Протокол N 2 від 19.05.2005 р. засідання тендерного комітету відділу освіти Ріпкинської РДА щодо проведення процедури закупівлі паливного вугілля для шкіл району на опалювальний період 2005-2006 рр. на 2 арк.
Тендерна документація для учасників щодо проведення підготовки тендерних пропозицій до участі у процедурі відкритих торгів на закупівлю паливного вугілля для навчальних закладів, розташованих на території Ріпкинського району, в 2005-2006 рр., затверджена головою тендерного комітету Ріпкинського відділу освіти, на 19 арк.
Докази відправлення інформації до інформаційної системи "Державні закупівлі" б/н, б/д на 1 арк.
Супровідний лист до оголошення про відкриті торги N 382 від 19.05.2005 р. на 1 арк.
Оголошення про проведення відкритих торгів N 382 від 19.05.2006 р. на 1 арк.
Заявка на участь у тендері N 176 від 15 червня 2005 р. від ТОВ "Біоресурс" на 1 арк.
Заявка на участь у тендері N 261 від 15 червня 2005 р. від ВАТ "Облпаливо" на 1 арк.
Заявка на участь у тендері N 25-04/11-01 від 16 червня 2005 р. від АТЗТ "Техноскарб" на 1 арк.
Заявка на участь у тендері N 141 від 16 червня 2005 р. від ПП "Діла" на 1 арк.
Заявка на участь у тендері N 54 від 23 червня 2005 р. від ЗАТ "Новатор-Сервіс" на 1 арк.
Заявка на участь у тендері N 176 від 15 червня 2005 р. від ТОВ "Біоресурс" на 1 арк.
Заявка на участь у тендері б/н б/д від ПП "БДТ" на 1 арк.
Тендерна пропозиція від ВАТ "Вінницяоблпаливо" на 15 арк.
Тендерна пропозиція від ВАТ "Чернігівоблпаливо" на 22 арк.
Тендерна пропозиція від ЗАТ "Новатор-Сервіс" на 22 арк.
Тендерна пропозиція від ПП "Біоресурс" на 8 арк.
Тендерна пропозиція від ПП "Фірма "Діла" на 24 арк.
Тендерна пропозиція від ПП "БДТ" на 12 арк.
Тендерна пропозиція від АТЗТ "Техноскарб" на 19 арк.
Реєстр отриманих тендерних пропозицій щодо закупівлі вугілля для шкіл району на опалювальний період 2005-2006 рр., затверджений головою тендерного комітету б/н, б/д, на 1 арк.
Протокол розкриття тендерних пропозицій від 30.06.2005 р. б/н на 3 арк.
Таблиця відповідності кваліфікаційних даних учасників торгів, затверджена головою тендерного комітету б/н, б/д, на 2 арк.
Таблиця N 2 Оцінка тендерних пропозицій відповідно закупівлі в 2005 році вугілля для бюджетних установ району, затверджена головою тендерного комітету б/н, б/д, на 2 арк.
Таблиця критеріїв оцінки б/н, б/д на 2 арк.
Протокол N 3 від 05.07.2005 року засідання тендерного комітету відділу освіти Ріпкинської РДА щодо порівняння, оцінки тендерних пропозицій та вибору переможця на закупівлю вугілля для шкіл району на опалювальний період 2005-2006 рр. на 2 арк.
Повідомлення про акцепт тендерних пропозицій N 572 від 08.07.2005 р. ПП "БДТ" на 1 арк.
Повідомлення про акцепт тендерних пропозицій N 573 від 08.07.2005 р. ТОВ НВВП "Біоресурс" на 1 арк.
Повідомлення про акцепт тендерних пропозицій N 571 від 08.07.2005 р. ВАТ "Вінницяоблпаливо" на 1 арк.
Повідомлення про акцепт тендерних пропозицій N 570 від 08.07.2005 р. ПБП "Діла" на 1 арк.
Повідомлення про акцепт тендерних пропозицій N 569 від 08.07.2005 р. АТЗТ "Техноскарб" на 1 арк.
Повідомлення про акцепт тендерних пропозицій N 567 від 08.07.2005 р. ВАТ "Чернігівоблпаливо" на 1 арк.
Повідомлення про акцепт тендерних пропозицій N 568 від 08.07.2005 р. ЗАТ "Новатор-Сервіс" на 1 арк.
Докази відправлення оголошення про результати проведення відкритих торгів на закупівлю вугілля для бюджетних установ Ріпкинського району на 1 арк.
Оголошення про результати проведення відкритих торгів на закупівлю вугілля для бюджетних установ Ріпкинського району від 21.07.2005 р. N 596 (Вісник N 31 від 01.08.2005 р.) на 1 арк.
Перелік відхилених тендерних пропозицій, затверджений головою тендерного комітету б/н, б/д, на 1 арк.
Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти N 1 від 22.07.2005 р. на 2 арк.
Договір б/н на поставку твердого палива від 18.07.2005 р. між ВАТ "Чернігівоблпаливо" та відділом освіти Ріпкинської РДА на 3 арк.
Договір N 1 від 18.07.2005 р. на поставку твердого палива між ЗАТ "Новатор-Сервіс" та відділом освіти Ріпкинської РДА на 3 арк.
Договір N 2 від 18.07.2005 р. на поставку твердого палива між ЗАТ "Новатор-Сервіс" та відділом освіти Ріпкинської РДА на 1 арк.
Платіжне доручення N 1924 від 11.08.2005 р. на 1 арк.
Рахунок-фактура N 78 31.07.2005 на 1 арк.
Платіжне доручення N 2057 від 22.08.2005 р. на 1 арк.
Рахунок-фактура N 97 18.08.2005 на 1 арк.
Накладна N 44 від 20.07.2005 р. на 1 арк.
Платіжне доручення N 2057 від 22.08.2005 р. на 1 арк.
Платіжне доручення N 2444 від 13.10.2005 р. на 1 арк.
Рахунок-фактура N 92 06.10.2005 на 1 арк.
Рахунок-фактура N 92 29.08.2005 на 1 арк.
Платіжне доручення N 2197 від 12.09.2005 р. на 1 арк.
Платіжне доручення N 2968 від 07.12.2005 р. на 1 арк.
Платіжне доручення N 2602 від 28.10.2005 р. на 1 арк.
Платіжне доручення N 2603 від 28.10.2005 р. на 1 арк.
Договір N 2 на послуги навантаження від 05.08.2005 р. між ВАТ "Чернігівоблпаливо" та відділом освіти Ріпкинської РДА на 2 арк.
Завдання сформульоване у запиті (зверненні) таким чином:
"надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури щодо закупівлі твердого палива відділом освіти Ріпкинської державної адміністрації".
ДОСЛІДЖЕННЯ
Об'єкти, що досліджуються:
Матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Тендерний комітет відділу освіти Ріпкинської райдержадміністрації (надалі - Замовник), створено наказом N 163по від 16.08.2005 року. Також, на дослідження надано Положення про тендерний комітет відділу освіти Ріпкинської РДА, затверджене головою районного тендерного комітету.
Відповідно до вимог ч. 3 постанови КМУ від 01.06.2002 N 734 "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення державних закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти" встановлено, що починаючи з другого півріччя 2004 року заступниками голів та секретарями тендерних комітетів організацій-замовників мають право працювати спеціалісти, які пройшли навчання або підвищили кваліфікацію на курсах і отримали сертифікат чи свідоцтво встановленого зразка.
На момент проведення процедури закупівлі відповідні сертифікати чи посвідчення відсутні у всіх членів тендерного комітету, окрім Шпеко Наталії Олександрівни - секретаря тендерного комітету.
Таким чином, голова та члени тендерного комітету Замовника на момент проведення процедури відкритих торгів не мають відповідних сертифікатів та посвідчень про підвищення кваліфікації, що є порушенням вимог ч. 7 ст. 12 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (надалі - Закон).
2. Фінансування закупівель.
Кошторисом на 2005 р. відділом освіти Ріпкинської РДА затверджено видатки за рахунок районного бюджету за КЕКВ 1166 "Придбання твердого палива" в загальній сумі 204 000,00 гривень.
3. Вибір процедури закупівлі.
Протоколом засідання тендерного комітету від 16.05.2005 р. N 1 прийнято рішення провести закупівлю вугілля кам'яного шляхом застосування процедури відкритих торгів відповідно до вимог ст. ст. 2, 14, 18 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (надалі - Закон).
4. Визначення предмета закупівлі.
Предмет закупівлі визначено Замовником відповідно до вимог ст. 1 Закону як товар, а саме "вугілля кам'яне".
На виконання вимог Порядку визначення предмета закупівлі за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 27.06.2003 N 165, тендерним комітетом сформований предмет закупівлі за показником п'ятого знака (класифікаційне угруповання "категорія") Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології та сертифікації від 30.12.97 N 822, а саме 10.10.1 "вугілля кам'яне марок ДГР, ГР та АКО"
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Оголошення про відкриті торги щодо здійснення закупівлі "Кам'яного вугілля" було опубліковане Замовником у Інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 06.06.2005 року N 23 (192) за N 07870 ПАЛ.
Тендерним комітетом Замовника в звіті нагальна необхідність скорочення терміну надання тендерних пропозицій не обґрунтована.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 30.06.2005 року, тобто 24 календарних дня з дня опублікування оголошення, що є порушенням вимог ч. 3 ст. 19 Закону. Цим порушенням Замовник свідомо звужує коло конкурентів при проведенні процедури відкритих торгів.
6. Тендерна документація.
Тендерна документація на закупівлю "кам'яного вугілля" затверджена головою тендерного комітету Замовника 19 травня 2005 року.
Відповідно п. 16.7 основними критеріями оцінки пропозицій є: а) ціна тендерної пропозиції; б) якісні показники товару; в) умови оплати (термін відстрочки платежів).
Згідно з п. 5 тендерної документації предметом торгів визначено вугілля кам'яне марок ГР, ДГР (650 тонн) та АКО (50 тонн).
Методика оцінки Замовником визначена в тендерній документації як: максимальна сума балів - 100, з них 80 балів дається учаснику, який запропонував найнижчу ціну, якісні характеристики та умови оплати оцінюються по 10 балів. Найкращий кількісний показник оцінюється в 100 балів, якщо найкращий кількісний показник має найбільше числове значення - кількісний показник відповідної тендерної пропозиції ділиться на найкращий та помножується на 100, якщо найкращий кількісний показник має найменше числове значення - найкращий кількісний показник ділиться на кількісний показник відповідної тендерної пропозиції та множиться на 100.
7. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
Згідно з протоколом розкриття тендерних пропозицій від 30.06.2005 року тендерні пропозиції по відкритим торгам на закупівлю "кам'яного вугілля" подано 7 учасниками, а саме: ВАТ "Вінницяоблпаливо", ВАТ "Чернігівоблпаливо", ПП "Фірма "Діла", ТОВ НВВП "Біоресурс", АТЗТ "Техноскарб", ЗАТ "Новатор-Сервіс", ПП "БДТ".
Тендерний комітет замовника відхилив пропозиції ВАТ "Вінницяоблпаливо", ТОВ НВВП "Біоресурс", АТЗТ "Техноскарб" та " ПП "БДТ" як такі, що не відповідають вимогам ч. 1 ст. 27 (в частині ненадання повного комплекту документів, який вимагався від учасників тендерною документацією Замовника) та акцептував тендерні пропозиції ВАТ "Чернігівоблпаливо" та ЗАТ "Новатор-Сервіс".
Згідно з затвердженими в тендерній документації кваліфікаційними вимогами до учасників було зобов'язано надати зокрема довідку про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України. ЗАТ "Новатор-Сервіс" в складі тендерної документації надав довідку Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України N 152 від 12.02.2002 року, в якій у розділі "Перелік видів діяльності" відсутній вид діяльності 51.51.0 - "Оптова торгівля паливом".
Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо учасник не відповідає кваліфікаційним вимогам ст. 15 цього Закону. Так, ЗАТ "Новатор-Сервіс" згідно з установчими документами, наданими разом з тендерною пропозицією, не має права здійснювати оптовий продаж палива, і, стосовно вищевикладеного, його пропозицію необхідно було відхилити.
Замовник в порушення вимог ст. ст. 15, 27 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг" акцептував в 50% відношенні пропозицію ЗАТ "Новатор-Сервіс".
Також тендерний комітет Замовника не відхилив тендерну пропозицію ПП "Фірма "Діла", яка не надала в тендерній пропозиції довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, чим порушила вимоги ст. ст. 15, 27 Закону.
8. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця.
Відповідно до ч. 7 ст. 26 Закону до оцінки Замовник допускає тендерні пропозиції, які не були відхилені згідно з Законом. Замовник визначає переможця торгів із числа учасників, тендерні пропозиції яких не було відхилено, на основі критеріїв і методики оцінки, зазначеній у тендерній документації.
Проте Замовником допущені до оцінки тендерні пропозиції трьох учасників: ВАТ "Чернігівоблпаливо", ПП "Фірма "Діла" та ЗАТ "Новатор-Сервіс".
Отже в порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону до оцінки допущено пропозиції ПП "Фірма "Діла" та ЗАТ "Новатор-Сервіс", які не відповідали умовам тендерної документації та які необхідно було відхилити на підставі ч. 1 ст. 27 цього Закону.
Тендерний комітет Замовника аналізував тендерні пропозиції в частині марок вугілля ГР та ДГР та не аналізував їх в частині марок АК (АМ). Таким чином переможець торгів в частині марок АК (АМ) визначений Замовником не за результатами проведених торгів, а на власний розсуд тендерного комітету замовника.
9. Інформування про акцепт тендерної пропозиції та про результати торгів.
Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції надіслано Замовником ЗАТ "Новатор-Сервіс" від 08.07.2005 р. N 568 та ВАТ "Чернігівоблпаливо" від 08.07.2005 р. N 567.
Повідомлення про результати торгів Замовником надіслані 08.07.2005 р. N 573 ТОВ НВВП "Біоресурс", N 569 АТЗТ "Техноскарб", N 570 ПБП "Діла", N 571 ВА "Вінницяоблпаливо" та N 572 ПП "БДТ".
Оголошення про результати проведення відкритих торгів N 09491 розміщене у ІАБ "Вісник державних закупівель" від 01.08.2005 р. N 31 (200).
ЗАТ "Новатор-Сервіс" та ВАТ "Чернігівоблпаливо", пропозиції яких було акцептовано та надіслано повідомлення про акцепт тендерної пропозиції N N 567 та 568 від 08.07.2005 р.
10. Укладення договору.
За результатами проведеної процедури Замовником укладено 3 договори на поставку вугілля загальною вартістю 210 870,00 грн., а саме:
з ЗАТ "Новатор-Сервіс" укладено договори від 18.07.2005 р. N 1 та N 2 на загальну суму 143 670,00;
з ВАТ "Чернігівоблпаливо" укладено договір б/н від 18.07.2005 р. на загальну суму 67 200,00 грн.
Слід звернути увагу, що договорами від 18.07.2005 р. N 1 та N 2 передбачено постачання ЗАТ "Новатор-Сервіс" вугілля марок Гр-200, ДГр-200, АК та АМ.
Також слід звернути увагу, що Замовником акцептовано тендерну пропозицію ЗАТ "Новатор-Сервіс" лише за марками Гр та ДГр.
Відповідно до ч. 1 ст. 29 Закону замовник акцептує тендерну пропозицію, що визнана найкращою за результатами оцінки.
Виходячи з вищевикладеного, Замовник повинен був укласти за результатами цієї процедури закупівлі договори лише за марками вугілля Гр та ДГр.
Таким чином в порушення вимог ч. 1 ст. 29 Закону Замовником укладено з ЗАТ "Новатор-Сервіс" договори від 18.07.2005 р. N 1 та N 2, якими передбачено поставку кам'яного вугілля, зокрема за марками АК та АМ, на загальну суму 23 670,00 гривень.
При цьому в договорі від 18.07.2005 р. N 1 вартість вугілля марки АК встановлено за ціною 480,00 грн. за тонну вугілля, а у договорі від 18.07.2005 р. N 2 вугілля марки АМ встановлено за ціною 430,00 грн. за тонну АМ, тоді як фактично було акцептовано пропозицію за ціною 420,00 грн. за тонну.
Отже, за договором від 18.07.2005 р. N 2 завищена вартість вугілля марки АК на 10,00 грн. за кожну тонну. Тобто загальна сума, на яку завищено вартість вугілля, становить 690,00 гривень.
Таким чином Замовником за договором від 18.07.2005 р. N 1 зайво використані кошти районного бюджету у розмірі 690,00 грн. внаслідок завищення вартості ціни за тонну вугілля.
Крім того, як вбачається з наданих на дослідження платіжних доручень NN 2602 та 2603 від 28.10.2005 р., без застосування процедур закупівель відповідно до ч. 1 ст. 2 та ч. 1 ст. 14 Закону Замовником та ВАТ "Чернігівоблпаливо" укладено договір від 04.10.2005 р. N 1 на купівлю-продаж вугілля на загальну суму 38 959,35 гривень, що фактично є збитками.
11. Складання звітності.
Замовником за результатами проведення процедури відкритих торгів на закупівлю кам'яного вугілля складено звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти N 1 від 22.07.2005 року.
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів стосовно проведення відділом освіти Ріпкинської РДА процедури відкритих торгів на закупівлю твердого палива для бюджетних установ району встановлено, що закупівля була здійснена з порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
В порушення вимог п. 2.5 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.2000 р. N 280, на момент проведення відкритих торгів склад тендерного комітету розпорядчим актом затверджено не було.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 30.06.2005 року, тобто 24 календарних дня з дня опублікування оголошення, що є порушенням вимог ч. 3 ст. 19 Закону.
Замовник в порушення вимог ст. ст. 15, 27 Закону акцептував пропозицію ЗАТ "Новатор-Сервіс".
Також тендерний комітет Замовника не відхилив тендерну пропозицію ПП "Фірма" Діла", яка не надала в тендерній пропозиції довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, чим порушив вимоги ст. ст. 15, 27 Закону.
В порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону до оцінки допущено тендерні пропозиції ЗАТ "Новатор-Сервіс" та ПП "Фірма" Діла", які не відповідали умовам тендерної документації та які необхідно було відхилити на підставі ч. 1 ст. 27 Закону.
Замовником за договором від 18.07.2005 р. N 1 зайво використані державні кошти у розмірі 690,00 грн. внаслідок завищення вартості ціни за тонну вугілля.
Крім того, без застосування процедур закупівель відповідно до ч. 1 ст. 2 та ч. 1 ст. 14 Закону Замовником та ВАТ "Чернігівоблпаливо" укладено договір від 04.10.2005 р. N 1 на купівлю-продаж вугілля на загальну суму 38 959,35 гривень, що фактично є збитками.
Таким чином відділом освіти Ріпкинської РДА за договорами N N 1 та 2 від 18.07.2005 р., укладеними з ЗАТ "Новатор-Сервіс", та договором б/н від 18.07.2005 р., укладеним з ВАТ "Чернігівоблпаливо", використано державні кошти у сумі 212 010,00 грн. з грубим порушенням вимог чинного законодавства, в чому вбачається можливе нанесення державі збитків на суму 39 649,35 гривень.
Для уточнення остаточної суми збитків доцільно провести ревізію фінансово-господарської діяльності відділу освіти Ріпкинської РДА.
Сума збитків визначатиметься як різниця між сумою фактично витрачених державних коштів та сумою середньої вартості, що діяла на момент придбання, яка визначається експертним шляхом, згідно з вимогами чинного законодавства.
Дії тендерного комітету відділу освіти Ріпкинської РДА можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених ст. 364 Кримінального кодексу України.