• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Стосовно дотримання процедур державних закупівель

Тендерна палата України | Висновок від 07.09.2007 № в-77/09
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 07.09.2007
  • Номер: в-77/09
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 07.09.2007
  • Номер: в-77/09
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
07.09.2007 N в-77/09
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Підстава: в порядку здійснення громадського контролю відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника:
Назва: Черкаська міська рада.
Адреса: 18000, м. Черкаси, вул. Байди Вишневського, буд. 36.
2. Головний розпорядник: Черкаська міська рада.
3. Відповідальний за проведення торгів: Карась Павло Миколайович.
Тел. 8 (0472) 36-01-68, т/ф. 36-01-68, uid@ck.ukrtel.net.
4. Предмет закупівлі: послуги по догляду за озеленювальними та декоративними насадженнями.
5. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
6. Джерело фінансування закупівель: місцевий бюджет.
7. Очікувана вартість закупівлі: 300,00 тис. гривень.
8. Період здійснення процедури закупівлі: початок - 09.04.2007.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Копія оголошення про заплановану закупівлю N 15077007 інформаційного бюлетеня Тендерної палати України від 09.04.2007 N 15 (86) - на 1 арк.;
2. Копія оголошення про заплановану закупівлю N 3420552 спеціалізованого друкованого засобу масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель, від 09.04.2007 N 15 (52) - на 1 арк.;
3. Оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти (б/д, б/н) - на 1 арк.;
4. Тендерна документація на закупівлю послуг по догляду за озеленювальними та декоративними насадженнями. Затверджено протоколом засідання єдиного тендерного комітету від 26.02.2007 N 05 - на 19 арк.;
5. Протокол засідання тендерного комітету щодо порівняння, оцінки тендерних пропозицій та вибору переможця на закупівлю послуг по догляду за озеленювальними та декоративними насадженнями від 18.05.2007 N 37 - на 3 арк.;
6. Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 08.06.2007 N 50 - на 3 аркушах.
Завдання сформульоване таким чином:
"Надати висновок про законність та обґрунтованість проведення Черкаською міською радою процедури закупівлі послуг по догляду за озеленювальними та декоративними насадженнями".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Черкаською міською радою (далі - Замовник) оголошення про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни опубліковано;
- в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 09.04.2007 N 15 (86), оголошення N 15077007;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель, від 09.04.2007 N 15 (52), оголошення N 3420552.
Також, оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на сайті www.zakupivli.com (код DOK/YU1104).
2. Тендерна документація.
Тендерна документація із закупівлі послуг по догляду за озеленювальними та декоративними насадженнями, що надана на дослідження, не відповідає вимогам ч. 1 ст. 21, ст. 34, ч. 1 ст. 18, ч. 1 ст. 36, ч. 1 ст. 37, ст. 1 Закону.
Слід зазначити, в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону тендерна документація не містить обов'язкової інформації щодо зазначення прізвища, посади та адреси однієї чи кількох посадових осіб або інших працівників Замовника, уповноважених здійснювати зв'язок із учасниками; інформацію про характер і необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі.
В порушення вимог ст. 34 Закону в Додатку "Основні умови договору" тендерної документації не включено істотних умов договору, а саме: можливість зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків; умови договору про закупівлю після його підписання не повинні змінюватися.
Крім того, у Додатку N 2 тендерної документації не передбачено обов'язкового надання учасниками інформації щодо включення їх в тематичний каталог учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України, що призвело до порушення вимог ч. 1 ст. 18 Закону.
Так, в порушення вимог ч. 1 ст. 36 Закону в тендерній документації зазначено, що право на оскарження рішення, дії або бездіяльності Замовника має будь-який Учасник, хоча вищезазначеною статтею Закону передбачено, що таке право має будь-який учасник або інша особа.
Також, в п. 25.3 тендерної документації не зазначено що, скаржник повинен надіслати копію скарги Замовнику та Державному казначейству України (обслуговуючому банку), що є порушенням вимог ч. 1 ст. 37 Закону.
У п. 3 Додатку N 1 тендерної документації зазначено, що "пропозиція повинна залишатися чинною до моменту підписання договору закупівлі послуг з переможцем торгів", а отже тендерна документація не передбачає конкретного строку дії тендерної пропозиції, що і призвело до порушення вимог ст. 1 Закону.
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 26 Закону розкриття тендерних пропозицій відбувається в день закінчення строку їх подання у час та у місці, зазначених у тендерній документації.
Відповідно до вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону з метою забезпечення здійснення громадського контролю у сфері державних закупівель замовник надсилає Тендерній палаті України в паперовому або електронному вигляді, зокрема, протокол розкриття тендерних (кваліфікаційних, цінових) пропозицій протягом трьох робочих днів з дати їх затвердження.
Враховуючи вказані вище положення Закону, Замовник зобов'язаний надіслати до Тендерної палати України протокол розкриття тендерних пропозицій до 03.05.2007, оскільки дата розкриття тендерних пропозицій визначена ним 26.04.2007.
В порушення вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону Замовником не надіслано Тендерній палаті України протягом трьох робочих днів з дати затвердження протоколу розкриття тендерних пропозицій.
4. Оцінка тендерних пропозицій.
Відповідно до ч. 7 ст. 26 Закону загальний строк здійснення оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця торгів не повинен перевищувати 15 робочих днів після дня розкриття тендерних пропозицій.
Замовником дотримано термін щодо здійснення оцінки тендерних пропозицій, яка відбулась 18.05.2007.
При оцінці наданих тендерних пропозицій Замовник керувався методикою відповідно до критеріїв оцінки, зазначених в тендерній документації.
Дослідивши дані протоколу оцінки тендерних пропозицій, встановлено відповідність кваліфікаційним вимогам учасників, які подали тендерні пропозиції, тендерним комітетом Замовника перевірялась під час оцінки наявність всіх необхідних документів, передбачених тендерною документацією, а не під час розкриття тендерних пропозицій, що призвело до порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону.
Слід зазначити, що тендерні пропозиції було подано чотирма учасниками:
- КП "Виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне управління N 3";
- ПП Нагаєв В.О.;
- ПП Гусаченко В.В.;
- ТОВ "Захист рослин".
Відповідно до вимог тендерної документації КП "Виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне управління N 3" та ПП Нагаєв В.О. надали документи всупереч вимогам, викладеним в тендерній документації, при цьому тендерний комітет Замовника одностайно вирішив допустити до оцінки тендерні пропозиції даних підприємств. Переможцем тендеру на закупівлю послуг по догляду за озеленювальними та декоративними насадженнями було визнано ПП Нагаєв В.О. з ціновою пропозицією 102,32 тис. гривень.
При цьому слід зауважити, що ТОВ "Захист рослин" та ПП Гусаченко В.В. є пов'язаними юридичними особами, з саме засновником вказаних підприємств є громадянин Гусаченко В.В.
Отже, вказаний факт свідчить про недотримання тендерним комітетом Замовником вимог ч. 4 ст. 7 Закону в частині невідхилення тендерних пропозицій "Захист рослин" та ПП Гусаченко В.В., а також основних принципів державних закупівель, визначених ст. 2-1 Закону, а саме: добросовісної конкуренції між учасниками та запобігання проявам корупції.
В порушення вимог ч. 1 ст. 18 Закону перевіркою фактично наданих тендерних пропозицій тендерним комітетом Замовника допущено до розкриття тендерних пропозицій учасників, інформація про яких відсутня в Тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України.
Таким чином, в порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону Замовником не були відхилені тендерні пропозиції КП "Виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне управління N 3", ПП Нагаєв В.О., ПП Гусаченко В.В. та ТОВ "Захист рослин" як такі, що не відповідають вимогам тендерної документації та є пов'язаними особами, і як наслідок, Замовником порушено вимоги ч. 1 ст. 28 Закону, якою передбачено відміну торгів у разі, якщо до оцінки допущено тендерні пропозиції менше ніж трьох учасників.
З огляду на вищенаведені факти, Замовник порушив низку норм Закону, допустивши до розкриття тендерних пропозиції та оцінки тендерні пропозиції учасників, яких не було відхилено.
5. Укладання договору.
Відповідно до вимог ч. 6 ст. 34 Замовник зобов'язаний надіслати Комісії та Тендерній палаті України інформацію щодо укладеного договору та про виконання договору протягом п'яти робочих днів з моменту його укладення та виконання відповідно.
З наданого на дослідження Звіту про результати здійснення процедури торгів видно, що договір було укладено з переможцем торгів ПП Нагаєв В.О. 05.06.2007 вартістю 300,00 тис. гривень.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 29 Закону замовник акцептує тендерну пропозицію, що визнана найкращою за результатами оцінки.
Відповідно до вимог ст. 1 Закону акцепт тендерної пропозиції - це прийняття замовником тендерної пропозиції, яку визнано найкращою за результатами оцінки, та надання згоди на її оплату.
В порушення вимог ст. 29 Закону Замовником акцептовано тендерну пропозицію ПП Нагаєва В.О. на суму 102,32 тис.грн., проте укладено договір на суму 300,00 тис.грн., яка перевищує акцептовану суму на 197,7 тис.грн., що є нанесенням державі збитків на дану суму.
Крім того, в порушення вимог ч. 6 ст. 34 Закону Замовником вищезазначена інформація щодо укладеного договору Тендерній палаті України не надіслана.
6. Складання звітності.
Частиною п'ятою статті 17-3 Закону встановлено: з метою забезпечення здійснення громадського контролю у сфері державних закупівель Замовником надіслано Тендерній палаті України в паперовому вигляді звіт про результати здійснення процедури закупівлі.
З наданого на розгляд звіту про результати здійснення торгів від 08.06.2007 N 50 п. 4.4 та п. 4.5 звіту не відповідає формі заповнення Звіту про результати здійснення процедури торгів, затвердженій розпорядженням Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 N 219-р (із змінами від 12.04.2007 N 138), в частині не зазначення номерів інформаційного бюлетеня Тендерної палати України, у якому було опубліковано оголошення про результати та спеціалізованого друкованого засобу масової інформації.
ВИСНОВОК:
В результаті дослідження матеріалів Черкаської міської ради стосовно проведення процедури закупівлі послуг по догляду за озеленювальними та декоративними насадженнями встановлено, що закупівля була здійснена з порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
- ч. 1 ст. 36 Закону - в тендерній документації не зазначено, що право на оскарження рішення, дії або бездіяльності Замовника окрім учасників має також інша особа;
- ч. 1 ст. 37 Закону - в тендерній документації не зазначено що скаржник повинен надіслати копію скарги Замовнику та (обслуговуючому банку);
- ст. 1 Закону - тендерна документація не передбачає конкретного строку дії тендерної пропозиції;
- ч. 1 ст. 21 Закону - тендерна документація не містить обов'язкової інформації;
- ч. 1 ст. 18 Закону - в тендерній документації не передбачено обов'язкового надання учасниками інформації щодо включення їх в тематичний каталог учасників процедур закупівель;
- ст. 34 Закону - в тендерній документації не зазначені істотні умову договору;
- ч. 5 ст. 17-3 - Замовником не надіслано протокол розкриття тендерних пропозицій в паперовому або електронному вигляді;
- ч. 3 ст. 26 Закону - Замовником відповідність кваліфікаційним вимогам учасників торгів визначено в оцінці тендерних пропозицій;
- ч. 4 ст. 7, ч. 1 ст. 18, ч. 1 ст. 27, ч. 1 ст. 28 Закону - тендерні пропозиції, подані учасниками на участь у торгах, інформація про яких відсутня в каталозі, не були відхилені, як наслідок, передбачено відміну торгів у разі, якщо до оцінки допущено тендерні пропозиції менше ніж трьох учасників та які є пов'язаними особами;
- ч. 6 ст. 34 Закону - в тендерній документації не зазначено що Замовник зобов'язаний надіслати Комісії та Тендерній палаті України інформацію щодо укладеного договору протягом 5 робочих днів з моменту його укладення та виконання відповідно;
- ст. 29 Закону - Замовником укладено договір не на суму тендерної пропозиції, поданої ПП Нагаєва В.О.;
- ст. 17 Закону та розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 N 219-р (із змінами від 12.04.2007 N 138) - звіт про результати здійснення торгів не відповідає формі заповнення Звіту про результати здійснення процедури торгів в частині незазначення номерів інформаційного бюлетеня Тендерної палати України, у якому було опубліковано оголошення про результати, та спеціалізованого друкованого засобу масової інформації.
Вищевизначені порушення свідчать про формальний підхід Замовника до проведення процедури закупівлі та про його наміри послабити конкуренцію між учасниками.
Дії тендерного комітету Черкаської міської ради містять ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених ч. 5 ст. 191 Кримінального кодексу України, щодо можливого привласнення чи розтрати державного майна та нанесення державі збитків на суму 197,7 тис. гривень.
Голова правління В.С.Лаба