ГУ ДФС у м. Києві
Лист
20.12.2016 № 26565/10/26-15-12-04-18 |
Головне управління ДФС у м. Києві розглянуло лист ……… щодо пільг по земельному податку та нерухомому майну відмінному від земельної ділянки та в межах своїх повноважень повідомляє.
Відповідно до статті
15 Податкового кодексу, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з
Податковим кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Відповідно до статті
206 Земельного кодексу використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.
Згідно зі статтею
269 Податкового кодексу платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.
Статтею
270 Податкового кодексу визначено, що об'єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні та земельні частки (паї), які перебувають у власності.
Базою оподаткування земельним податком є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнтів індексації (стаття
271 Податкового кодексу).
Ставка земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки (пункт 274.1 статті
274 Податкового кодексу).
Поряд з цим, відповідно до пункту 12.3 статті
12 Податкового кодексу міські ради в межах своїх повноважень та з урахуванням граничних розмірів ставок встановлюють своїми рішеннями місцеві податки і збори, які є обов’язковими до сплати на території відповідних територіальних громад.
Київською міською радою прийнято
рішення від 28.01.2015 № 58/923 "Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 23.06.2011 № 242/5629 "Про встановлення місцевих податків і зборів у м. Києві", яким затверджено Положення про плату за землю в м. Києві (далі – Положення). З врахуванням підпункту 12.3.4 пункту 12.3 статті
12 Податкового кодексу, Положення про плату за землю застосовується з 01.01.2016 року.
Положенням визначено ставки земельного податку в залежності від категорії користувачів земельними ділянками та майнових прав на земельні ділянки (власність, користування, тощо).
Пунктом 5.1. Розділу 5 Положення, ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено та які перебувають у власності фізичних та юридичних осіб та у постійному користуванні юридичних осіб державної та комунальної власності, коло яких визначено статтею
92 Земельного кодексу, встановлюється в розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, за винятком земельних ділянок визначених у пунктах 5.3 - 5.6 Положення.
Згідно з пунктом 5.6. Розділу 5 Положення, плата за користування земельними ділянками, які використовуються юридичними і фізичними особами, в тому числі у разі переходу права власності на будівлі, споруди (їх частини), але право власності на які або право оренди яких в установленому законодавством порядку не оформлено (крім комунальної власності), встановлюється у розмірі 3 відсотків від нормативної грошової оцінки земельних ділянок, за винятком земельних ділянок, ставка податку за які справляється у розмірі, визначеному пунктами 5.3 - 5.5 цього Положення.
Відповідно до Статуту ... є вищим та загальноосвітнім навчальним закладом, який здійснює підготовку фахівців з вищою освітою за освітньо-професійними, освітньо-науковими та науковими програмами на всіх рівнях вищої освіти, надає повну загальну освіту, проводять фундаментальні та прикладні дослідження, є науково-методичним центром у сфері своєї діяльності має відповідний рівень кадрового та матеріально-технічного забезпечення, є складовою частиною системи підготовки, післядипломної освіти та підвищення кваліфікації кадрів.
Податкова пільга - передбачене податковим та митним законодавством звільнення платника податків від обов'язку щодо нарахування та сплати податку та збору, сплата податку та збору в меншому розмірі за наявності підстав, визначених пунктом 30.2 статті
30 Податкового кодексу.
... здійснює свою діяльність на підставі наступних ліцензій:
- від ... серія ... на надання освітніх послуг навчальними закладами, пов’язаними з одержанням вищої освіти на рівні кваліфікаційних вимог молодшого спеціаліста, бакалавра, спеціаліста, магістра видану Міністерством освіти і науки України;
- від ... серія ... на надання повної загальної середньої освіти видану Департаментом освіти і науки, молоді та спорту виконавчим органом Київської міської Ради (Київської міської державної Адміністрації).
Відповідно до підпункту 7.1.6 пункту 7.1 розділу 7 Положення, від сплати земельного податку звільняються дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади незалежно від форми власності і джерел фінансування, заклади культури, науки, освіти, охорони здоров'я, соціального захисту, фізичної культури та спорту, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.
Підставами для надання податкових пільг є особливості, що характеризують певну групу платників податків, вид їх діяльності, об'єкт оподаткування або характер та суспільне значення здійснюваних ними витрат. (підпункт 30.2 статті
30 Податкового кодексу.)
Дія пункту 7.1.6 пункту 7.1 розділу 7 Положення не поширюється на Приватне акціонерне товариство ..., оскільки, вищий навчальний заклад не утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.
Також, звільнення Приватного акціонерного товариства ... від сплати земельного податку згідно пункту 7.1.6 пункту 7.1 розділу 7 Положення, частково, за площі на яких здійснюється діяльність з надання повної загальної середньої освіти, чинним законодавством не передбачено.
Водночас користування земельною ділянкою може виникати й на умовах оренди. Звільнення від сплати орендної плати чинним законодавством не передбачено.
Що стосується податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
Відповідно до підпункту 266.1.1. пункту 266.1 статті
266 Податкового кодексу, платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.
Об’єктами оподаткування податком є об'єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка (підпункт 266.2.1 пункту 266.2 статті
266 Податкового кодексу).
Відповідно до підпункту і) пункту 266.2.2 статті
266 Податкового кодексу не є об’єктами оподаткування будівлі дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів незалежно від форми власності та джерел фінансування, що використовуються для надання освітніх послуг.
При цьому,
Податковий кодекс не передбачає розподіл майна для цілей оподаткування в залежності від його використання.
Разом з цим, підпунктом 266.4.2 пункту 266.4 статті
266 Податкового кодексу передбачено, що сільські, селищні міські ради встановлюють пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об’єктів житлової та або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями).
Київською міською радою прийнято
рішення від 28.01.2015 № 58/923 "Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 23.06.2011 № 242/5629 "Про встановлення місцевих податків і зборів у м. Києві", яким затверджено Положення про податок нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
Положенням про податок нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки не встановлено пільг для юридичних осіб на 2016 рік.
Враховуючи вищевикладене, нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки ... оподатковується на загальних підставах.
Додатково повідомляємо, що аналогічна позиція ДФС України щодо пільг по земельному податку та нерухомому майну відмінному від земельної ділянки розміщено на офіційному порталі ДФС України в банері "Податкові консультації".
Крім цього, слід зазначити, що статтею
36 Податкового кодексу встановлено, що платники податку зобов’язані самостійно декларувати свої податкові зобов’язання та визначати відповідність проведення ними операцій.
Оцінка правомірності відображення в податковому обліку господарських операцій може бути здійснена лише в межах податкової перевірки у відповідності до вимог
Податкового кодексу.
Згідно із статтею
52 Податкового кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
Звертаємо увагу, що листи ГУ ДФС у м. Києві не є нормативно-правовими актами, а мають лише інформаційний характер і не встановлюють правових норм та діють до набрання чинності нормативно-правових актів, що змінюють відповідні правовідносини.
Заступник начальника | Е.М. Пруднікова |