МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
Л И С Т
N 18.01.05/93 від 19.01.99 м.Київ |
Міністерству охорони здоров'я
Автономної Республіки Крим,
управлінню охорони здоров'я обласних,
Київської і Севастопольської міських
держадміністрацій
Головам акредитаційних комісій при МОЗ
Автономної Республіки Крим, управліннях
охорони здоров'я обласних, Київській та
Севастопольській міських державних
адміністраціях
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 15.07.97 N 765 "Про затвердження Порядку державної акредитації закладу охорони здоров'я" та наказу Міністерства охорони здоров'я від 29.09.97 N 287 "Про акредитацію закладів охорони здоров'я" Міністерством разом з вченими Української фармацевтичної академії розроблені Стандарти акредитації аптечних закладів, затверджені наказом Міністерства охорони здоров'я України від 12.01.98 N 2 "Про затвердження стандартів державної акредитації закладів охорони здоров'я України".
Надаємо роз'яснення щодо окремих критеріїв стандартів акредитації аптечних закладів:
1. У пунктах 1.1.3.2; 1.1.3.3; 1.2.3.7 затвердження для юридичних осіб провадиться керівником аптечного закладу, для не юридичних осіб - керівником керівної організації і оформляється грифом "Затверджено".
2. У пунктах 1.1.3.3; 1.1.3.5; 1.1.3.8; 1.1.3.9; 1.1.3.10; 1.1.3.11; 1.1.4.1; 1,1.4.2; 1.2.4.1; 1.2.4.2; 1.2.4.3; 1.2.4.4; 1.8.1.1; 1.8.3.2 при підтвердженні діяльності щодо контролю мається на увазі оцінка результатів та ефективності діяльності і не вимагає додаткового документального оформлення зі сторони керівництва аптечного закладу (наявні об'єктивні показники роботи, дотримуються правила фармацевтичного порядку, асортиментний мінімум в аптечних пунктах, кіосках і т. ін.), а також підтверджується при перевірці діяльності експертної комісії, при опитуванні персоналу та при перегляді відповідної документації.
3. Пункти 1.2.1, 1.2.2. За основу при нормуванні штату провізорів і фармацевтів рекомендуємо користуватися нормативною базою колишнього СРСР (до перегляду цих документів МОЗ України). Проте дозволяється керівникам аптечного закладу встановлювати оптимальну кількість посад відповідно до обсягів та складності роботи з урахуванням правил внутрішнього трудового розпорядку та розмірів фонду оплати праці.
4. При розрахунках в розділі 1.8 "Економіка і фінанси" у пунктах 1.8.4 (1.8.4.1; 1.8.4.2; 1.8.4.3), 1.8.5 (1.8.5.1; 1.8.5.2), 1.8.6 (1.8.6.1; 1.8.6.2), 1.8.7 (1.8.7.1; 1.8.7.2) дозволяється наводити у звітах аптечних закладів кінцеві розрахункові показники. Як оптимальні критерії можуть бути використані середні показники по області з урахуванням регіональних особливостей за звітними даними останнього календарного року.
5. Положення розділу 2 "Належна аптечна практика - гарант якості медикаментозної допомоги" відповідають рекомендаціям Всесвітньої організації охорони здоров'я щодо належної аптечної практики і передбачають якісну оцінку результатів діяльності аптечного закладу, яка є наслідком дотримання норм, правил, стандартів, вимог, викладених у попередніх розділах. При оцінці діяльності закладу слід спиратися на результати за попередніми критеріями та інформацію, надану аптечним закладом у звіті про фармацевтичну діяльність щодо роботи за вказаними критеріями розділу 2.
6. В Переліку документів, які надаються аптечним закладом для акредитації:
1) в пункті "Затверджена структура аптечного закладу" для юридичних осіб затверджуються керівний склад аптечного закладу та його структурні підрозділи (відділи аптечного закладу, аптечні пункти, аптечні кіоски, підрозділи з реалізації лікарських засобів на фельдшерсько-акушерських пунктах) керівником закладу, для неюридичних осіб - керівником керівної організації;
2) в пункті "Фінансовий звіт за останній рік, затверджений державним фінансовим органом за місцем знаходження закладу" мати на увазі форму - 3, затверджену Міністерством фінансів України;
3) за пунктом "Кількість аптечних закладів у населеному пункті (усіх форм власності), на території адміністративного району" аптечний заклад акредитаційній комісії надає довідку про кількість підвідомчих йому аптечних закладів та структурних підрозділів за підписом керівника організації;
4) за пунктом "Перелік лікарських засобів, які були закуплені та реалізовані аптечним закладом в поточному році" інформацію надавати за такою формою:
N п/п | Назва лікарського засобу | Вітчизняний чи імпортний | Кількість закуплен. лік. засобу в поточному році (уп.) | Ціна закупівлі (грн.) |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
5) за пунктом "Перелік лікарських засобів, реалізованих кожному лікувально-профілактичному закладу в поточному році" надати дані згідно з приведеною формою:
N п/п | Назва лікарського засобу | Вітчизняний чи імпортний | Кількість реалізованого лік. засобу (уп.) |
1 | 2 | 3 | 4 |
7. Акредитаційні комісії при МОЗ Автономної Республіки Крим, управліннях охорони здоров'я обласних, Київській та Севастопольській міських держадміністрацій не мають права встановлювати додаткові вимоги, що не визначені у Стандартах акредитації аптечних закладів України, затверджених наказом Міністерства охорони здоров'я від 12.01.98 N 2 "Про затвердження стандартів державної акредитації закладів охорони здоров'я України".
8. Повідомляємо також, що відповідно до підпункту "д" пункту 5 Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, органів господарського управління та контролю, що зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, від 28.12.92 N 731 (зі змінами та доповненнями від 15.06.94 N 420) наказ МОЗ України від 12.01.98 N 2 не підлягає державній реєстрації в Міністерстві юстиції України.
9. Інформуємо, що аптечні магазини (з правом юридичної особи та неюридичні особи) акредитуються як аптечні заклади з правом на реалізацію (роздрібну, оптову) готових лікарських засобів.
10. Звертаємо Вашу увагу на терміни виконання постанови Кабінету Міністрів України від 15.07.97 N 765 "Про затвердження Порядку державної акредитації закладів охорони здоров'я" та наказу МОЗ України від 29.09.97 N 287 "Про акредитацію закладів охорони здоров'я". Зволікання з проведенням акредитації аптечних закладів, а також несвоєчасне подання матеріалів до Головної акредитаційної комісії при МОЗ України на затвердження рішень Акредитаційних комісій при МОЗ АР Крим та обласних управліннях охорони здоров'я призведе до вимушеного припинення їх діяльності, а в результаті до погіршення медикаментозного забезпечення населення та лікувально-профілактичних закладів.
Міністр | А.М.Сердюк |
Надруковано: "Провизор", N 3, лютий, 1999 р.