• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Стосовно дотримання процедур державних закупівель

Тендерна палата України | Висновок від 01.11.2007 № в-25/11
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 01.11.2007
  • Номер: в-25/11
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 01.11.2007
  • Номер: в-25/11
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
01.11.2007 N в-25/11
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Підстава: в порядку громадського контролю у відповідності до вимог статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника:
Назва: Міністерство з питань житлово-комунального господарства України;
Адреса: 03150, м. Київ, вул. Димитрова, 24, тел.: 289-03-99.
2. Відповідальний за проведення торгів: Лісничук Віктор Антонович.
3. Предмет закупівлі: легкові автомобілі.
4. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
5. Джерело фінансування закупівель: державний бюджет.
6. Очікувана вартість закупівлі: 280 000,00 гривень.
7. Період здійснення процедури закупівлі:
початок - 25.06.2007, закінчення - 24.07.2007.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Оголошення про заплановану закупівлю N 26133507, опубліковане у інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 25.06.2007 N 26 (97), на 1-му арк.;
2. Оголошення про заплановану закупівлю N 5208163, опубліковане у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 25.06.2007 N 26 (63), на 1-му арк.;
3. Тендерна документація на 20-ти арк.;
4. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі N 30239507р, опубліковане у інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 23.07.2007 N 30 (101), на 1-му арк.;
5. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі N 6746017, опубліковане у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 23.07.2007 N 30 (67), на 1-му арк.;
6. Протокол про розкриття тендерних пропозицій від 11.07.2007 N 7 на 3-х арк.;
7. Протокол оцінки тендерних пропозицій від 11.07.2007 N 8 на 2-х арк.;
8. Звіт про результати здійснення процедури закупівлі від 24.07.2007 N 8/1 на 2-х аркушах.
Завдання сформульоване таким чином:
"...надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури щодо закупівлі Міністерством з питань житлово-комунального господарства України легкових автомобілів".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Міністерством з питань житлово-комунального господарства України (далі - Замовник) оголошення про відкриті торги із зменшенням ціни щодо здійснення закупівлі легкових автомобілів опубліковано:
- в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 25.06.2007 N 26 (97), оголошення N 26133507;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 25.06.2007 N 26 (63), оголошення N 5208163.
Також, оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на сайті www.zakupivli.com код РВ/Е11433.
Відповідно до вимог ч. 3 ст. 19 Закону України "Про закупівлю товарів робіт і послуг за державні кошти" (далі - Закон) строк для подання тендерних пропозицій має становити 30 календарних днів від дати опублікування оголошення про проведення торгів в інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України. В окремих випадках цей строк може бути скорочено до 15 календарних днів. Так, в оголошенні кінцевий термін для подання тендерних пропозицій встановлено 11.07.2007 або скорочено до 15 календарних днів.
У п. 13.1 звіту про результати здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни викладена причина скорочення подання тендерних пропозицій до 15 календарних днів, а саме: "строк подання тендерних пропозицій скорочено у зв'язку з нагальністю проведення закупівлі (протокол засідання тендерного комітету N 3 від 11.06.2007 р)".
2. Тендерна документація.
Тендерна документація із закупівлі легкових автомобілів, що надана на дослідження, не відповідає вимогам статей 21, 23, 26, 26-1, 29 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 6 ст. 21 Закону тендерна документація не затверджена тендерним комітетом;
На дослідження надано тендерну документацію на закупівлю автомобілів легкових, затверджену 03.07.2007 головою тендерного комітету Крамаренко Р.М. Відповідно до вимог ч. 6 ст. 21 Закону тендерна документація затверджується тендерним комітетом замовника до подання оголошення про заплановану закупівлю.
- в порушення вимог ч. 6 ст. 21 Закону тендерна документація затверджена після подання оголошення;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону тендерна документація не містить: посади та адреси однієї чи кількох посадових осіб або інших працівників замовника, уповноважених здійснювати зв'язок із учасниками;
- у п. 12.4 тендерної документації визначено, що тендерне забезпечення буде повернено учаснику торгів протягом 10 календарних днів після настання підстави для повернення всупереч вимог ч. 6 ст. 23 Закону, відповідно до якої строк обчислюється з дня настання підстави для повернення тендерного забезпечення;
- у п. 18.5 тендерної документації строк надання учаснику торгів копії протоколу розкриття тендерних пропозицій обчислюється з моменту отримання від нього відповідного запиту всупереч вимог ч. 3 ст. 26 Закону, якою встановлено, що копія протоколу розкриття тендерних пропозицій надається всім учасникам на їх запит протягом одного робочого дня після отримання від учасника відповідного запиту;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 26-1 Закону в розділі 23 тендерної документації "Конфіденційність" не передбачена можливість надання інформації щодо розгляду оцінки тендерних пропозицій до укладення договору Антимонопольному комітету України;
- в порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону тендерна документація не містить обов'язкового критерію оцінки, як "умови розрахунку";
- у п. 28.2 тендерної документації визначено, що договір про закупівлю укладається не раніше, ніж через п'ять робочих днів після надсилання повідомлення про результати торгів решті учасників всупереч вимог ч. 2 ст. 29 Закону, відповідно яких строк обчислюється з дня відправлення письмового повідомлення всім учасникам.
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
На дослідження надано протокол розкриття тендерних пропозицій від 11.07.2007 N 7. Відповідно до вищезазначеного протоколу розкриття на участь у торгах надійшли тендерні пропозиції від 3-х учасників, а саме:
- приватного підприємства "Еней Україна" з ціновою пропозицією - 279 996,00 грн.;
- ТОВ "ТЕХКОМПЛЕКТ" з ціновою пропозицією - 280 500,00 грн.;
- ТОВ "ТЕХПРОЕКТ-Б" з ціновою пропозицією - 280 000,00 гривень.
4. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця.
На дослідження надано протокол оцінки тендерних пропозицій від 11.07.2007 N 8.
Як зазначено у проколі оцінки тендерних пропозицій до оцінки було допущено 3-х учасників. Оцінка була здійснена за методикою та відповідно до критеріїв, зазначених в тендерній документації. Переможцем торгів визначено приватне підприємство "Еней Україна" з ціновою пропозицією - 279 996,00 гривень.
5. Інформування про результати торгів.
Оголошення про результати закупівлі легкових автомобілів опубліковано Замовником:
- в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 23.07.2007 N 30 (101), оголошення N 30239507р;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 23.07.2007 N 30 (67), оголошення N 6746017.
Також, оголошення про результати закупівлі оприлюднено на сайті www.zakupivli.com, код НАР/ТС 2504.
6. Інформування про акцепт тендерної пропозиції та про результати торгів.
Як зазначено в звіті про результати здійснення процедури закупівлі від 24.07.2007 N 8/1 повідомлення учасникам відкритих торгів із зменшенням ціни про акцепт тендерної пропозиції та про результати проведеної процедури щодо закупівлі легкових автомобілів відправлені 11.07.2007.
7. Укладання договору.
Як зазначено в звіті про результати здійснення процедури закупівлі від 24.07.2007 N 8/1 між Замовником та учасником-переможцем процедури закупівлі - приватним підприємством "Еней Україна" укладено договір 19.07.2007 на загальну вартість - 279 996,00 гривень.
Проведеним аналізом цін закупівлі встановлено, що тендерним комітетом Замовника, внаслідок неналежного дослідження середньоринкових цін на автомобіль Тойота Седан "Камрі" Преміум (технічні вимоги згідно тендерної документації), укладено договір закупівлі із завищеними цінами на загальну суму 52 696,00 гривень. Так, згідно оперативних даних моніторингу, проведеного Тендерною палатою України, в Україні середня ціна автомобілю Тойота Седан "Камрі" Преміум 227 300,00 гривень. Проте, Замовником придбано вищезазначений автомобіль по ціні: 279 996,00 гривень.
N
з/п
Предмет
закупівлі
К-сть
шт.
Ціна закупівлі
згідно договору
Середня ціна
по Україні
Відхилення
за шт.,
грн.
всього,
грн.
за шт.,
грн.
грн."+",
грн.
"-",
грн.
123456789
1автомобіль
Тойота
Седан
"Камрі"
Преміум
1279 996,00279 996,00227 300,00227 300,0052 696,00
Всього1 279 996,00 227 300,0052 696,00
Таким чином, внаслідок закупівлі автомобілю Тойота Седан "Камрі" Преміум за завищеною ціною сума зайво використаних державних коштів склала 52 696,00 гривень.
Замовником, процедуру відкритих торгів із зменшенням ціни проведено з недотриманням принципів державних закупівель в частині максимальної економії та ефективності, чим порушено вимоги ч. 1 ст. 2-1 Закону.
Слід зазначити, що відповідно до вимог ч. 3 ст. 34 Закону, укладений договір вважається недійсним (нікчемним) в зв'язку з тим, що процедуру закупівлі проведено з порушенням вимог статей 26, 29, 29-1 Закону.
8. Складання звітності.
За результатами здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни Замовником складено звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 24.07.2007 N 8/1.
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів стосовно проведення Міністерством з питань житлово-комунального господарства України відкритих торгів із зменшенням ціни на закупівлю легкових автомобілів встановлено, що закупівля була здійснена з грубими порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
- ч. 1 ст. 21 Закону тендерна документація не містить обов'язкової інформації;
- ч. 6 ст. 21 Закону тендерна документація не затверджена тендерним комітетом Замовника;
- ч. 6 ст. 21 Закону тендерна документація затверджена після подання оголошення;
- ч. 6 ст. 23 Закону щодо визначення строку повернення тендерного забезпечення учаснику торгів;
- ч. 3 ст. 26 Закону щодо визначення строку надання учаснику торгів копії протоколу розкриття тендерних пропозицій;
- ч. 1 ст. 26-1 Закону не передбачена можливість надання інформації Антимонопольному комітету України;
- ч. 7 ст. 26 Закону тендерна документація не містить всіх критеріїв оцінки;
- ч. 2 ст. 29 Закону щодо визначення строків укладання договору про закупівлю.
Укладений договір відповідно до вимог ч. 3 ст. 34 Закону вважається недійсним (нікчемним) в зв'язку з тим, що процедуру закупівлі проведено з порушенням вимог статей 26, 29, 29-1 Закону.
Таким чином, за укладеним договором від 19.07.2007 Замовником з грубим порушенням вимог Закону при здійсненні державних закупівель взято бюджетних зобов'язань у розмірі 279 996,00 гривень, в чому вбачається можливе нанесення державі збитків на суму закупівлі.
Дії тендерного комітету Міністерства з питань житлово-комунального господарства можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених статтею 364 Кримінального кодексу.
Голова правління В.С.Лаба