• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Стосовно дотримання процедур державних закупівель

Тендерна палата України | Висновок від 23.10.2007 № в-58/10
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 23.10.2007
  • Номер: в-58/10
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 23.10.2007
  • Номер: в-58/10
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
23.10.2007 N в-58/10
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Підстава: в порядку здійснення громадського контролю, відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти"
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника:
Назва: Дочірнє підприємство "Херсонський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України".
Адреса: 73036, м. Херсон, вул. Поповича, 23. Відповідальний за проведення торгів: Граньова Надія Володимирівна. Телефон: (0552) 51-33-96, 32-50-39, факс: (0552) 51-33-96, 32-50-39.
2. Предмет закупівлі: комбінована машина КДМ-15222 на базі шасі КрАЗ-65055-063 (з піскорозкидуючим, плужним обладнанням та змінним самоскидним кузовом).
3. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
4. Джерело фінансування закупівель: інші державні кошти підприємств.
Очікувана вартість закупівлі:1 680 000 гривень
5. Період здійснення процедури закупівлі:
початок - 18.06.2007, закінчення - 28.08.2007.
Для розгляду та дослідження надано та використанокопії наступних матеріалів:
1. Форма оголошення про заплановану закупівлю - 1 арк.
2. Оголошення про заплановану закупівлю за N 25135707, опубліковане в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 18.06.2007 N 25(96) - 1 арк.
3. Оголошення про заплановану закупівлю за N 4967762, опубліковане у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 18.06.2007 N 25(62) - 1 арк.
4. Оголошення про заплановану закупівлю за N М-25-106-07, опубліковане у міжнародному інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, "International Edition Ukrainian Public Procurements" від 18.06.2007 N 25(48) - 1 арк.
5. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі за N 35134107Р, опубліковане в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 27.08.2007 N 35(106) - 1 арк.
6. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі за N 7254469, опубліковане у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 27.08.2007 N 35(72) - 1 арк.;
7. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі за N М-35-104-07, опубліковане у міжнародному, інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, "International Edition Ukrainian Public Procurements" від 27.08.2007 N 35(58) - 1 арк.
8. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 03.07.2007 N 3 - 1 арк.
9. Протокол оцінки тендерних пропозицій та вибору переможця від 20.07.2007 N 4 - 2 арк.
10. Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни від 28.08.2007 N 1 - 2 арк.
11. Тендерна документація на 21 аркушах.
Завдання сформульоване таким чином:
"Надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури закупівлі Дочірнім підприємством "Херсонський облавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія" Автомобільні дороги України" з придбання комбінованих машин КДМ-15222 на базі шасі КрАЗ-65055-063 (з піскорозкидуючим, плужним обладнанням та змінним самоскидним кузовом)".
ДОСЛІДЖЕННЯ
Об'єкти, що досліджуються:матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Дочірнім підприємством "Херсонський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" (далі - Замовник) оголошення про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни опубліковано:
- в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 18.06.2007 N 24(95), оголошення N 25135707;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 18.06.2007 N 25(62), оголошення N 4967762;
- у міжнародному інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, "International Edition Ukrainian Public Procurements" від 18.06.2007 N 25(48), оголошення N M-25-106-07.
Також, оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на сайті www.zakupivli.com (код WY/DN 0721).
Відповідно до вимог ч. 6 ст. 2 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (далі - Закон) строк для подання державним підприємствам тендерних пропозицій може становити не менше ніж 10 календарних днів з дати опублікування у порядку, передбаченому статтею 8 Закону, оголошення про заплановану закупівлю чи про проведення попередньої кваліфікації та не менше ніж сім календарних днів з дати відправлення запрошення до участі в них. Так, в оголошенні кінцевий термін для подання тендерних пропозицій встановлено 03.07.2007, або становить 16 календарних днів.
2. Тендерна документація.
Тендерна документація із закупівлі комбінованих машин КДМ15222 на базі шасі КрАЗ-65055-063 (з піскорозкидуючим, плужним обладнанням та змінним самоскидним кузовом), що надана на дослідження, не відповідає вимогам статей 21, 23, 26, 26-1, 29 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону не зазначено прізвища, посади та адреси однієї чи кількох посадових осіб або інших працівників замовника, уповноважених здійснювати зв'язок із учасниками;
- у п. 12.4 тендерної документації визначено, що тендерне забезпечення буде повернено учаснику торгів протягом 10 календарних днів після настання підстави для повернення всупереч вимог ч. 6 ст. 23 Закону, відповідно до якої строк обчислюється з дня настання підстави для повернення тендерного забезпечення;
- в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону у п. 18.4 тендерної документації строк надання учаснику торгів копії протоколу розкриття тендерних пропозицій обчислюється з моменту отримання від нього відповідного запиту всупереч визначеним умовам Закону, відповідно до яких встановлено, що копія протоколу розкриття тендерних пропозицій надається всім учасникам на їх запит протягом одного робочого дня після дня отримання від учасника відповідного запиту;
- в порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону у дод. 4 тендерної документації до критеріїв оцінки не включено: строку поставки (виконання), умов розрахунків;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 26-1 Закону у п. 23 тендерної документації "Конфіденційність" не передбачена можливість надання інформації щодо розгляду, оцінки тендерних пропозицій до укладення договору Антимонопольному комітету України;
- у п. 28.2 тендерної документації визначено, що договір про закупівлю укладається не раніше, ніж через п'ять робочих днів після надсилання акцепту та повідомлення про результати торгів всупереч вимог ч. 2 ст. 29 Закону, відповідно яких строк обчислюється з дня відправлення письмового повідомлення всім учасникам.
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
На дослідження надано протокол розкриття тендерних пропозицій від 03.07.2007 N 3. Відповідно до вищезазначеного протоколу розкриття на участь у торгах надійшли тендерні пропозиції від трьох учасників, а саме:
- ВАТ "Кременчуцький завод дорожніх машин" з ціновою пропозицією 1 764 000 грн.;
- ТОВ "Скандік Трак" з ціновою пропозицією 1 679 490 грн.;
- ЗАТ "Гурт" з ціновою пропозицією 1 682 100 грн.;
- ТОВ "ДАК" з ціновою пропозицією 1 681 050 гривень. Розкриття тендерних пропозицій відбулось з порушенням вимог ст. 18 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 1 ст. 18 Закону до участі у торгах допущено трьох учасників (ТОВ "Скандік Трак", ТОВ "ДАК"), інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України.
4. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця.
На дослідження надано протокол оцінки тендерних пропозицій від 20.07.2007 N 4.
Відповідно до протоколу оцінки тендерних пропозицій від 20.07.2007 N 4 під час розкриття тендерних пропозицій було перевірено наявність та правильність оформлення всіх документів, передбачених тендерною документацією. Тендерна пропозиція ЗАТ "ГУРТ" не відповідає умовам тендерної документації, так як відсутні свідоцтво про реєстрацію платника податків, витяг з Тематичного каталогу та закінчився термін дії довідки з ДПI.
Таким чином, згідно з ч. 1 ст. 27 Закону тендерна пропозиція ЗАТ "ГУРТ" була відхилена замовником як така, що не відповідає кваліфікаційним вимогам, встановленим статтею 15 Закону.
Оцінка тендерних пропозицій відбулася з порушенням вимог ст. ст. 26, 27, 28 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону Замовником не складено додатка "Протокол відхилення тендерних пропозицій" до протоколу оцінки пропозицій учасників, у якому обов'язково зазначається інформація щодо правильності оформлення тендерних пропозицій учасників, ступеня відповідності кваліфікаційним вимогам та умовам тендерної документації;
- в порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону допущено до оцінки учасників, тендерні пропозиції яких повинні бути відхилені (ТОВ "Скандік Трак", ТОВ "ДАК");
- в порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону Замовник повинен був відхилити тендерні пропозиції у разі, якщо інформація про учасників, які подали тендерні пропозиції, відсутня в каталозі.
Таким чином, Замовником порушено вимоги ст. 26, 27 Закону, в частині допущення до оцінки учасників, що не відповідають вимогам тендерної документації.
Згідно з вимогами ст. 28 Закону Замовник мав відмінити торги, оскільки до оцінки буде допущено тендерні пропозиції менше ніж трьох учасників внаслідок невідповідності кваліфікаційним вимогам учасників ТОВ "Скандік Трак" та ТОВ "ДАК".
5. Інформування про результати торгів.
Оголошення про результати закупівлі комбінованих машин КДМ15222 на базі шасі КрАЗ-65055-063 (з піскорозкидним, плужним обладнанням та змінним самоскидним кузовом) було опубліковано Замовником:
- в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 27.08.2007 N 35(106), оголошення N 35134107Р;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 27.08.2007 N 35(72), оголошення N 7254469;
- у міжнародному інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, "International Edition Ukrainian Public Procurements" від 27.08.2007 N 35(58), оголошення N M-35-104-07.
Також, оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на сайті www.zakupivli.com (код UMO/NK 1602).
Відповідно до звіту від 28.08.2007 N 1 дата акцепту тендерної пропозиції - 20.07.2007.
Повідомлення про акцепт тендерних пропозицій та про результати торгів надіслано Замовником усім учасникам - 20.07.2007.
При цьому, договір за результатами проведених торгів укладено - 07.08.2007.
Отже, в порушення вимог ч. 1 ст. 29-1 Закону оголошення про результати закупівлі опубліковано в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України 27.08.2007, тобто через 19 календарних днів після укладання договору про закупівлю, а не протягом 10 календарних днів після укладення договору про закупівлю, як встановлено вимогами Закону.
Також Тендерною палатою України проведено порівняння цін на комбінованих машин КДМ-15222 на базі шасі КрАЗ-65055-063 (з піскорозкидуючим, плужним обладнанням та змінним самоскидним кузовом), що були запропоновані переможцем ТОВ "Скандік Трак", з середньоринковими цінами на території України.
В результаті проведеного дослідження встановлено, що ціни, запропоновані ТОВ "Скандік Трак", значно перевищували середньоринкові ціни на 388 740,00 грн. (порівняння з середньоринковими цінами вказані у таблиці N 1).
Таким чином, Замовником при застосуванні процедури відкритих торгів із зменшенням ціни зайво використано державних коштів у розмірі 388 740,00 грн., чим завдано державі збитків.
Порівняння з середньоринковими цінами
N
з/п
НайменуванняЦіни запропоновані ТОВ
"Скандік Трак"
Середньоринкова ціна, яка
склалася на території України
Різниця
(5-8)
Кіль-
кість
Ціна за
одиницю
Вартість
(сума)
Кіль-
кість
Ціна за
одиницю
Вартість
(сума)
123456789
1комбінованих
машин КДМ-15222
на базі шасі
КрАЗ-65055-063
(з піскороз-
кидним,
плужним
обладнанням та
змінним
самоскидним
кузовом)
3559 830,001 679 490,003430 250,001 290 750,00388 740,00
6. Укладання договору.
Відповідно до оголошення про результати проведеної процедури закупівлі Замовником з переможцем торгів - ТОВ "Скандік Трак" укладено договір від 07.08.2007 на загальну суму 1 679 490 грн. щодо закупівлі комбінованих машин КДМ-15222 на базі шасі КрАЗ-65055-063 (з піскорозкидним, плужним обладнанням та змінним самоскидним кузовом).
В порушення вимог ч. 6 ст. 34 Закону Замовником не надіслано до Тендерної палати України інформацію щодо укладеного договору та про виконання договору протягом п'яти робочих днів з моменту його укладення та виконання відповідно.
В порушення вимог ч. 3 ст. 34 Закону укладений договір вважається недійсним (нікчемним), оскільки процедуру проведено з порушенням вимог ст. 17, 26, 29, 29-1 Закону.
7. Складання звітності.
За результатами здійснення процедури закупівлі складено звіт про результати здійснення процедури закупівлі відкритих торгів із зменшенням ціни щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 28.08.2007 N 1.
В порушення вимог ст. 17 Закону у звіті про результати здійснення процедури закупівлі не зазначено обов'язкової інформації щодо:
- стислого опису інших основних умов кожної тендерної пропозиції та договору про закупівлю, а також додаткових умов, запропонованих учасником;
- стислого викладення критеріїв порівняння та оцінки тендерних пропозицій і визначення переможця процедури закупівлі.
ВИСНОВОК
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів Дочірнім підприємством "Херсонський облавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія" Автомобільні дороги України" стосовно проведення процедури закупівлі комбінованих машин КДМ-15222 на базі шасі КрАЗ-65055-063 (з піскорозкидним, плужним обладнанням та змінним самоскидним кузовом), що закупівля була здійснена з порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
- ч. 1 ст. 21 Закону не зазначено прізвища, посади та адреси однієї чи кількох посадових осіб або інших працівників замовника, уповноважених здійснювати зв'язок із учасниками;
- ч. 6 ст. 23 Закону у п. 12.4 тендерної документації визначено, що тендерне забезпечення буде повернено учаснику торгів протягом 10 календарних днів після настання підстави для повернення всупереч визначеним умовам Закону, відповідно до яких строк обчислюється з дня настання підстави для повернений тендерного забезпечення;
- ч. 3 ст. 26 Закону у п. 18.4 тендерної документації строк надання учаснику торгів копії протоколу розкриття тендерних пропозицій обчислюється з моменту отримання від нього відповідного запиту всупереч визначеним умовам Закону, відповідно до яких встановлено, що копія протоколу розкриття тендерних пропозицій надається всім учасникам на їх запит протягом одного робочого дня після дня отримання від учасника відповідного запиту;
- ч. 7 ст. 26 Закону у тендерній документації до критеріїв оцінки не включено строку поставки (виконання), умов розрахунків;
- ч. 1 ст. 26-1 Закону у тендерній документації не передбачена можливість надання інформації щодо розгляду, оцінки тендерних пропозицій до укладення договору Антимонопольному комітету України;
- ч. 2 ст. 29 Закону у п. 28.2 тендерної документації визначено, що договір про закупівлю укладається не раніше, ніж через п'ять робочих днів після надсилання акцепту та повідомлення про результати торгів всупереч визначеним умовам Закону, відповідно до яких строк обчислюється з дня відправлення письмового повідомлення всім учасникам;
- ч. 1 ст. 18 Закону щодо допущення до участі у торгах учасників, Інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України;
- ч. 3 ст. 26 Закону щодо нескладання Замовником додатка "Протокол відхилення тендерних пропозицій" до протоколу оцінки пропозицій учасників;
- ч. 7 ст. 26 Закону щодо допущення до оцінки учасників, тендерні пропозиції яких повинні бути відхилені;
- ч. 1 ст. 27 Закону щодо не відхилення Замовником тендерних пропозицій учасників, інформація про яких відсутня в каталозі;
- ст. 28 Закону щодо відміни торгів, оскільки до оцінки буде допущено тендерні пропозиції менше ніж трьох учасників;
- ч. 1 ст. 29-1 Закону щодо опубліковання оголошення про результати закупівлі в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України 27.08.2007, тобто через 19 календарних днів після укладання договору про закупівлю, а не протягом 10 календарних днів після укладення договору про закупівлю, як встановлено вимогами Закону;
- ч. 6 ст. 34 Закону щодо не надсилання Замовником до Тендерної палати України інформацію стосовно укладеного договору та про виконання договору протягом п'яти робочих днів з моменту його укладення та виконання відповідно;
- ст. 17 Закону щодо зазначення обов'язкової інформації у звіті про результати здійснення процедури закупівлі.
В порушення вимог ч. 3 ст. 34 Закону укладений договір вважається недійсним (нікчемним), оскільки процедуру проведено з порушенням вимог ст. 17, 26, 29, 29-1 Закону.
Замовником при застосуванні процедури відкритих торгів із зменшенням ціни зайво використано державних коштів у розмірі 388 740,00 грн., чим завдано державі збитків.
Дії тендерного комітету Дочірнього підприємства "Херсонський облавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія" Автомобільні дороги України" можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених статтею 364 Кримінального кодексу України.
Голова правління В.С.Лаба