• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Стосовно проведення Луцькою міською клінічною стоматологічною поліклінікою процедури запиту цінових пропозицій на закупівлю медичного стоматологічного товару

Тендерна палата України | Висновок від 29.01.2007 № в-58/01
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 29.01.2007
  • Номер: в-58/01
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 29.01.2007
  • Номер: в-58/01
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
29.01.2007 N в-58/01
Стосовно проведення Луцькою міською клінічною стоматологічною поліклінікою процедури запиту цінових пропозицій на закупівлю медичного стоматологічного товару
Підстава: звернення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування причин незадовільного стану системи державних закупівель та перевірки фактів можливого зловживання службовим становищем посадових осіб, інших пов'язаних з цим питань, утвореної на виконання Постанови Верховної Ради України від 24.12.2004 N 2298-IV.
Замовник торгів: Луцька міська клінічна стоматологічна поліклініка.
Адреса: м. Луцьк, пр. Волі, 39.
Предмет закупівлі: медичний стоматологічний товар (препарати лікарські, апаратура стоматологічна).
Процедура закупівлі: запит цінових пропозицій (котирувань).
Джерело фінансування: кошти місцевого бюджету.
Період здійснення процедури закупівлі: початок - 30.12.2004, закінчення - 24.01.2005.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
Положення про головні функції тендерної комісії від 01.03.2005 - 3 арк.
Свідоцтво про підвищення кваліфікації від 04.06.2004 N 00160 - 1 арк.
Свідоцтво про підвищення кваліфікації від 29.07.2005 N 00236 - 1 арк.
Лімітна довідка про бюджетні асигнування на 2004 рік - 1 арк.
Кошторис на 2004 рік - 1 арк.
Звіт про виконання загального фонду кошторису установи за 2004 рік - 2 арк.
Зведення показників спеціального фонду кошторису на 2004 рік - 2 арк.
Звіт про виконання спеціального фонду кошторису установи за 2004 рік - 2 арк.
Кошторис на 2005 рік - 1 арк.
Лімітна довідка про бюджетні асигнування та кредитування на 2005 рік - 1 арк.
Звіт про виконання загального фонду кошторису установи за 2005 рік - 2 арк.
Зведення показників спеціального фонду кошторису на 2005 рік - 3 арк.
Звіт про виконання спеціального фонду кошторису установи за 2005 рік - 2 арк.
Звіт про проведення торгів (тендерів) на закупівлю товар, робіт, послуг за державні кошти за червень 2004 року - грудень 2005 року - 12 арк.
Лист від 16.08.2005 N 54/6/2792 - 1 арк.
Тендерна документація - 8 арк.
Звіт про результати здійснення процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 24.01.2005 N 2 - 1 арк.
Протокол засідання тендерної комісії щодо організації проведення закупівлі товару від 30.12.2004 N 2/1 - 1 арк.
Протокол розкриття пропозицій та визначення переможця від 10.01.2005 N 2/2 - 3 арк.
Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції від 10.01.2005 - 1 арк.
Запрошення для прийняття участі у тендерах від 30.12.2004 - 3 арк.
Повідомлення про результати проведення торгів від 10.01.2005 - 2 арк.
Договір поставки продукції від 21.01.2005 N 2 - 6 арк.
Специфікація на закупівлю стоматологічних матеріалів і дезінфікуючих розчинів - 10 арк.
Платіжне доручення від 13.04.2005 N 204 та накладна від 15.04.2005 N 17/04 на суму 31143,0 грн. - 2 арк.
Платіжне доручення від 13.05.2005 N 271 та накладна від 10.05.2005 N 23/05 на суму 27745,0 грн. - 2 арк.
Платіжне доручення від 09.02.2005 N 78 та накладні від 07.02.2005 N 7/02, 9/02, від 08.02.2005 N 8/02, від 09.02.2005 N 10/02 на суму 53940,0 грн. - 5 арк.
Платіжне доручення від 04.02.2005 N 58, рахунки від 28.01.2005 N 1, 2 та накладні від 04.02.2005 N 1/02,2/02 на суму 19741,0 грн. - 5 арк.
Платіжне доручення від 08.02.2005 N 8, рахунки від 07.02.2005 N 6/02, від 10.02.2005 N 11/02 та накладні 07.02.2005 N 6/02, від 10.02.2005 N 11/02 на суму 10960,0 грн. - 5 арк.
Платіжне доручення від 15.02.2005 N 11, рахунок від 10.02.2005 N 13/02 та накладна від 10.02.2005 N 13/02 на суму 2434,0 грн. - 3 арк.
Платіжне доручення від 06.06.2005 N 38, рахунки від 03.06.2005 N 27, від 01.06.2005 N 1 та накладні від 02.06.2005 N 26/06 на суму 18251,0 грн. - 5 арк.
Платіжне доручення від 10.03.2005 N 119, рахунок від 02.03.2005 N 14/03 та накладна від 02.03.2005 N 14/03 на суму 3922,0 грн. - 3 арк.
Платіжне доручення від 25.04.2005 N 238 та накладна від 22.04.2005 N 22/04 на суму 1020,0 грн. - 2 арк.
Завдання сформульоване у запиті (зверненні) таким чином:
"надати висновок про законність та обгрунтованість проведення процедури щодо закупівлі Луцькою міською клінічною стоматологічною поліклінікою медичного стоматологічного товару".
ДОСЛІДЖЕННЯ
Об'єкти, що досліджуються:
Матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Наказ Луцької міської клінічної стоматологічної поліклініки (далі - Замовник) про створення тендерної комісії (далі - ТК) та організацію її роботи на дослідження не надано.
Положення про ТК затверджене головним лікарем від 01.03.2003. Положенням визначені загальні організаційні та процедурні засади діяльності комісії, а також функції, права, обов'язки та відповідальність її членів.
Згідно з п. 2.5 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280, склад тендерного комітету, положення про тендерний комітет затверджуються рішенням у вигляді відповідного розпорядчого акта.
Отже, в порушення вимог ч. 1 ст. 12 Закону та п. 2.5 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280, положення про тендерний комітет Замовника не було затверджено рішенням у вигляді відповідного розпорядчого акта.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 N 734 "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти", заступниками голови та секретарями тендерних комітетів мають право працювати спеціалісти, які пройшли навчання або підвищили кваліфікацію на курсах і отримали сертифікат чи свідоцтво встановлено зразка починаючи з другого півріччя 2004 року.
На момент проведення торгів, свідоцтво про підвищення кваліфікації від 04.06.2004 N 00160 мав лише голова ТК - Кременець Р.П.
Отже, в порушення вимог п. 3 постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 N 734 "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти" заступник голови та секретар ТК не пройшли навчання або підвищення кваліфікації на курсах та не отримали сертифіката чи свідоцтва встановленого зразка.
2. Фінансування закупівель.
Уточненим кошторисом на 2005 рік Замовнику було затверджено видатки по КПКВ 080500 "Загальні та спеціалізовані стоматологічні поліклініки" КЕКВ 1132 "Медикаменти та перев'язувальні матеріали" в сумі 500,51 тис. грн. за рахунок коштів спеціального фонду бюджету. Відповідно до звіту "Про виконання спеціального фонду кошторису установи за 2005 рік" по КЕКВ 1132 "Медикаменти та перев'язувальні матеріали" касові видатки становили 470,59 тис.грн., фактичні видатки - 469,79 тис. гривень.
Відповідно до наданого на розгляд протоколу засідання тендерної комісії від 30.12.2004 N 2/1 зазначено, що орієнтований обсяг фінансування для здійснення закупівлі становить по Лоту N 1 "Препарати лікарські" (код 24.42.1) - 126,0 тис. грн., по Лоту N 2 "Апаратура стоматологічна" (код 33.10.13) - 95,0 тис. гривень.
Згідно звіту про результати здійснення процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 24.01.2005 N 2 розмір бюджетного призначення або очікувана вартість закупівлі склала 250,0 тис. гривень.
3. Вибір процедури закупівлі.
Замовником надано для дослідження протокол засідання ТК від 30.12.2004 N 2/1 про вибір процедури запиту цінових котирувань на закупівлю стоматологічних матеріалів та стоматологічного інструментарію в зв'язку з граничнодопустимою сумою закупівлі.
Так, в протоколі визначено, що курс євро становив 6,59 грн. і суми по кожному лоту не перевищують гранично допустиму суму 20,0 тис. євро та відповідно до ст. 32 Закону обрано процедуру запиту цінових пропозицій.
Положеннями абз. 7 ст. 1 Закону товари - продукція будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому, газоподібному стані, включаючи електроенергію, а також послуги, пов'язані з поставкою товарів, якщо їх вартість не перевищує вартості самих товарів.
Таким чином, при закупівлі стоматологічного матеріалу та стоматологічного інструментарію очікуваною вартістю 250,0 тис. грн. тендерний комітет Замовника зобов'язаний був застосовувати норми Закону.
Згідно з вимогами ч. 1 ст. 14 Закону основною процедурою здійснення закупівель є відкриті торги.
Орієнтований обсяг фінансування для здійснення закупівель становить 250,0 тис. грн. Відповідно до п. 2 ст. 14 Закону курс євро фіксується на дату відправлення запрошення до участі в торгах, тобто станом на 30.12.2004 офіційний курс гривні до євро встановлено НБУ 7,21 грн. Отже, очікувана вартість закупівлі у розмірі 250,0 тис. грн. перевищувала суму 20 000 євро (20 000 х 7,21 = 144 200).
ТК Замовника застосував процедуру запиту цінових пропозицій (котирувань), поділивши предмет закупівлі за лотами, та в результаті уникнув проведення відкритих торгів, чим порушив вимог ст. 14 Закону.
Виходячи з вищевикладеного, тендерний комітет Замовника зобов'язаний був здійснити закупівлю стоматологічних матеріалів та стоматологічного інструментарію очікуваною вартістю 250,00 тис. грн. шляхом проведення процедури відкритих торгів на підставі ст. 2, 14 Закону.
4. Визначення предмета закупівлі
Відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 27.06.2003 N 165, замовник має право предмет закупівлі продукції визначити за показником п'ятого знаку Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології та сертифікації від 30.12.97 N 822.
При цьому предмет закупівлі продукції, який не підлягає поділу на частини, визначається за показником п'ятого знака Класифікатора (класифікаційне угруповання "категорія"). Замовник може зазначити окремі частини предмета закупівлі продукції за показниками шостого і дев'ятого знака Класифікатора (класифікаційні угруповання "підкатегорія" і "тип"). Предмет закупівлі продукції може визначатися показником дев'ятого знака Класифікатора (класифікаційне угруповання "тип"), якщо замовник здійснює у межах обсягу бюджетного призначення на відповідний рік закупівлю лише однієї позиції цієї продукції в межах показника п'ятого знака Класифікатора (класифікаційне угруповання "категорія").
Пунктом 4 даного Порядку визначено, що назву предмета закупівлі продукції Замовник вказує в оголошенні про торги, повідомленні й оголошенні про результати процедури закупівлі, у тендерній документації та звіті про результати здійснення процедури закупівлі. У разі коли предметом закупівлі є товари та послуги, Замовник має право визначену відповідно до пункту 3 Порядку назву предмета закупівлі доповнювати інформацією щодо його конкретизації з урахуванням частини третьої статті 21 Закону.
Замовником предмет закупівлі визначив відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-97, за кодом 24.42.1 "Препарати лікарські" та 33.10.13 "Апаратура стоматологічна".
5. Направлення запрошень для участі у процедурі запиту цінових пропозицій.
Відповідно до вимог ст. 32 Закону для отримання цінових пропозицій замовник надсилає запит щодо цінових пропозицій (котирувань) не менше ніж трьом учасникам або розміщує його в інформаційних системах у мережі Інтернет.
Тендерним комітетом направлені запрошення від 30.12.2004 трьом учасникам, а саме: ПП "Дентас", ПП Мацюк С.І. та ТзОВ "Нормаком".
Тендерним комітетом на закупівлю стоматологічних матеріалів та стоматологічного інструментарію складено та затверджено тендерну документацію 30.12.2004.
Так, тендерним комітетом при проведенні процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) не дотримано вимоги ст. 32 Закону в частині надання учасникам процедури тендерної документації замість запиту щодо цінових пропозицій.
В порушення вимог ч. 3 ст. 32 Закону у запрошеннях не зазначено чи включаються у вартість товарів витрати на транспортування, страхування, сплату мита, податків та інших зборів і обов'язкових платежів.
Також в тендерній документації не зазначено вид, кількість та місце поставки товару, строк поставки товару. Замовник визначає кількість товару "по вимозі".
6. Розкриття цінових пропозицій та вибір переможця.
Згідно протоколу розкриття тендерних пропозицій від 10.01.2005 N 2/2 учасники торгів надали свої пропозиції з дотриманням встановленого терміну, а саме: ПП Мацюк С.І. - 06.01.2005, ПП "Дентас" та ТзОВ "Нормаком" - 10.01.2005 року.
Замовником для дослідження надано лише специфікації. Документів, які б підтверджували відповідність кваліфікаційним вимогам учасників, Замовником для дослідження не надано. Строки здійснення оцінки тендерних пропозицій Замовником дотримано.
Тендерну пропозицію, яку подав ПП Мацюк С.І., визначено найкращою.
7. Інформування про акцепт тендерної пропозиції та про результати торгів.
ПП "Дентас", ТзОВ "Нормаком" направлено повідомлення про результати здійснення процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) від 10.01.2005.
Повідомлено про результати торгів переможцю - ПП Мацюк С.І. до розгляду не надано.
8. Укладення договору.
Відповідно до вимог ч. 6 ст. 32 Закону Замовник укладає договір про закупівлю з тим учасником-переможцем, який подав пропозицію, що відповідає вимогам замовника та має найнижчу ціну.
За результатами проведеної процедури, Замовник з ПП Мацюк С.І. уклав договір від 21.01.2005 N 2 на суму 220,0 тис. грн. на "постачання стоматологічного матеріалу та дезінфікуючих розчинів, зазначених в асортименті, кількості, за цінами та у термін, які зазначені в специфікації".
Проте ТК Замовник передбачав закупівлю препаратів лікарських та апаратури стоматологічної, а не "дезінфікуючих розчинів", чим порушено вимоги ч. 6 ст. 32 Закону.
9. Складання звітності.
За результатами проведеної процедури складено звіт про результати здійснення процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 24.01.2005 N 2.
Звіт про результати здійснення процедури закупівлі складено за формою, доведеною наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції від 20.05.2003 N 129 "Про затвердження форм звітів про результати здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та інструкцій щодо їх заповнення".
ВИСНОВОК
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів стосовно проведення Луцькою міською клінічною стоматологічною поліклініка процедури запиту цінових пропозицій встановлено, що процедура закупівлі медичного стоматологічного товару на суму 220,0 тис. грн. була здійснена з порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
в порушення вимог ч. 1 ст. 12 Закону та п. 2.5 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280, положення про тендерний комітет Замовника не було затверджено рішенням у вигляді відповідного розпорядчого акта;
ТК Замовника застосував процедуру запиту цінових пропозицій (котирувань), поділивши предмет закупівлі за лотами, та в результаті уникнув проведення відкритих торгів, чим порушив вимог ст. 14 Закону. Тендерний комітет Замовника зобов'язаний був здійснити закупівлю стоматологічних матеріалів та стоматологічного інструментарію очікуваною вартістю 250,00 тис. грн. шляхом проведення процедури відкритих торгів на підставі ст. 2, 14 Закону;
при проведенні процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) не дотримано вимоги ст. 32 Закону в частині надання учасникам процедури тендерної документації замість запиту щодо цінових пропозицій;
в порушення вимог ч. 3 ст. 32 Закону у тендерній документації (запиті) не зазначено, чи включаються у вартість товарів витрати на транспортування, страхування, сплату мита, податків та інших зборів і обов'язкових платежів;
ТК Замовник передбачав закупівлю препаратів лікарських та апаратури стоматологічної, а не "дезінфікуючих розчинів", чим порушено вимоги ч. 6 ст. 32 Закону в частині укладеного договору.
Дії тендерного комітету Замовника (Луцька міська клінічна стоматологічна поліклініка) можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених ст. 364 Кримінального кодексу України.