ДЕРЖАВНА КАЗНАЧЕЙСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЛИСТ
від 04.04.2023 р. № 15-12-12/5762 |
Державна казначейська служба України (далі – Казначейство) розглянула Ваш інформаційний запит від […] щодо надання інформації стосовно механізму отримання коштів бюджетною установою від центру зайнятості при оплаті суспільно корисних робіт в умовах воєнного стану та в межах компетенції повідомляє.
Повноваження Казначейства визначені Бюджетним кодексом України (далі – Кодекс) та Положенням про Державну казначейську службу України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 15.04.2015 № 215 (далі – Положення № 215).
Пунктом 2 Положення № 215 передбачено, що Казначейство у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, а також дорученнями Кабінету Міністрів України і Міністра фінансів.
Відповідно до частини першої статті 2 Кодексу власні надходження бюджетних установ – це надходження, отримані в установленому порядку бюджетними установами як плата за надання послуг, виконання робіт та цільових заходів, гранти, дарунки та благодійні внески, а також надходження від реалізації в установленому порядку продукції чи майна та іншої діяльності.
Спеціальний фонд бюджету складається, зокрема, із доходів бюджету (включаючи власні надходження бюджетних установ), які мають цільове спрямування (частина третя статті 13 Кодексу).
Слід зазначити, що згідно з частиною четвертою статті 13 Кодексу власні надходження бюджетних установ отримуються додатково до коштів загального фонду бюджету і включаються до спеціального фонду бюджету.
Благодійні внески, гранти та дарунки належать до першої підгрупи другої групи власних надходжень.
Надходження, що отримують бюджетні установи від підприємств, організацій, фізичних осіб та від інших бюджетних установ для виконання цільових заходів, у тому числі заходів з відчуження для суспільних потреб земельних ділянок та розміщених на них інших об’єктів нерухомого майна, що перебувають у приватній власності фізичних або юридичних осіб, відносяться до другої підгрупи другої групи власних надходжень бюджетних установ.
Правові та організаційні засади залучення працездатних осіб до суспільно корисних робіт в умовах воєнного стану, що виконуються під час запровадження трудової повинності, а також питання соціального захисту працездатних осіб, що залучаються до їх виконання визначає Порядок залучення працездатних осіб до суспільно корисних робіт в умовах воєнного стану, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2011 № 753 (далі – Порядок № 753).
Пунктом 10 Порядку № 753 передбачено, що фінансування суспільно корисних робіт може здійснюватись:
§ за рахунок коштів замовника або коштів місцевих держадміністрацій або благодійних внесків чи пожертвувань, або інших джерел, не заборонених законодавством;
§ за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, передбачених для виконання громадських робіт та інших робіт тимчасового характеру, коштів місцевих бюджетів, підприємств, установ, організацій, а також інших джерел, не заборонених законодавством.
Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 13.07.2011 № 753 "Про затвердження Порядку залучення працездатних осіб до суспільно корисних робіт в умовах воєнного стану" Міністерству економіки, Міністерству оборони, Міністерству соціальної політики, Міністерству фінансів, Державному центру зайнятості, Державній службі з надзвичайних ситуацій в разі потреби надавати в межах компетенції роз’яснення щодо застосування Порядку, затвердженого цією постановою.
Враховуючи зазначене, рекомендуємо звернутись до зазначених центральних органів виконавчої влади, оскільки питання щодо механізму отримання коштів бюджетною установою від центру зайнятості при оплаті суспільно корисних робіт в умовах воєнного стану перебуває поза межами компетенції Казначейства.
З повагою Перший заступник Голови | Володимир ДУДА |