Директор департаменту державних закупівель та державного замовлення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України | Б.М. Горбанський |
Документ підготовлено в системі iplex
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України | Лист, Висновок від 18.02.2013 № 3303-05/5695-12
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ
УКРАЇНИ
ЛИСТ
18.02.2013 № 3303-05/5695-12
Вузлу зв'язку та автоматизації
Міністерства надзвичайних
ситуацій України
вул. О. Гончара, 55-а, м. Київ, 01030
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку) відповідно до пунктів 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон) та Порядку здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти послуг щодо передавання даних мережами проводового зв'язку з питань наявності підстав для застосування процедури закупівлі, проведеної Вузлом зв'язку та автоматизації Міністерства надзвичайних ситуацій України (далі - Замовник) за процедурою "закупівлі в одного учасника" у приватного акціонерного товариства "Датагруп" (далі - ПрАТ "Датагруп").
I. Дата початку здійснення моніторингу: 13.02.2013.
II. Вид моніторингу: за обґрунтованим зверненням замовника (лист-звернення Замовника від 06.02.2013 № 74-51/01, зареєстрований в Мінекономрозвитку за № 12/16998-13 від 12.02.2013).
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: наявність підстав для застосування визначеної Замовником процедури закупівлі відповідно до абзацу третього пункту 1.5 Порядку.
IV. Результати здійснення моніторингу:
На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника послуг щодо передавання даних мережами проводового зв'язку оформлено протоколом засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 06.02.2013 № 2.
В пункті 5 проекту обґрунтування застосування процедури закупівлі в одного учасника (далі - обґрунтування) вказано, що умовою застосування процедури є пункт 5 частини другої статті 39 Закону, а саме: потреба здійснити додаткову закупівлю у того самого постачальника з метою уніфікації, стандартизації або забезпечення сумісності з наявними товарами, технологіями, роботами або послугами, якщо заміна попереднього постачальника (виконавця робіт, надавача послуг) може призвести до несумісності або виникнення проблем технічного характеру, пов'язаних з експлуатацією та обслуговуванням.
Відповідно до листа Науково-дослідного інституту системних технологій Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут" (далі - НДІ Системних технологій) від 01.02.2012 № 13-02/1 починаючи з 2007 року на основі волоконно-оптичних та супутникових технологій створено сучасну телекомунікаційну мережу для забезпечення оперативного управління силами та засобами територіальних підрозділів Міністерства надзвичайних ситуацій України (далі - МНС) як при ліквідації надзвичайних ситуацій, так і в повсякденному управлінні рятувальними підрозділами. Замовник як споживач телекомунікаційних послуг щорічно замовляє та отримує від оператора телекомунікацій - ПрАТ "Датагруп" - телекомунікаційні послуги як по волоконно-оптичній мережі, так і по мережі супутникового зв'язку.
ПрАТ "Датагруп" побудовано волоконно-оптичні лінії прив'язки до вузлів зв'язку органів (підрозділів) МНС та організовано 38 цифрових потоків пропускною спроможністю від 1024 Кбіт/с до 10 Мбіт/с, створено центри комутації цифрових потоків. Телекомунікаційні послуги волоконно-оптичної мережі, які надаються ПрАТ "Датагруп", дозволили інтегрувати всі види інформаційних потоків (передачу даних, голосовий зв'язок), в цілодобовому режимі забезпечено передачу інформації до центрального сховища даних, а також забезпечити передачу даних в системі відомчої телекомунікаційної мережі МНС, проведення відеоконференцій між керівництвом МНС та підпорядкованими підрозділами ГТУ (ТУ) МНС в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі.
Багаторічна співпраця довела, що даний оператор має найбільшу географію покриття та спроможний забезпечити професійну передачу даних у будь-яких точках країни.
Застосування Замовником процедури закупівлі в одного учасника телекомунікаційних послуг дозволить уникнути низки негативних наслідків, а саме: призупинення отримання інформації для забезпечення оперативного управління силами і засобами територіальних підрозділів МНС як при ліквідації надзвичайних ситуацій, так і в повсякденному управлінні підпорядкованими підрозділами; порушень обміну інформацією в інформаційно-телекомунікаційній мережі МНС, що, в свою чергу, поставить під загрозу якісне забезпечення обміну усіма видами інформації в нормативні строки; витрат часу для підключення нового оператора до кінцевого обладнання МНС, що унеможливить оперативну передачу даних з місць виникнення надзвичайних ситуацій, а також управління силами та засобами під час їх ліквідації; під час побудови нової відомчої мережі із залученням інших операторів можлива невідповідність (часткова невідповідність) вже існуючого обладнання, що, в свою чергу, призведе до несумісності різних протоколів та інтерфейсів каналів зв'язку і, як наслідок, виникне потреба заміни або придбання (оновлення) додаткового обладнання комутації потоків, що, в свою чергу, потребуватиме значних витрат та значного збільшення часу на відновлення в разі порушення зв'язку (відсутність єдиної служби технічної підтримки, неможливість резервування шляхів проходження інформації), що негативно впливатиме на функціонування існуючої телекомунікаційної системи МНС; додаткових разових витрат на оплату послуг при зміні оператора в розмірі близько 30 % від вартості всього договору (за технічну організацію під'єднання ("останньої милі") нового оператора до кінцевого обладнання МНС, налагодження та інсталяція послуг нового оператора).
Враховуючи вищенаведене, НДІ Системних технологій підтверджує наявність підстав для застосування процедури закупівлі в одного учасника відповідно до вимог пункту 5 частини другої статті 39 Закону, а саме: потреби здійснити додаткову закупівлю у того самого постачальника з метою уніфікації, стандартизації або забезпечення сумісності з наявними товарами, технологіями, роботами або послугами, якщо заміна попереднього постачальника (виконавця робіт, надавача послуг) може призвести до несумісності або виникнення проблем технічного характеру, пов'язаних з експлуатацією та обслуговуванням.
Таким чином, потребу здійснити додаткову закупівлю у ПрАТ "Датагруп" з метою уніфікації, стандартизації або забезпечення сумісності з наявними товарами, технологіями, роботами або послугами, якщо заміна вказаного надавача послуг може призвести до несумісності або виникнення проблем технічного характеру, пов'язаних з експлуатацією та обслуговуванням, підтверджено.
V. Висновок за результатами здійснення моніторингу:
За результатами аналізу матеріалів, наданих Замовником, Мінекономрозвитку вважає, що процедуру закупівлі в одного учасника застосовано Замовником за наявності підстав, передбачених пунктом 5 частини другої статті 39 Закону.
( Текст взято з сайту Мінекономрозвитку України http://www.me.gov.ua )