ДФС у Полтавській області
Лист
28.03.2017р. № 3568/10/16-31-12-03-24 |
Щодо віднесення до витрат на збут витрат на придбання паливно-мастильних матеріалів, якими заправляються власні автомобілі працівників під час виконання ними трудових обов’язків
Головне управління ДФС у Полтавській області розглянувши Ваш запит щодо віднесення до витрат на збут витрат на придбання паливно-мастильних матеріалів, яким заправляються власні автомобілі працівників під час виконання ними трудових обов’язків та керуючись ст.
52 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI, зі змінами та доповненнями, (далі –
ПКУ), надає відповідь у межах своєї компетенції.
Відповідно до вимог пп. 134.1.1 п. 134.1 ст.
134 ПКУ об'єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу.
-витрати пакувальних матеріалів для затарювання готової продукції на складах готової продукції;
-витрати на ремонт тари;
-оплата праці та комісійні винагороди продавцям, торговим агентам та працівникам підрозділів, що забезпечують збут;
-витрати на рекламу та дослідження ринку (маркетинг);
-витрати на передпродажну підготовку товарів;
-витрати на відрядження працівників, зайнятих збутом;
-витрати на утримання основних засобів, інших матеріальних необоротних активів, пов'язаних зі збутом продукції, товарів, робіт, послуг (операційна оренда, страхування, амортизація, ремонт, опалення, освітлення, охорона);
-витрати на транспортування, перевалку і страхування готової продукції (товарів), транспортно-експедиційні та інші послуги, пов'язані з транспортуванням продукції (товарів) відповідно до умов договору (базису) поставки;
-витрати на гарантійний ремонт і гарантійне обслуговування;
-витрати на страхування призначеної для подальшої реалізації готової продукції (товарів), що зберігається на складі підприємства;
-витрати на транспортування готової продукції (товарів) між складами підрозділів (філій, представництв) підприємства;
-інші витрати, пов'язані зі збутом продукції, товарів, робіт, послуг.
Відповідно п. 2 ст.
9 Закону N 996-XIV первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов'язкові реквізити:
-назву документа (форми);
-дату складання;
-назву підприємства, від імені якого складено документ;
-зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;
-посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;
-особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Тобто, відповідно до п. 19
П(С)БО 16 платник має право віднести до витрат на збут витрати на транспортування готової продукції (товарів), які пов'язані з реалізацією (збутом) продукції (товарів, робіт, послуг), за умови підтвердження первинними документами, складеними відповідно до вимог ст.
9 Закону N 996-XIV.
Одночасно зазначаємо, що норма пп.138.10.3 п.138.10 ст.
138 ПКУ щодо формування складу витрат на збут, на яку Ви посилаєтесь у своєму запиті, не чинна починаючи з 01.01.2015р.
В. о. заступника начальника | В. В. Чорнобривець |