• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України | Лист, Висновок від 13.02.2012 № 3304-04/5076-12
Реквізити
  • Видавник: Міністерство економічного розвитку і торгівлі України
  • Тип: Лист, Висновок
  • Дата: 13.02.2012
  • Номер: 3304-04/5076-12
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство економічного розвитку і торгівлі України
  • Тип: Лист, Висновок
  • Дата: 13.02.2012
  • Номер: 3304-04/5076-12
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ
УКРАЇНИ
ЛИСТ
13.02.2012 № 3304-04/5076-12
Державному підприємству
"Український державний центр
залізничних рефрижераторних
перевезень "УКРРЕФТРАНС"
08502, Київська обл., м. Фастів,
вул. Червоний шлях, 1
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку), керуючись пунктами 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (зі змінами) (далі - Закон) та Порядком здійснення моніторингу державних закупівель , затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти автомобілів легкових (автомобіль легковий Toyota Camry або еквівалент) (оголошення № 190076 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 31.10.2011 № 130 (576), проведеної державним підприємством "Український державний центр залізничних рефрижераторних перевезень "УКРРЕФТРАНС" (далі - Замовник) за процедурою "відкриті торги".
I. Підстава здійснення моніторингу: абзац другий пункту 1.4 Порядку (лист-повідомлення щодо здійснення Уповноваженим органом моніторингу державних закупівель за власною ініціативою від 13.01.2012 № 3304-04/1166-12).
II. Дата початку здійснення моніторингу: 16.01.2012.
III. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку.
IV. Питання, за якими здійснювався моніторинг: абзац четвертий, п'ятий та сьомий пункту 1.5 Порядку .
V. Результати здійснення моніторингу:
На підставі наданих Замовником матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Протоколом комітету з конкурсних торгів Замовника від 17.10.2011 № 51/1 прийнято рішення про застосування процедури відкритих торгів на закупівлю автомобілів легкових (автомобіль легковий Toyota Camry або еквівалент) та затвердженою документацію конкурсних торгів.
Оголошення про результати процедури закупівлі опубліковано в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 31.10.2011 № 130 (576) (оголошення № 190076).
Відповідно до реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів від 22.11.2011 та протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів Замовника від 01.12.2011 № 51/2 до участі у процедурі закупівлі були подані наступні пропозиції конкурсних торгів:
№ п/пНазва учасникаЦінова пропозиція, грн. з ПДВ
1ТОВ "Автосаміт ЛТД"321493,00
2ТОВ "ВіДі Автострада"323914,00
Згідно з протоколом оцінки пропозицій конкурсних торгів від 01.12.2011 № 51/3 (далі - Протокол оцінки) до оцінки допущено пропозиції конкурсних торгів ТОВ "Автосаміт ЛТД" та ТОВ "ВіДі Автострада", а переможцем конкурсних торгів відповідно до пункту 1 розділу 5 "Оцінка пропозицій та визначення переможця" документації конкурсних торгів за критерієм оцінки "ціна пропозиції конкурсних торгів (без ПДВ)" визначено ТОВ "Автосаміт ЛТД" (ціна пропозиції становить 267910,83 грн. без ПДВ), з яким укладено договір поставки від 20.12.2011 № 128/11ПОСТ ЦВРЕФЮ-У.
Поряд з цим, відповідно до підпункту 3.1 пункту 3 додатка № 1 "Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам замовника" документації конкурсних торгів (далі - Додаток № 1) учасник у складі пропозиції конкурсних торгів мав подати оригінал або нотаріально завірену копію довідки департаменту (або Агентства) з питань банкрутства Міністерства економіки України про відсутність підприємства-учасника в єдиній базі даних про підприємства, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство.
При цьому копія пропозиції конкурсних торгів ТОВ "Автосаміт ЛТД" містить довідку державного підприємства "Державний центр з питань відновлення платоспроможності та банкрутства".
Таким чином, пропозиція конкурсних торгів ТОВ "Автосаміт ЛТД" не відповідає вимогам підпункту 3.1 пункту 3 Додатка № 1.
Крім того, у підпунктах 8.1 та 8.2 пункту 8 Додатка № 1 встановлено, що учасники для підтвердження фінансової спроможності повинні були у складі конкурсної пропозиції надати копії балансу та звіту про фінансові результати за встановленими Міністерством фінансів України формами за останній звітний період.
Разом з тим, копії пропозицій конкурсних торгів ТОВ "Автосаміт ЛТД" та ТОВ "ВіДі Автострада" всупереч вимогам підпунктів 8.1 та 8.2 пункту 8 Додатка № 1 містять копії балансу (форма № 1) та звіту про фінансові результати (форма № 2) станом на 30.09.2011, тобто надано лише поточну проміжну звітність.
При цьому згідно з пунктом 3 частини першої статті 29 Закону у разі якщо пропозиція конкурсних торгів не відповідає умовам документації конкурсних торгів, замовник відхиляє таку пропозицію.
У частині четвертій та п'ятій статті 28 Закону встановлено, що замовник проводить оцінку пропозицій конкурсних торгів, які не було відхилено згідно з Законом, та визначає переможця торгів з числа учасників, пропозиції конкурсних торгів яких не було відхилено.
Слід звернути увагу, що відхилення пропозиції конкурсних торгів у зв'язку з їх невідповідністю документації конкурсних торгів та відміна процедури закупівлі у зв'язку з відхиленням всіх пропозицій конкурсних торгів є обов'язком, а не правом Замовника.
Враховуючи вищевказане, Замовник повинен був відхилити пропозиції конкурсних торгів ТОВ "Автосаміт ЛТД" та ТОВ "ВіДі Автострада" на підставі пункту 3 частини першої статті 29 Закону та відмінити процедуру закупівлі згідно абзацу сьомого частини першої статті 30 Закону.
Водночас, на виконання пункту 19 частини першої статті 8 Закону наказом Міністерства економіки України від 26.07.2010 № 922 "Про затвердження форм документів у сфері державних закупівель" , зареєстрованим у Мін'юсті 06.08.2010 за № 624/17919 (далі - Наказ), затверджена форма річного плану закупівель, якою, зокрема, передбачено, що річний план затверджується рішенням комітету з конкурсних торгів, підписується головою комітету конкурсних торгів, секретарем комітету конкурсних торгів та містить відбиток печатки Замовника.
При цьому наданий Замовником річний план закупівель не містить відмітки щодо рішення комітету з конкурсних торгів (дата та номер протоколу засідання комітету з конкурсних торгів, яким затверджено річний план закупівель та зміни до нього), а також відбитка печатки Замовника.
Ураховуючи вищевказане, Замовником не дотримано вимоги Наказу в частині заповнення форми річного плану закупівель.
Слід зазначити, що відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 04.04.2001 № 332 "Про граничні суми витрат на придбання автомобілів, меблів, іншого обладнання та устаткування, мобільних телефонів, комп'ютерів державними органами, а також установами та організаціями, які утримуються за рахунок державного і місцевих бюджетів" (далі - Постанова) закупівля легкових автомобілів для керівників органів місцевого самоврядування, бюджетних установ і організацій не може перевищувати 60000 гривень. При цьому керівники центральних та місцевих органів виконавчої влади мають забезпечити включення до контрактів з керівниками підприємств, які перебувають у сфері їх управління, умов щодо дотримання граничних сум витрат, затверджених Постановою.
Згідно з інформацією про акцепт пропозиції конкурсних торгів, опублікованої у бюлетені від 05.12.2011 № 145 (591) (оголошення № 225837), вартість придбаного автомобіля склала 321493 гривні (з ПДВ), що перевищує граничні суми витрат, встановлені Постановою на придбання автомобілів легкових.
VI. Висновок за результатами здійснення моніторингу:
За результатами розгляду матеріалів, наданих Замовником, Мінекономрозвитку встановлено, що Замовником не дотримано вимоги частини четвертої та п'ятої статті 28, пункту 3 частини першої статті 29 та абзацу сьомого статті 30 Закону .
VII. Рекомендації за результатами здійснення моніторингу:
За результатами здійсненого моніторингу та з урахуванням того, що 19.01.2012 між Замовником та ТОВ "Автосаміт ЛТД" було розірвано договір поставки від 20.12.2011 № 128/11ПОСТ ЦВРЕФЮ-У, Мінекономрозвитку рекомендує врахувати вищевикладені зауваження та вжити заходів щодо недопущення таких порушень у майбутньому при проведенні процедур закупівель.
VIII. Додаткова інформація
Згідно з пунктом 2.13 Порядку висновок, наданий Мінекономрозвитку за результатами здійснення моніторингу закупівлі за ініціативою Мінекономрозвитку, має рекомендаційний характер і може бути самостійно врахований замовником під час проведення відповідної процедури закупівлі.
Пунктом 2.14 Порядку визначено, що замовник може надавати висновок контролюючим органам при здійсненні ними повноважень з контролю у сфері державних закупівель відповідно до законодавства, правоохоронним органам, органу оскарження під час розгляду скарг.
Правові наслідки вищевказаних дій та рішень Замовника визначаються відповідно до статті 43 Закону та статті 164-14 Кодексу України про адміністративні порушення .
З огляду на зазначене, Мінекономрозвитку інформує Замовника про подання даних матеріалів до правоохоронних органів у відповідності до пункту 22 статті 8 Закону .
Директор департаменту
державних закупівель
та державного замовлення
Міністерства економічного
розвитку і торгівлі України

О. В. Аніпко