• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Стосовно дотримання процедур державних закупівель

Тендерна палата України | Висновок від 06.08.2007 № в-65/08
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 06.08.2007
  • Номер: в-65/08
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 06.08.2007
  • Номер: в-65/08
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
06.08.2007 N в-65/08
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Підстава: в порядку здійснення громадського контролю відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника:
Назва: Комунальне підприємство по утриманню зелених насаджень Шевченківського району м. Києва.
Адреса: 01113, м. Київ, просп. Перемоги, 82-а.
2. Відповідальний за проведення торгів: Корольчук Ганна Григорівна. Телефон: (044) 455-64-55, факс: (044) 455-66-11.
3. Предмет закупівлі: розсада квітів.
4. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
5. Джерело фінансування закупівель: кошти місцевого бюджету.
Очікувана вартість закупівлі 2 000 000 гривень.
6. Період здійснення процедури закупівлі: початок 02.04.2007.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Форма оголошення про заплановану закупівлю - 1 арк.;
2. Оголошення про заплановану закупівлю за N 14035807, опубліковане в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 02.04.2007 N 14(85) - 1 арк.;
3. Оголошення про заплановану закупівлю за N 3323951, опубліковане у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 02.04.2007 N 14(51) - 1 арк.;
4. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі за N 24140607Р опубліковане в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 11.06.2007 N 24(95) - 1 арк.;
5. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі за N 6136212, опубліковане у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель, від 11.06.2007 N 24(61) - 1 арк.;
6. Наказ від 19.02.2004 N 19 про створення тендерного комітету - 1 арк.;
7. Наказ про внесення змін до складу тендерного комітету від 15.06.2004 N 74 - 1 арк.;
8. Наказ про внесення змін до складу тендерного комітету від 18.04.2007 N 37 - 1 арк.;
9. Інформація про наявність ТОВ СП "Украфлора" в Тематичному каталозі учасників процедур закупівель - 1 арк.;
10. Свідоцтво про підвищення кваліфікації, видане Цимбалюку В.О., від 27.04.2007 N 682 - 1 арк.;
11. Свідоцтво про підвищення кваліфікації, видане Буряку А.О., від 27.04.2007 N 686 - 1 арк.;
12. Свідоцтво про підвищення кваліфікації, видане М'ялківському О.П., від 11.05.2007 N 965 - 1 арк.;
13. Свідоцтво про підвищення кваліфікації, видане Дяченко І.М., від 10.02.2006 СПК N 279963 - 1 арк.;
14. Свідоцтво про підвищення кваліфікації, видане Цимбалюку О.Л., від 10.02.2006 СПК N 279962 - 1 арк.;
15. Свідоцтво про підвищення кваліфікації, видане Кушнір Н.А., від 01.04.2005 СПК N 054910 - 1 арк.;
16. Платіжне доручення: від 10.04.2007 N 785 на суму 5500 грн., від 10.04.2007 N 436 на суму 5500 грн. - 1 арк.;
17. Тендерна пропозиція ТОВ "Теплиці України" б/д б/н - 3 арк.;
18. Тендерна пропозиція ТОВ СП "Украфлора" б/д б/н - 3 арк.;
19. Тендерна пропозиція ТОВ "Ванея" б/д б/н - 3 арк.;
20. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції від 18.04.2007 N 434/2 - 1 арк.;
21. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції від 18.04.2007 N 434 - 1 арк.;
22. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції від 18.04.2007 N 434/1 - 1 арк.;
23. Договір поставки товару від 24.04.2007 N 24/04-Пк, укладений з ТОВ СП "Украфлора" - 5 арк.;
24. Повідомлення про присвоєння кодів від 18.06.2007 N YUC/HO-6363/ААМвт - 1 арк.;
25. Звіт про результати здійснення процедури відкритих торів від 18.06.2007 N 16 - 1 арк.;
26. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 17.04.2007 N 21 - 2 арк.;
27. Протокол оцінки тендерних пропозицій та вибору переможця від 17.04.2007 N 23 - 1 арк.;
28. Тендерна документація на 33 аркушах.
Завдання сформульоване таким чином:
"Надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури щодо закупівлі Комунальним підприємством по утриманню зелених насаджень Шевченківського району м. Києва розсади квітів".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Згідно з наказом від 18.04.2007 N 37 про створення тендерного комітету Комунальним підприємством по утриманню зелених насаджень Шевченківського району м. Києва створено тендерний комітет, до складу якого входить 6 осіб. Головою тендерного комітету призначено заступника директора Комунального підприємства по утриманню зелених насаджень Шевченківського району м. Києва Цимбалюк О.Л.
Інформація про членів тендерного комітету:
NП.І.Б.Дата та номер
розпорядчого
акта включення
до складу
тендерного
комітету
Посада в ТКN, дата
свідоцтва чи
сертифіката
1.Цимбалюк О.Л.наказ від
19.02.2004 N 19
Голова
тендерного
комітету
N 03426 від
10.02.2006
серія СПК
N 279962
2.Дяченко І.М.наказ від
19.02.2004 N 19
Секретар
тендерного
комітету
N 03427 від
10.02.2006
серія СПК
N 279963
3.Ковальський О.Л.наказ від
19.02.2004 N 19
Член
тендерного
комітету
N 00981 від
01.04.2007
серія СПК
N 054910
4.Цимбалюк В.О.наказ від
18.04.2007 N 37
Член
тендерного
комітету
N 001362 від
27.04.2007
реєстраційний
N 682
5.Буряк А.О.наказ від
18.04.2007 N 37
Член
тендерного
комітету
N 001359 від
27.04.2007
реєстраційний
N 686
6.М'ялківський О.П.наказ від
18.04.2007 N 37
Член
тендерного
комітету
N 000651 від
11.05.2007
реєстраційний
N 665
- в порушення вимог ч. 2 ст. 12 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (надалі - Закон) Замовником не розроблено та не затверджено Положення про тендерний комітет;
- в порушення вимог ч. 4 ст. 12 Закону головою тендерного комітету не призначено заступника (заступників) голови тендерного комітету.
2. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Комунальним підприємством по утриманню зелених насаджень Шевченківського району м. Києва (далі - Замовник) оголошення про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни опубліковано:
- в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 02.04.2007 N 14(85), оголошення N 14035807;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель, від 02.04.2007 N 14(51), оголошення N 3323951.
Також, оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на сайті www.zakupivli.com за кодом SHT/A401.
Відповідно до вимог ч. 3 ст. 19 Закону строк для подання тендерних пропозицій має становити 30 календарних днів від дати опублікування оголошення про проведення торгів в інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України. В окремих випадках цей строк може бути скорочено до 15 календарних днів. Так, в оголошенні кінцевий термін для подання тендерних пропозицій встановлено 17.04.2007, або скорочено до 16 календарних днів.
Причини скорочення строку для подання тендерних пропозицій у звіті не викладені.
В порушення вимог ч. 3 ст. 19 Закону Замовником безпідставно скорочено термін подання тендерних пропозицій до 16 календарних днів, чим послаблено конкуренцію між учасниками, оскільки в звіті про результати здійснення процедури відкритих торгів, причини скорочення строку не викладено.
Відповідно до вимог ч. 3 ст. 8 Закону оголошення про заплановану закупівлю додатково розміщується у міжнародних виданнях або в інформаційних системах у мережі Інтернет англійською мовою у разі, якщо очікувана вартість предмета закупівлі перевищує суму, еквівалентну для товарів - 200 000 євро. Так, очікувана вартість закупівлі розсади квітів складає 2 000 000 гривень. Офіційний курс Національного банку України, встановлений на день відправлення для публікації оголошення про проведення торгів, складав 664,7315 грн. за 100 євро. Тобто, очікувана вартість закупівлі складала суму, еквівалентну 300 873 євро.
Таким чином, в порушення вимог ч. 3 ст. 8 Закону оголошення про заплановану закупівлю не розміщено у відповідних міжнародних виданнях або в інформаційних системах у мережі Інтернет англійською мовою.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 28 Закону торги відміняються у разі, якщо Замовник порушив вимоги щодо опублікування інформації.
3. Тендерна документація.
Тендерна документація із закупівлі розсади квітів, що надана на дослідження, не відповідає вимогам ст. ст. 21, 26-1, 34, 36 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 6 ст. 21 Закону тендерна документація не затверджена тендерним комітетом Замовника;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону п. 7 тендерної документації не містить методики розрахунку ціни тендерної пропозиції та не зазначено прізвища, посади та адреси однієї чи кількох посадових осіб або інших працівників замовника, уповноважених здійснювати зв'язок із учасниками;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 26-1 Закону у п. 23 тендерної документації "Конфіденційність" не передбачена можливість надання інформації щодо розгляду, оцінки тендерних пропозицій до укладення договору Антимонопольному комітету України;
- в порушення вимог ст. 34 Закону до зазначених основних умов, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю, не включено істотних умов договору, а саме: можливості зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків; умови договору про закупівлю після його підписання не повинні змінюватися;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону в основних умовах договору тендерної документації передбачено можливість здійснення попередньої оплати.
4. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
На дослідження надано протокол розкриття тендерних пропозицій від 17.04.2007 N 21. Відповідно до вищезазначеного протоколу розкриття на участь у торгах надійшли тендерні пропозиції від трьох учасників, а саме:
- ВАТ "Агрофірма "Теплиці України" з ціновою пропозицією 2 410 580 грн.;
- ТОВ "Украфлора" з ціновою пропозицією 1 999 990 грн.;
- ТОВ "Ванея" з ціновою пропозицією 2 296 850 гривень.
Розкриття тендерних пропозицій відбулось з порушенням вимог ст. ст. 18, 26 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 1 ст. 18 Закону до участі у торгах допущено двох учасників (ВАТ "Агрофірма "Теплиці України" та ТОВ "Ванея"), інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України;
- в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону під час здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни не зафіксовано трикратного оголошення чергової ціни присутнім представникам учасників зменшувати запропоновану ціну тендерної пропозиції на відповідні, визначені шкалою, розміри кроку торгів, в чому вбачається можливе перевитрачання державних коштів на саму 40 000 гривень;
- в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону форма протоколу розкриття від 17.04.2007 N 21 не відповідає формі протоколу розкриття, затвердженої розпорядженням Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 N 216-р "Про затвердження форми Протоколу про розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та Інструкції щодо її заповнення". Так до форми протоколу розкриття тендерних пропозицій від 17.04.2007 N 21 Замовником включено графу "Інформація про наявність учасника в тематичному каталозі учасників", проте відсутні графи: "Торги відмінено", "Визнати торги такими, що не відбулися", "Під час проведення процедур торгів тендерним комітетом було отримано принаймні одну скаргу", "Інша інформація".
5. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця.
На дослідження надано протокол оцінки тендерних пропозицій від 17.04.2007 N 23.
Оцінка тендерних пропозицій відбулася з порушенням вимог ст. ст. 26, 27, 28 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону допущено до оцінки учасників, тендерні пропозиції яких повинно бути відхилено;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію у разі, якщо інформація про учасника, який подав тендерну пропозицію, відсутня в каталозі;
Таким чином, Замовником порушено вимоги ст. 26, ст. 27 Закону в частині визначення переможців торгів, та допущення до оцінки учасників, що не відповідають вимогам тендерної документації.
Згідно з вимогами ст. 28 Закону Замовник мав відмінити торги, оскільки було необхідно відхилити всі тендерні пропозиції відповідно до вимог ст. 27 цього Закону.
6. Інформування про результати торгів.
Оголошення про результати закупівлі розсади квітів було опубліковано Замовником:
- в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 11.06.2007 24(95), оголошення N 24140607Р;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 11.06.2007 24(61), оголошення N 6136212.
Також, оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на сайті www.zakupivli.com (код NGJ/C 1968).
Відповідно до звіту від 18.06.2007 N 16 дата акцепту тендерної пропозиції 17.04.2007.
Повідомлення про акцепт тендерних пропозицій та про результати торгів надіслано Замовником усім учасникам 18.04.2007.
7. Укладання договору.
В результаті проведення процедури відкритих торгів Замовником з переможцем - ТОВ СП "Украфлора" укладено договір від 24.04.2007 N 24/04-Пк щодо закупівлі розсади квітів на загальну суму 1 999 990 гривень.
В порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону у договорі не визначено, зокрема, істотну умову договору про закупівлю - можливість зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 29 Закону замовник, у строк не раніше ніж через п'ять робочих днів з дня відправлення письмового повідомлення всім учасникам процедур відкритих торгів, але не пізніше ніж через 21 робочий день з дня акцепту, укладає договір про закупівлю з тим учасником, тендерну пропозицію якого було акцептовано.
Таким чином, в порушення вимог ч. 2 ст. 29 Закону договір з переможцем торгів укладено через чотири робочих дні з дня відправлення письмового повідомлення всім учасникам процедур відкритих торгів.
Таким чином, укладений договір вважається недійсним (нікчемним), оскільки Замовник не дотримався вимог ч. 2 ст. 29 та статей 8, 26 Закону.
8. Складання звітності.
За результатами здійснення процедури закупівлі складено звіт про результати здійснення процедури закупівлі відкритих торгів із зменшенням ціни щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 18.06.2007 N 16.
В порушення вимог ч. 1 ст. 17 Закону форма звіту про результати здійснення процедур відкритих і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 20.06.2006 р. N 219-р не відповідає формі звіту, затвердженій розпорядженням Антимонопольного комітету України "Про затвердження форм Звітів про результати здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та Інструкцій щодо їх заповнення". Так, до форми звіту про результати здійснення процедури закупівлі відкритих торгів із зменшенням ціни щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 18.06.2007 N 16 Замовником включено графи: "інформація про відсутність учасника - переможця процедури закупівлі в реєстрі недобросовісних учасників", "інформація про наявність учасника - переможця процедури закупівлі в тематичному каталозі учасників процедур закупівель".
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів стосовно проведення Комунальним підприємством по утриманню зелених насаджень Шевченківського району м. Києва відкритих торгів із зменшенням ціни на закупівлю розсади квітів встановлено, що закупівля здійснюється з порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
- ч. 2 ст. 12 Закону Замовником не розроблено та не затверджено Положення про тендерний комітет;
- ч. 4 ст. 12 Закону головою тендерного комітету не призначено заступника (заступників) голови тендерного комітету;
- ч. 3 ст. 19 Закону щодо безпідставного скорочення терміну подання тендерних пропозицій;
- ч. 3 ст. 8 Закону оголошення про заплановану закупівлю не розміщено у відповідних міжнародних виданнях або в інформаційних системах у мережі Інтернет англійською мовою;
- ч. 6 ст. 21 Закону тендерна документація не затверджена тендерним комітетом Замовника;
- ч. 1 ст. 21 Закону тендерна документація не містить методики розрахунку ціни тендерної пропозиції;
- ч. 1 ст. 21 Закону не зазначено прізвища, посади та адреси однієї чи кількох посадових осіб або інших працівників замовника, уповноважених здійснювати зв'язок із учасниками;
- ч. 1 ст. 26-1 Закону у тендерній документації не передбачена можливість надання інформації щодо розгляду, оцінки тендерних пропозицій до укладення договору Антимонопольному комітету України;
- ст. 34 Закону до зазначених основних умов, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю, не включено істотних умов договору, а саме: можливість зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків; умови договору про закупівлю після його підписання не повинні змінюватися;
- ч. 2 ст. 34 Закону в основних умовах договору тендерної документації передбачено можливість здійснення попередньої оплати;
- ч. 1 ст. 18 Закону щодо допущення до участі у торгах двох учасників, інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України;
- ч. 3 ст. 26 Закону форма протоколу розкриття від 17.04.2007 N 21 не відповідає формі протоколу розкриття, затвердженій розпорядженням Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 N 216-р "Про затвердження форми Протоколу про розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та Інструкції щодо її заповнення";
- ч. 3 ст. 26 Закону під час здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни не зафіксовано трикратного оголошення чергової ціни присутнім представникам учасників зменшувати запропоновану ціну тендерної пропозиції на відповідні, визначені шкалою, розміри кроку торгів;
- ч. 7 ст. 26 Закону допущено до оцінки учасників, тендерні пропозиції яких повинно бути відхилено;
- ч. 1 ст. 27 Закону Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію у разі, якщо інформація про учасника, який подав тендерну пропозицію, відсутня в каталозі;
- ч. 1 ст. 28 Закону торги повинні бути відмінені, оскільки Замовник мав відхилити усі тендерні пропозиції;
- ч. 2 ст. 34 Закону у договорі не визначено, зокрема, істотну умову договору про закупівлю - можливість зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків;
- ч. 2 ст. 29 Закону договір з переможцем торгів укладено через чотири робочих дні з дня відправлення письмового повідомлення всім учасникам процедур відкритих торгів;
- ч. 1 ст. 17 Закону форма звіту про результати здійснення процедур відкритих і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 20.06.2006 р. N 219-р не відповідає формі звіту, затвердженій розпорядженням Антимонопольного комітету України "Про затвердження форм Звітів про результати здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та Інструкцій щодо їх заповнення".
Таким чином, за договором, укладеним з ТОВ СП "Украфлора", Комунальним підприємством по утриманню зелених насаджень Шевченківського району м. Києва взято бюджетних зобов'язань на загальну суму 1 999 990 грн., в чому вбачається нанесення державі збитків на суму закупівлі.
Дії тендерного комітету комунального підприємства по утриманню зелених насаджень Шевченківського району м. Києва можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених статтею 364 Кримінального кодексу України.
Голова правління В.С.Лаба
"Офіційні висновки Тендерної
палати України",
N 8, 23 серпня 2007 р.