• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Стосовно проведення тендерним комітетом Херсонської обласної державної адміністрації у 2006 році процедури закупівлі у одного учасника автотранспортних послуг

Тендерна палата України | Висновок від 02.02.2007 № в-04/02
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 02.02.2007
  • Номер: в-04/02
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 02.02.2007
  • Номер: в-04/02
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
02.02.2007 N в-04/02
Стосовно проведення тендерним комітетом Херсонської обласної державної адміністрації у 2006 році процедури закупівлі у одного учасника автотранспортних послуг
Підстава: Звернення Тендерної палати України від 03.11.2006 N 24/11, відповідно до ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" від 22.02.2000 N 1490.
Замовник торгів: Херсонська обласна державна адміністрація.
Головний розпорядник коштів: Херсонська обласна державна адміністрація.
Предмет закупівлі: автотранспортні послуги.
Процедура закупівлі: процедура закупівлі в одного учасника.
Період здійснення процедури закупівлі: початок - 14.04.2006, закінчення - 17.04.2006.
Джерело фінансування: кошти Державного бюджету України.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
Розпорядження голови обласної державної адміністрації від 05.09.2005 N 966 "Про внесення змін до складу тендерного комітету обласної державної адміністрації, утвореного розпорядженням голови облдержадміністрації від 08.06.2004 N 604" на 1-му аркуші.
Розпорядження голови обласної державної адміністрації від 26.04.2006 N 427 "Про внесення змін до складу тендерного комітету апарату обласної державної адміністрації" на 1-му аркуші.
Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 3267, видане А.І.Граділю, на 1-му аркуші.
Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 3245, видане О.К.Боров'як, на 1-му аркуші.
Свідоцтво про підвищення кваліфікації N 000541, видане А.О.Бабичу, на 1-му аркуші.
Кошторис на 2006 рік за кодом програмної класифікації видатків 7911010 "Здійснення виконавчої влади" на 1-му аркуші.
Звіт про виконання загального фонду кошторису установи (форма N 2д) на 1-му аркуші.
Річний план діяльності тендерного комітету щодо організації та проведення процедур державних закупівель на 2006 рік на 5 аркушах.
Звіт про результати здійснення процедури закупівлі в одного учасника автотранспортних послуг за державні кошти від 17.04.2006 N 2 на 2-х аркушах.
Протокол N 5 від 03.04.2006 засідання тендерного комітету апарату обласної державної адміністрації щодо розгляду кошторису доходів і видатків державної адміністрації щодо розгляду кошторису доходів і видатків облдержадміністрації на 2006 рік на 3-х аркушах.
Протокол N 6 від 06.04.2006 засідання тендерного комітету апарату обласної державної адміністрації щодо розгляду плану закупівель за державні кошти на 2-х аркушах.
Протокол N 7 від 11.04.2006 засідання тендерного комітету апарату обласної державної адміністрації щодо визначення процедури закупівлі автотранспортних послуг на 3-х аркушах.
Протокол щодо закупівлі автотранспортних послуг від 15.04.2006 N 8 на 2-х аркушах.
Договір на обслуговування автотранспортом від 17.04.2006 N 2 на 3-х аркушах.
Додатковий договір від 24.07.2006 на 1-му аркуші.
Відомість аналітичного обліку за період з 01.01.2006 по 31.08.2006 по рах. 6751 на 1-му аркуші.
Платіжні доручення від: 31.05.2006 N 299 (24 340,29 грн.); 19.06.2006 N 306 (28 100,00 грн.); 23.06.2006 N 325 (659,71 грн.); 11.07.2006 N 357 (11 375,75 грн.); 25.07.2006 N 402 (25 348,28); 31.07.2006 N 425 (1975,97); 07.08.2006 N 440 (24 137,73); 07.08.2006 N 435 (7698,38) на 8-ми аркушах.
Завдання сформульоване у зверненні таким чином:
"...надати висновок щодо законності здійснення процедури закупівлі автотранспортних послуг та дотримання вимог Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" тендерним комітетом Херсонської обласної державної адміністрації".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету
Розпорядженням голови Херсонської обласної державної адміністрації від 05.09.2005 N 966 було внесено зміни до складу тендерного комітету обласної державної адміністрації, утвореного розпорядженням голови облдержадміністрації від 08.06.2004 N 604. Головою тендерного комітету Херсонської обласної державної адміністрації (далі - Замовник) призначено А.І.Граділя та секретарем тендерного комітету обрано О.О.Петрову.
На дослідження надані свідоцтва про підвищення кваліфікації в Українській академії зовнішньої торгівлі від 26.09.2005 СПК N 3267, СПК N 3245, видані А.І.Граділю та О.К.Боров'як, відповідно. Також надано свідоцтво про підвищення кваліфікації в Академії муніципального управління Інституту підвищення кваліфікації кадрів від 21.04.2006 N 000541, видане А.О.Бабичу.
Відповідно до вимог п. 3 постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 N 734 "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт та послуг за державні кошти" секретарями тендерних комітетів організацій замовників мають право працювати спеціалісти, які пройшли навчання або підвищили кваліфікацію на курсах та отримали сертифікат чи свідоцтво встановленого зразка.
Отже, в порушення вимог п. 3 вищезазначеної постанови від 01.06.2002 N 734 секретар тендерного комітету Замовника не мав відповідного свідоцтва про навчання або підвищення кваліфікації, на момент здійснення процедури закупівлі.
2. Фінансування закупівлі
Кошторисом на 2006 рік за КПКВ 7911010 "Здійснення виконавчої влади у Херсонській області" Замовнику затверджено видатки в сумі 5 407 000 грн., з них по загальному фонду 5 404 000 грн. та по спеціальному фонду - 3000 гривень. За КЕКВ 1135 "Оплата транспортних послуг та утримання транспортних засобів" Херсонській облдержадміністрації затверджено видатки в сумі 748 000 грн., у тому числі по загальному фонду - 746 000 грн. та по спеціальному фонду - 2000 гривень.
Згідно із звітом про виконання загального фонду кошторису установи (за формою N 2д) за 9 місяців 2006 року за звітний період надійшло коштів у сумі 287 336 грн. та касові видатки склали - 287 336 гривень.
3. Вибір предмета та процедури закупівлі
Тендерним комітетом Замовника відповідно до протоколу засідання тендерного комітету апарату облдержадміністрації щодо визначення процедури закупівлі автотранспортних послуг від 11.04.2006 N 7 прийнято рішення на підставі ст. 33 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (далі - Закон) застосувати процедуру закупівлі в одного виконавця на отримання автотранспортних послуг.
Крім цього, у протоколі зазначено, що відповідно до п. 6 додатка 3 Порядку погодження Міністерством економіки та з питань європейської інтеграції України застосування окремих процедур державних закупівель, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 07.12.2000 N 268 та п. 2 зазначеного Порядку до цих витрат необхідно застосувати процедуру закупівлі послуг в одного виконавця без надання документів на погодження до Мінекономіки України.
Необхідно зазначити, що 17.03.2006 набрав чинності Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" та інших законодавчих актів України", відповідно до нової редакції ст. 2 Закону умови здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за рахунок державних коштів можуть встановлюватися або змінюватися виключно цим Законом.
Оскільки Закон не дозволяє визначати окремими актами законодавства України (постановами Кабінету Міністрів України, наказами уповноваженого органу тощо) особливості закупівлі товарів, робіт і послуг, додаток 3 до наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 07.12.2000 N 268 "Про порядок погодження Міністерством економіки та з питань європейської інтеграції України застосування замовниками окремих процедур державних закупівель" втратив свою дію.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 14 Закону застосування процедури закупівлі в одного учасника потребує погодження з уповноваженим органом у порядку, визначеному цим Законом або отримання відповідного висновку щодо обрання замовником процедури закупівлі згідно з розділом II-1 цього Закону, якщо очікувана вартість закупівлі послуг перевищує 30 тисяч гривень.
Таким чином, прийняття тендерним комітетом Замовника рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника грубо порушує основні засади Закону, в частині обмеження конкуренції та досягнення оптимального і раціонального використання бюджетних коштів та суперечить вимогам ст. 14, 18, 33 Закону.
На засіданні тендерного комітету, всупереч вимог Закону, Замовником прийнято рішення (протокол від 15.04.2006 N 8) щодо подовження дії договору з автотранспортним підприємством на отримання автотранспортних послуг
4. Укладання договорів
Договір N 2 на обслуговування автотранспортом Замовником укладено 17.04.2006 з Автотранспортним державним підприємством облдержадміністрації. Вартість послуг за договором становить 596 770 гривень.
Замовником 24.07.2006 укладено додатковий договір з Автотранспортним підприємством, яким розірвано за згодою сторін з 31.07.2006 договір за N 2 на автотранспортне обслуговування, без зазначення причини такого рішення.
Відповідно до наданих платіжних доручень за договором N 2 від 17.04.2006 сплачено Автотранспортному державному підприємству облдержадміністрації 123 636,11 гривень.
5. Складання звітності
Тендерним комітетом Замовника, відповідно до вимог ст. 17 Закону, складено звіт про результати здійснення процедури закупівлі в одного учасника товарів, робіт і послуг за державні кошти від 17.04.2006 N 2.
В порушення абз. 5 ч. 1 ст. 4-1 Закону тендерним комітетом Замовника в інформаційних системах у мережі Інтернет не розміщено звіт про результати здійснення процедури закупівлі в одного учасника товарів, робіт і послуг за державні кошти від 17.04.2006 N 2.
Неоприлюднення Замовником інформації щодо здійснення державних закупівель, може оскаржуватися в порядку, передбаченому ст. 37 Закону, або в судовому порядку та є підставою для відміни торгів.
ВИСНОВОК
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів стосовно проведення тендерним комітетом Херсонської обласної державної адміністрації у 2006 році процедури закупівлі у одного учасника автотранспортних послуг встановлено, що закупівля була здійснена з грубими порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
- в порушення вимог п. 3 вищезазначеної постанови від 01.06.2002 N 734, секретар тендерного комітету Замовника не має відповідного свідоцтва про навчання або підвищення кваліфікації;
- в порушення вимог ст. 14, 18, 33 Закону тендерним комітетом безпідставно застосовано процедуру закупівлі у одного виконавця з метою уникнення процедури відкритих торгів;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 41, ч. 3 ст. 4-2 Закону тендерним комітетом не оприлюднено звіт про результати здійснення процедури закупівлі в одного постачальника в інформаційній системі у мережі Інтернет, яка відповідає вимогам, визначеним цим Законом.
Таким чином Херсонською обласною державною адміністрацією взято бюджетних зобов'язань у розмірі 596 770 грн. з порушенням вимог чинного законодавства на виконання договору від 17.04.2006 N 2.
Державні кошти в сумі 123 636,11 грн. використано Херсонською обласною державною адміністрацією з грубим порушенням вимог чинного законодавства, в чому вбачається можливе нанесення державі збитків на всю суму закупівлі.
Дії тендерного комітету Херсонської обласної державної адміністрації можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених статтею 364 Кримінального кодексу України.