• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України | Лист, Висновок від 12.02.2014 № 3303-05/4919-08
Реквізити
  • Видавник: Міністерство економічного розвитку і торгівлі України
  • Тип: Лист, Висновок
  • Дата: 12.02.2014
  • Номер: 3303-05/4919-08
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство економічного розвитку і торгівлі України
  • Тип: Лист, Висновок
  • Дата: 12.02.2014
  • Номер: 3303-05/4919-08
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
ЛИСТ
12.02.2014 № 3303-05/4919-08
Відділу освіти Срібнянської районної
державної адміністрації
Чернігівської області вул. Леніна, 54,
смт Срібне, Чернігівська обл., 17300
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку) відповідно до вимог пунктів 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (зі змінами) (далі - Закон) та Порядку здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти вугілля кам'яного (марка ДГ (13-100) 230 т., АМ (13-25) 70 т.) (оголошення № 239985 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 27.12.2013 № 102/3 (845/3)) Відділом освіти Срібнянської районної державної адміністрації Чернігівської області (далі - Замовник) за процедурою "закупівля в одного учасника" у приватного підприємства фірми "ТЕХНО РІК ЦЕНТР" (далі - ПП фірма "ТЕХНО РІК ЦЕНТР").
I. Дата початку здійснення моніторингу: 06.02.2014.
II. Вид моніторингу: за обґрунтованим зверненням замовника (лист-повідомлення Мінекономрозвитку від 06.02.2014 № 3303-05/4276-08).
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: наявність підстав для застосування Замовником процедури закупівлі в одного учасника відповідно до абзацу третього пункту 1.5 Порядку.
IV. Результати здійснення моніторингу:
На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника вугілля кам'яного (марка ДГ (13-100) 230 т., АМ (13-25) 70 т.) оформлене протоколом засідання комітету конкурсних торгів Замовника від 10.12.2013 № 33.
В пункті 5 обґрунтування застосування процедури закупівлі в одного учасника (далі - обґрунтування) вказано, що умовою для застосування цієї процедури є пункт 6 частини другої статті 39 Закону, а саме: закупівля товарів на товарних біржах.
Згідно з пунктом 6 обґрунтування враховуючи той факт, що на опалювальний період 2013 - 2014 років Замовником придбано лише 198 тонн вугілля із потреби 305 тонн (64,9) % за розрахунками економістів (або за даними бухгалтерії) якщо середньодобова температура в наступні зимові місяці буде нижче мінус 10° C (а за прогнозами синоптиків опублікованих у ЗМІ ця зима пройде з мінливою погодою: можуть бути як дні з підвищеними температурами, так і тривалі різкі похолодання які ми всі спостерігали в грудні місяці), то висока ймовірність того, що в деяких школах району можуть закінчитися запаси вугілля. Тобто часу провести відкриті торги та без зриву закінчити опалювальний сезон буде практично не можливо. А це може призвести до того, що в приміщеннях навчальних закладів неможливо буде підтримувати належний температурний режим, що в свою чергу сприятиме поширенню хвороб серед учнів. Крім того, недотримання температурного режиму в приміщеннях закладів призведе до порушення безпечних умов праці для працівників, чим буде порушено право останніх, гарантоване статтею 283 Цивільного кодексу України , на охорону життя та здоров'я.
Недотримання температурного режиму в приміщеннях шкіл є порушенням безпечних умов перебування в них, а невідповідність повітряно-теплового режиму навчального закладу санітарно-гігієнічним нормам є підставою для призупинення навчання в ньому, чим буде порушено статті 3, 26, 33, 35, 51, 57 Закону України "Про освіту". Не своєчасне придбання вугілля або придбання в неналежних обсягах може призвести до надзвичайної ситуації із теплопостачання навчальних закладів району з непередбачуваними економічними та соціальними наслідками. Загальноосвітні навчальні заклади являються соціальною сферою і відповідно Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу ДСанПіН 5.5.2.008-01, розділ 5 п. 5.5 температура повітря в приміщеннях загальноосвітніх закладах повинна бути в межах 17 - 20° C. Поширення хвороб серед учнів та працівників може призвести до необхідності введення карантину в районі. Крім того, це може спричинити розмороженню систем опалення, ліквідація яких потягне за собою додаткові непередбачувані витрати бюджетних коштів.
Тому, процедуру закупівлі вугілля необхідно провести в найкоротші строки. Згідно зі статтею 20 Закону відкриті торги є основною процедурою закупівлі, але проводити її за вищевикладених обставин не являється можливим. Значно скоротити час на придбання вугілля можливо при закупівлі вугілля за процедурою закупівлі в одного учасника. Так одним, із винятків придбання товарів за процедурою закупівлі у одного учасника є придбання товарів на товарній біржі (пункт 6 частини 2 статті 39 Закону), що, у свою чергу, забезпечує конкуренцію та раціональне і ефективне використання державних коштів при здійсненні закупівлі через механізм товарної біржі, правила торгівлі якої повинні відповідати вимогам Закону. Крім того, всі співробітники біржі є фахівцями високого класу в своїй діяльності; практично щодня проводять різного роду торги, в тому числі і для бюджетних організацій, а отже мають величезний досвід в цій сфері; оперативно стежать за змінами в нашому законодавстві і постійно підвищують свій професійний рівень. А як вже зазначалось вище у Замовника фахівців такого рівня в сфері конкурсних торгів на жаль немає.
Частиною 8 статті 279 Господарського кодексу України передбачено, що товарна біржа здійснює свою діяльність за принципами рівноправності учасників біржових торгів, публічного проведення біржових торгів та застосування вільних (ринкових) цін.
Відповідно до частини 3 статті 281 Господарського кодексу України біржовими торгами є торги, що публічно і гласно проводяться в торговельних залах біржі в порядку, встановленому Правилами біржової торгівлі. Отже, зміст вищезазначеної підстави для застосування процедури закупівлі в одного учасника полягає в тому, що усувається необхідність після торгів проведених у відповідності до Правил біржової торгівлі товарної біржі, проводити торги за процедурами передбаченими Законом. Тому в контексті зазначеної норми статті 39 Закону, враховуючи мету Закону та принципи, що визначені у статті 3 Закону, укладання договору про закупівлю за результатами біржових торгів є обґрунтованим при забезпеченні конкуренції на цих торгах.
На підставі вищезазначеного та у відповідності до пункту 6 частини 2 статті 39 Закону Замовником було вирішено здійснити закупівлю в одного учасника щодо придбання вугілля кам'яного (код за ДК 016-2010: 05.10.1) марки ДГ (13-100), АМ (13-25) на Товарній біржі "Катеринославська", 49000, м. Дніпропетровськ, пр-т Пушкіна, 49, офіс 4/1.
Цілями діяльності Товарної біржі "Катеринославська" є проведення біржової торгівлі та функціонування біржового ринку для всіх видів товарів відповідно до українського законодавства та забезпечення високого професійного та технологічного рівня проведення операцій на Біржі.
У 2008 році на Товарній біржі "Катеринославська" впроваджена електронна система біржової торгівлі, що надає можливість створити єдиний біржовий торговельний майданчик та об'єднати виробників та споживачів вугільної продукції, розташованих в різних регіонах України на підставі організації електронних торгів по єдиним правилам в режимі реального часу з використанням сучасних технологій передачі інформації.
В рамках реалізації завдань, поставлених у Концепції переходу на біржову форму продажу вугілля Товарна біржа "Катеринославська" визначена Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, як біржа на якій проводяться електронні біржові торги з купівлі-продажу вугільної продукції.
Товарна біржа "Катеринославська" є відкритим майданчиком, на якій зустрічаються постачальники і покупці товарів і формуються ринкові справедливі ціни для кожного з учасників ринку.
В рамках створення нової моделі ринку вугілля України Товарна біржа "Катеринославська" активно співпрацює з основними вітчизняними вугледобувними компаніями, державними органами, а також провідними біржами країн СНД.
Згідно з протоколом проведення біржових електронних торгів № 1 (далі - протокол № 1), затвердженого 20.12.2013 фінансовим директором Товарної біржі "Катеринославська" у біржових торгах на закупівлю Замовником вугілля кам'яного ДГ (13-100) (код за ДК 016-2010: 05.10.1) взяло участь п'ять учасників, а саме: ПП фірма "ТЕХНО РІК ЦЕНТР", ПП ВКФ "МЕГІОН", ТОВ "Регіон-Юг-Торг", ПП "СФ "ДИЗАЙНРЕМСЕРВІС", ПП "ІНТЕРТОПСЕРВІС".
За результатами проведення біржових торгів найбільш економічно вигідною пропозицією по придбанню вугілля кам'яного вугілля кам'яного ДГ (13-100) (код за ДК 016-2010: 05.10.1) визначена пропозиція ПП фірми "ТЕХНО РІК ЦЕНТР", яка є найменшою серед запропонованих іншими продавцями та ціна якої складає 1750 (Одна тисяча сімсот п'ятдесят) грн. 00 коп. з урахуванням ПДВ за тонну.
Згідно з протоколом проведення біржових електронних торгів № 2 (далі - протокол № 2), затвердженого 20.12.2013 фінансовим директором Товарної біржі "Катеринославська" у біржових торгах на закупівлю Замовником вугілля кам'яного АМ (13-25) (код за ДК 016-2010: 05.10.1) взяло участь п'ять учасників, а саме: ПП фірма "ТЕХНО РІК ЦЕНТР", ПП ВКФ "МЕГІОН", ТОВ "Регіон-Юг-Торг", ПП "СФ "ДИЗАЙНРЕМСЕРВІС", ПП "ІНТЕРТОПСЕРВІС".
За результатами проведення біржових торгів найбільш економічно вигідною пропозицією по придбанню вугілля кам'яного вугілля кам'яного АМ (13-25) (код за ДК 016-2010: 05.10.1) визначена пропозиція ПП фірми "ТЕХНО РІК ЦЕНТР", яка є найменшою серед запропонованих іншими продавцями та ціна якої складає 1750 (Одна тисяча сімсот п'ятдесят) грн. 00 коп. з урахуванням ПДВ за тонну.
Відповідно до протоколу засідання комітету конкурсних торгів Замовника від 27.12.2013 № 39, надані брокером Товарної біржі "Катеринославська" протоколи біржових торгів від 20.12.2013 № 1 та № 2 свідчать про те, що в ході торгів було забезпечено максимальний рівень конкуренції, вільний доступ до торгів всіх учасників, вільне ціноутворення в залежності від ринкової кон'юнктури, в результаті чого переможцем біржових торгів визначено ПП фірма "ТЕХНО РІК ЦЕНТР".
Таким чином, протоколи № 1 та № 2 підтверджують наявність умови застосування процедури закупівлі вугілля кам'яного (марка ДГ (13-100) 230 т., АМ (13-25) 70 т.) на товарній біржі.
V. Висновок за результатами здійснення моніторингу:
За результатами здійсненого моніторингу Мінекономрозвитку вважає, що процедура закупівлі в одного учасника застосована Замовником за наявності умови застосування процедури закупівлі в одного учасника, передбаченої пунктом 6 частини другої статті 39 Закону.
Директор департаменту
державних закупівель
та державного замовлення
Міністерства економічного
розвитку і торгівлі України




А.Є. Рубан
( Текст взято з сайту Мінекономрозвитку України http://www.me.gov.ua )