МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
Л И С Т
Щодо обов'язку прибирати прилеглу територію
Зазначеним
Законом, який набрав чинності 16 лютого 2010 року, на органи внутрішніх справ покладено здійснення контролю за утриманням у належній чистоті вулиць, прибудинкових територій і дворів у містах та інших населених пунктах, а також складання адміністративних протоколів за ст. 152 (Порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів)
КУпАП.
Згідно з пунктом 44 частини 1 статті
26 Закону України
"Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання встановлення відповідно до законодавства правил благоустрою території населеного пункту (далі - Правила), забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках, додержання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність.
Тобто затвердження Правил належить до компетенції сільських, селищних і міських рад. У зв'язку з цим Правила різних населених пунктів мають індивідуальний характер, але обов'язково відображають вимоги статті
34 Закону України
"Про благоустрій населених пунктів".
Згідно з пунктом 4 частини 1 статті
13 цього
Закону до об'єктів благоустрою населених пунктів належать території підприємств, установ, організацій, а також ті, які за ними закріплено на умовах договору.
Якщо прилегла до офісу підприємства територія на відстані 20 м не прибрана від сміття або снігу і ця відстань чітко передбачена умовами договору чи Правилами, то згідно з пунктом 1 частини 1 статті
255 Кодексу України про адміністративні правопорушення за порушення правил благоустрою територій міст та інших населених пунктів, а також недодержання правил щодо забезпечення чистоти і порядку в містах та інших населених пунктах уповноважені на те посадові особи органів внутрішніх справ мають право складати протоколи про адміністративні правопорушення стосовно посадової особи підприємства, установи, організації з дотриманням норм статей
254,
256 КУпАП.
Документами, що є підставою для визначення органами внутрішніх справ території підприємства, за яку воно несе відповідальність згідно зі статтею
152 КУпАП, є договір оренди чи свідоцтво на право власності на відповідну земельну ділянку.
У 2008 та 2009 роках працівниками міліції адміністративні протоколи за ст.
152 КУпАП не складалися, проте з моменту набрання чинності згаданим
Законом органами внутрішніх справ за цією статтею складено 16,6 тис. адміністративних протоколів.
Начальник Департаменту | В.Петровський |