• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо проведення перерахунків на послуги з центрального опалення в разі надання їх не в повному обсязі, зниження якості та щодо оплати за житлово-комунальні послуги в разі відсутності споживача

Державна житлово-комунальна інспекція | Лист від 02.11.2010 № 23/4883
Реквізити
  • Видавник: Державна житлово-комунальна інспекція
  • Тип: Лист
  • Дата: 02.11.2010
  • Номер: 23/4883
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна житлово-комунальна інспекція
  • Тип: Лист
  • Дата: 02.11.2010
  • Номер: 23/4883
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО З ПИТАНЬ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО
ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНА ІНСПЕКЦІЯ
Л И С Т
02.11.2010 N 23/4883
Щодо проведення перерахунків на послуги з центрального опалення в разі надання їх не в повному обсязі, зниження якості та щодо оплати за житлово-комунальні послуги в разі відсутності споживача
Статтею 19 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" визначено, що відносини у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах.
Щодо питання про проведення перерахунків на послуги з центрального опалення в разі надання їх не в повному обсязі, зниження якості.
Відповідно до пункту 29 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 N 630 (далі - Правила), споживач має право на зменшення розміру плати за надані послуги у разі надання їх не в повному обсязі, відхилення їх кількісних та/або якісних показників від затверджених нормативів споживання.
Отже, мешканці житлових приміщень (споживачі послуги з централізованого опалення) повинні сплачувати за отримані на підставі договору послуги за встановленим тарифом (або з урахуванням перерахунку плати, якщо це буде необхідним) за умови дотримання відповідних параметрів температури повітря у їх житлових приміщеннях (додаток 2 до Правил) .
У разі порушення виконавцем умов договору споживач має право викликати його представника для складення та підписання акта-претензії споживача, в якому зазначаються строки, види, показники порушень тощо.
Представник виконавця повинен з'явитися на виклик споживача не пізніше строку, визначеного договором. Акт-претензія складається споживачем та представником виконавця і скріплюється їхніми підписами. У разі неприбуття представника виконавця в погоджений умовами договору строк або необґрунтованої відмови від підписання акта-претензії він вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі.
Акт-претензія споживача подається виконавцю, який протягом трьох робочих днів вирішує питання про перерахунок платежів або видає споживачеві обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензій.
Спори між сторонами розв'язуються шляхом переговорів або у судовому порядку.
Водночас повідомляємо, що з метою єдиного методичного підходу до проведення перерахунків нарахованих споживачам платежів за послуги з централізованого опалення, гарячого і холодного водопостачання та водовідведення у разі їх ненадання або надання не в повному обсязі, зниження якості відповідних послуг постановою Кабінету Міністрів України від 17.02.2010 N 151 затверджено Порядок проведення перерахунків за ненадання або надання не в повному обсязі, зниження якості послуг з централізованого опалення, постачання гарячої та холодної води і водовідведення.
Щодо питання про перерахунок за послуги в разі відсутності споживача послуг.
Відповідно до пп. 6 п. 1 ст. 20 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" споживач має право на несплату вартості житлово-комунальних послуг за період тимчасової відсутності споживача та/або членів його сім'ї при відповідному документальному оформленні, а також за період фактичної відсутності житлово-комунальних послуг, визначених договором, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Послуги з водо-, теплопостачання та водовідведення надаються споживачеві згідно з Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженими постановою Кабміну України від 21.07.2005 N 630.
Правилами встановлено право споживача на зменшення розміру плати за відповідні послуги в разі тимчасової відсутності споживача та/або членів його сім'ї на підставі його письмової заяви та офіційного документа, що підтверджує його/їхню відсутність (довідка з місця тимчасового проживання, роботи, лікування, навчання, проходження військової служби, відбування покарання).
Оплата послуг з теплопостачання здійснюється з моменту набуття права на квартиру, оскільки ця послуга надається незалежно від наявності мешканців у квартирі (в разі відсутності технічної можливості відключення квартири від мереж централізованого теплопостачання).
Таким чином, для зменшення розміру плати за послуги з централізованого водопостачання та водовідведення (при відсутності лічильника) необхідно подати письмову заяву виконавцю та довідку з тимчасового місця проживання.
Статтею 66 Житлового кодексу Української РСР встановлено, що плата за користування житлом (квартирна плата) обчислюється виходячи із загальної площі квартири (одноквартирного будинку).
Відповідно до п. 2 статті 10 Закону України "Про приватизацію державного житлового фонду" власники приватизованого житла в багатоквартирних будинках (до них належать і власники квартир у кооперативних будинках та викупних квартир) є співвласниками всіх допоміжних приміщень будинку та його технічного обладнання і повинні сплачувати свою частку витрат у загальних витратах на утримання будинку (житла) та прибудинкової території пропорційно до займаної площі.
Виходячи з вищенаведеного витрати на утримання житла зобов'язані оплачувати як квартиронаймачі, так і власники викуплених та приватизованих квартир.
Розмір тарифів (нормативних витрат, пов'язаних з утриманням будинків і споруд та прибудинкових територій) визначається згідно з Порядком формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 N 529.
Ці витрати не залежать від того, проживає особа в квартирі (власник або наймач) чи ні.
Тарифи розраховуються окремо за кожним будинком залежно від запланованих кількісних показників фактичного надання послуг з урахуванням забезпечення належного санітарно-гігієнічного, протипожежного, технічного стану будинків і споруд та прибудинкових територій з урахуванням типового переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, що передбачений додатком до Порядку.
Оплата цих послуг повинна здійснюватися з моменту отримання права власника на квартиру.
Тобто зменшення розміру плати за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, в разі відсутності споживача, чинним законодавством не передбачено.
Заступник начальника Державної
житлово-комунальної інспекції

М.М.Чорний