ГУ ДФС у м. Києві
Лист
23.11.2016 № 24714/10/26-15-12-04-18 |
Головне управління ДФС у м. Києві розглянуло лист ... щодо сплати земельного податку та в межах своїх повноважень повідомляє.
Відповідно до статті
206 Земельного кодексу використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.
Згідно із статтею
269 Податкового кодексу платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.
Статтею
270 Податкового кодексу визначено, що об'єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, та земельні частки (паї), які перебувають у власності.
Відповідно до вимог статті
286 Податкового кодексу, підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.
Власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою (пункт 287.1 статті
287 Податкового кодексу).
Ставка земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки (пункт 274.1 статті
274 Податкового кодексу).
Поряд з цим, відповідно до пункту 12.3 статті
12 Податкового кодексу міські ради в межах своїх повноважень та з урахуванням граничних розмірів ставок встановлюють своїми рішеннями місцеві податки і збори, які є обов’язковими до сплати на території відповідних територіальних громад.
Київською міською радою прийнято
рішення від 28.01.2015 № 58/923 "Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 23.06.2011 № 242/5629 "Про встановлення місцевих податків і зборів у м. Києві", яким затверджено Положення про плату за землю в м. Києві (далі – Положення).
З врахуванням підпункту 12.3.4 пункту 12.3 статті
12 Податкового кодексу, Положення про плату за землю застосовується з 01.01.2016 року.
Положенням визначено ставки земельного податку в залежності від категорії користувачів земельними ділянками та майнових прав на земельні ділянки (власність, постійне користування, тощо).
Відповідно до підпункту 7.1.6 пункту 7.1 Розділу 7 Положення, від сплати земельного податку звільняються заклади культури, науки, освіти, тощо, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.
Дія підпункту 7.1.6 пункту 7.1 Розділу 7 Положення, поширюється на земельні ділянки, які надані у власність (користування) безпосередньо закладам культури, науки, освіти, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.
Згідно з підпунктом 287.7 статті
287 Податкового кодексу у разі надання в оренду земельних ділянок (у межах населених пунктів), окремих будівель (споруд) або їх частин власниками та землекористувачами, податок за площі, що надаються в оренду, обчислюється з дати укладення договору оренди земельної ділянки або з дати укладення договору оренди будівель (їх частин).
Поряд з цим, відповідно до частини першої статті
1 Цивільного кодексу України від 16.01.2013 № 435-IV (далі –
Цивільний кодекс), особисті немайнові та майнові відносини (цивільні відносини), засновані на юридичній рівності, вільному волевиявленні, майновій самостійності їх учасників регулюються цивільним законодавством.
Відповідно до статті
797 Цивільного кодексу плата, яка справляється з наймача будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини), складається з плати за користування нею і плати за користування земельною ділянкою.
З огляду на зазначене, у разі надання балансоутримувачем в оренду приміщень, окремих будівель (споруд) або їх частин, земельний податок обчислюється з дати укладення договору оренди.
Крім цього, слід зазначити, що статтею
36 Податкового кодексу встановлено, що платники податку зобов’язані самостійно декларувати свої податкові зобов’язання та визначати відповідність проведення ними операцій.
Оцінка правомірності відображення в податковому обліку господарських операцій може бути здійснена лише в межах податкової перевірки у відповідності до вимог
Податкового кодексу.
Згідно із статтею
52 Податкового кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
Звертаємо увагу, що листи ГУ ДФС у м. Києві не є нормативно-правовими актами, а мають лише інформаційний характер і не встановлюють правових норм та діють до набрання чинності нормативно-правових актів, що змінюють відповідні правовідносини.
Заступник начальника | Е.М. Пруднікова |