ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
N 14620/7/12-0117 від 29.09.99
м.Київ
Щодо застосування положень Конвенції між Урядом України і Урядом США про уникнення подвійного оподаткування
Державна податкова адміністрація України у відповідь на лист ДПІ у Радянському районі м.Києва від 08.09.99 N 13231/8/22-4 стосовно пояснень окремих питань, які виникають під час перевірок, повідомляє наступне.
Конвенція між Урядом України та Урядом Сполучених Штатів Америки про уникнення подвійного оподаткування та попередження податкових ухилень стосовно податків на доходи та капітал від 1994 року ратифікована обома сторонами, однак Уряд США відмовився ввести її в дію, коли Уряд України впровадив анонімні банківські рахунки. Питання введення Конвенції в дію буде розглядатись на черговому засіданні Українсько-американської міждержавної комісії.
У стосунках з США на сьогодні діє Конвенція між Союзом Радянських Соціалістичних Республік і Сполученими Штатами Америки в питаннях оподаткування від 1973 року.
У пункті 1 статті III цієї Конвенції перераховуються категорії доходів, які виникають із джерел на території однієї договірної держави і підлягають оподаткуванню тільки в другій договірній державі. Доходи резидентів США, отримані за облігаціями внутрішньої державної позики, за своєю суттю є видами доходу із джерел на території України, і які у цьому переліку не значаться. Інші статті Конвенції також не регулюють оподаткування такого виду доходів.
Таким чином, вищеназвані доходи резидентів США оподатковуються відповідно до чинного законодавства України.
Відповідно до пункту 3 статті 11 "Проценти" Конвенції між Урядом України і Урядом Латвійської Республіки про уникнення подвійного оподаткування та попередження податкових ухилень стосовно податків на доход і на майно проценти, що виникають у договірній державі, якщо вони одержуються і дійсно належать уряду другої договірної держави, включаючи його політико-адміністративні підрозділи і місцеві органи влади, Центральний банк або будь-яку іншу фінансову установу, що повністю належить цьому уряду, або проценти які одержуються за позиками, що гарантуються цим урядом, повинні звільнятись від оподаткування в першій згаданій державі.
Таким чином, якщо фактичним власником процентів, отриманих за облігаціями внутрішньої державної позики Україні є Уряд Латвії, включаючи його політико-адміністративні підрозділи і місцеві органи влади, Центральний банк або будь-яку іншу фінансову установу що повністю належить Уряду Латвії або проценти, які одержуються за позиками, що гарантуються Урядом Латвії повинні звільнятись від оподаткування в Україні.
У всіх інших випадках застосовується положення пункту 2 статті 11 вищеназваної Конвенції.
Заступник Голови ДПА України О.Шитря "Налоговый-банковский-таможенный Консультант", N 42\99