Щодо надання податкової консультації з питань застосування реєстраторів розрахункових операцій

Державна податкова служба України Індивідуальна податкова консультація від 25.11.2021 №4497/ІПК/99-00-07-05-02-06
Реквізити

Видавник: Державна податкова служба України

Тип Індивідуальна податкова консультація

Дата 25.11.2021

Номер 4497/ІПК/99-00-07-05-02-06

Статус Діє

Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
25.11.2021 N 4497/ІПК/99-00-07-05-02-06
Державна податкова служба України розглянула звернення Товариства щодо надання податкової консультації з питань застосування реєстраторів розрахункових операцій, та в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.
1. Чи є обов'язковою з 01 жовтня 2021 року для платника податку наявність у фіскальному чеку такого заповненого реквізиту як - цифрове значення штрихованого коду марки акцизного податку на алкогольні напої, за умови що такі алкогольні напої (строк придатності яких на дату продажу не минув) марковані марками акцизного податку старого зразка, тобто марками, які не містять двомірного штрих-коду швидкого реагування та лінійного штрих-коду, тому що були придбані платником податку у постачальників до моменту внесення змін до чинного законодавства в частині затвердження нових зразків марок акцизного податку та форми фіскального касового чеку на товари (послуги)?
2. Чи буде вважатись з 01 жовтня 2021 року для платників податку порушення чинного законодавства фактів відсутності у фіскальному чеку такого заповненого обов'язкового реквізиту як - цифрове значення штрихованого коду марки акцизного податку на алкогольні напої, за умови що такі алкогольні напої (строк придатності яких на дату продажу не минув) марковані марками акцизного податку старого зразка, тобто марками, які не містять двомірного штрих-коду швидкого реагування та лінійного штрих-коду, тому що були придбані платником податку у постачальників до моменту внесення змін до чинного законодавства в частині затвердження нових зразків марок акцизного податку та форми фіскального касового чеку на товари (послуги)?
3. Чи вважаються алкогольні напої, марковані марками акцизного податку старого зразка, тобто марками, які не містять двомірного штрих-коду швидкого реагування та лінійного штрих-коду, які були придбані платником податку у постачальників до моменту внесення змін до чинного законодавства в частині затвердження нових марок акцизного податку для алкогольних напоїв, такими, що марковані з відхиленням від вимог положення, затвердженого Кабінетом Міністрів України, а отже, такими що не марковані?
4. Чи вважається порушенням чинного законодавства продаж (роздрібна торгівля) алкогольних напоїв (строк придатності яких на дату продажу не минув), які марковані марками акцизного податку старого зразка, тобто, марками, які не містять двомірного штрих-коду швидкого реагування та лінійного штрих-коду, які були придбані платником податку у постачальників до моменту внесення змін до чинного законодавства в частині затвердження нових зразків марок акцизного податку для алкогольних напоїв?
5. Чи є обов'язковою з 01 жовтня 2021 року для платника податку наявність у фіскальному чеку такого заповненого реквізиту як - цифрове значення штрихованого коду марки акцизного податку на продаж (роздрібна торгівля) алкогольних коктейлів, які містять алкогольні напої, марковані різними марками акцизного податку для алкогольних напоїв?
6. Чи буде вважатися з 01 жовтня 2021 року для платника податку порушення чинного законодавства факт відсутності у фіскальному чеку такого заповненого реквізиту як - цифрове значення штрихованого коду марки акцизного податку на продаж (роздрібна торгівля) алкогольних коктейлів, які містять алкогольні напої, марковані різними марками акцизного податку для алкогольних напоїв?
7. Чи вважаються алкогольні коктейлі, які містять алкогольні напої, марковані різними марками акцизного податку для алкогольних напоїв такими, що марковані з відхиленням від вимог положення, затвердженого Кабінетом Міністрів України, а отже, такими, що не марковані?
Правовідносини у цій сфері регулюються Законом України від 06 липня 1995 року N 265/95-ВР " Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (далі - Закон N 265) та Законом України від 19 грудня 1995 року N 481/95-ВР " Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин що використовується в електронних сигаретах, та пального" (далі - Закон N 481).
Щодо питання 1, 3, 5, 6 та 7.
Алкогольні напої та тютюнові вироби, які виробляються в Україні, а також такі, що імпортуються в України, позначаються марками акцизного податку в порядку, визначеному законодавством (ст. 11 Закону N 481).
Відповідно абзацу четвертого частини четвертої статті 11 Закону N 481 у разі зміни зразка марок акцизного податку вже закуплені маки попереднього зразка застосовуються у виробництві алкогольних напоїв та тютюнових виробів до їх повного використання, а марковані такими марками алкогольні напої та тютюнові вироби знаходяться в обігу до їх повної реалізації в межах терміну придатності для споживання.
Зміни до цієї статті набирають чинності не раніше ніж через 24 місяці з дня опублікування закону про внесення відповідних змін (абз. 5 частини четвертої ст. 11 Закону N 481).
При цьому алкогольні напої та тютюнові вироби, вироблені в Україні або імпортовані в Україну, до набрання чинності внесеними відповідним законом змінами щодо маркування, знаходяться в обігу до їх повної реалізації, в межах терміну придатності для споживання (абз. 6 частини 4 ст. 11 Закону N 481).
Пунктом 11 статті 3 Закон N 265 встановлено обов'язок суб'єктів господарювання проводити розрахункові операції через реєстратори розрахункових операцій (далі - РРО)/програмні реєстратори розрахункових операцій (далі - ПРРО) для підакцизних товарів із використанням режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, найменування товарів, цін товарів та обліку їх кількості.
Отже, для підакцизної групи товарів встановлено особливий режим програмування, який не передбачає можливості використовувати назву однорідної групи (горілка, вино, сигарети тощо), а вимагає зазначати в чеках РРО/ПРРО, які супроводжують продаж таких товарів, саме найменування конкретної одиниці підакцизного товару з обов'язковим відображенням в таких чеках, окрім найменування, їх кодів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі - УКТ ЗЕД), ціни та кількості, у тому числі відображення реквізитів марки акцизного податку попереднього зразка (серія та номер) методом ручного введення (для РРО, що не можуть бути доопрацьовані або використовуються без сканеру) або сканування штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої.
Враховуючи викладене та з урахуванням вимог чинного законодавства рекомендуємо платникам податків з 01 жовтня 2021 року при програмуванні алкогольних напоїв, що є складовими у приготуванні алкогольного коктейлю, забезпечити введення даних/сканування марки для відображення її реквізитів у розрахунковому документі одноразово при відкупорюванні тари, в межах приготування першої порції такого коктейлю або продажу алкогольного напою на розлив.
Щодо питання 2, 4 та 6.
Відповідно до ст. 8 Закону N 265 форма, зміст розрахункових документів, порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, а також форма та порядок подання звітності, пов'язаної із застосуванням РРО та/або ПРРО чи використанням розрахункових книжок, встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до п. 1 розділу I Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 р. N 13 (далі - Положення N 13), визначено, що форми і зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, які в обов'язковому порядку мають надаватися особам, які отримують або повертають товар, отримують послуги або відмовляються від них, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням інтернету, при здійсненні розрахунків суб'єктами господарювання для підтвердження факту, зокрема: продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів у сфері торгівлі, ресторанного господарства та послуг; здійснення операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі, якщо такі операції виконуються не в касах банків; здійснення операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів, мають відповідати його вимогам.
Наказом Міністерства фінансів України від 08.06.2021 р. N 329 "Про затвердження Змін до Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів" (далі - Наказ N 329), який набув чинності 01 липня 2021 року, внесено зміни до форми фіскального касового чеку на товари (послуги) та фіскального касового чеку видачі коштів і доповнено їх новим реквізитом - "цифрове значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої", який зазначається у випадках, передбачених чинним законодавством (рядок 9).
Також Наказом N 329 передбачено, що:
- до 01 жовтня 2021 року вимоги до форми і змісту розрахункових документів в частині цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої не поширюються на розрахункові документи, що створюються РРО, версії внутрішнього програмного забезпечення яких включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій до дня набрання чинності цим наказом;
- до 01 жовтня 2021 року РРО, версії внутрішнього програмного забезпечення яких включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, за наявності технічних можливостей повинні бути доопрацьовані їх виробниками (постачальниками) відповідно до статті 12 Закону N 265 з метою забезпечення можливості виконання всіх вимог до форми і змісту розрахункових документів, відповідно до Наказу N 329.
Водночас, наразі порядком проведення розрахунків, який визначений статтею 3 Закону N 265, не передбачено обов'язку для суб'єктів господарювання при реєстрації розрахункових операцій зазначати у розрахункових документах цифрове значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої.
Отже, з 01 жовтня 2021 року підстав для застосування до суб'єктів господарювання штрафних (фінансових) санкцій за видачу розрахункового документа без зазначення цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої у контролюючих органів не виникне до внесення відповідних змін у законодавстві.
У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію та діє в межах законодавства, яке було чинним на момент надання такої консультації.
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
25.11.2021 N 4497/ІПК/99-00-07-05-02-06
Державна податкова служба України розглянула звернення Товариства щодо надання податкової консультації з питань застосування реєстраторів розрахункових операцій, та в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.
1. Чи є обов'язковою з 01 жовтня 2021 року для платника податку наявність у фіскальному чеку такого заповненого реквізиту як - цифрове значення штрихованого коду марки акцизного податку на алкогольні напої, за умови що такі алкогольні напої (строк придатності яких на дату продажу не минув) марковані марками акцизного податку старого зразка, тобто марками, які не містять двомірного штрих-коду швидкого реагування та лінійного штрих-коду, тому що були придбані платником податку у постачальників до моменту внесення змін до чинного законодавства в частині затвердження нових зразків марок акцизного податку та форми фіскального касового чеку на товари (послуги)?
2. Чи буде вважатись з 01 жовтня 2021 року для платників податку порушення чинного законодавства фактів відсутності у фіскальному чеку такого заповненого обов'язкового реквізиту як - цифрове значення штрихованого коду марки акцизного податку на алкогольні напої, за умови що такі алкогольні напої (строк придатності яких на дату продажу не минув) марковані марками акцизного податку старого зразка, тобто марками, які не містять двомірного штрих-коду швидкого реагування та лінійного штрих-коду, тому що були придбані платником податку у постачальників до моменту внесення змін до чинного законодавства в частині затвердження нових зразків марок акцизного податку та форми фіскального касового чеку на товари (послуги)?
3. Чи вважаються алкогольні напої, марковані марками акцизного податку старого зразка, тобто марками, які не містять двомірного штрих-коду швидкого реагування та лінійного штрих-коду, які були придбані платником податку у постачальників до моменту внесення змін до чинного законодавства в частині затвердження нових марок акцизного податку для алкогольних напоїв, такими, що марковані з відхиленням від вимог положення, затвердженого Кабінетом Міністрів України, а отже, такими що не марковані?

30 днiв передплати безкоштовно!