• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України | Лист, Висновок від 23.11.2012 № 3304-04/44414-12
Реквізити
  • Видавник: Міністерство економічного розвитку і торгівлі України
  • Тип: Лист, Висновок
  • Дата: 23.11.2012
  • Номер: 3304-04/44414-12
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство економічного розвитку і торгівлі України
  • Тип: Лист, Висновок
  • Дата: 23.11.2012
  • Номер: 3304-04/44414-12
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ
УКРАЇНИ
ЛИСТ
23.11.2012 № 3304-04/44414-12
ДК "Газ України"
ПАТ "НАК "Нафтогаз України"
вул. Шолуденка, 1, м. Київ, 04116
ПАТ "Промінвестбанк"
пров. Шевченка, 12, м. Київ, 01001
Антимонопольному комітету України
вул. Урицького, 45, м. Київ, 03035
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку), керуючись пунктами 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (зі змінами) (далі - Закон) та Порядком здійснення моніторингу державних закупівель , затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), здійснено моніторинг закупівлі консультативних послуг з питань управління комерційною діяльністю (аудиторські послуги з підтвердження відповідності фінансової звітності МСФЗ) (оголошення № 272246 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 14.08.2012 № 97/3 (699/3)), проведеної ДК "Газ України" ПАТ "НАК "Нафтогаз України" (далі - Замовник) за процедурою "відкриті торги".
I. Дата початку здійснення моніторингу: 02.10.2012 (лист-повідомлення щодо здійснення Уповноваженим органом моніторингу державних закупівель за власною ініціативою від 02.10.2012 № 3304-04/37229-12).
II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку.
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: згідно з абзацами четвертим та восьмим пункту 1.5 Порядку .
V. Результати здійснення моніторингу:
На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Рішення про вибір процедури закупівлі "відкриті торги" та затвердження документації конкурсних торгів на закупівлю консультативних послуг з питань управління комерційною діяльністю (аудиторські послуги з підтвердження відповідності фінансової звітності МСФЗ) (далі - документація конкурсних торгів) оформлено протоколом засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 13.08.2012 № 45.
Підпунктом 1.1.3 пункту 1.1 "Провадження учасниками підприємницької діяльності відповідно до Статутів (положення)" додатка 1 "Кваліфікаційні критерії та вимоги до учасників" (далі - підпункт 1.1.3 пункту 1.1 додатка 1) до документації конкурсних торгів Замовника передбачено подання учасниками у складі пропозицій конкурсних торгів нотаріально завіреної копії свідоцтва про державну реєстрацію.
Слід зазначити, що Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скасування свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи та фізичної особи - підприємця" (в редакції від 10.12.2011) свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи та фізичної особи - підприємця скасовано.
Відповідно до реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів та протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів Замовника від 14.09.2012 № 55 до участі у процедурі закупівлі запропоновано пропозиції конкурсних торгів наступних учасників:
№ п/пНазва учасникаЦіна пропозиції, грн.
1ТОВ "БЕЙКЕР ТІЛЛІ Україна"2976000,00
2ТОВ "ГРАНТ ТОРНТОН ЛЕГІС"2429910,00
3ТОВ "Галар-аудит"4718232,00
4ТОВ "БДО"1740000,00
Згідно з протоколом оцінки пропозицій конкурсних торгів від 28.09.2012 № 68 до оцінки допущено пропозиції конкурсних торгів ТОВ "ГРАНТ ТОРНТОН ЛЕГІС" та ТОВ "Галар-аудит" (далі - Учасники), а переможцем конкурсних торгів відповідно до пункту 1 "Перелік критеріїв та методика оцінки пропозиції конкурсних торгів із зазначенням питомої ваги критерію" розділу V "Оцінка пропозицій конкурсних торгів та визначення переможця" документації конкурсних торгів Замовника визначено ТОВ "ГРАНТ ТОРНТОН ЛЕГІС".
Підпунктом 1.4.1 пункту 1.4 "Документи, які підтверджують, що учасника не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення у сфері державних закупівель корупційного правопорушення" (далі - підпункт 1.4.1 пункту 1.4) додатка 1 до документації конкурсних торгів Замовника передбачено подання учасниками у складі пропозицій конкурсних торгів оригіналу або нотаріально завіреної копії довідки, виданої уповноваженим органом, що містить в собі відомості про те, що учасника не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення у сфері державних закупівель корупційного правопорушення (чинна на дату розкриття пропозицій конкурсних торгів).
В складі пропозицій конкурсних торгів Учасників надано довідки у довільній формі на фірмовому бланку про те, що їх не було притягнуто до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення у сфері державних закупівель.
У підпункті 1.6.1 пункту 1.6 "Документи, які підтверджують, що службову (посадову) особу учасника, яку уповноважено учасником або учасником попередньої кваліфікації представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, не було засуджено за злочин, пов'язаний з порушенням процедури закупівлі, чи інший злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку" (далі - підпункт 1.6.1 пункту 1.6) додатка 1 до документації конкурсних торгів Замовника передбачено, що учасники надають оригінал або нотаріально завірену копію довідки, виданої уповноваженим органом, що містить в собі відомості про те, що службову (посадову) особу-учасника, яку уповноважено учасником або учасником попередньої кваліфікації представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, не було засуджено за злочин, пов'язаний з порушенням процедури закупівлі, чи інший злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку (чинна на дату розкриття пропозицій конкурсних торгів).
У складі пропозиції конкурсних торгів ТОВ "ГРАНТ ТОРНТОН ЛЕГІС" надано довідку управління інформаційних технологій ГУМВС України в м. Києві, відповідно до якої Слепченко О. С. засудженою (за кримінальними справами) не значиться та в розшуку не перебуває.
Частиною другою статті 27 Закону передбачено, що до участі у процедурі розкриття пропозицій конкурсних торгів замовником допускаються всі учасники або їх уповноважені представники.
Відповідно до довіреності від 13.09.2012 № 857-В-09 та протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів під час проведення процедури розкриття пропозицій конкурсних торгів інтереси товариства представляв директор з розвитку Оганесян К. Х.
При цьому в складі пропозиції конкурсних торгів ТОВ "ГРАНТ ТОРНТОН ЛЕГІС" не надано оригіналу або нотаріально посвідченої копії довідки, виданої уповноваженим органом, про те, що Оганесян К. Х. не було засуджено за злочин, пов'язаний з порушенням процедури закупівлі, чи інший злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якого не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
Підпунктом 2.3.2 пункту 2.3 "Наявність документального підтвердження досвіду виконання договорів з надання аудиторських послуг" передбачено подання завірених належним чином копій позитивних листів-відгуків або рекомендацій від підприємств паливно-енергетичного комплексу України (не менше 3-х).
Слід зазначити, що пунктом 7 "Інформація про мову (мови), якою (якими) повинні бути складені пропозиції конкурсних торгів" розділу І "Загальні положення" (далі - пункт 7 розділу I) документації конкурсних торгів встановлено, зокрема, якщо в складі пропозиції конкурсних торгів надається документ, що складений не на українській мові, учасник надає завірений у встановленому порядку переклад цього документа на українську мову.
Водночас у складі пропозиції конкурсних торгів ТОВ "Галар-аудит" надано рекомендаційний лист ЗАТ "Балаклавское управление буровых работ", викладений російською мовою, при цьому завірений у встановленому порядку переклад відповідного документа на українську мову відсутній.
У свою чергу, пунктом 3 частини першої статті 29 Закону передбачено, що у разі якщо пропозиція конкурсних торгів не відповідає умовам документації конкурсних торгів, замовник відхиляє таку пропозицію.
Рішення комітету з конкурсних торгів Замовника про відхилення пропозицій конкурсних торгів ТОВ "БЕЙКЕР ТІЛЛІ Україна" та ТОВ "БДО" як таких, що не відповідають умовам документації конкурсних торгів згідно пункту 3 частини першої статті 29 Закону , оформлено протоколом розгляду та відхилення пропозицій конкурсних торгів від 28.09.2012 № 67, відповідно до якого:
пропозиція ТОВ "БЕЙКЕР ТІЛЛІ Україна" не відповідає вимогам підпунктів 2.2.2.5 (у складі пропозиції конкурсних торгів не надано копії сертифікатів Спілки Податкових Консультантів України), 2.3.2 (у складі пропозиції конкурсних торгів не надано належним чином завірені копії позитивних листів-відгуків або рекомендацій від підприємств паливно-енергетичного комплексу України (не менше 3-х)) та 2.4.5 (у складі пропозицій конкурсних торгів не надано довідку щодо наявності рахунків) додатка 1 до документації конкурсних торгів;
пропозиція ТОВ "БДО" не відповідає вимогам підпункту 1.1.2 додатка 1 до документації конкурсних торгів (у складі пропозиції конкурсних торгів надано довідку від 11.09.2012 № 689, яка не містить інформації щодо частки засновників у статутному капіталі).
Таким чином, Замовником було допущено до оцінки пропозицію конкурсних торгів ТОВ "ГРАНТ ТОРНТОН ЛЕГІС", що не відповідає вимогам підпункту 1.4.1 пункту 1.4 і підпункту 1.6.1 пункту додатка 1 до документації конкурсних торгів, а також пропозицію конкурсних торгів ТОВ "Галар-аудит", що не відповідає вимогам пункту 7 розділу І та підпункту 1.4.1 пункту 1.4 додатка 1 до документації конкурсних торгів , натомість пропозиція ТОВ "БДО", яка мала найнижчу ціну з поданих пропозицій, була відхилена як така, що не відповідає вимогам підпункту 1.1.2 додатка 1 до документації конкурсних торгів (у складі пропозиції конкурсних торгів надано довідку від 11.09.2012 № 689, яка не містить інформації щодо частки засновників у статутному капіталі).
При цьому відсутність лише вказаної інформації у наданій учасником довідці, що міститься у складі пропозиції конкурсних торгів ТОВ "БДО", не може вважатись достатньою підставою для відхилення пропозиції конкурсних торгів такого учасника згідно з пунктом 3 частини першої статті 29 Закону , оскільки Замовником було допущено дві інші пропозиції конкурсних торгів учасників, які не відповідали у повному обсязі вимогам документації конкурсних торгів.
Ураховуючи, що метою Закону є створення конкурентного середовища у сфері державних закупівель та розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, у тому числі розгляду та оцінки пропозицій конкурсних торгів, необхідно забезпечувати однаковий підхід до учасників, не призводячи своїми діями до ситуацій, які в подальшому можуть поставити учасників в нерівні умови.
Крім того, при здійсненні закупівлі замовник зобов'язаний дотримуватися, зокрема, принципу недискримінації учасників, встановленого у статті 3 Закону .
Таким чином, рішення щодо відхилення пропозиції конкурсних торгів ТОВ "БДО", прийняте Замовником, у даному випадку призвело до звуження кола пропозицій конкурсних торгів учасників, допущених до оцінки, у результаті чого Замовником здійснено оцінку пропозицій з вищими цінами, не беручи до уваги ціну пропозиції конкурсних торгів ТОВ "БДО".
VI. Висновок за результатами здійснення моніторингу:
За результатами розгляду матеріалів, наданих Замовником по процедурі закупівлі консультативних послуг з питань управління комерційною діяльністю (аудиторські послуги з підтвердження відповідності фінансової звітності МСФЗ), Мінекономрозвитку встановлено:
1. Щодо відповідності документів замовника вимогам законодавства у сфері державних закупівель:
- при підготовці документації з конкурсних торгів Замовником не враховані зміни до законодавства у сфері господарської діяльності щодо скасування свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи та фізичної особи - підприємця.
2. Щодо аналізу ефективності здійснення закупівлі:
- визначивши найбільш економічно вигідною пропозицію конкурсних торгів ТОВ "ГРАНТ ТОРНТОН ЛЕГІС" та акцептувавши її, вважаємо, що Замовником проведено дану закупівлю з порушеннями, що можуть завдати збитків державі.
VI. Рекомендації за результатами здійснення моніторингу:
За результатами здійсненого моніторингу Мінекономрозвитку рекомендує усунути вказані порушення та не допускати їх у майбутньому.
У разі неможливості їх усунення Міністерство пропонує провести нову процедуру закупівлі з дотриманням законодавства у сфері державних закупівель.
VII. Додаткова інформація:
Частиною третьою статті 12 Закону встановлено, що відповідальність за вибір та застосування процедур закупівлі несуть виключно службові (посадові) особи замовника - члени комітету з конкурсних торгів персонально.
Директор департаменту
державних закупівель
та державного замовлення
Міністерства економічного
розвитку і торгівлі України

Б.М. Горбанський
( Текст взято з сайту Мінекономрозвитку України http://www.me.gov.ua )