• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України | Лист, Висновок від 15.07.2013 № 3304-05/24357-12
Реквізити
  • Видавник: Міністерство економічного розвитку і торгівлі України
  • Тип: Лист, Висновок
  • Дата: 15.07.2013
  • Номер: 3304-05/24357-12
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство економічного розвитку і торгівлі України
  • Тип: Лист, Висновок
  • Дата: 15.07.2013
  • Номер: 3304-05/24357-12
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ
УКРАЇНИ
ЛИСТ
15.07.2013 № 3304-05/24357-12
Державній установі
"Науково-практичний центр
ендоваскулярної нейрорентгенохірургії
НАМН України"
вул. Платона Майбороди, 32,
5-й корпус, 7-8-й поверхи, м. Київ, 04050
Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601
Антимонопольному комітету України
вул. Урицького, 45, м. Київ, 03680
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку), керуючись пунктами 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель"(далі - Закон) та Порядком здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), здійснено моніторинг закупівлі устаткування радіологічного, електромедичного та електротерапевтичного (ангіографічна система) (оголошення № 107715 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 03.04.2013 № 26/4 (769/4), проведеної ДУ "Науково-практичний центр ендоваскулярної нейрорентгенохірургії НАМН України" (далі - Замовник) за процедурою "відкриті торги".
I. Дата початку здійснення моніторингу: 13.05.2013 (лист-повідомлення щодо здійснення уповноваженим органом моніторингу державних закупівель за власною ініціативою від 13.05.2013 № 3304-05/16481-12).
II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку.
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: згідно з абзацами четвертим та п'ятим пункту 1.5 Порядку.
IV. Результати здійснення моніторингу
На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Пунктом 2 Інструкції щодо заповнення форми річного плану закупівель (далі - Інструкція), затвердженої наказом Мінекономіки від 26.07.2010 № 922, зареєстрованим в Мін'юсті 06.08.2010 за № 624/17919 (далі - Наказ), передбачено, що колонки 1, 3 - 7 річного плану є обов'язковими для заповнення.
Згідно з пунктами 6 та 9 Інструкції у колонці 4 "Очікувана вартість предмета закупівлі" річного плану вказується очікувана вартість предмета закупівлі у гривнях або іноземній валюті (якщо це передбачено законодавством) (цифрами та словами із зазначенням ПДВ) та у колонці 7 указується назва підрозділу (підрозділів) замовника (прізвище, ім'я, по батькові посадової особи / посадових осіб замовника), який (які) відповідальний (відповідальні) за підготовку документації конкурсних торгів (запиту цінових пропозицій, кваліфікаційної документації).
Водночас в річному плані закупівель Замовника на 2013 рік, затвердженому рішенням комітету з конкурсних торгів Замовника від 18.01.2013 № 2, очікувана вартість предмета закупівлі не зазначена словами та не вказано ПДВ, а також відсутня колонка 7, де вказується назва підрозділу (підрозділів) замовника (прізвище, ім'я, по батькові посадової особи / посадових осіб замовника), який (які) відповідальний (відповідальні) за підготовку документації конкурсних торгів.
Рішення про вибір скороченої процедури закупівлі "відкриті торги" та затвердження документації конкурсних торгів на закупівлю устаткування радіологічного, електромедичного та електротерапевтичного (далі - документація конкурсних торгів) оформлено протоколами засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 27.03.2013 № 7 та від 01.04.2013 № 8 відповідно.
Пунктом 2 "Інформація про замовника торгів" розділу I "Загальні положення" (далі - пункт 2 розділу I) стандартної документації конкурсних торгів для процедури закупівлі - відкриті торги , затвердженої наказом Мінекономіки від 26.07.2010 № 919 (далі - стандартна документація конкурсних торгів), зареєстрованим в Мін'юсті 10.08.2010 за № 653/17948, встановлено, що у рядку "Посадова особа замовника, уповноважена здійснювати зв'язок з учасниками" замовником зазначаються, зокрема, посада, адреса, електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками.
При цьому документація конкурсних торгів Замовника не містить адресу та електронну адресу посадових осіб Замовника, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками.
Пунктом 3 "Забезпечення пропозиції конкурсних торгів" розділу III "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" (далі - пункт 3 розділу III) документації конкурсних торгів визначено, що надана в якості забезпечення пропозиції конкурсних торгів банківська гарантія повинна свідчити про обов'язок банку сплатити на користь Замовника суму забезпечення у випадках, передбачених пунктом 4.2 Розділу 3 цієї документації конкурсних торгів.
Разом з цим документація конкурсних торгів не містить пункту 4.2 розділу 3.
Відповідно до реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів та протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів Замовника від 18.04.2013 до участі у процедурі закупівлі запропоновано пропозиції конкурсних торгів наступних учасників:
№ п/пНазва учасникаЦіна пропозиції, грн.
1ПрАТ "УМТ"25700000,00
2ТОВ "Ілатанмед"25500000,00
Пунктом 2 "Зміст пропозиції конкурсних торгів учасників" розділу III "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" (далі - пункт 2 розділу III) документації конкурсних торгів визначено, що пропозиція конкурсних торгів, яка подається учасником процедури закупівлі, повинна складатися, зокрема, з документів, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів пропозиції конкурсних торгів.
На виконання вищезазначеної вимоги ПрАТ "УМТ" у складі пропозиції конкурсних торгів надано наказ від 23.02.2011 № 4 та протокол загальних зборів акціонерів ПрАТ "УМТ" від 23.02.2011 № 2 (далі - протокол загальних зборів) про переведення на посаду генерального директора ПрАТ "УМТ" Лаврентія Дмитра Степановича.
Відповідно до протоколу загальних зборів акціонером, якому належить 100 % акцій у статутному капіталі ПрАТ "УМТ", є фізична особа - громадянин України, Гаєвський Констянтин Станіславович.
Пунктом 9.1 статуту ПрАТ "УМТ", затвердженого загальними зборами акціонерів від 01.08.2011 № 3, встановлено, що органами управління Товариства є: загальні збори акціонерів та генеральний директор.
Пунктом 10.3 статуту ПрАТ "УМТ" встановлено, що до виключної компетенції Загальних зборів належить, зокрема, обрання та відкликання повноважень Генерального директора.
При цьому згідно з пунктом 1.5 статуту ПрАТ "УМТ" акціонером ПрАТ "УМТ" є громадянин Словацької Республіки Рехак Андрій.
Таким чином, у складі пропозиції конкурсних торгів ПрАТ "УМТ" відсутні документи, що підтверджують право Лаврентія Дмитра Степановича представляти інтереси учасника та повноваження щодо підпису документів пропозиції конкурсних торгів.
Пунктом 3 "Забезпечення пропозиції конкурсних торгів" розділу III "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" (далі - пункт 3 розділу III) документації конкурсних торгів Замовника, зокрема, встановлено, що строк дії забезпечення пропозиції конкурсних торгів повинен бути не меншим строку дії пропозиції, тобто 90 календарних днів з часу закінчення строку подання пропозицій конкурсних торгів.
Згідно із пунктом 7 Реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів Замовника прийняття пропозицій конкурсних торгів закінчилося 18.04.2013.
Відповідно до частини першої статті 253 Цивільного кодексу України перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок.
Таким чином, строк дії забезпечення пропозиції конкурсних торгів повинен бути до 17.07.2013 включно.
Проте у банківській гарантії № 067г-2013/980 (вих. № 32/801 від 16.04.2013) ПАТ "Банк Камбіо", наданій у складі пропозиції конкурсних торгів учасника ТОВ "Ілатанмед", встановлений термін її дії по 16.07.2013 року включно.
Підпунктом 1 "Наявність обладнання та матеріально-технічної бази" пункту 6 "Кваліфікаційні критерії до учасників" розділу III "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" (далі - підпункт 1 пункту 6 розділу III) документації конкурсних торгів Замовником установлено, що учасник повинен надати довідку у довільній формі за підписом керівника учасника або уповноваженої ним особи, що містить інформацію про наявність у учасника власних або на умовах договору складських приміщень, та копії документів на право користування ними, а також довідку у довільній формі за підписом керівника учасника або уповноваженої ним особи, що містить інформацію про наявність у учасника власного (примітка № 1) або на умовах договору (примітка № 2) автотранспорту.
Приміткою № 1 встановлено, що наявність у учасника власного автотранспорту підтверджується копією(ями) свідоцтва(в) про реєстрацію транспортного(их) засобу(ів) або ліцензійною(ими) карткою(ами).
Приміткою № 2 встановлено, що наявність у учасника на умовах договору автотранспорту підтверджується копією(ями) відповідного(их) договору(ів) із обов'язковим документальним підтвердженням наявності у іншої(х) сторони(ін) договору(ів) транспортних засобів - копією(ями) свідоцтва(в) про реєстрацію транспортного(их) засобу(ів) або ліцензійною(ими) карткою(ами).
Для підтвердження вищезазначеного ТОВ "Ілатанмед" у складі пропозиції конкурсних торгів надано довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, відповідно до якої учасник має орендоване приміщення (на умовах договору оренди № 5 з Спеціальним конструкторсько-технологічним бюро з Дослідним виробництвом ІФН НАНУ), а також здійснює безкоштовну транспортну доставку обладнання по території України на підставі договору про надання транспортно-експедиційних послуг при внутрішніх перевезеннях.
Для підтвердження наявності власного або на умовах договору автотранспорту ТОВ "Ілатанмед" надано договір з ЧП "Балкатранс-Логистик" від 07.11.2012 б/н про надання транспортно-експедиційних послуг та договір ЧП "Балкатранс-Логистик" з ФОП Баленко О. В. від 24.03.2010 № 1 з організації перевезення вантажів.
Проте у складі пропозиції конкурсних торгів ТОВ "Ілатанмед" відсутнє документальне підтвердження наявності у ЧП "Балкатранс-Логистик" та ФОП Баленко О. В. транспортних засобів, а саме свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів або ліцензійних карток.
Пунктом 7 "Інформація про мову (мови), якою (якими) повинні бути складені пропозиції конкурсних торгів" розділу I "Загальні положення" (далі - пункт 7 розділу I) документації конкурсних торгів встановлено, зокрема, що пропозиції конкурсних торгів, що готуються учасниками, викладаються українською мовою.
Учасником ТОВ "Ілатанмед" у складі пропозиції конкурсних торгів надані "Данные системы № MPDXR023EAA" та "Основное руководство для пользователей "Монитор пациента PHOEBE PRO", викладені на російській мові.
Учасником ПрАТ "УМТ" у складі пропозиції конкурсних торгів надані "Техническое описание "SHIMADZU BRANSIST Safir" та "Руководство оператора FYSICON", викладені на російській мові.
Згідно з абзацом другим пункту 1 та пунктом 3 частини першої статті 29 Закону, у разі якщо учасник не відповідає кваліфікаційним критеріям, встановленим у статті 16 Закону, та не відповідає умовам документації конкурсних торгів, Замовник відхиляє пропозицію конкурсних торгів.
Отже, при оцінці пропозицій конкурсних торгів учасників ТОВ "Ілатанмед" та ПрАТ "УМТ" Замовником не дотримано вимог абзацу другого пункту 1 та пункту 3 частини першої статті 29 Закону.
Частинами четвертою та п'ятою статті 28 Закону встановлено, що замовник проводить оцінку пропозицій конкурсних торгів, які не було відхилено згідно з Законом, та визначає переможця торгів з числа учасників, пропозиції конкурсних торгів яких не було відхилено.
Відповідно до абзацу сьомого частини першої статті 30 Закону замовник відміняє торги у разі відхилення всіх пропозицій конкурсних торгів згідно з цим Законом.
Слід звернути увагу, що відхилення пропозиції конкурсних торгів у зв'язку із тим, що пропозиція конкурсних торгів не відповідає умовам документації конкурсних торгів, є обов'язком замовника.
Таким чином, у Замовника мали місце передумови для прийняття рішення щодо відхилення пропозицій конкурсних торгів Учасників у зв'язку з тим, що пропозиція конкурсних торгів не відповідає кваліфікаційним критеріям, встановленим статтею 16 Закону, та умовам документації конкурсних торгів, а також відміни процедури закупівлі у зв'язку з відхиленням всіх пропозицій конкурсних торгів згідно з Законом.
Проте згідно з протоколом оцінки пропозицій конкурсних торгів Замовника від 19.04.2013 до оцінки допущено пропозиції конкурсних торгів ТОВ "Ілатанмед" та ПрАТ "УМТ". За результатами проведення оцінки пропозицій конкурсних торгів найбільш економічно вигідною визнана пропозиція ТОВ "Ілатанмед".
У пункті 7 форми протоколу оцінки пропозицій конкурсних торгів (цінових пропозицій) , затвердженої Наказом , вказується методика оцінки пропозицій конкурсних торгів (цінових пропозицій).
Разом з цим у протоколі оцінки пропозицій конкурсних торгів (цінових пропозицій) від 19.04.2013, наданому Замовником, не вказано методику оцінки пропозицій конкурсних торгів.
V. Висновок за результатами здійснення моніторингу
За результатами розгляду матеріалів, наданих Замовником за процедурою закупівлі "відкриті торги" устаткування радіологічного, електромедичного та електротерапевтичного, Мінекономрозвитку виявлено:
1. Щодо відповідності документів замовника вимогам законодавства у сфері державних закупівель:
- при заповненні форми річного плану Замовником не враховані вимоги форми річного плану , затверджені Наказом ;
- при заповненні форми протоколу оцінки Замовником не враховані вимоги форми протоколу оцінки, затверджені Наказом.
- при підготовці документації конкурсних торгів Замовником не враховано пункт 2 розділу I стандартної документації конкурсних торгів .
2. Щодо відповідності порядку проведення процедур закупівель вимогам законодавства у сфері державних закупівель:
- пропозиція конкурсних торгів ТОВ "Ілатанмед" не відповідає вимозі пункту 7 розділу I, пункту 1 та підпункту 1 пункту 6 розділу III документації конкурсних торгів;
- пропозиція конкурсних торгів ПрАТ "УМТ" не відповідає вимозі пункту 7 розділу I та пункту 2 розділу III документації конкурсних торгів.
Ураховуючи зазначене, виконання зобов'язань за договором про закупівлю устаткування радіологічного, електромедичного та електротерапевтичного, укладеного за результатами процедури закупівлі, проведеної з порушенням законодавства у сфері державних закупівель, може призвести до нераціонального та неефективного використання державних коштів, що не відповідатиме меті Закону та принципам, за якими мають здійснюватися державні закупівлі, закріпленими в статті 3 Закону.
VI. Рекомендації за результатами здійснення моніторингу:
За результатами здійсненого моніторингу Мінекономрозвитку рекомендує усунути вказані порушення та не допускати їх у майбутньому.
У разі неможливості усунути вказані порушення провести нову процедуру закупівлі відповідно до вимог законодавства у сфері державних закупівель.
Крім того, Мінекономрозвитку рекомендує у документації конкурсних торгів зазначати інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників згідно з законодавством, зокрема вимогам, встановленим статтею 17 Закону. Тобто, у разі якщо законодавством визначено конкретну форму документів, які можуть містити відповідну інформацію, передбачену статтею 17 Закону, та встановлено уповноважений орган на їх видачу, замовнику необхідно при підготовці документації конкурсних торгів у подальшому встановлювати вимогу щодо надання учасниками саме таких документів.
VII. Додаткова інформація
Частиною третьою статті 12 та статтею 43 Закону встановлено, що відповідальність за вибір та застосування процедур закупівлі несуть виключно службові (посадові) особи замовника - члени комітету з конкурсних торгів персонально та за порушення вимог, установлених Законом та нормативно-правовими актами, розробленими відповідно до цього Закону, зокрема члени комітету з конкурсних торгів замовника, несуть відповідальність згідно із законами України відповідно.
Пунктом 3.14 Порядку визначено, що копію висновку Мінекономрозвитку протягом двох робочих днів з дня його підписання надсилає Державній казначейській службі (обслуговуючому банку), а в разі необхідності разом з іншими матеріалами про виявлені порушення (у разі їх наявності) - до інших контролюючих та правоохоронних органів, органу оскарження.
У зв'язку з чим Мінекономрозвитку інформує Замовника про подання даних матеріалів до правоохоронних та контролюючих органів у відповідності до пункту 22 статті 8 Закону та пункту 3.14 Порядку.
Директор департаменту державних закупівель та
державного замовлення Мінекономрозвитку
А.Є. Рубан
( Текст взято з сайту Мінекономрозвитку України http://www.me.gov.ua )