• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Стосовно дотримання процедур державних закупівель

Тендерна палата України | Висновок від 06.08.2007 № в-64/08
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 06.08.2007
  • Номер: в-64/08
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 06.08.2007
  • Номер: в-64/08
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
06.08.2007 N в-64/08
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Підстава: в порядку здійснення громадського контролю відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника:
Назва: Сімферопольська міська клінічна лікарня N 6 швидкої медичної допомоги.
Адреса: 95026, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Гагаріна, 15.
2. Відповідальний за проведення торгів: Цимбал Світлана Миколаївна. Телефон: (0625) 22-03-22, факс: (0625) 22-14-59.
3. Предмет закупівлі: продукція харчової промисловості.
4. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
5. Джерело фінансування закупівель: кошти місцевого бюджету.
6. Період здійснення процедури закупівлі: початок 19.03.2007, закінчення 20.04.2007.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Форма оголошення про заплановану закупівлю - 1 арк.;
2. Оголошення про заплановану закупівлю за N 12044907, опубліковане в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 19.03.2007 N 12(83) - 1 арк.;
3. Оголошення про заплановану закупівлю за N 3230849, опубліковане у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель, від 19.03.2007 N 12(49) - 1 арк.;
4. Тендерна документація - 23 арк.;
5. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 12.04.2007 N 31 - 2 арк.;
6. Додаток N 1 до протоколу розкриття тендерних пропозицій - 1 арк.;
7. Протокол оцінки тендерних пропозицій та вибору переможця від 16.04.2007 N 32 - 3 арк.;
8. Додаток до протоколу (таблиця оцінки цінових пропозицій) від 16.04.2007 N 32 - 1 арк.;
9. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 03.04.2007 N 27 - 2 арк.;
10. Додаток N 1 до протоколу розкриття тендерних пропозицій - 1 арк.;
11. Протокол оцінки тендерних пропозицій та вибору переможця від 12.04.2007 N 29 - 3 арк.;
12. Додаток до протоколу (таблиця оцінки цінових пропозицій) від 12.04.2007 N 29 - 1 арк.;
13. Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів від 20.04.2007 N 7 - 1 арк.;
14. Наказ від 21.02.2007 N 76 про створення тендерного комітету - 1 арк.;
15. Протокол засідання тендерного комітету щодо організації (вибору) процедури закупівлі від 23.02.2007 N 16 - 1 арк.;
16. Платіжне доручення: від 21.03.2007 N 134 на суму 24 000 грн.; від 29.03.2007 N 39 на суму 24 000 грн.; від 29.03.2007 N 23 на суму 24000 грн.; від 29.03.2007 N 39 на суму 2400 грн.; від 02.04.2007 N 7 на суму 2400 грн.; від 30.05.2007 N 703 на суму 2400 грн.; від 18.05.2007 N 643 на суму 864 грн.; від 07.05.2007 N 606 на суму 1118,60 грн.; від 23.05.2007 N 666 на суму 1460,92 грн.; від 31.05.2007 N 740 на суму 1699,80 грн.; - 10 арк.;
17. Цінова пропозиція СПД "Фірми "Південне сяйво" від 03.04.2007 б/н - 1 арк.;
18. Тендерна пропозиція СПД "Фірми "Південне сяйво" від 03.04.2007 б/н - 1 арк.;
19. Цінова пропозиція ПП "Аквамарин" від 03.04.2007 б/н - 2 арк.;
20. Тендерна пропозиція ПП "Аквамарин" б/д б/н - 2 арк.;
21. Цінова пропозиція ПП "Чепік І.В." від 03.04.2007 б/н - 2 арк.;
22. Тендерна пропозиція ПП "Чепік І.В." б/д б/н - 2 арк.;
23. Цінова пропозиція СПД "Ашиков" від 29.03.2007 б/н - 1 арк.;
24. Тендерна пропозиція СПД "Ашиков" від 29.03.2007 б/н - 1 арк.;
25. Цінова пропозиція СОМК "Фермер Крима" б/д б/н - 1 арк.;
26. Тендерна пропозиція від СОМК "Фермер Крима" б/д б/н - 1 арк.;
27. Протокол засідання тендерного комітету щодо прийняття рішення про продовження строку подання тендерних пропозицій від 28.03.2007 N 26 - 1 арк.;
28. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції від 12.04.2007 б/н - 3 арк.;
29. Форма оголошення про результати проведення торгів - 2 арк.;
30. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції від 17.04.2007 б/н - 1 арк.;
31. Договір закупівлі товарів за державні кошти від 24.04.2007 N 37, укладений з ПП "Чепік І.В." - 3 арк.;
32. Договір закупівлі товарів за державні кошти від 18.04.2007 N 36, укладений з СПД "Фірми "Південне сяйво" на 3 аркушах.
Завдання сформульоване таким чином:
"Надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури закупівлі Сімферопольською міською клінічною лікарнею N 6 швидкої медичної допомоги з придбання продукції харчової промисловості".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Згідно з наказом від 21.02.2007 N 76 про створення тендерного комітету Сімферопольською міською клінічною лікарнею N 6 швидкої медичної допомоги створено тендерний комітет, до складу якого входить 5 осіб. Головою тендерного комітету призначено Цимбал С.М.
Інформація про членів тендерного комітету:
NП.І.Б.Дата та номер
розпорядчого
акта включення
до складу
тендерного
комітету
Посада в ТКN, дата
свідоцтва чи
сертифіката
1.Цимбал С. М.наказ від
21.02.2007 N 76
Голова
тендерного
комітету
2.Євстаф'єва А.У.наказ від
21.02.2007 N 76
Заступник
голови
тендерного
комітету
3.Носікова Л.В.наказ від
21.02.2007 N 76
Секретар
тендерного
комітету
4.Ходунов О.О.наказ від
21.02.2007 N 76
Член тендерного
комітету
5.Парубець Н.О.наказ від
21.02.2007 N 76
Член тендерного
комітету
В порушення вимог ч. 2 ст. 12 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (надалі - Закон) Замовником не розроблено та не затверджено Положення про тендерний комітет.
2. Вибір процедури закупівлі.
Відповідно до Протоколу від 23.02.2007 N 16 щодо вибору процедури закупівлі продукції харчової промисловості було вирішено проводити закупівлю продуктів харчування шляхом відкритих торгів із зменшенням ціни, що погоджено та засвідчено підписами всіх членів тендерного комітету.
3. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Оголошення про відкриті торги із зменшенням ціни щодо здійснення закупівлі продукції харчової промисловості було опубліковано Сімферопольською міською клінічною лікарнею N 6 швидкої медичної допомоги (далі - Замовник):
- в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 19.03.2007 N 12(83), оголошення за N 12044907;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель, від 19.03.2007 N 12(49), оголошення N 3230849.
Також, оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на сайті www.zakupivli.com (код FPR/M619).
Відповідно до вимог ч. 3 ст. 19 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (далі - Закон) строк для подання тендерних пропозицій має становити 30 календарних днів від дати опублікування оголошення про проведення торгів в інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України. В окремих випадках цей строк може бути скорочено до 15 календарних днів.
Так, в оголошенні кінцевий термін для подання тендерних пропозицій встановлено 03.04.2007, або скорочено до 16 календарних днів.
4. Тендерна документація.
Тендерна документація із закупівлі продукції харчової промисловості, що надана на дослідження, не відповідає вимогам ст. ст. 21, 26-1, 34, 36 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 6 ст. 21 Закону тендерна документація не затверджена тендерним комітетом Замовника та не завірена печаткою організації;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону п. 7 тендерної документації не містить методики розрахунку ціни тендерної пропозиції;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону не зазначено прізвища, посади та адреси однієї чи кількох посадових осіб або інших працівників замовника, уповноважених здійснювати зв'язок із учасниками;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 21 Закону технічна специфікація не містить детального опису товарів з використанням об'єктивних якісних характеристик;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 21 Закону технічна специфікація не містить посилань на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію товарів, що закуповуються з використанням існуючих міжнародних або національних стандартів, норм та правил;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 26-1 Закону у п. 23 тендерної документації не зазначено Антимонопольний комітет України як спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань координації закупівель товарів, робіт і послуг;
- в порушення вимог ст. 34 Закону до зазначених основних умов, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю, не включено істотних умов договору, а саме - умови договору про закупівлю після його підписання не повинні змінюватися;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 36 Закону у п. 27 тендерної документації не зазначено, які об'єкти не можуть бути оскаржені;
Крім того, дослідженням встановлено, невідповідність змісту поданого оголошення про заплановану закупівлю змісту тендерної документації стосовно кількості предмета закупівлі (п. 3.2 форми оголошення з п. 2.2 оголошення тендерної документації).
5. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
Відповідно до оголошення про заплановану закупівлю Замовником передбачено здійснити закупівлю продукції харчової промисловості у кількості двох лотів. Проте, п. 12 "Тендерне забезпечення" тендерної документації передбачено надання тендерного забезпечення по трьом лотам.
Згідно з технічною специфікацією тендерної документації визначено перелік продукції харчової промисловості у загальній кількості 86 найменувань, без поділу предмета закупівлі за лотами.
Таким чином, порушено вимоги ст. 1 Закону щодо визначення частини предмета закупівлі.
На дослідження надано два протоколи розкриття (від 12.04.2007 N 31 та від 12.04.2007 N 29), згідно з якими цінові пропозиції учасниками подано за такими лотами:
- лот N 1 - відсутні пропозиції;
- лот N 2 - хліб;
- лот N 3 - м'ясо та м'ясопродукти.
Відповідно до технічної специфікації (переліку продукції харчової промисловості) Замовником не передбачалося здійснення закупівлі хліба, м'яса та м'ясопродуктів.
Таким чином, Замовником порушено вимоги ст. 2 та ст. 2-1 Закону в частині проведення закупівлі хліба, м'яса та м'ясопродуктів без проведення тендера та незабезпечення основних принципів державних закупівель.
Відповідно до протоколу розкриття від 03.04.2007 N 27 на участь у торгах надійшли тендерні пропозиції від трьох учасників за лотом N 2, а саме:
- ПП "Чепік І.В." з ціновою пропозицією 54 950 грн.;
- ПП "Аквамарин" з ціновою пропозицією 38 130 грн.;
- Фірми "Південне сяйво" з ціновою пропозицією 37 000 грн.
Розкриття тендерних пропозицій відбулось з порушенням вимог ст. 18 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 1 ст. 18 Закону до участі у торгах допущено учасників, інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України.
Відповідно до протоколу розкриття 12.04.2007 N 31 на участь у торгах надійшли тендерні пропозиції від чотирьох учасників за лотом N 3, а саме:
- СПД "Ашиков" з ціновою пропозицією 105 105 грн.;
- ПП "Чепік І.В." з ціновою пропозицією 95 000 грн.;
- ПП "Аквамарин" з ціновою пропозицією 114 000 грн.;
- СОМК "Фермер Крима" з ціновою пропозицією 95 000 грн.
Розкриття тендерних пропозицій відбулось з порушенням вимог ст. 18 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 1 ст. 18 Закону до участі у торгах допущено учасників, інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України.
6. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця.
На дослідження надано протоколи оцінки тендерних пропозицій від 03.04.2007 N 27 та від 12.04.2007 N 31.
Оцінка тендерних пропозицій згідно з вищезазначеними протоколами відбулася з порушенням вимог статей 18, 26, 28 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 1 ст. 18 Закону переможцями торгів визначено учасників, інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію у разі, якщо інформація про учасника, який подав тендерну пропозицію, відсутня в каталозі;
- в порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону допущено до оцінки учасників, тендерні пропозиції яких повинно бути відхилено;
Таким чином, Замовником порушено вимоги ст. 26, ст. 27 Закону в частині визначення переможців торгів, та допущення до оцінки учасників, що не відповідають вимогам тендерної документації.
Згідно з вимогами ст. 28 Закону Замовник мав відмінити торги, оскільки було необхідно відхилити всі тендерні пропозиції відповідно до вимог ст. 27 цього Закону.
Переможцем торгів за лотом N 2 із закупівлі хліба, відповідно до вищезазначеного протоколу, визначено Фірму "Південне сяйво".
Переможцем торгів за лотом N 3 із закупівлі м'яса та м'ясопродуктів, відповідно до вищезазначеного протоколу, визначено ПП "Чепік І.В.".
7. Інформування про акцепт тендерної пропозиції та про результати торгів.
В порушення вимог ч. 3 ст. 29-1 Закону оголошення про результати проведення процедури відкритих торгів не оприлюднене і не опубліковане в інформаційній системі в мережі Інтернет та у спеціальному друкованому засобі масової інформації, в інформаційному бюлетені, які видає Тендерна палата України, протягом 10 календарних після укладення договору про закупівлю.
Відповідно до звіту від 22.04.2007 N 7 дата акцепту тендерної пропозиції за лотом N 2 - 12.04.2007 та за лотом N 3 - 16.04.2007.
Повідомлення про акцепт тендерних пропозицій надіслано Замовником усім учасникам: за лотом N 2 12.04.2007 та за лотом N 3 16.04.2007.
8. Укладання договору.
Замовником укладено договори: за лотом N 2 на закупівлю хліба від 18.04.2007 N 36 з переможцем торгів фірмою "Південне сяйво" на загальну 55 000 гривень та за лотом N 3 на закупівлю м'яса та м'ясопродуктів на загальну суму 150 000 гривень.
В порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону передбачено внесення змін до умов договорів про закупівлю, зокрема, коригування ціни договору, без отримання відповідного позитивного висновку Комісії.
9. Складання звітності.
За результатами здійснення процедури закупівлі складено звіт про результати здійснення процедури закупівлі відкритих торгів із зменшенням ціни щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 20.04.2007 N 7.
В порушення вимог форми звіту про результати здійснення процедур відкритих торгів із зменшенням ціни щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженої розпорядженням Антимонопольного комітету України "Про затвердження форм Звітів про результати здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та Інструкції щодо їх заповнення" від 20.06.2006 р. N 219-р, у звіті про результати здійснення процедури закупівлі відкритих торгів із зменшенням ціни від 20.04.2007 N 7 не зазначено обов'язкової інформації щодо:
- опису предмета закупівлі;
- дати і номера інформаційного бюлетеня Тендерної палати України, у якому було опубліковано оголошення про торги та номера оголошення про торги;
- назви, дати і номера спеціалізованого друкованого засобу масової інформації, у якому було опубліковано оголошення про торги та номера оголошення про торги;
- дати і номера інформаційного бюлетеня Тендерної палати України, у якому було опубліковано оголошення про результати торгів та номера оголошення;
- назви, дати і номера спеціалізованого друкованого засобу масової інформації, у якому було опубліковано оголошення про результати торгів та номера оголошення;
- дати розміщення і коду, присвоєного оголошенню про торги системою www.zakupivli.com;
- дати розміщення і коду, присвоєного оголошенню про результати торгів системою www.zakupivli.com;
- вартості укладеного договору.
В порушення вимог ст. 17 Закону у звіті про результати здійснення процедури закупівлі за встановленою формою, не зазначено обов'язкової інформації щодо:
- стислого опису предмета закупівлі;
- ціни договору про закупівлю;
- ціни і стислого опису інших основних умов кожної тендерної пропозиції та договору про закупівлю, а також додаткових умов, запропонованих учасником;
- стислого викладення критеріїв порівняння та оцінки тендерних пропозицій і визначення переможця процедури закупівлі;
- обґрунтування підстав відхилення тендерних пропозицій;
- дати опублікування оголошення про заплановану закупівлю відповідно до ст. 8 Закону та оголошення про результати проведення торгів відповідно до ст. 29-1 Закону;
- кодів, присвоєних інформаційними системами у мережі Інтернет;
- інформації про наявність учасника - переможця процедури закупівлі в тематичному каталозі учасників процедур закупівель.
В порушення вимог ч. 2 ст. 17 Закону звіт про результати процедури закупівлі оприлюднено з порушенням строку оприлюднення.
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів Сімферопольською міською клінічною лікарнею N 6 швидкої медичної допомоги стосовно проведення процедури закупівлі продукції харчової промисловості встановлено, що закупівля була здійснена з порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
- ч. 2 ст. 12 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (надалі - Закон) Замовником не розроблено та не затверджено Положення про тендерний комітет;
- ч. 6 ст. 21 Закону тендерна документація не затверджена тендерним комітетом Замовника;
- ч. 1 ст. 21 Закону тендерна документація не містить методики розрахунку ціни тендерної пропозиції;
- ч. 1 ст. 21 Закону не зазначено прізвища, посади та адреси однієї чи кількох посадових осіб або інших працівників замовника, уповноважених здійснювати зв'язок із учасниками;
- ч. 2 ст. 21 Закону технічна специфікація не містить: детального опису з використанням об'єктивних якісних характеристик, посилань на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію товарів, що закуповуються з використанням існуючих міжнародних або національних стандартів, норм та правил;
- ч. 1 ст. 26-1 Закону у тендерній документації не зазначено Антимонопольний комітет України як спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань координації закупівель товарів, робіт і послуг;
- ст. 34 Закону до зазначених основних умов, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю, не включено істотних умов договору, а саме - умови договору про закупівлю після його підписання не повинні змінюватися;
- ч. 2 ст. 36 Закону у тендерній документації не зазначено, які об'єкти не можуть бути оскаржені;
- ст. 1 Закону щодо визначення частини предмета закупівлі;
- ст. 2 та ст. 2-1 Закону в частині проведення закупівлі хліба, м'яса та м'ясопродуктів без проведення тендера та не забезпечення основних принципів державних закупівель;
- ч. 1 ст. 18 Закону переможцями торгів визначено учасників, інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України;
- ч. 7 ст. 26 Закону допущено до оцінки учасників, тендерні пропозиції яких повинно бути відхилено;
- ч. 1 ст. 27 Закону Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію у разі, якщо інформація про учасника, який подав тендерну пропозицію, відсутня в каталозі;
- ч. 1 ст. 28 Закону торги повинні бути відмінені, оскільки Замовник мав відхилити усі тендерні пропозиції;
- ч. 2 ст. 34 Закону щодо передбачення внесення змін до умов договорів про закупівлю, зокрема, коригування ціни договору, без отримання відповідного позитивного висновку Комісії;
- порушено вимоги щодо складання форми звіту про результати здійснення процедур відкритих торгів із зменшенням ціни щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженої розпорядженням Антимонопольного комітету України "Про затвердження форм Звітів про результати здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та Інструкції щодо їх заповнення" від 20.06.2006 р. N 219-р;
- ст. 17 Закону щодо зазначення обов'язкової інформації у звіті про результати здійснення процедури закупівлі за встановленою формою;
- ч. 2 ст. 17 Закону щодо оприлюднення звіту про результати процедури закупівлі.
Дії тендерного комітету Сімферопольської міської клінічної лікарні N 6 швидкої медичної допомоги можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених статтею 364 Кримінального кодексу України.
Голова правління В.С.Лаба
"Офіційні висновки
Тендерної палати України",
N 8, 23 серпня 2007 р.