• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Змін до Положення про автоматизовану систему розподілу справ (визначення члена Вищої ради правосуддя - доповідача)

Вища рада правосуддя | Рішення від 19.12.2024 № 3714/0/15-24
Реквізити
  • Видавник: Вища рада правосуддя
  • Тип: Рішення
  • Дата: 19.12.2024
  • Номер: 3714/0/15-24
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Вища рада правосуддя
  • Тип: Рішення
  • Дата: 19.12.2024
  • Номер: 3714/0/15-24
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ВИЩА РАДА ПРАВОСУДДЯ
РІШЕННЯ
19 грудня 2024 року № 3714/0/15-24
Про затвердження Змін до Положення про автоматизовану систему розподілу справ (визначення члена Вищої ради правосуддя - доповідача)
Відповідно до статті 32 Закону України "Про Вищу раду правосуддя" для здійснення розподілу справ у Вищій раді правосуддя, її органах діє автоматизована система розподілу справ (визначення члена Вищої ради правосуддя - доповідача, дисциплінарного інспектора Вищої ради правосуддя - доповідача).
Положення про автоматизовану систему розподілу справ затверджується Вищою радою правосуддя.
Рішенням Вищої ради правосуддя від 16 листопада 2017 року № 3689/0/15-17 затверджено Положення про автоматизовану систему розподілу справ (визначення члена Вищої ради правосуддя - доповідача).
У зв’язку з необхідністю врегулювання діяльності служби дисциплінарних інспекторів Вищої ради правосуддя розроблено проєкт положення про службу дисциплінарних інспекторів Вищої ради правосуддя.
З огляду на необхідність урегулювання процесу автоматизованого розподілу справ у Вищій раді правосуддя у зв’язку з початком роботи служби дисциплінарних інспекторів Вищої ради правосуддя виникла потреба у внесенні змін до Положення про автоматизовану систему розподілу справ (визначення члена Вищої ради правосуддя - доповідача).
На підставі викладеного, керуючись статтею 131 Конституції України, статтями 3, 32, 34 Закону України "Про Вищу раду правосуддя", Вища рада правосуддя
вирішила:

Голова Вищої ради правосуддя

Григорій УСИК
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Вищої ради правосуддя
16 листопада 2017 року № 3689/0/15-17
(у редакції рішення Вищої ради
правосуддя від 19 грудня 2024 року
№ 3714/0/15-24)
ПОЛОЖЕННЯ
про автоматизовану систему розподілу справ
I. Загальна частина
1.1. Положення про автоматизовану систему розподілу справ (далі - Положення) розроблене відповідно до Конституції України, Закону України "Про Вищу раду правосуддя", Регламенту Вищої ради правосуддя, Положення про службу дисциплінарних інспекторів Вищої ради правосуддя.
1.2. Положення визначає порядок функціонування у Вищій раді правосуддя (її органах) автоматизованої системи визначення члена Вищої ради правосуддя - доповідача, дисциплінарного інспектора Вищої ради правосуддя - доповідача під час здійснення ними повноважень відповідно до Конституції України та законів України.
Автоматизована система забезпечує об’єктивний та неупереджений розподіл справ між членами Вищої ради правосуддя, дисциплінарними інспекторами Вищої ради правосуддя з дотриманням принципу випадковості, у хронологічному порядку надходження справ, у рівній кількості з урахуванням коефіцієнтів навантаження.
1.3. Справи розподіляються між усіма членами Вищої ради правосуддя та між усіма дисциплінарними інспекторами Вищої ради правосуддя з урахуванням вимог пунктів 2.5, 2.6 Положення.
Під час автоматизованого розподілу справ для визначення навантаження члена Вищої ради правосуддя, дисциплінарного інспектора Вищої ради правосуддя розрахунковий період починається 1 січня кожного року.
1.4. Положення не регулює та не встановлює порядку ведення загального діловодства у Вищій раді правосуддя.
1.5. Наведені в Положенні терміни вживаються в такому значенні:
1) автоматизована система - це сукупність комп’ютерних програм, які забезпечують функціонування документообігу Вищої ради правосуддя, процесу визначення члена Вищої ради правосуддя, дисциплінарного інспектора Вищої ради правосуддя за допомогою використання відповідних програмно-апаратних комплексів Вищої ради правосуддя, передачу інформації до центральної бази даних, захист на технологічних ланках від несанкціонованого доступу тощо;
2) адміністратор автоматизованої системи - установа, яка згідно з договором забезпечує технічний супровід та здійснює підтримку працездатності автоматизованої системи в цілому та виконує інші функції відповідно до взятих на себе договірних зобов’язань;
3) комп’ютерна програма - набір інструкцій у вигляді слів, цифр, кодів, схем, символів чи інших знаків, виражених у придатній для зчитування комп’ютером формі, які приводять його в дію для досягнення певної мети або результату;
4) користувач автоматизованої системи - член Вищої ради правосуддя, дисциплінарний інспектор Вищої ради правосуддя, працівник Вищої ради правосуддя, якому надано право користування автоматизованою системою;
5) права користувача автоматизованої системи - сукупність дій, які користувач автоматизованої системи має право виконувати в цій системі;
6) справи:
матеріали стосовно призначення судді на посаду;
матеріали стосовно порушення суддею чи прокурором вимог щодо несумісності;
скарги на рішення відповідного органу про притягнення до дисциплінарної відповідальності судді чи прокурора;
матеріали стосовно звільнення судді з посади;
матеріали стосовно надання згоди на затримання судді чи утримання його під вартою;
матеріали стосовно тимчасового відсторонення судді від здійснення правосуддя;
повідомлення (матеріали) про втручання в діяльність суддів щодо здійснення правосуддя;
повідомлення (матеріали) про втручання в діяльність члена Вищої ради правосуддя;
матеріали щодо забезпечення незалежності суддів;
матеріали стосовно переведення судді з одного суду до іншого та відрядження судді до іншого суду того самого рівня і спеціалізації;
матеріали стосовно припинення відставки судді;
матеріали стосовно зупинення повноважень члена Вищої ради правосуддя;
скарги щодо дисциплінарних проступків суддів (дисциплінарні скарги), дисциплінарні справи;
висновки дисциплінарних інспекторів Вищої ради правосуддя - доповідачів із пропозиціями про залишення дисциплінарних скарг без розгляду та повернення скаржникам, про відкриття або про відмову у відкритті дисциплінарних справ, про об’єднання дисциплінарних справ в одну дисциплінарну справу;
проєкти ухвал Вищої ради правосуддя про поновлення чи відмову в поновленні строку для оскарження рішення Дисциплінарної палати, про залишення без розгляду скарг на рішення Дисциплінарної палати та повернення їх особам, які їх подали;
проєкти висновків із пропозиціями за результатами підготовки скарг на рішення Дисциплінарних палат до розгляду;
подання керівника служби дисциплінарних інспекторів Вищої ради правосуддя про застосування заходів дисциплінарного впливу до дисциплінарних інспекторів Вищої ради правосуддя;
скарги на дії (бездіяльність) осіб, суб’єктом призначення яких є Вища рада правосуддя, та пропозиції Комісії з питань вищого корпусу державної служби в системі правосуддя, внесені за результатами дисциплінарного провадження стосовно цих осіб;
скарги на дії (бездіяльність) Голови Служби судової охорони, його заступників, осіб, які виконують їх обов’язки;
вимога члена Дисциплінарної палати, дисциплінарного інспектора Вищої ради правосуддя - доповідача, які не згодні з рішенням Дисциплінарної палати про повернення дисциплінарної скарги або про відмову у відкритті дисциплінарної справи, разом з матеріалами скарги;
матеріали стосовно призначення на посаду члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України;
матеріали стосовно звільнення члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України з посади;
матеріали стосовно призначення на посаду керівника служби дисциплінарних інспекторів, його заступника та дисциплінарного інспектора;
матеріали стосовно звільнення керівника служби дисциплінарних інспекторів, його заступника та дисциплінарного інспектора з посади;
7) технічний адміністратор - особа або підрозділ, що безпосередньо знаходиться в секретаріаті Вищої ради правосуддя, завданням якого є підтримка технічного функціонування обладнання, що забезпечує роботу системи.
II. Порядок функціонування автоматизованої системи та роботи в автоматизованій системі
2.1. Функціональні обов’язки користувача автоматизованої системи визначаються у відповідній посадовій інструкції. Надання та позбавлення права доступу до автоматизованої системи здійснюється на підставі наказу Голови Вищої ради правосуддя.
2.2. Користувач автоматизованої системи зобов’язаний виконувати вимоги Положення та забезпечувати конфіденційність інформації, яка в ній міститься.
2.3. Відповідальність за функціонування програмних компонентів автоматизованої системи несе адміністратор автоматизованої системи, за технічне функціонування обладнання автоматизованої системи - технічний адміністратор.
2.4. Незаконне втручання в роботу автоматизованої системи має наслідком відповідальність, передбачену законом.
2.5. На підставі внесеної інформації автоматизована система визначає члена Вищої ради правосуддя, дисциплінарного інспектора Вищої ради правосуддя.
Не розподіляються члену Вищої ради правосуддя, дисциплінарному інспектору Вищої ради правосуддя справи, що надійшли:
1) за один місяць до закінчення повноважень члена Вищої ради правосуддя, дисциплінарного інспектора Вищої ради правосуддя;
2) за п’ять робочих днів до початку відпустки члена Вищої ради правосуддя, дисциплінарного інспектора Вищої ради правосуддя, тривалість якої становить не менше чотирнадцяти календарних днів;
3) за три робочі дні до початку відпустки члена Вищої ради правосуддя, дисциплінарного інспектора Вищої ради правосуддя, тривалість якої становить менше чотирнадцяти календарних днів;
4) у період відпустки члена Вищої ради правосуддя, дисциплінарного інспектора Вищої ради правосуддя;
5) за один робочий день до відрядження члена Вищої ради правосуддя, дисциплінарного інспектора Вищої ради правосуддя;
6) у дні перебування члена Вищої ради правосуддя, дисциплінарного інспектора Вищої ради правосуддя у відрядженні;
7) у дні участі члена Вищої ради правосуддя, дисциплінарного інспектора Вищої ради правосуддя в діяльності конкурсних комісій та інших органів, утворених Вищою радою правосуддя для виконання повноважень, визначених Конституцією України, законами України "Про Вищу раду правосуддя", "Про судоустрій і статус суддів", без відбуття у відрядження відповідно до наказу Голови Вищої ради правосуддя, керівника секретаріату Вищої ради правосуддя;
8) у період тимчасової непрацездатності члена Вищої ради правосуддя, дисциплінарного інспектора Вищої ради правосуддя;
9) у разі зупинення повноважень члена Вищої ради правосуддя, дисциплінарного інспектора Вищої ради правосуддя;
10) в інших передбачених законодавством випадках, коли член Вищої ради правосуддя, дисциплінарний інспектор Вищої ради правосуддя не можуть здійснювати свої повноваження.
Скарги щодо дисциплінарних проступків суддів (дисциплінарні скарги), скарги на рішення Дисциплінарних палат про притягнення до дисциплінарної відповідальності судді не розподіляються дисциплінарному інспектору Вищої ради правосуддя за два місяці до закінчення його повноважень.
Дисциплінарні справи не розподіляються члену Вищої ради правосуддя, дисциплінарному інспектору Вищої ради правосуддя за два місяці до закінчення їхніх повноважень.
Справи, визначені в абзацах п'ятнадцятому-сімнадцятому підпункту 6 пункту 1.5, не розподіляються члену Вищої ради правосуддя за два місяці до закінчення його повноважень.
Висновки дисциплінарних інспекторів Вищої ради правосуддя - доповідачів із пропозиціями про залишення дисциплінарних скарг без розгляду та повернення скаржникам, про відкриття або про відмову у відкритті дисциплінарних справ розподіляються між членами Вищої ради правосуддя, які входять до складу Дисциплінарних палат Вищої ради правосуддя, за якими закріплені відповідні дисциплінарні інспектори Вищої ради правосуддя - доповідачі.
Дисциплінарні скарги, які стосуються розгляду однієї судової справи (скарги різних заявників стосовно одного й того самого судді або скарги стосовно суддів різних судових інстанцій, що здійснювали судочинство в одній судовій справі), розподіляються дисциплінарному інспектору Вищої ради правосуддя, визначеному автоматизованою системою для перевірки першої такої скарги, перевірку якої дисциплінарний інспектор Вищої ради правосуддя не завершив.
Скарги на рішення Дисциплінарних палат, ухвалених за результатами розгляду дисциплінарних справ, у яких на день початку роботи служби дисциплінарних інспекторів Вищої ради правосуддя Дисциплінарна палата ухвалила рішення про відкриття дисциплінарної справи, не розподіляються між дисциплінарними інспекторами Вищої ради правосуддя, а розподіляються між членами Вищої ради правосуддя, які не входили до складу Дисциплінарної палати під час ухвалення оскаржуваного рішення.
Скарги на рішення відповідного органу про притягнення до дисциплінарної відповідальності прокурора розподіляються між членами Вищої ради правосуддя.
Проєкти ухвал Вищої ради правосуддя про поновлення чи відмову в поновленні строку для оскарження рішення Дисциплінарної палати, про залишення без розгляду скарг на рішення Дисциплінарної палати та повернення їх особам, які їх подали, проєкти висновків із пропозиціями за результатами підготовки скарг на рішення Дисциплінарних палат до розгляду розподіляються між членами Вищої ради правосуддя, які не входили до складу Дисциплінарної палати під час ухвалення оскаржуваного рішення.
Висновки дисциплінарних інспекторів Вищої ради правосуддя про об’єднання дисциплінарних справ в одну дисциплінарну справу відповідно до частини дванадцятої статті 49 Закону України "Про вищу раду правосуддя" розподіляються між членами Вищої ради правосуддя.
Матеріали щодо звільнення судді з посади, а також про переведення, відрядження судді розподіляються члену Вищої ради правосуддя, на розгляді якого вже перебувають матеріали про звільнення судді з посади з інших підстав або про призначення, переведення, відрядження судді.
Матеріали за зверненням судді, судів, органів та установ системи правосуддя про втручання в діяльність судді щодо здійснення правосуддя, матеріали, зареєстровані із власної ініціативи за встановленими фактами, які свідчать про загрозу незалежності судді чи авторитету правосуддя, а також матеріали, зареєстровані із власної ініціативи на підставі доповідної записки члена Вищої ради правосуддя, розподіляються члену Вищої ради правосуддя, на розгляді якого вже перебувають матеріали про втручання в діяльність судді щодо здійснення правосуддя.
Доступ до інформації про наявність справ стосовно судді (прокурора), які розподілені між дисциплінарними інспекторами Вищої ради правосуддя, членами Вищої ради правосуддя, надається кожному члену Вищої ради правосуддя, дисциплінарному інспектору Вищої ради правосуддя.
Повідомлення (матеріали) про втручання в діяльність члена Вищої ради правосуддя не розподіляються члену Вищої ради правосуддя, який повідомив про втручання.
Якщо член Вищої ради правосуддя, дисциплінарний інспектор Вищої ради правосуддя є учасником справи (скаржник, заявник або особа, стосовно якої подано скаргу), яка розподіляється, такий член Вищої ради правосуддя, дисциплінарний інспектор Вищої ради правосуддя не бере участі в розподілі такої справи.
Вимога члена Дисциплінарної палати, який не згодний із рішенням Дисциплінарної палати про повернення дисциплінарної скарги або відмову у відкритті дисциплінарної справи, у разі тривалої відсутності такого члена Дисциплінарної палати через хворобу чи у зв’язку з відпусткою (понад 30 днів) або в разі його звільнення чи припинення повноважень розподіляється між членами Вищої ради правосуддя, які не входили до складу Дисциплінарної палати під час ухвалення цього рішення.
Вимога дисциплінарного інспектора - доповідача, який не згодний із рішенням Дисциплінарної палати про повернення дисциплінарної скарги або відмову у відкритті дисциплінарної справи, розподіляється між членами Вищої ради правосуддя, які не входили до складу Дисциплінарної палати під час ухвалення цього рішення.
Повідомлення Державної судової адміністрації України про наявність підстав для відрядження судді до іншого суду того самого рівня і спеціалізації, про продовження строку відрядження судді, про дострокове закінчення відрядження судді розподіляються між членами Вищої ради правосуддя.
Якщо в повідомленні Державної судової адміністрації України про наявність підстав для відрядження судді до іншого суду того самого рівня і спеціалізації, про продовження строку відрядження судді, про дострокове закінчення відрядження судді порушується питання стосовно кількох судів, розподіл цього повідомлення відбувається в такий спосіб: один суд (незалежно від кількості суддів) - один доповідач.
Заява судді щодо надання згоди на відрядження до іншого суду того самого рівня і спеціалізації розподіляється члену Вищої ради правосуддя, на розгляді у якого перебувають матеріали щодо розгляду повідомлення Державної судової адміністрації України про наявність підстав для відрядження судді до цього суду.
2.6. У разі задоволення відводу (самовідводу) члена Вищої ради правосуддя або відмови члена Вищої ради правосуддя від участі в розгляді питання з підстав, передбачених частиною п’ятою статті 20 Закону України "Про Вищу раду правосуддя", чи в разі зупинення, припинення повноважень, звільнення члена Вищої ради правосуддя справи, що були розподілені цьому члену Вищої ради правосуддя, підлягають повторному автоматизованому розподілу без його участі.
У разі виникнення підстав, визначених в абзаці першому цього пункту, член Вищої ради правосуддя - доповідач у дисциплінарній справі, у якій на день початку роботи служби дисциплінарних інспекторів Вищої ради правосуддя Дисциплінарна палата ухвалила рішення про відкриття дисциплінарної справи, визначається шляхом автоматизованого розподілу між членами Вищої ради правосуддя, які входять до складу тієї Дисциплінарної палати, яка ухвалила рішення про відкриття цієї дисциплінарної справи.
У таких випадках керівник секретаріату Вищої ради правосуддя передає справу для проведення повторного автоматизованого розподілу шляхом накладення засвідченої підписом резолюції на відповідний документ, що містить обов’язкове обґрунтування призначення такого розподілу.
У разі виникнення внаслідок застосування заходу врегулювання конфлікту інтересів у дисциплінарного інспектора Вищої ради правосуддя підстав для проведення повторного автоматизованого розподілу скарги щодо дисциплінарного проступку судді (дисциплінарної скарги), дисциплінарної справи, скарги на рішення Дисциплінарної палати про притягнення до дисциплінарної відповідальності судді, дисциплінарний інспектор Вищої ради правосуддя - доповідач визначається шляхом автоматизованого розподілу між дисциплінарними інспекторами Вищої ради правосуддя, закріпленими за тією Дисциплінарною палатою, до якої закріплений дисциплінарний інспектор Вищої ради правосуддя, якому справу було розподілено вперше.
У разі виявлення помилкового розподілу справи повторний розподіл здійснюється на підставі службової записки керівника відповідного структурного підрозділу секретаріату Вищої ради правосуддя.
Повторний автоматизований розподіл дисциплінарної скарги проводиться з урахуванням положень Регламенту Вищої ради правосуддя, Положення про службу дисциплінарних інспекторів Вищої ради правосуддя.
За результатами здійснення повторного автоматизованого розподілу справи до неї долучається новий протокол із позначкою "Повторне визначення" та резолюція керівника секретаріату Вищої ради правосуддя про його проведення. Попередній протокол не вилучається.
Під час здійснення автоматизованого розподілу справ встановлюються такі коефіцієнти навантаження:
1) для Голови Вищої ради правосуддя - 0,4;
2) для заступника Голови Вищої ради правосуддя - 0,5;
3) для члена Вищої ради правосуддя, який входить до її складу за посадою (Голова Верховного Суду) - 0,001;
4) для інших членів Вищої ради правосуддя - 1;
5) для заступника керівника служби дисциплінарних інспекторів Вищої ради правосуддя - 0,4;
6) для дисциплінарних інспекторів Вищої ради правосуддя - 1.
2.7. Результатом автоматизованого визначення члена Вищої ради правосуддя, дисциплінарного інспектора Вищої ради правосуддя для проведення перевірки є протокол, створений автоматизованою системою. Доступ до коригування інформації у протоколі заблоковано.
Доступ до інформації про наявність справ стосовно судді (прокурора), які розподілені між дисциплінарними інспекторами Вищої ради правосуддя, членами Вищої ради правосуддя, надається кожному члену Вищої ради правосуддя, дисциплінарному інспектору Вищої ради правосуддя.
Протокол автоматизованого розподілу є невід’ємною складовою інформації щодо автоматизованого розподілу дисциплінарних скарг між дисциплінарними інспекторами Вищої ради правосуддя, доступний для перегляду на офіційному вебсайті Вищої ради правосуддя та публікується у форматі відкритих даних на Єдиному державному вебпорталі відкритих даних.
2.8. Протокол автоматизованого розподілу справ між членами Вищої ради правосуддя, дисциплінарними інспекторами Вищої ради правосуддя підписує кваліфікованим електронним підписом особа, яка здійснила автоматизований розподіл. Такий протокол зберігається в електронній формі.
Протокол автоматизованого розподілу справ між членами Вищої ради правосуддя, дисциплінарними інспекторами Вищої ради правосуддя роздруковується, підписується і додається до справи в паперовій формі:
1) у разі технічної неможливості підписання протоколу кваліфікованим електронним підписом;
2) на вимогу члена Вищої ради правосуддя, дисциплінарного інспектора Вищої ради правосуддя;
3) за дорученням керівника секретаріату Вищої ради правосуддя;
4) у разі звернення учасників провадження, які не мають зареєстрованого електронного кабінету в системі Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, про ознайомлення із протоколом автоматизованого розподілу в паперовій формі.
Доступ до коригування протоколу автоматизованого розподілу справ між членами Вищої ради правосуддя, дисциплінарними інспекторами Вищої ради правосуддя автоматично блокується автоматизованою системою.
2.9. Знеструмлення електромережі Вищої ради правосуддя, вихід із ладу сервера автоматизованої системи та інші умови, що впливають на безперебійність функціонування автоматизованої системи відповідно до Положення, фіксуються актами, у яких зазначаються дата, час настання та закінчення дії відповідних обставин, причина виникнення та заходи, вжиті для їх усунення.
Автоматизований розподіл справ відновлюється невідкладно після налагодження роботи автоматизованої системи або наступного робочого дня після усунення обставин, зазначених в абзаці першому цього пункту.
III. Забезпечення безпеки автоматизованої системи та моніторинг її функціонування
3.1. Забезпечення захисту інформаційних ресурсів автоматизованої системи здійснюється шляхом застосування засобів і методів технічного захисту інформації, впровадження організаційних та інженерно-технічних заходів комплексної системи захисту інформації, спрямованих на недопущення блокування інформації, несанкціонованого доступу до неї, її модифікації або спотворення.
3.2. Забезпечення цілісності та збереження інформаційних ресурсів автоматизованої системи здійснюється шляхом застосування відповідного програмного забезпечення та технічних ресурсів, комплексів, організаційних заходів.
3.3. Супровід, підтримання працездатності програмних модулів і компонентів автоматизованої системи, розроблення та впровадження програмно-технічних засобів для забезпечення її функціонування здійснює адміністратор автоматизованої системи.
3.4. З питань функціонування автоматизованої системи, стану розподілу справ з метою дотримання збалансованого навантаження членів Вищої ради правосуддя, дисциплінарних інспекторів Вищої ради правосуддя на засіданні Вищої ради правосуддя за необхідності заслуховується керівник секретаріату Вищої ради правосуддя, керівник служби дисциплінарних інспекторів Вищої ради правосуддя.
3.5. Інформація щодо навантаження є відкритою для членів Вищої ради правосуддя, дисциплінарних інспекторів Вищої ради правосуддя, доступ до такої інформації не може бути обмежений.
IV. Прикінцеві та перехідні положення
4.1. Положення набирає чинності із дня його затвердження Вищою радою правосуддя.
4.2. Виконання вимог Положення забезпечує керівник секретаріату Вищої ради правосуддя.

Начальник управління
документального забезпечення


Яна ДІДИК