• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України | Лист, Висновок від 11.04.2014 № 3304-05/11100-12
Реквізити
  • Видавник: Міністерство економічного розвитку і торгівлі України
  • Тип: Лист, Висновок
  • Дата: 11.04.2014
  • Номер: 3304-05/11100-12
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство економічного розвитку і торгівлі України
  • Тип: Лист, Висновок
  • Дата: 11.04.2014
  • Номер: 3304-05/11100-12
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
ЛИСТ
11.04.2014 № 3304-05/11100-12
КП "Харківська дирекція
будівництва метрополітену"
вул. Енгельса, 29, м. Харків, 61052
Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601
Антимонопольному комітету України
вул. Урицького, 45, м. Київ, 03680
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Мінекономрозвитку, керуючись пунктами 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (зі змінами) (далі - Закон) та Порядком здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України (далі - Мін'юст) 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти за процедурою "відкриті торги" проводів й кабелів електронних, електричних, інших в рамках проекту: "Будівництво дільниці третьої лінії Харківського метрополітену від станції "Наукова" до станції "Проспект Перемоги", на дільниці від станції "Олексіївська" до станції "Проспект Перемоги" (оголошення № 016736 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 20.01.2014 № 6 (852)), проведеної КП "Харківська дирекція будівництва метрополітену" (далі - Замовник) за процедурою "відкриті торги".
I. Дата початку здійснення моніторингу: 11.03.2014 (лист-повідомлення щодо здійснення уповноваженим органом моніторингу державних закупівель за власною ініціативою від 11.03.2014 № 3304-05/7448-12).
II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку.
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: згідно з абзацом четвертим, п'ятим та сьомим пункту 1.5 Порядку.
IV. Результати здійснення моніторингу
На підставі наданих Замовником матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Рішення про затвердження документації конкурсних торгів на закупівлю проводів й кабелів електронних, електричних, інших в рамках проекту: "Будівництво дільниці третьої лінії Харківського метрополітену від станції "Наукова" до станції "Проспект Перемоги", на дільниці від станції "Олексіївська" до станції "Проспект Перемоги" (далі - документація конкурсних торгів) оформлено протоколом засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 11.01.2014 № 05.
Пунктом 2 частини другої статті 22 Закону та пунктом 6 "Кваліфікаційні критерії до учасників" розділу III "Підготовка пропозиції конкурсних торгів" Стандартної документації конкурсних торгів для процедури закупівлі - відкриті торги, затвердженої наказом Мінекономіки від 26.07.2010 № 919, зареєстрованим в Мін'юсті 10.08.2010 за № 653/17948 (далі - Стандартна документація конкурсних торгів), передбачено, що документація конкурсних торгів повинна містити, зокрема, кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до статті 16 Закону та інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям згідно із законодавством.
Абзацом другим частини другої статті 16 Закону передбачено кваліфікаційний критерій - наявність обладнання та матеріально-технічної бази, у тому числі власних виробничих потужностей та/або центрів обслуговування на території України.
Разом з тим документація конкурсних торгів не містить кваліфікаційного критерію, що відповідає Закону, а саме не передбачена наявність власних виробничих потужностей та/або центрів обслуговування на території України.
Відповідно до реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів від 24.02.2014 та протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів Замовника від 24.02.2014 № 45 (далі - протокол розкриття пропозицій) для участі у процедурі закупівлі запропоновано наступні пропозиції:
№ п/пНазва учасникаЦіна пропозиції
1Товариство з обмеженою відповідальністю "МАСТЕР-КАБЕЛЬ УКРАЇНА"
(далі - ТОВ "МАСТЕР-КАБЕЛЬ УКРАЇНА")
10334856,42
2Товариство з обмеженою відповідальністю "УКРЕЛЕКТРОПРОМ КОМПЛЕКТ"
(далі - ТОВ "УКРЕЛЕКТРОПРОМ КОМПЛЕКТ")
10281117,52
3Товариство з обмеженою відповідальністю "ПФК СОДРУЖЕСТВО"
(далі - ТОВ "ПФК СОДРУЖЕСТВО")
10045965,10
Відповідно до протоколу засідання комітету з конкурсних торгів від 04.03.2012 № 48 пропозицію конкурсних торгів ТОВ "МАСТЕР-КАБЕЛЬ УКРАЇНА" відхилено відповідно до пункту 3 частини першої статті 29 Закону як таку, що не відповідає умовам документації конкурсних торгів.
Пунктом 3 "Забезпечення пропозиції конкурсних торгів" розділу III "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" (далі - пункт 3 розділу III) документації конкурсних торгів встановлено, що пропозиція конкурсних торгів обов'язково повинна супроводжуватись документом (оригінал), що підтверджує надання Учасником забезпечення пропозиції конкурсних торгів, яке має бути надане у формі банківської гарантії у розмірі 100000,00 грн. (сто тисяч грн.). Форма та зміст банківської гарантії повинні відповідати вимогам Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземній валютах, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.01.2005 № 41/10321 (далі - Положення № 639).
Відповідно до частини першої статті 560 Цивільного кодексу України за гарантією банк, інша фінансова установа, страхова організація (гарант) гарантує перед кредитором (бенефіціаром) виконання боржником (принципалом) свого обов'язку.
Пунктом 4 статті 7 Закону України "Про Національний банк України" визначено, що Національний банк виконує такі функції, зокрема встановлює для банків правила проведення банківських операцій, бухгалтерського обліку і звітності, захисту інформації, коштів та майна.
Положенням № 639 врегульовано порядок, умови надання та отримання банками гарантій та їх виконання ( лист Національного банку України від 17.12.2007 № 40-115/4362-13170).
Відповідно до пункту 3 глави 2 Положення № 639 гарантія має містити такі реквізити, зокрема назву банку бенефіціара (його назву та адресу) та умови, за яких можна вносити зміни до тексту гарантії принципалом, бенефіціаром, банком-гарантом.
Водночас у складі пропозиції конкурсних торгів ТОВ "ПФК СОДРУЖЕСТВО" надано банківську гарантію ПАТ "Комерційний банк "Південкомбанк" від 21.02.2014 № 77, яка не містить назву банку бенефіціара (його назву та адресу) та умови, за яких можна вносити зміни до тексту гарантії принципалом, бенефіціаром, банком-гарантом.
Підпунктом 2 пункту 2 "Зміст пропозиції конкурсних торгів учасника" розділу III документації конкурсних торгів передбачено, що пропозиція, яка подається учасником, повинна містити наступні документи та інформацію, зокрема документальне підтвердження відповідності учасника встановленим кваліфікаційним критеріям (Додаток 2 "Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам замовника" (далі - Додаток № 2) до документації конкурсних торгів).
Пунктом 6 "Кваліфікаційні критерії до учасників" розділу III документації конкурсних торгів передбачено, що кваліфікаційні критерії та вимоги до учасників встановлюються відповідно до статей 16 та 17 Закону. Їх перелік та інформація про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям та вимогам наведені у Додатку № 2) до документації конкурсних торгів.
Пунктом 4 та 6 Додатка № 2 до документації конкурсних торгів встановлено, що учасники у складі пропозиції конкурсних торгів надають оригінал або нотаріально завірену копію довідки з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) простроченої заборгованості за кредитами станом не раніш чим на 20.02.2014 та довідку про учасника, завірену підписом уповноваженої особи та печаткою учасника, яка містить відомості про учасника, зокрема банківські реквізити.
У складі пропозиції конкурсних торгів ТОВ "ПФК СОДРУЖЕСТВО" надано довідку про учасника від 24.02.2014 № 139, яка містить відомості про банківські реквізити ПАТ "УКРБІЗНЕСБАНК".
Разом з тим у складі пропозиції конкурсних торгів ТОВ "ПФК СОДРУЖЕСТВО" надано довідку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитом ПАТ "ПІВДЕНКОМБАНК" від 20.02.2014 № 73, що не відповідає вимогам пунктів 4 та 6 Додатка № 2 до документації конкурсних торгів.
Таким чином, ураховуючи, що Замовником установлено, що для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію "наявність фінансової спроможності" учасники надають довідки з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) простроченої заборгованості за кредитами станом не раніш чим на 20.02.2014, ТОВ "ПФК СОДРУЖЕСТВО" не підтверджено відповідність кваліфікаційному критерію "наявність фінансової спроможності", оскільки учасник зазначив інформацію про обслуговування в одному банку, а довідку надав із іншого банку.
Відповідно до пункту 4 "Відхилення пропозицій конкурсних торгів" розділу V "Оцінка пропозицій конкурсних торгів та визначення переможця" (далі - пункт 4 розділу V) документації конкурсних торгів Замовник відхиляє пропозицію конкурсних торгів у разі, якщо зокрема наявні підстави, зазначені у статті 17 Закону.
Відповідно до пункту 7 частини першої статті 17 Закону Замовник приймає рішення про відмову учаснику, учаснику попередньої кваліфікації в участі у процедурі закупівлі, попередній кваліфікації учасників та зобов'язаний відхилити пропозицію конкурсних торгів (кваліфікаційну, цінову пропозицію) учасника (учасника попередньої кваліфікації) у разі, якщо учасником або учасником попередньої кваліфікації не надано документів, що підтверджують правомочність на укладення договору про закупівлі.
Пунктом 10 Додатка № 2 до документації конкурсних торгів передбачено, що для підтвердження правомочності укладення учасником договору про закупівлю у складі пропозицій конкурсних торгів учасники надають копію документа, який підтверджує повноваження керівника (виписка з протоколу зборів засновників (учасників, акціонерів), наказ про призначення тощо), завірена підписом уповноваженої особи та печаткою Учасника. Документ, що підтверджує повноваження особи діяти від імені учасника, зокрема підписувати договір про закупівлю (якщо договір підписуватиметься особою, яка не є керівником).
У складі пропозиції конкурсних торгів ТОВ "ПФК СОДРУЖЕСТВО" надано статут, затверджений рішенням зборів засновників від 14.05.2010 № 3 (далі - Статут), протокол від 14.05.2010 № 3 та наказ ТОВ "ПФК СОДРУЖЕСТВО" від 02.06.2010 № 7 про призначення на посаду директора Горошко В. О.
Згідно з пунктом 1 розділу 6 "Управління Товариством" Статуту вищим органом управління Товариства є Збори учасників.
Відповідно до підпункту "к" пункту 2 розділу 6 "Управління Товариством" Статуту до виключної компетенції Зборів учасників Товариства належить надання дозволу щодо укладення будь-яких правочинів (договорів, контрактів) на суму, яка перевищує 5000000,00 гривень.
Цінова пропозиція ТОВ "ПФК СОДРУЖЕСТВО" становить 10045965,10 гривень.
При цьому у складі пропозиції конкурсних торгів ТОВ "ПФК СОДРУЖЕСТВО" відсутнє рішення Зборів учасників, що підтверджує повноваження директора Горошко В. О. на укладення договору про закупівлю.
Частинами четвертою та п'ятою статті 28 Закону встановлено, що замовник проводить оцінку пропозицій конкурсних торгів, які не було відхилено згідно з Законом та визначає переможця торгів з числа учасників, пропозиції конкурсних торгів яких не було відхилено.
Згідно з пунктом 2 та 3 частини першої статті 29 Закону у разі, якщо пропозиція конкурсних торгів не відповідає умовам документації конкурсних торгів та наявні підстави, зазначені у статті 17 Закону, замовник відхиляє таку пропозицію.
Слід звернути увагу, що відхилення пропозиції конкурсних торгів у зв'язку із тим, що пропозиція конкурсних торгів не відповідає умовам документації конкурсних торгів та наявні підстави, зазначені у статті 17 Закону, є обов'язком замовника.
Отже, при розгляді та оцінці пропозиції конкурсних ТОВ "ПФК СОДРУЖЕСТВО" Замовником не дотримано вимоги пункту 2 та 3 частини першої статті 29 Закону.
Відповідно до абзацу восьмого частини першої статті 30 Закону замовник відміняє торги, якщо до оцінки допущено пропозиції менше ніж двох учасників.
Проте відповідно до протоколу оцінки пропозицій конкурсних торгів Замовника від 21.03.2014 № 54 до оцінки допущено пропозиції конкурсних торгів ТОВ "ПФК СОДРУЖЕСТВО" та ТОВ "УКРЕЛЕКТРОПРОМ КОМПЛЕКТ", а переможцем конкурсних торгів на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених у документації конкурсних торгів, а саме у пункті 1 "Перелік критеріїв та методика оцінки пропозиції конкурсних торгів із зазначенням питомої ваги критерію" розділу V документації конкурсних торгів, визначено ТОВ "ПФК СОДРУЖЕСТВО", пропозицію конкурсних торгів якого визнано найбільш економічно вигідною та акцептовано.
V. Висновок за результатами здійснення моніторингу
За результатами розгляду матеріалів, наданих Замовником по процедурі закупівлі проводів й кабелів електронних, електричних, інших в рамках проекту: "Будівництво дільниці третьої лінії Харківського метрополітену від станції "Наукова" до станції "Проспект Перемоги", на дільниці від станції "Олексіївська" до станції "Проспект Перемоги", Мінекономрозвитку виявлено:
1. Щодо відповідності документів замовника вимогам законодавства у сфері державних:
- при підготовці документації конкурсних торгів Замовником не враховані вимоги частини другої статті 16, частини другої статті 22 Закону та вимоги розділу III Стандартної документації конкурсних торгів;
2. Щодо відповідності порядку проведення процедур закупівель вимогам законодавства у сфері державних закупівель:
- пропозиція конкурсних торгів ТОВ "ПФК СОДРУЖЕСТВО" не відповідає умовам пункту 3 розділу III та пунктів 4, 6 та 10 Додатка № 2 до документації конкурсних торгів.
3. Щодо відповідності законодавству у сфері державних закупівель інших рішень, дій (бездіяльності) замовника, пов'язаних із здійсненням відповідної закупівлі та виконанням договору про закупівлю:
- рішення та дії (бездіяльність) Замовника, пов'язані із здійсненням відповідної закупівлі, не відповідають законодавству у сфері державних закупівель, а саме пункту 7 частини першої статті 17 Закону та пункту 4 розділу V документації конкурсних торгів.
Ураховуючи зазначене, виконання зобов'язань за договором на закупівлю проводів й кабелів електронних, електричних, інших в рамках проекту: "Будівництво дільниці третьої лінії Харківського метрополітену від станції "Наукова" до станції "Проспект Перемоги", на дільниці від станції "Олексіївська" до станції "Проспект Перемоги", укладеного за результатами процедури закупівлі, проведеної з порушенням законодавства у сфері державних закупівель, може призвести до нераціонального та неефективного використання державних коштів, що не відповідатиме меті Закону та принципам, за якими мають здійснюватися державні закупівлі, закріпленим в статті 3 Закону.
VI. Рекомендації за результатами здійснення моніторингу
За результатами здійсненого моніторингу Мінекономрозвитку рекомендує усунути вказані порушення та не допускати їх у майбутньому.
У разі неможливості їх усунення Міністерство рекомендує провести нову процедуру закупівлі з дотриманням законодавства у сфері державних закупівель.
VII. Додаткова інформація
Частиною третьою статті 12 та статтею 43 Закону встановлено, що відповідальність за вибір та застосування процедур закупівлі несуть виключно службові (посадові) особи замовника - члени комітету з конкурсних торгів персонально та за порушення вимог, установлених Законом та нормативно-правовими актами, розробленими відповідно до цього Закону, зокрема члени комітету з конкурсних торгів замовника несуть відповідальність згідно із законами України відповідно.
Пунктом 3.14 Порядку визначено, що копію висновку Мінекономрозвитку протягом двох робочих днів з дня його підписання надсилає Державній казначейській службі (обслуговуючому банку), а в разі необхідності разом з іншими матеріалами про виявлені порушення (у разі їх наявності) - до інших контролюючих та правоохоронних органів, органу оскарження.
Директор департаменту
державних закупівель
та державного замовлення
Мінекономрозвитку



А. Рубан
( Текст взято з сайту Мінекономрозвитку України http://www.me.gov.ua )