• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України | Лист, Висновок від 22.08.2012 № 3304-04/31886-12
Реквізити
  • Видавник: Міністерство економічного розвитку і торгівлі України
  • Тип: Лист, Висновок
  • Дата: 22.08.2012
  • Номер: 3304-04/31886-12
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство економічного розвитку і торгівлі України
  • Тип: Лист, Висновок
  • Дата: 22.08.2012
  • Номер: 3304-04/31886-12
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ
УКРАЇНИ
ЛИСТ
22.08.2012 № 3304-04/31886-12
ДУ "Інститут епідеміології та інфекційних
хвороб
ім. Л.В. Громашевського АМН України"
вул. Амосова, 5, м. Київ, 03038
Копія: Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку), керуючись пунктами 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (зі змінами) (далі - Закон) та Порядком здійснення моніторингу державних закупівель , затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України (далі - Мін'юст) 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти препаратів лікарських (оголошення № 56597 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 04.01.2011 № 1-3/1 (447-449/1)), проведеної ДУ "Інститут епідеміології та інфекційних хвороб ім. Л. В. Громашевського АМН України" (далі - Замовник) за процедурою "відкриті торги".
I. Підстава здійснення моніторингу: абзац третій пункту 1.4 Порядку (лист-повідомлення щодо здійснення Уповноваженим органом моніторингу державних закупівель за власною ініціативою від 23.07.2012 № 3304-04/27810-12).
II. Дата початку здійснення моніторингу: 24.07.2012.
III. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку.
IV. Питання за якими здійснювався моніторинг: згідно абзаців четвертого та п'ятого пункту 1.5 Порядку.
V. Результати здійснення моніторингу:
На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
У пункті 2 Інструкції щодо заповнення форми річного плану закупівель (далі - Інструкція), затвердженої наказом Мінекономіки від 26.07.2010 № 922 , зареєстрованим в Мін'юсті 06.08.2010 за № 624/17919 (далі - Наказ), встановлено, що колонки 1, 3 - 7 річного плану закупівель є обов'язковими для заповнення.
Пунктом 6 Інструкції встановлено, що у колонці 4 річного плану закупівель указується очікувана вартість предмета закупівлі в гривнях або іноземній валюті (якщо це передбачено законодавством) (цифрами та словами із зазначенням податку на додану вартість).
При цьому всупереч пункту 6 Інструкції річний план закупівель на 2011 рік, затверджений рішенням комітету з конкурсних торгів від 02.12.2010 № 1, очікувана вартість предмета закупівлі вказана без зазначення податку на додану вартість.
Рішення про вибір процедури закупівлі "відкриті торги" та затвердження документації конкурсних торгів на закупівлю препаратів лікарських (далі - документація конкурсних торгів) оформлено протоколом засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 27.12.2010 № 3.
Відповідно до реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів від 20.01.2011 № 2 (далі - реєстр) та протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів Замовника від 20.01.2011 до участі у процедурі закупівлі запропоновано пропозиції конкурсних торгів наступних учасників:
№ п/пНазва учасникаЦіна пропозиції, грн.
1ТОВ "Фармацевтичні препарати регіонів"2222131,60
2ТОВ "Людмила Фарм"18920525,11
3ТОВ "БаДМ"20222108,62
Формою реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів, кваліфікаційних пропозицій, цінових пропозицій , затвердженої Наказом (далі - форма реєстру отриманих пропозицій), передбачено, що реєстр отриманих пропозицій конкурсних торгів повинен містити відбиток печатки.
При цьому всупереч формі реєстру отриманих пропозицій , реєстр не містить відбитка печатки.
У протоколі засідання комітету з конкурсних торгів Замовника щодо розгляду та вивчення пропозицій конкурсних торгів, поданих на участь у відкритих торгах на закупівлю препаратів лікарських 28 найменувань, код 24.42.1 від 25.01.2011 № 4 вказано, що пропозицію конкурсних торгів ТОВ "Фармацевтичні препарати регіонів" відхилено відповідно до частини першої статті 29 Закону.
Згідно з протоколом оцінки пропозицій конкурсних торгів Замовника від 25.01.2011 № 2 до оцінки допущено пропозиції конкурсних торгів ТОВ "Людмила Фарм" та ТОВ "БаДМ", а переможцем конкурсних торгів відповідно до пункту 1 "Перелік критеріїв та методика оцінки пропозиції конкурсних торгів із зазначенням питомої ваги критерію" розділу V "Оцінка пропозицій конкурсних торгів та визначення переможця" документації конкурсних торгів за критеріям оцінки "Ціна", визначено ТОВ "Людмила Фарм", з яким укладено договір про закупівлю товарів від 04.02.2011 № 14/11/16.
У пункті 7 "Інформація про мову (мови), якою (якими) повинні бути складені пропозиції конкурсних торгів" розділу I "Загальні положення" (далі - пункт 7 розділу I) документації конкурсних торгів визначено, що усі документи, що мають відношення до пропозиції конкурсних торгів та підготовлені безпосередньо учасником, повинні бути складені українською мовою. Всі інші документи (в тому разі інформація щодо підтвердження відповідності товару вимогам документації), що мають відношення до пропозиції можуть бути складені українською мовою, а у разі надання цих документів іноземною мовою, вони повинні бути перекладені українською. Переклад повинен бути посвідчений підписом перекладача та печаткою (за наявності) учасника торгів, або посвідчений нотаріально (на розсуд учасника).
Водночас пропозиція конкурсних торгів ТОВ "БаДМ" містить договір від 29.12.2008 № 1/ТР складений російською мовою. При цьому переклади вказаного документа на українську мову в складі пропозиції конкурсних торгів ТОВ "БаДМ" відсутній, що не відповідає пункту 7 розділу I документації конкурсних торгів.
Підпунктом 3 пункту 2 "Зміст пропозиції конкурсних торгів учасника" розділу III "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" (далі - пункт 2 розділу III) документації конкурсних торгів передбачено, що пропозиція, що подається учасником, повинна складатися, зокрема з документів, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів пропозиції конкурсних торгів. Якщо особа виступає від імені учасника згідно статуту (чи іншого установчого документа), то учасник надає копію статуту, або завірену власною печаткою виписку зі статуту чи іншого установчого документа; завірену копію документа, який підтверджує повноваження керівника (копію наказу про призначення керівника підприємства на посаду або копію протоколу рішення власників чи акціонерів про призначення його керівником або виписку з протоколу засновників про призначення директора, президента, голови правління і т. п. або копію довіреності керівника учасника та інше). Якщо повноваження особи підтверджуються дорученням, учасник надає оригінал доручення.
Поряд з цим, "Пропозиція конкурсних торгів" надана ТОВ "БаДМ" за підписом Лемець О. А.
Відповідно до довіреності від 04.01.2011 Лемець О. А. уповноважена, зокрема, представляти інтереси ТОВ "БаДМ" в усіх державних органах та організаціях. Разом з тим довіреній особі не надано повноважень щодо підпису документів пропозиції конкурсних торгів.
Таким чином, всупереч вимозі підпункту 3 пункту 2 розділу III документації конкурсних торгів, пропозиція конкурсних торгів ТОВ "БаДМ" не містить довіреності, що підтверджує повноваження представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів пропозиції конкурсних торгів.
Підпунктом 1 пункту 2 "Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід" Додатка 1 "Кваліфікаційні критерії" (далі - підпункт 1 пункту 2 додатка 1) до документації конкурсних торгів Замовника передбачено, що учасники у складі пропозиції конкурсних торгів повинні надати лист у довільній формі з переліком працівників (П. І. Б.) з вищою та середньою медичною, технічною, економічною, юридичною освітою.
Водночас у складі пропозиції конкурсних торгів ТОВ "БаДМ" надано лист-довідку від 20.01.2011 № 20 щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, їх кількісний та якісний склад відповідно, яка не містять інформації про прізвище, ім'я, по батькові працівників та переліку працівників з вищою та середньою медичною, технічною, економічною, юридичною освітою.
Таким чином, ТОВ "БаДМ" не надано підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію - наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, у спосіб, встановлений у підпункті 1 пункту 2 додатка 1 до документації конкурсних торгів.
Пунктом 3 "Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів" Додатка 1 "Кваліфікаційні критерії" (далі - пункт 3 додатка 1) до документації конкурсних торгів Замовника передбачено, що учасники у складі пропозиції конкурсних торгів повинні надати інформацію у довільній формі, завірену підписом уповноваженої особи учасника та печаткою з переліком основних договорів (не менше трьох) з лікувальними закладами України на поставку товарів медичного призначення за останні два роки (вказати номер, дату, суму, замовника, предмет закупівлі).
При цьому у складі пропозиції конкурсних торгів ТОВ "Людмила Фарм" надано довідку про виконання аналогічних договорів, яка не містить інформації про предмет закупівлі.
Враховуючи вищевказане, ТОВ "Людмила Фарм" не надано підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів у спосіб, встановлений у пункті 3 додатка 1 до документації конкурсних торгів.
У підпункті 1 пункту 4 "Наявність фінансової спроможності" Додатка 1 "Кваліфікаційні критерії" (далі - підпункт 1 пункту 4 Додатка 1) до документації конкурсних торгів визначено, що учасники надають завірену підписом уповноваженої особи учасника та печаткою (за наявності) копію балансу та звіту про фінансові результати за останній звітний період (Форма № 1 та Форма № 2 ).
Відповідно до частини першої статті 13 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік.
При цьому у складі пропозицій конкурсних торгів Учасниками надано копії балансу (форма № 1 ) та звіту про фінансові результати (форма № 2 ) станом на 30.09.2010.
Таким чином, Учасниками не надано підтвердження наявності фінансової спроможності у спосіб, встановлений підпунктом 1 пункту 4 Додатка 1 до документації конкурсних торгів.
Згідно з абзацом другим пункту 1 та пунктом 3 частини першої статті 29 Закону у разі якщо учасник не відповідає кваліфікаційним критеріям, встановленим статтею 16 цього Закону; та/або пропозиція конкурсних торгів не відповідає вимогам документації конкурсних торгів замовник відхиляє таку пропозицію.
У частині четвертій та п'ятій статті 28 Закону встановлено, що замовник проводить оцінку пропозицій конкурсних торгів, які не було відхилено згідно з Законом та визначає переможця торгів з числа учасників, пропозиції конкурсних торгів яких не було відхилено.
Слід звернути увагу, що відхилення пропозиції конкурсних торгів у зв'язку з невідповідністю учасника кваліфікаційним критеріям, встановленим у статті 16 Закону, та/або у зв'язку з тим, що пропозиція конкурсних торгів не відповідає вимогам документації конкурсних торгів, а також відміна процедури закупівлі у зв'язку з відхиленням всіх пропозицій конкурсних торгів є обов'язком, а не правом Замовника.
Враховуючи вищевказане, Замовник повинен був відхилити пропозицію конкурсних торгів ТОВ "БаДМ" на підставі абзацу другого пункту 1 та пункту 3 частини першої статті 29, а пропозицію конкурсних торгів ТОВ "Людмила Фарм" на підставі пункту 1 частини першої статті 29 Закону та відмінити процедуру закупівлі відповідно до абзацу сьомого частини першої статті 30 Закону.
VI. Висновок за результатами здійснення моніторингу:
За результатами розгляду матеріалів, наданих Замовником, Мінекономрозвитку вважає, що Замовником проведено процедуру закупівлі з порушенням вимог абзацу другого пункту 1 та пункту 3 частини першої статті 29 Закону, абзацу сьомого частини першої статті 30 Закону.
VII. Додаткова інформація:
1. Статтею 43 Закону встановлено, що за порушення вимог, установлених Законом та нормативно-правовими актами, розробленими відповідно до цього Закону, члени комітету з конкурсних торгів замовника несуть відповідальність згідно із законами України.
У зв'язку з чим, Мінекономрозвитку інформує Замовника про подання даних матеріалів до правоохоронних органів у відповідності до пункту 22 статті 8 Закону.
2. У відповідності до частини першої статті 207 та частини другої статті 208 Господарського кодексу України , господарське зобов'язання, що не відповідає вимогам закону може бути на вимогу однієї із сторін, або відповідного органу державної влади визнано судом недійсним повністю або в частині. У разі визнання недійсним зобов'язання кожна із сторін зобов'язана повернути другій стороні все одержане за зобов'язанням, а за неможливості повернути одержане в натурі - відшкодувати його вартість грошима, якщо інші наслідки недійсності зобов'язання не передбачені законом.
Директор департаменту державних закупівель
та державного замовлення Мінекономрозвитку
Б.М. Горбанський
( Текст взято з сайту Мінекономрозвитку України http://www.me.gov.ua )