ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЛИСТ
15.02.2017 N 3124/6/99-99-10-02-15 |
Про надання інформації
Щодо питання 2 стосовно зазначення у направленнях на перевірку складу посадових осіб, які проводять перевірку, повідомляємо, що частиною п'ятою статті
2 Закону N 877 передбачено обов’язкове забезпечення дотримання органами ДФС частини третьої статті
7 Закону N 877 з урахуванням особливостей, визначених
Кодексом.
Пунктом 81.1 статті
81 Кодексу передбачено обов’язкове зазначення в направленні на проведення перевірок посад та прізвищ посадових (службових) осіб органів ДФС, які проводитимуть перевірку.
При цьому, відповідно до
Кодексу, пред'явлення зазначених документів, оформлених з порушенням встановлених цим Кодексом вимог, є підставою для недопуску платником податків посадових (службових) осіб контролюючого орану до проведення перевірок.
Щодо питання 3 (стосовно строку проведення перевірок) повідомляємо, що оскільки строки здійснення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю), передбачені частиною п'ятою статі 5 (для планових заходів) та частиною четвертою статті 6 (для позапланових заходів)
Закону N 877, обов’язкове забезпечення дотримання яких органами ДФС не встановлено частиною п'ятою статті
2 Закону N 877, планові та позапланові перевірки здійснюються у строки, визначені Кодексом.
Щодо питання 4 (стосовно консультативної підтримки суб'єктів господарювання) повідомляємо, що загальний порядок та умови отримання податкової консультації встановлено статтею
52 Кодексу.
Пунктом 52.1 статті
52 Кодексу визначено, що за зверненням платників податків контролюючі органи надають їм безоплатно консультації з питань практичного використання окремих норм податкового законодавства протягом 30 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом.
Звертаємо увагу, що відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються
Кодексом, який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
При цьому пунктом 5.2 статті
5 Кодексу визначено співвідношення податкового законодавства з іншими законодавчими актами та встановлено, що у разі, якщо поняття, терміни, правила та положення інших актів суперечать поняттям, термінам, правилами та положенням цього
Кодексу, для регулювання відносин оподаткування застосовуються поняття, терміни, правила та положення
Кодексу.
У зв'язку з тим, що
Закон N 877 (зі змінами, внесеними
Законом N 1726) врегульовує відносини, пов'язані зі здійсненням державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, та не регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, здійснення валютного та митного контролю, а також відповідно до пункту 5.2 статті
5 Кодексу, передбачені частиною п'ятою статті
2 Закону N 877 норми можуть бути виконаними органами ДФС лише в порядку, встановленому
Кодексом.