Щодо надання індивідуальної податкової консультації

Державна податкова служба України Податкова консультація від 22.06.2020 №2514/6/99-00-04-03-03-06/ІПК
Остання редакція від 22.06.2020. Прийняття
Реквізити

Видавник: Державна податкова служба України

Тип Податкова консультація

Дата 22.06.2020

Номер 2514/6/99-00-04-03-03-06/ІПК

Статус Діє

Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
22.06.2020 N 2514/6/99-00-04-03-03-06/ІПК
Державна податкова служба України на звернення Товариства з обмеженою відповідальністю (далі - Товариство) від 25.05.2020 р. без номера (вх. ГУ ДПС у м. Києві N 62644/10 від 27.05.2020 р.) надісланий листом ГУ ДПС у м. Києві від 03.06.2020 р. N 5995/8/26-15-04-03-15-ІПК (вх. ДПС N 1008/ІПК від 03.06.2020 р.) щодо надання індивідуальної податкової консультації, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.
Товариство поінформувало про укладений з Київською міською радою (далі - Рада) договір оренди земельної ділянки від 02.07.2018 р. (далі - Договір) строком на один рік, який на сьогодні не продовжений за визначеною законодавством процедурою. З метою продовження Договору Товариство звернулося до Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Ради, який направив підготовлений проект висновку кадастрової справи для розгляду постійної комісії Київської міської ради з питань містобудування, архітектури та землекористування.
Товариство повідомило, що продовжує сплачувати орендну плату за земельну ділянку комунальної власності згідно з умовами Договору та, посилаючись на Закон України від 30 березня 2020 року N 540-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-2019)" (далі - Закон N 540) та на рішення Ради від 26.03.2020 р. N 903/9073 (далі - Рішення), запитує щодо правомірного застосування пільги зі сплати орендної плати за березень 2020 року та 50 відс. сплати орендної плати від розміру орендної плати, визначеної у Договорі.
Платником орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності є орендар земельної ділянки, а підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, укладений за встановленою формою та зареєстрований в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно у встановленому Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" порядку.
Право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав (ст. 125 Земельного кодексу України).
Суб'єкт господарювання, який користується земельною ділянкою державної і комунальної власності без належного оформлення речового права на неї, не визнається платником плати за землю (орендної плати) відповідно до ст. 288 Кодексу.
Враховуючи те, що право на застосування преференції, визначеної Законом N 540, в частині зменшення розміру податкових зобов'язань з плати за землю, мають право виключно платники плати за землю, які за 2020 рік задекларували податкові зобов'язання з плати за землю за земельні ділянки, що перебувають у них у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, суб'єкт господарювання, який не є платником плати за землю (орендної плати) в розумінні ст. 288 Кодексу, не має права скористатися зазначеною преференцією, у тому числі у випадку декларування ним за 2020 рік податкових зобов'язань з плати за землю.
Що стосується застосування п. 1 Рішення, яким тимчасово з моменту набрання чинності постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 р. N 211 "Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-2019, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" встановлено до 31.07.2020 р. орендну плату за оренду майна територіальної громади міста Києва у розмірі 50 відс. від розміру орендної плати, визначеної у договорах оренди, укладених до набрання чинності цим рішенням, повідомляємо, що положення Рішення стосуються договірних відносин, пов'язаних з орендою об'єктів нерухомого майна (будівель, споруд, нежитлових приміщень, частин приміщень (горизонтальні та вертикальні поверхні), на яких можуть бути розміщені об'єкти права власності орендарів (банкомати, платіжні термінали тощо), та не поширюються на орендні відносини, що склалися за договором оренди землі.
В частині нарахування штрафних санкцій і пені.
За порушення термінів сплати самостійно визначених (узгоджених) у податкових деклараціях податкових зобов'язань, Кодексом передбачена відповідальність у вигляді нарахування штрафних санкцій у відсотковому розмірі від суми грошових зобов'язань та в залежності від кількості днів порушення та пені.
Умовно нараховані штрафні санкції та пеня розраховуються в інтегрованих картках платників податків автоматично на підставі розроблених алгоритмів функціонування програмного забезпечення ДПС.
Враховуючи інформацію, викладену у зверненні, пропонуємо Товариству звернутися до органу місцевого самоврядування за місцем розташування земельної ділянки для врегулювання питання належного оформлення прав користування на земельну ділянку.
Податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
22.06.2020 N 2514/6/99-00-04-03-03-06/ІПК
Державна податкова служба України на звернення Товариства з обмеженою відповідальністю (далі - Товариство) від 25.05.2020 р. без номера (вх. ГУ ДПС у м. Києві N 62644/10 від 27.05.2020 р.) надісланий листом ГУ ДПС у м. Києві від 03.06.2020 р. N 5995/8/26-15-04-03-15-ІПК (вх. ДПС N 1008/ІПК від 03.06.2020 р.) щодо надання індивідуальної податкової консультації, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.
Товариство поінформувало про укладений з Київською міською радою (далі - Рада) договір оренди земельної ділянки від 02.07.2018 р. (далі - Договір) строком на один рік, який на сьогодні не продовжений за визначеною законодавством процедурою. З метою продовження Договору Товариство звернулося до Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Ради, який направив підготовлений проект висновку кадастрової справи для розгляду постійної комісії Київської міської ради з питань містобудування, архітектури та землекористування.
Товариство повідомило, що продовжує сплачувати орендну плату за земельну ділянку комунальної власності згідно з умовами Договору та, посилаючись на Закон України від 30 березня 2020 року N 540-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-2019)" (далі - Закон N 540) та на рішення Ради від 26.03.2020 р. N 903/9073 (далі - Рішення), запитує щодо правомірного застосування пільги зі сплати орендної плати за березень 2020 року та 50 відс. сплати орендної плати від розміру орендної плати, визначеної у Договорі.
Платником орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності є орендар земельної ділянки, а підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, укладений за встановленою формою та зареєстрований в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно у встановленому Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" порядку.
Право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав (ст. 125 Земельного кодексу України).

Новини від Дт-Кт «Дебету-Кредиту» – тепер у Viber!