ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
18.04.2002 N 2483/6/18-1116 |
ДПАУ розглянула лист щодо питань оподаткування та повідомляє таке.
Згідно зі ст. 17 Закону України від 18.02.97 р.
N 77/97-ВР "Про систему оподаткування" сплата податків і зборів (обов'язкових платежів) провадиться у порядку, встановленому цим Законом та іншими законами України.
Статтею 15 вказаного
Закону визначено місцеві податки і збори. Пунктом 3 зазначеної статті передбачено, що місцеві податки і збори (обов'язкові платежі), механізм справляння та порядок їх сплати встановлюються сільськими, селищними, міськими радами відповідно до переліку і в межах граничних розмірів ставок, установлених законами України.
Порядок справляння місцевих податків і зборів визначено Декретом КМУ від 20.05.93 р.
N 56-93 "Про місцеві податки і збори".
Відповідно до ст.
18 Декрету органи місцевого самоврядування самостійно встановлюють і визначають порядок сплати місцевих податків і зборів відповідно до переліку і в межах установлених граничних розмірів ставок, а також в межах своєї компетенції мають право вводити пільгові податкові ставки, повністю відміняти окремі місцеві податки і збори або звільняти від їх сплати певні категорії платників та надавати відстрочки у сплаті місцевих податків та зборів.
Таким чином, у різних населених пунктах ставки місцевих податків і зборів можуть відрізнятися одна від одної, а тому командировані працівники повинні сплачувати зазначені платежі за ставками, встановленими рішеннями органу місцевого самоврядування даного населеного пункту.
Крім цього, оскільки у складі залізниці є структурні підрозділи, які знаходяться у інших населених пунктах ніж головне підприємство, слід мати на увазі, що комунальний податок повинен надходити до бюджету за місцем знаходження даного структурного підрозділу.
Згідно з пп. 5.2.5 ст.
5 Закону України
"Про оподаткування прибутку підприємств" до складу валових витрат включаються суми внесених (нарахованих) податків, зборів (обов'язкових платежів), установлених Законом України
"Про систему оподаткування", за винятком ПДВ, вартості торгових патентів, а також пені, штрафів, неустойок, передбачених пп. 5.3.5 цієї статті Закону. Таким чином, незалежно від розмірів ставок місцевих податків і зборів вони відносяться на валові витрати.
Положенням про реєстр платників ПДВ, затвердженим наказом ДПАУ від 01.03.2000 р.
N 79, який зареєстровано в Мін'юсті України 03.04.2000 р. N 208/4429, передбачено, що при зміні місцезнаходження платника ПДВ виключення цього платника з Реєстру не відбувається. А тому в перехідний період проведення процедури перереєстрації з одного податкового органу до іншого такий платник користується Свідоцтвом, яке було видане за попереднім місцем реєстрації платника ПДВ. Зазначене вище Положення не передбачає заміну Свідоцтва платника ПДВ у зв'язку із зміною назви податкового органу, про що повідомлялося листом ДПАУ від 25.01.2002 р.
N 1354/7/29-0117. Крім того до внесення відповідних змін і доповнень до зазначеного наказу ДПАУ була відсутня затверджена процедура здавання старого і отримання нового Свідоцтва платника ПДВ та завірення необхідної кількості копій з нього у разі переведення платника податку без зміни ним місцезнаходження з одного органу ДПС до іншого.
Що стосується віднесення до податкового кредиту сум ПДВ за окремими податковими накладними, які самостійно виписувалися постачальниками матеріально-технічних ресурсів на адресу залізниці та її структурних підрозділів у 2000-2001 р. з відображенням на них старого індивідуального податкового номеру, то враховуючи те, що діяльність залізниці носить безперервний характер, наявність великої кількості структурних підрозділів - платників ПДВ, які розташовані в шести областях України і які потрібно забезпечити копіями Свідоцтв, завірених органом ДПС за місцезнаходженням залізниці, недопустимість призупинення будь-якого виду діяльності через перереєстрацію особи платником ПДВ, а також те, що адреса та інші реквізити залізниці не змінилися, ДПАУ роз'яснює, що по зазначених податкових накладних (якщо виконуються інші законодавчі вимоги) визнається податковий кредит по сумах ПДВ за умови відображення цих сум ПДВ в податкових зобов'язаннях звітності постачальників, що в подальшому повинно контролюватися місцевими органами ДПС України під час проведення документальних зустрічних перевірок.
"Невідоме про відомі податки", 2005 р.