• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо нарахування та сплати податків і зборів (обовязкових платежів) у разі реалізації товарів, від яких власник відмовився на користь держави

Міністерство юстиції України  | Лист від 10.04.2007 № 24-24-72
Реквізити
  • Видавник: Міністерство юстиції України
  • Тип: Лист
  • Дата: 10.04.2007
  • Номер: 24-24-72
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство юстиції України
  • Тип: Лист
  • Дата: 10.04.2007
  • Номер: 24-24-72
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
Л И С Т
10.04.2007 N 24-24-72
Державній митній службі
Міністерство юстиції за результатами розгляду листів управління Служби безпеки у Донецькій області від 13 лютого 2007 року N 56/3/2-201нс та від 15 березня 2007 року N 56/3/2-409нт щодо нарахування та сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) у разі реалізації товарів, від яких власник відмовився на користь держави, повідомляє таке.
Відповідно до статті 246 Митного кодексу України відмова на користь держави - це митний режим, відповідно до якого власник відмовляється від товарів, що перебувають під митним контролем, без будь-яких умов на свою користь. У режимі відмови на користь держави на товари не нараховуються і не справляються податки і збори, а також не застосовуються заходи нетарифного регулювання.
Відмова від товарів на користь держави допускається з дозволу митного органу, який видається у порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів.
Частинами четвертою - шостою статті 172 Митного кодексу України встановлено, що товари, від яких власник відмовився на користь держави, підлягають реалізації, а у випадках, передбачених законом, - безоплатній передачі у володіння і користування або знищенню у строки, встановлені законом.
Товари і транспортні засоби, зазначені у частинах першій - четвертій цієї статті, реалізуються на митних аукціонах, товарних біржах або через підприємства торгівлі в порядку, встановленому законодавством.
Реалізація здійснюється з нарахуванням усіх податків і зборів, що підлягають сплаті при переміщенні зазначених товарів, транспортних засобів через митний кордон України, за ставками, чинними на день реалізації, якщо такі податки і збори не були попередньо сплачені.
При цьому відповідно до статті 173 Митного кодексу України митні аукціони організуються у порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Так, Кабінет Міністрів постановою від 26 квітня 2003 року N 607 затвердив Порядок організації митних аукціонів, реалізації товарів і транспортних засобів на митних аукціонах, товарних біржах або через підприємства торгівлі, а також розпорядження окремими видами товарів, що не підлягають реалізації (далі - Порядок), який зокрема визначає процедуру реалізації на митних аукціонах, товарних біржах або через підприємства торгівлі товарів і транспортних засобів, що перейшли у власність держави, механізм оцінки та уцінки таких товарів і розрахунків за реалізовані товари.
Відповідно до пункту 3 Порядку лот - це одиниця товару, що виставляється для продажу на митному аукціоні, або партія аукціонних товарів, що пропонується для продажу як одне ціле. Стартова ціна лота - це ціна, яка формується виходячи з ціни аукціонних товарів (крім випадків, коли оцінка проводиться за регульованими цінами) і до якої входять суми податків і зборів, що підлягають сплаті під час переміщення цих товарів через митний кордон України, за ставками, що діють на день реалізації, якщо такі податки і збори не були попередньо сплачені з урахуванням витрат на підготовку та проведення аукціону.
Проте листом Державної митної служби від 30 червня 2004 року N 25/4-14-34/8189-ЕП "Про реалізацію товарів" встановлено, що у разі здійснення реалізації товарів, що перейшли у власність держави внаслідок відмови власника на користь держави, податки та збори не справляються. Це не узгоджується із вищевказаними нормами Митного кодексу України та Порядку і за своєю суттю є новою правовою нормою.
Разом з цим наголошуємо, що законодавство України з питань митної справи складається з Конституції України, Митного кодексу України, законів України та інших нормативно-правових актів з питань митної справи, виданих на основі та на виконання Конституції України, цього Кодексу та законів України (стаття 7 Митного кодексу України). Листи не є нормативно-правовими актами, вони носять лише роз'яснювальний, інформаційний характер.
При цьому слід зазначити, що правові норми можуть бути викладені лише у нормативно-правовому акті, затвердженому відповідним розпорядчим документом, погодженому із заінтересованими органами та зареєстрованому у Міністерстві юстиції в порядку, встановленому законодавством про державну реєстрацію.
Враховуючи все викладене вище, лист Державної митної служби від 30 червня 2004 року N 25/4-14-34/8189-ЕП "Про реалізацію товарів" підлягає відкликанню з місць застосування. Про зазначене просимо повідомити Міністерство юстиції у термін до 28 квітня 2007 року.
Заступник Міністра Л.М.Горбунова
WEB MD Office "НПО Поверхность",
www.master-d.com.ua