• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про набуття чинності постановою Кабінету Міністрів України від 09 серпня 2017 року № 592

Державна фіскальна служба України | Лист від 04.09.2017 № 23407/7/99-99-15-02-01-17
Реквізити
  • Видавник: Державна фіскальна служба України
  • Тип: Лист
  • Дата: 04.09.2017
  • Номер: 23407/7/99-99-15-02-01-17
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна фіскальна служба України
  • Тип: Лист
  • Дата: 04.09.2017
  • Номер: 23407/7/99-99-15-02-01-17
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЛИСТ
04.09.2017 № 23407/7/99-99-15-02-01-17
Головним управлінням ДФС
в областях, м. Києві,
Офісу великих платників податків ДФС
Про набуття чинності постановою Кабінету Міністрів України від 09 серпня 2017 року № 592
Державна фіскальна служба України з метою належного адміністрування податку на прибуток підприємств повідомляє таке.
Загальні положення
15 серпня 2017 року набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 9 серпня 2017 року № 592 "Про затвердження Порядку переходу платників податку на прибуток підприємств до подання спрощеної податкової декларації з такого податку та форми спрощеної податкової декларації з податку на прибуток підприємств, який оподатковується за ставкою 0 відсотків відповідно до пункту 44 підрозділу 4 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України" (далі - постанова № 592).
Постанову № 592 видано з метою реалізації положень Закону України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні", яким, зокрема, запроваджено податкові канікули (застосування платниками податку на прибуток підприємств нульової ставки цього податку).
Платники податку на прибуток, які відповідають вимогам, встановленим пунктом 44підрозділу 4 розділу XX Податкового кодексу України (далі - Кодекс), з 1 січня 2017 року по 31 грудня 2021 року можуть застосовувати нульову ставку податку на прибуток із поданням спрощеної податкової декларації.
Перехід платників на нульову ставку податку на прибуток
При переході на нульову ставку податку на прибуток підприємств платники повинні дотримуватись таких умов:
річний дохід, визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний період, не повинен перевищувати трьох мільйонів гривень;
розмір нарахованої за кожний місяць звітного періоду заробітної плати (доходу) кожному з працівників, які перебувають з платником податку у трудових відносинах, є не меншим як дві мінімальні заробітні плати;
відповідати одному із критеріїв:
утворені в установленому законом порядку після 1 січня 2017 року;
діючі, у яких протягом трьох послідовних попередніх років (або протягом усіх попередніх періодів, якщо з моменту їх утворення пройшло менше трьох років) щорічний обсяг доходів задекларовано в сумі, що не перевищує трьох мільйонів гривень, та у яких середньооблікова кількість працівників протягом цього періоду становила від 5 до 20 осіб;
які були зареєстровані платниками єдиного податку в установленому законодавством порядку в період до 1 січня 2017 року та у яких за останній календарний рік обсяг виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) становив до трьох мільйонів гривень та середньооблікова кількість працівників становила від 5 до 50 осіб.
Заборона застосовування нульової ставки податку на прибуток
Не можуть застосовувати нульову ставку податку на прибуток платники, утворені після 1 січня 2017 року шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), приватизації та корпоратизації.
Позбавлені права застосовувати нульову ставку податку на прибуток підприємств суб'єкти господарювання, які здійснюють такі види діяльності:
1) діяльність у сфері розваг, визначену підпунктом 14.1.46 пункту 14.1 статті 14 розділу I "Загальні положення" Кодексу ;
2) виробництво, оптовий продаж, експорт, імпорт підакцизних товарів;
3) виробництво, оптовий та роздрібний продаж пально-мастильних матеріалів;
4) видобуток, серійне виробництво та виготовлення дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, у тому числі органогенного утворення;
5) фінансову та страхову діяльність (гр. 64 - гр. 66 Секції К КВЕД ДК 009:2010);
6) діяльність з обміну валют;
7) видобуток та реалізацію корисних копалин загальнодержавного значення;
8) операції з нерухомим майном ( гр. 68 КВЕД ДК 009:2010);
9) поштову та кур'єрську діяльність ( гр. 53 КВЕД ДК 009:2010);
10) діяльність з організації торгів (аукціонів) виробами мистецтва, предметами колекціонування або антикваріату;
11) діяльність з надання послуг у сфері телебачення і радіомовлення відповідно до Закону України "Про телебачення і радіомовлення" ;
12) охоронну діяльність;
13) зовнішньоекономічну діяльність (крім діяльності у сфері інформатизації);
14) виробництво продукції на давальницькій сировині;
15) оптову торгівлю і посередництво в оптовій торгівлі;
16) діяльність у сфері виробництва та розподілення електроенергії, газу та води;
17) діяльність у сферах права та бухгалтерського обліку ( гр. 69 КВЕД ДК 009:2010);
18) діяльність у сфері інжинірингу ( гр. 71 КВЕД ДК 009:2010).
Оподаткування прибутку за ставкою 18 відсотків
Якщо в період застосування нульової ставки платник податку на прибуток у будь-якому звітному періоді досягнув показників щодо отримання щорічного обсягу доходів та середньооблікової кількості працівників або розміру щомісячної заробітної плати працівників, з яких хоча б один не відповідає зазначеним критеріям, то такий платник повинен оподаткувати прибуток, отриманий у такому звітному періоді, за ставкою 18 відсотків.
Платники податку, які здійснюють нарахування та виплату дивідендів своїм акціонерам (власникам), нараховують та вносять до бюджету авансовий внесок із податку відповідно до порядку сплати податкового зобов'язання з податку на прибуток при виплаті дивідендів та сплачують податок на прибуток за ставкою 18 відсотків за звітний податковий період, у якому здійснювалися нарахування та виплата дивідендів.
Показники декларації
В основній частині декларації відображаються такі показники:
дохід від будь-якої діяльності підприємства, визначений за правилами бухгалтерського обліку - у р. 01;
фінансовий результат, визначений у фінансовій звітності відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності - у р. 02;
різниці, які виникають відповідно до Кодексу - у р. 03, з них:
різниці, на які збільшується фінансовий результат - у р. 04;
різниці, на які зменшується фінансовий результат - у р. 05, у тому числі у р. 05.1 відображається сума від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років, на яку зменшується фінансовий результат, з урахуванням пункту 3 підрозділу 4 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу , відповідно до підпункту 140.4.2 пункту 140.4 статті 140 Кодексу ;
об'єкт оподаткування за всіма видами діяльності - у р. 06.
У заключній частині передбачено таблицю, у якій платники проставляють позначки щодо наявності поданих з декларацією форм фінансової звітності.
Крім цього, у цій частині таблиці декларації відображається інформація про прийняте рішення про незастосування коригувань фінансового результату до оподаткування, у разі використання платником податку права на незастосування коригувань фінансового результату до оподаткування на всі різниці (крім від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих звітних (податкових) років) відповідно до підпункту 134.1.1 пункту 134.1 статті 134 Кодексу .
Подання спрощеної податкової декларації
Спрощена податкова декларація з податку на прибуток підприємств складається платниками щорічно за результатами кожного звітного (податкового) періоду, в якому застосовується нульова ставка цього податку, за формою, затвердженою постановою № 592.
У разі відсутності підстав для застосування нульової ставки, платники подають податкову декларацію з податку на прибуток підприємств за основною формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 28.04.2017 № 467).
Головним управлінням ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС довести зазначений лист до відома платників податку на прибуток підприємств і підпорядкованих підрозділів з метою використання в роботі та забезпечити врахування при проведенні контрольно-перевірочної роботи та процедур адміністративного оскарження.
В. о. ГоловиМ.В. Продан