• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо надання податкової консультації

Державна податкова служба України | Індивідуальна податкова консультація від 27.05.2021 № 2098/ІПК/99-00-07-05-01-06
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 27.05.2021
  • Номер: 2098/ІПК/99-00-07-05-01-06
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 27.05.2021
  • Номер: 2098/ІПК/99-00-07-05-01-06
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
27.05.2021 N 2098/ІПК/99-00-07-05-01-06
Державна податкова служба України розглянула запит щодо надання податкової консультації та в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.
Закон України від 06 липня 1995 року N 265/95-ВР " Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (далі - Закон N 265) є основним нормативно-правовим актом, що визначає правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО) та програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі - ПРРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. Дія його поширюється на усіх суб'єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.
Встановлення норм щодо незастосування РРО у інших законах, крім Кодексу, не допускається.
Відповідно до ст. 2 Закону N 265 визначено, що розрахунковий документ - це документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, видатковий чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів, отримання (повернення) коштів, торгівлю валютними цінностями в готівковій формі, створений в паперовій та/або електронній формі (електронний розрахунковий документ) у випадках, передбачених цим Законом, зареєстрованим у встановленому порядку РРО або ПРРО, чи заповнений вручну.
Пунктами 1 та 2 ст. 3 Закону N 265 визначає, що суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій або безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов'язані: проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу ПРРО зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, та надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов'язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї РРО чи дисплеї пристрою, на якому встановлений ПРРО QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти).
По суті заданих питань 1 та 2, поставлених до ДПС Товариством у запиті, вимушені повідомити, що для надання Товариству відповіді по суті, у запиті відсутня інформація щодо конкретних моделей РРО, їх версій програмного забезпечення, та навіть не вказані їх порядкові номери з Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, що відповідають та ідентифікують такі моделі, які використовуються (відповідно до листа) Товариством та не можуть бути доопрацьовані на виконання вимог наказу Міністерства фінансів України від 21.01.2016 р. N 13 "Про затвердження Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, Порядку подання звітності, пов'язаної із використанням книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок), форми N ЗВР-1 Звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок)" (далі - Положення N 13).
Враховуючи викладене, відсутність у зверненні належної інформації, яка має значення для розгляду питання по суті, ненаведення Товариством об'єктивних причин відсутності технічної можливості доопрацювання касової техніки, ДПС вважає можливим продовжити розгляд зазначеного звернення тільки після уточнення інформації, зазначеної вище.
Так, зосереджуємо увагу Товариства на обов'язковому наданні ДПС інформації про конкретні моделі РРО та їх версій програмного забезпечення, які перебувають в Державному реєстрі реєстраторів розрахункових операцій, використовуються підприємством (в контексті запиту) та не можуть бути доопрацьовані на виконання вимог Положення N 13.
Разом з цим, повідомляємо, що в межах надання адміністративної послуги виробникам та користувачам касової техніки, Державний реєстр реєстраторів розрахункових операційрозміщено на офіційному вебпорталі ДПС та є загально доступним.
Враховуючи обмежені строки, встановлені ст. 12 Закону N 265 та можливу необхідність узгоджувати відповідь на доопрацьоване звернення Товариства з Міністерством фінансів України, рекомендуємо надати інформацію, необхідну для розгляду питання Товариства по суті, в максимально стислий термін.
Щодо переліку товарів, що підлягає обов'язковому маркуванню штриховим кодом та відображення цифрового значення штрихового коду у розрахунковому документу (питання 3 та 4).
Пунктом 2 розд. II Положення N 13 визначено, що фіскальний касовий чек на товари (послуги) за формою N ФКЧ-1, наведений у додатку 1 до Положення N 13, має містити обов'язкові реквізити, зокрема, такі як цифрове значення штрихового коду товару (зазначається у випадках, передбачених чинним законодавством, а у разі непередбачення - за бажанням платника) (рядок 8 фіскального касового чека).
Наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 20.08.2002 р. N 255 затверджено Положення про штрихове кодування товарів (далі - Положення N 255).
Положення N 255 поширюється на суб'єктів господарювання, що діють в Україні (п. 2 Положення N 255).
Пунктом 5 Положення N 255 визначено, що обов'язковому маркуванню штриховими кодами GS1 підлягають, зокрема, алкогольні напої та тютюнові вироби, лікарські засоби та інші товари, маркування яких штриховими кодами передбачено законодавством України. Маркування харчових продуктів штриховими кодами здійснюється в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Наказом Міністерства фінансів України від 17.09.2012 р. N 998 "Про затвердження Класифікатора додаткової інформації, необхідної для ідентифікації товарів, що вноситься до електронного інвойсу, який додається до митної декларації, заповненої на бланку єдиного адміністративного документа" (далі - Наказ N 998) затверджений Класифікатор додаткової інформації, необхідної для ідентифікації товарів, що вноситься до електронного інвойсу, який додається до митної декларації, заповненої на бланку єдиного адміністративного документа (далі - Класифікатор).
Пунктом 2 Наказу N 998 встановлено, що Класифікатор застосовується при декларуванні з використанням митної декларації:
товарів, крім гуманітарної допомоги та товарів, що класифікуються у товарних позиціях 8701 - 8707, 8711, 8716 згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі - УКТ ЗЕД), що розміщуються у митний режим імпорту;
товарів, що класифікуються у товарних позиціях 8701 - 8707, 8711, 8716 згідно з УКТ ЗЕД, у митний режим імпорту, тимчасового ввезення, реімпорту, відмови на користь держави.
Згідно з п. 11 ст. 3 Закону N 265 суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій або безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов'язані проводити розрахункові операції через РРО або через програмний РРО для підакцизних товарів із використанням режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, найменування товарів, цін товарів та обліку їх кількості.
Враховуючи викладене, норми діючого законодавства щодо програмування штрихового коду товару у фіскальному касовому чеку носять рекомендаційний характер, та за бажанням суб'єкт господарювання може запрограмувати до фіскальної пам'яті РРО або програмного РРО разом з обов'язковими реквізитами, передбаченими вимогами Положення N 13, штриховий код товару, у тому числі і у форматі EAN-13.
Щодо зазначення найменування платіжної системи та його відображення у чеку (питання 5).
Пунктом 2 розд. II Положення N 13 визначено, що фіскальний касовий чек на товари (послуги) за формою N ФКЧ-1, наведений у додатку 1 до Положення N 13, має містити обов'язкові реквізити, зокрема, такі як: реквізити електронного платіжного засобу (платіжної картки), допустимі правилами безпеки платіжної системи, перед якими друкуються великі літери "ЕПЗ" (рядок 14);напис "ПЛАТІЖНА СИСТЕМА" (найменування платіжної системи, платіжний інструмент якої використовується, код авторизації або інший код, що ідентифікує операцію в платіжній системі та/або код транзакції в платіжній системі, значення коду) (рядок 15).
Таким чином, відповідно вимог Положення N 13 у фіскальному касовому чеку мають буди зазначені найменування платіжних систем, з якими заключенні договори Товариством, та використовуються для прийняття оплати.
Діюче законодавство не містить поділу розрахункових операцій на такі, що проведені через платіжні термінали, мобільний додаток або інтернет-сайт, а визначає їх, як безготівкові та проведені за допомогою ЕПЗ, та зобов'язує обов'язково зазначати відповідні реквізити у фіскальному касовому чеку згідно Положення N 13.
У відповідності до пункту 52.2 статті 52 ПКУ податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію та діє в межах законодавства, яке було чинним на момент надання такої консультації.